Facebook pokračuje v jízdě zaujmout a nabrat podnikové zákazníky a podle nových statistik lze říci, že se mu to rozhodně daří. Především pokud jde o prezentaci firem pomocí stránek (Pages), zaznamenal Facebook výrazný nárůst.
Cílové zaměření firemních stránek na Facebook je především v prezentaci a komunikaci se zákazníky, čemuž nejlépe odpovídá hlavně segment B2C. Od srpna se podařil počet firemních stránek zvýšit o 33 % na současných 60 milionů. Největší růst je díky Jihovýchodní Asii (Filipíny, Indonésie, Vietnam a další země).
Pro srovnání je také důležitá informace, že čtyři miliony firem inzerují na Facebooku, což s počtem firemních stránek úzce souvisí. Podle statistik je 84 % příjmů z mobilních reklam, „mobile first“ má tak pro Facebook opravdu zásadní vliv na zvyšování příjmů. Podle předpokladů by měl Facebook tento rok dosáhnout na celkové příjmy 23,31 miliardy dolarů.
Facebook se ale nespoléhá jen na reklamy, příští měsíc spustí novou platformu pro firmy – Facebook at Work, která bude podobně jako třeba Slack a další aplikace pro spolupráci určená pro rychlou komunikaci uvnitř firmy. Byznys model bude podle informací postaven na měsíčním paušálu za každého uživatele.
Podobnou platformu staví i Microsoft v rámci spojení Skypu a Yammeru a má být k dispozici jako součást kancelářského balíku Office 365. Kdy ale Microsoft novou platformu vypustí, zatím není jasné a pokud Facebook vyjde s vlastním řešením už zmíněný příští měsíc, bude Microsoft mezi posledními v této oblasti.
Mohlo by vás zajímat