Murdoch pomalu přichází k činům, zpoplatní mobilní Wall Street Journal

Hospodářská krize se výrazně dotkla médií, která jsou zpravidla závislá na příjmech z reklamy. Internet je na reklamě závislý zcela a inzerentů přitom v důsledku neveselé ekonomické situace v mnoha firmách ubývá. Mediální magnát Rupert Murdoch před časem oznámil, že webové podoby svých renomovaných deníků zpoplatní. A nyní přichází první krok.

Zpoplatnění začíná jen pozvolna. Sám Murdoch už v minulosti několikrát narazil a nemůže si dovolit moc riskovat. V prvním kroku nechá zpoplatnit jen mobilní přístup, tedy prohlížení prostřednictvím komunikátorů a mobilních telefonů, k deníku The Wall Street Journal. Platit se bude pohodlně přes mobil a na užším vzorku se může otestovat, kolik čtenářů bude ochotno platit. Sazba byla stanovena na paušál dva dolary týdně, předplatitelé tištěné verze deníku zaplatí jen jeden dolar týdně, informovala agentura Reuters.

Dá se očekávat, že v případě The Wall Street Journal budou čtenáři ochotni platit. Nejedná se o žádné velké částky, navíc se jedná o kvalitní ekonomický obsah, bez kterého se mnozí neobejdou. A navíc The Wall Street Journal je jedním z mála internetových deníků, kde se už nyní daří část obsahu prodávat.

Horší to bude mít Murdoch s plánovaným zpoplatněním bulvárního deníku The Sun nebo obecného zpravodajského New York Post. Většina lidí si zvykla, že je internetový obsah zadarmo, a než aby za něj platila, obrátí se na bezplatnou konkurenci, byť s méně kvalitním obsahem.

Diskuze (22) Další článek: Čtyřjádra prorazila stodolarovou bariéru: test Athlon X4 a X3

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,