Na internetu nakupuje 90 % jeho českých uživatelů

Na internetu nakupuje 90 % jeho českých uživatelů

Již 90 % českých internetových uživatelů má zkušenosti s nákupem on-line. Vyplývá to zprůzkumuE-commerce 2012 společnosti Gemius, který provedl ve spolupráci s českými internetovými hegemony Seznam.cz a Centrum Holdings.

Dle internetworldstats.com mělo v ČR k prosinci loňského roku k internetu přístup již více než 70 % občanů, přičemž tento podíl každoročně stoupá. Z toho vyplývá, že nějakou zkušenost s internetovými nákupy má 6,5 milionu občanů. Tento počet také stoupá, oproti průzkumu provedenému před dvěma lety stoupl o procentních bodů.

Největší zkušenost lidé mají s nákupem v klasickém e-shopu, zkušenost má 74 % uživatelů. Češi jsou pověstní tím, že vybírají dle ceny, proto není ani moc překvapivé, že 51 % uživatelů má zkušenosti se srovnávači cen. Se slevovými servery se ale lidé v Česku teprve učí pracovat, vyzkoušelo je pouze 31 % uživatelů. Slevové servery přitom v podvědomí lidí jsou, více než tři čtvrtiny uživatelů dokáží jmenovat alespoň jeden slevový server.

 

Nejznámější české weby k online nákupům jsou Aukro, Heureka a Alza.

 

Průzkum se respondentů ptal i na služby, které mají spojené s on-line nákupy, uživatelé přitom nevybírali služby ze seznamu, ale spontánně odpovídali. Zajímavé je, že v první čtyřce jsou služby, z nichž každá obsazuje jiný segment trhu on-line nákupů. Vůbec nejznámější pro uživatele je aukční portál Aukro.cz, na který si vzpomnělo 10,3 % lidí. Ten za sebou nechal srovnávač cen Heureka.cz (8,5 %), internetový obchod Alza.cz (3,3 %) a slevový portál Slevomat.cz (2,6 %).

Čeští uživatelé na internetu nakupují nejenom proto, aby ušetřili peníze, ale také aby ušetřili čas, protože většina e-shopů je otevřena v jakoukoliv denní dobu a umožňují doručení až domů. Téměř dvě třetiny uživatelů nejdříve porovnává nabídky různých internetových obchodů a posléze se rozhodnou pro tu nejvýhodnější nabídku. Pouze 18 % uživatelů nakupuje ve stále tom samém e-shopu.

Čeští uživatelé jsou také poměrně nestálí ve svém rozhodnutí nákupu on-line. Téměř tři čtvrtiny uživatelů již někdy alespoň jednou nedokončily svůj nákup v internetovém obchodě. Pouze 13 % respondentů svůj nákup zatím vždy dokončilo.

Agentura se také ve svém průzkumu ptala na nejčastější problémy, které uživatele potkaly při nákupech on-line. 18 % respondentů při nákupech v e-shopech vadila dlouhá doba doručení, naproti tomu u slevových serverů si 15 % uživatelů stěžovalo na nedostatek důležitých informací během svých nákupů.

Témata článku: Web, Statistiky, E-shop, Nejčastější problémy, Uživatelé, Český e-shop, Slevový portál, České Aukro, Internetový uživatel, Překvapivá cena, Český uživatel, Český obchod, Shop

Určitě si přečtěte

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

** Tesla představila elektrický kamion ** Má obdivuhodný výkon i dojezd ** Prodávat by se měl už za dva roky

Včera | Vojtěch Malý | 123

30 počítačových brzd, které vám zpomalí Windows

30 počítačových brzd, které vám zpomalí Windows

Na webu najdete hromadu rad, jak zrychlit počítač a Windows. My jsme na to šli opačně a naopak jsme hledali činnosti, které ho nejvíce zpomalují. Toto je třicítka těch základních.

12.  11.  2017 | Jakub Čížek | 90

Elektronika, která nepotřebuje kabel ani baterii. Živí se rádiovým šumem

Elektronika, která nepotřebuje kabel ani baterii. Živí se rádiovým šumem

** Každá elektrická krabička má konektor pro napájení nebo baterii ** Jenže pozor, jednou by to tak nemuselo být ** Drobná elektronika se může živit rádiovými vlnami

14.  11.  2017 | Jakub Čížek | 15


Aktuální číslo časopisu Computer

Otestovali jsme 5 HDR 4K televizorů

Jak natáčet video zrcadlovkou

Vytvořte si chytrou domácnost

Radíme s koupí počítačového zdroje