Na internetu nakupuje 90 % jeho českých uživatelů

Na internetu nakupuje 90 % jeho českých uživatelů

Již 90 % českých internetových uživatelů má zkušenosti s nákupem on-line. Vyplývá to zprůzkumuE-commerce 2012 společnosti Gemius, který provedl ve spolupráci s českými internetovými hegemony Seznam.cz a Centrum Holdings.

Dle internetworldstats.com mělo v ČR k prosinci loňského roku k internetu přístup již více než 70 % občanů, přičemž tento podíl každoročně stoupá. Z toho vyplývá, že nějakou zkušenost s internetovými nákupy má 6,5 milionu občanů. Tento počet také stoupá, oproti průzkumu provedenému před dvěma lety stoupl o procentních bodů.

Největší zkušenost lidé mají s nákupem v klasickém e-shopu, zkušenost má 74 % uživatelů. Češi jsou pověstní tím, že vybírají dle ceny, proto není ani moc překvapivé, že 51 % uživatelů má zkušenosti se srovnávači cen. Se slevovými servery se ale lidé v Česku teprve učí pracovat, vyzkoušelo je pouze 31 % uživatelů. Slevové servery přitom v podvědomí lidí jsou, více než tři čtvrtiny uživatelů dokáží jmenovat alespoň jeden slevový server.

 

Nejznámější české weby k online nákupům jsou Aukro, Heureka a Alza.

 

Průzkum se respondentů ptal i na služby, které mají spojené s on-line nákupy, uživatelé přitom nevybírali služby ze seznamu, ale spontánně odpovídali. Zajímavé je, že v první čtyřce jsou služby, z nichž každá obsazuje jiný segment trhu on-line nákupů. Vůbec nejznámější pro uživatele je aukční portál Aukro.cz, na který si vzpomnělo 10,3 % lidí. Ten za sebou nechal srovnávač cen Heureka.cz (8,5 %), internetový obchod Alza.cz (3,3 %) a slevový portál Slevomat.cz (2,6 %).

Čeští uživatelé na internetu nakupují nejenom proto, aby ušetřili peníze, ale také aby ušetřili čas, protože většina e-shopů je otevřena v jakoukoliv denní dobu a umožňují doručení až domů. Téměř dvě třetiny uživatelů nejdříve porovnává nabídky různých internetových obchodů a posléze se rozhodnou pro tu nejvýhodnější nabídku. Pouze 18 % uživatelů nakupuje ve stále tom samém e-shopu.

Čeští uživatelé jsou také poměrně nestálí ve svém rozhodnutí nákupu on-line. Téměř tři čtvrtiny uživatelů již někdy alespoň jednou nedokončily svůj nákup v internetovém obchodě. Pouze 13 % respondentů svůj nákup zatím vždy dokončilo.

Agentura se také ve svém průzkumu ptala na nejčastější problémy, které uživatele potkaly při nákupech on-line. 18 % respondentů při nákupech v e-shopech vadila dlouhá doba doručení, naproti tomu u slevových serverů si 15 % uživatelů stěžovalo na nedostatek důležitých informací během svých nákupů.

Diskuze (13) Další článek: Přijďte na podzimní Tech Days 2012!

Témata článku: Web, Statistiky, Uživatelé, Shop, Překvapivá cena, Nejčastější problémy, Český e-shop, Český obchod, Internetový uživatel, E-shop, Slevový portál, Český uživatel, České Aukro

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak vznikají filmové efekty

Test ATX skříní a externích disků

Znáte svá práva při reklamaci?

Průvodce první instalací NASu