Na internetu nakupuje 90 % jeho českých uživatelů

Na internetu nakupuje 90 % jeho českých uživatelů

Již 90 % českých internetových uživatelů má zkušenosti s nákupem on-line. Vyplývá to zprůzkumuE-commerce 2012 společnosti Gemius, který provedl ve spolupráci s českými internetovými hegemony Seznam.cz a Centrum Holdings.

Dle internetworldstats.com mělo v ČR k prosinci loňského roku k internetu přístup již více než 70 % občanů, přičemž tento podíl každoročně stoupá. Z toho vyplývá, že nějakou zkušenost s internetovými nákupy má 6,5 milionu občanů. Tento počet také stoupá, oproti průzkumu provedenému před dvěma lety stoupl o procentních bodů.

Největší zkušenost lidé mají s nákupem v klasickém e-shopu, zkušenost má 74 % uživatelů. Češi jsou pověstní tím, že vybírají dle ceny, proto není ani moc překvapivé, že 51 % uživatelů má zkušenosti se srovnávači cen. Se slevovými servery se ale lidé v Česku teprve učí pracovat, vyzkoušelo je pouze 31 % uživatelů. Slevové servery přitom v podvědomí lidí jsou, více než tři čtvrtiny uživatelů dokáží jmenovat alespoň jeden slevový server.

 

Nejznámější české weby k online nákupům jsou Aukro, Heureka a Alza.

 

Průzkum se respondentů ptal i na služby, které mají spojené s on-line nákupy, uživatelé přitom nevybírali služby ze seznamu, ale spontánně odpovídali. Zajímavé je, že v první čtyřce jsou služby, z nichž každá obsazuje jiný segment trhu on-line nákupů. Vůbec nejznámější pro uživatele je aukční portál Aukro.cz, na který si vzpomnělo 10,3 % lidí. Ten za sebou nechal srovnávač cen Heureka.cz (8,5 %), internetový obchod Alza.cz (3,3 %) a slevový portál Slevomat.cz (2,6 %).

Čeští uživatelé na internetu nakupují nejenom proto, aby ušetřili peníze, ale také aby ušetřili čas, protože většina e-shopů je otevřena v jakoukoliv denní dobu a umožňují doručení až domů. Téměř dvě třetiny uživatelů nejdříve porovnává nabídky různých internetových obchodů a posléze se rozhodnou pro tu nejvýhodnější nabídku. Pouze 18 % uživatelů nakupuje ve stále tom samém e-shopu.

Čeští uživatelé jsou také poměrně nestálí ve svém rozhodnutí nákupu on-line. Téměř tři čtvrtiny uživatelů již někdy alespoň jednou nedokončily svůj nákup v internetovém obchodě. Pouze 13 % respondentů svůj nákup zatím vždy dokončilo.

Agentura se také ve svém průzkumu ptala na nejčastější problémy, které uživatele potkaly při nákupech on-line. 18 % respondentů při nákupech v e-shopech vadila dlouhá doba doručení, naproti tomu u slevových serverů si 15 % uživatelů stěžovalo na nedostatek důležitých informací během svých nákupů.

Témata článku: Web, Statistiky, Shop

13 komentářů

Nejnovější komentáře

  • occkerhg 11. 10. 2012 21:09:49
    www.realitaslev.cz aneb jak to chodi na slevomatech
  • druh8472 9. 10. 2012 12:36:07
    To je zase článek ala Blesk :-O Je hodně velký rozdíl mít zkušenost z...
  • Martin Novotný 9. 10. 2012 10:47:39
    "Nejznámější české weby k online nákupům jsou Aukro, Heureka a Alza." Až...
Určitě si přečtěte

Pojďme programovat elektroniku: Postavíme si titěrnou Wi-Fi meteostanici s lepším teploměrem než Netatmo

Pojďme programovat elektroniku: Postavíme si titěrnou Wi-Fi meteostanici s lepším teploměrem než Netatmo

** Dnes se podíváme na maličkou Wi-Fi destičku Wemos D1 mini ** A připojíme k ní barometrický a teplotní shield ** Poběží na ní web a nabídne i JSON API

18.  6.  2017 | Jakub Čížek | 27

Jak vybrat monitor k počítači: nenechte se zlákat nepodstatnými parametry

Jak vybrat monitor k počítači: nenechte se zlákat nepodstatnými parametry

** Na jaké parametry se zaměřit a kde vás výrobci chtějí nachytat ** Monitory se stále více specifikují pro konkrétní určení ** Náročný hráč nebo profesionální grafik mají různé požadavky

20.  6.  2017 | Tomáš Holčík | 31

Dlouhodobý test HTC Vive: co vám recenze o virtuální realitě neřeknou

Dlouhodobý test HTC Vive: co vám recenze o virtuální realitě neřeknou

** Ani hry se sebelepší grafikou vás nevtáhnou tolik, jako ve virtuální realitě ** Pro sledování filmů není VR ani zdaleka ideální ** I první generace je skvělá, stále však působí jako prototyp

20.  6.  2017 | Stanislav Janů | 19

Jak unikají informace o nových iPhonech? Třeba podprsenkami čínských pracovnic

Jak unikají informace o nových iPhonech? Třeba podprsenkami čínských pracovnic

** Na černém trhu mohou zaměstnanci továren za kradené součástky inkasovat částku ve výši ročního platu ** Velké množství informací je vyneseno i z centrály Applu ** Díly jsou pašovány v botách, podprsenkách i odpadem

21.  6.  2017 | Stanislav Janů | 20


Aktuální číslo časopisu Computer

Bojujeme proti Fake News

Dva velké testy: fotoaparáty a NASy

Co musíte vědět o změně evropského roamingu

Radíme s výběrem základní desky