Murdoch: Google je zloděj a za články se bude platit

Diskuze čtenářů k článku

12. 11. 2009 14:59

Ale co, nemalujme Murdocha na zeď, Murdoch opisuje taky : http://www.blisty.cz/2009/11/12/art49807.html...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 21:17

Vždycky se najde nějakej magor, co bude ochoten publikovat články zdarma, jen tak pro zábavu, pro extázovou představu, že ho čte moc a moc lidí... A nemyslím si, že by takové článku byly horší než ty komerční. Podobně jako u freeware, kde se uplatňuje stejný "motivační" princip, uř se nesčetněkrát dokázalo, že to (naneštěstí pro komerční zaměstnance) i funguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 19:08

v TV môže byť king, ale na internete nie, stačí, aby nejaká malá firma si spustila spravodajský portál a ho zloží ak bude portál mať vysokú návštevnosť, ten google mu robí ešte reklamu navyše keď preberá obsah.

Na internete je vždy boj, sú ľudia ktorí robia radi veci pre druhých a sprístupnia zdarma a sú ľudia čo by chceli aj za nadpis dostať zaplatené, no hold smola internet nie je TV a za rok nemusí byť ani mediálny magnát. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 11. 2009 18:33

Kdo mu brání, aby si zpoplatnil své stránky?

Spousta médií poskytuje na svých stránkách pouze obecné nebo vybrané informace a další jsou přístupné po zaplacení. Takže platba na internetu funguje.

Nesouhlasím, že by platby nějak zkvalitnily obsah. Doteď přinášely podle svých možností kvalitní obsah. Když jim teď budu platit, lepší nebudou.

A na ostatní internet to vliv mít nebude.

Uživatel již platí za internet, i když je to pouze za připojení.

Pokud si zpoplatní své zpravodajství, je na internetu vždy desítky jiných webů, které poplatky chtít nebudou. A kvalita některých z nich nebude o tolik horší. A vždy se objeví někdo, kdo nabídne kvalitní zpravodajství zdarma pouze s reklamou.

Krádeže? Všude se cituje z jiných zpravodajských zdrojů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 16:34

Nová tajná mise Google "Je třebe zneškodnit murdocha,udělej te to co nejšeterněji,a potom po sobě uklid tě"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 16:33

Není pan Murdoch vůči Googlu tak trochu v podobné pozici jako byl švec Bursík vůči Baťovi ve filmu "Láska mezi kapkami deště"? Také říkal, že pořádnou kvalitu dělá pouze on, poctivý švec a Baťa se svou masovou výrobou je podvod a dělá šmejdy. Kolik lidí (i miliardářů) už v historii spáchalo sebevraždu, protože přestalo fungovat to, co jim dlouho přinášelo jejich bohatství, a bylo to nahrazeno něčím podobným, ale na jiné úrovni/technologii?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 16:08

pokud Murdoch pujde cestou zaloby, aby pak nevznikl precedens na jehoz zaklade prestanou vyhledavace indexovat obsah publikacnich webů. Toto obraceni smyslu internetu z nastroje pro svobodne sireni informaci na striktne hlidanej medialni kanal se mi moc nezamlouva, a medialni magnati by s touto funkci internetu meli pocitat a respektovat ji kdyz na internet vstupujou a ne vstoupit a pak se snazit podstatu zmenit ve svuj prospech tak jako to delaji nadnarodni korporace v mnoha jinych oblastech naseho zivota. pokud nekdo nechce aby mel k jeho informacim pristup nekdo kdo za ne nezaplatil ma spoustu nastroju jak toho docilit na sve strane a nemusi kvuli tomu soudne obtezovat ostatni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 15:12

robots.txt? Nebo to google news ignoruje? Pochybuju. A i kdyby je náhodou ignoroval, jsou další cesty, jak robotovi v přístupu k obsahu zabránit. Takže se akorát chtějí zviditelnit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 11. 11. 2009 15:26

Spíš chce vyvolat debatu. Protože když se zamyslíte nad tím, co Google v některých svých službách dělá, není to úplně jednoznačně chvályhodné. News, Books, nový Flip...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 11. 2009 16:10

To by mě fakt zajímalo, co na těch službách není chvályhodného. Myslím, že se i zamýšlím. Troufnu si říct, že Google se bez Murdocha klidně obejde, ale naopak už to bude jiný příběh.

Ať si Murdoch udělá vlastní kvalitnější vyhledávač a agregátor. Pak to bude mít pod kontrolou a nemusí se navážet do ostatních. Sorry, jsem zaujatý. Jeden agregátor provozuju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 11. 11. 2009 17:00

Připadá mi to logické. Google ve zmíněných službách a jiné agregátory žijí z toho, co vytvoří druzí. Nijak se nepodílí na tvorbě tohoto obsahu, na nákladech. Jen se přisají, obsah bez ptaní vezmou, předají dál a snaží se na něm vydělat. Někdy je to pro provozovatele výhodné, jindy ne.

Jsem také zaujatý, protože se už patnáct let věnujeme vytváření obsahu a vím, kolik to stojí - peněz i práce. Když to ale takhle půjde dál, kde agregátory budou svůj obsah brát?

Murdoch je provokatér, s tímto vědomím k němu přistupujte. Jeho myšlenky ale nejsou úplně mimo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 11. 2009 18:31

Já bych to neviděl až tak jednoduše. Podívejte se na stránku Google News. Ano, je to agregátor zpráv z jiných serverů. Ale podívejte se dobře, ještě jednou! Na té stránce není jediná reklama. Takže co z toho ten Google má? Potenciálně maximálně znalost, jaké zprávy konkrétní člověk čte (aby později snad lépe cílil reklamu). Ale napřímo vůbec nic. Podívejte se dál: každý ten článek má u sebe jeden odstavec. Pokud si chcete článek přečíst celý, musíte na něj kliknout, a to už se Vám otevře původní stránka u toho, kdo obsah vytvořil, ať je to iDnes nebo Murdoch. S veškerou reklamou, kterou si tam ten tvůrce obsahu dodal. Takže bych polemizoval s názorem, jestli se Google přisál a odčerpává zákazníky. Dost možná by to šlo vnímat i z opačné strany. Kdyby nebyl Google News, asi bych četl jen jediný zpravodajský server, na víc bych neměl čas. Takto se ale díky Google News podívám na více.

Samozřejmě tím neříkám, že je Google obecné dobro. Ani tím neříkám, že nejsou jiní, kteří obsah bezostyšně kradou. Ale zrovna u Google News bych byl v kritice opatrný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 11. 11. 2009 18:42

Ano, News jsou v pohodě, a zrovna tato služba vydavatelům spíš pomáhá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2009 11:12

Takže News nakonec v pohodě, dále jste jmenoval Flip. Co na něm vám konkrétně vadí? Cituji:

"Projektu se v současné době účastní 40 titulů, převážně amerických vydavatelů, kterým Google slibuje vyšší příjmy z reklamy a více čtenářů. Google tvrdí, že většina výnosů z reklamy půjde do kapsy právě vydavatelům, kteří v době krize, hledají všemožné způsoby jak čelit poklesu reklamy."

Aha, že by se ho ty weby účastnili dobrovolně? Tak kde je tedy problém?

Dále - Google Books. Jasně pro mnohé možná trochu kontroverzní projekt. Ale opět - pokud se na nějakou knihu vztahují autorská práva, tak jsou zobrazeny jen určité pasáže, což může naopak opět vést spíše k tomu, že kdo tu knihu chce, tak si ji nakonec koupí. Navíc, pokud chce někdo knihu z vyhledávače stáhnout, pak to Google udělá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 16:19

tak to co dela google v mnohych pripadech povazuju za obecne verejne prospesnou vec, a pokud to nekomu vadi, muze se pred googlem skovat, pokud nevi jak, necht vyhodi experty kteri to nevi a najme si odborniky kteri to umi. a co se tyce books, nektere knihy se uz spatne shani, protoze uz lezi jen v soukromich knihovnach a nikdo je netiskne, zde vitam snahu zdigitalizovat je a poskytnout je vsem, konec koncu jsme informacni spolecnost a chcemeli se vyvijet tak musime mit informace k dispozici pro co nejsirsi cast spolecnosti a ne jen pro hrstku vyvolenych, a co se news tyce, pekna zalezitost, to se googlu musi nechat, mnohdy se nektere veci prestanou vyvijet a ustrnou, pak google ukaze ze to jde udelat lepe a najednou se musi vsichni snazit to udelat jeste lepe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 11. 2009 14:20

Ono je asi jedno, jestli je Murdoch blázen, snílek, má pravdu nebo nemá... Otázka je pouze jediná: kdo tu práci, kterou s tím redaktoři a novináři mají, zaplatí. A reklama to spíš nebude. Firmy už přece nemusejí bezhlavě inzerovat, aby někoho zaujaly: často je pro ně lepší investovat do vlastních internetových stránek a nalákat si lidi k sobě. Nebo do spřízněných internetových obchodů. Celkově prostě očekávám přesun od ATL k BTL... Na značce záleží méně a méně (ostatně, stejně se všechno vyrábí v Číně...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 11. 11. 2009 14:43

A do toho se někteří ještě chlubí, jak si reklamu, která je u neplacených webů jediným zdrojem příjmů, hrdinně blokují. K tomu ještě měřicí skripty, aby webu nepřidali ani bod do návštěvnosti... Ach jo.

Reklamy je na webech méně a méně - píšu o specializovaných médiích, jako je třeba Živě, které je na tom ale naštěstí ještě docela dobře. Kvůli hospodářské krizi se snižují marketingové rozpočty inzerentů, jsou zde jiné možnosti prezentace na internetu mimo média. Navíc je náš trh velice malý.

Takže se zatím snižuje kvalita. Weby už nemůže dělat tolik lidí jako dřív, snižují se rozpočty na externí příspěvatele, vychází méně článků, deníky se mění na občasníky, tu a tam se něco zavře. Tyto všechny důsledky ale spadnou na čtenáře, vydavatelé nebudou provozovat ztrátové a neefektivní projekty.

Model, který Murdoch navrhuje, v našich podmínkách nebude fungovat. Pokud se ale nenajde jiný obchodní model než stoprocentní závislost na reklamě nebo dotace webů z jiných činností provozovatele, nakonec si třeba jen budeme povídat na sociálních sítích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 11. 11. 2009 15:00

K poslední myšlence - kdo provoz těch sociálních sítí zaplatí? Je to začarovaný kruh a sám jsem zvědav, jak to dopadne. Pokud ale bude obecně ubývat inzerce jako doposud, neuživí se ani tištěná média, menší televize... Osobně vidím dvě cesty do budoucna - buď se vzpamatují inzerenti a vše bude fungovat hezky dál v zajetých kolejích, nebo dojde na Murdocha a zbude pár velkých médií, které si budou chránit své informace jak zlato a nechají si za ně platit přímo. Vedle toho budou webíky, které budou informace přebírat, ale ty budou postaveny do stejné roviny, jako ti, kteří dnes sdílí autorsky chráněný obsah. Chráněným obsahem se totiž může stát sama podstata informace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 11. 11. 2009 15:06

Na webu je nejdražší obsah. Když ho na socsítích tvoří uživatelé sami, provozovatel se může soustředit jen na samotnou službu, a to často jde. Viz třeba naše Superfórum. Celé má návštěvnost srovnatelnou s MobilManií a nákladově je to legrace, kterou lze dobře ufinancovat z reklam. A náklady na denní vydání Živě znáš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 23:06

no tohle bohuzel neni tak uplne pravda a hlavne superforum, cemuz bych nerikal presne socialni siti ve smyslu jak se dnes tento pojem chape, je technologicky/infrastrukturne na mile vzdalen relativne "podobne textovemu" facebooku a pak svetelne roky od treba youtube.

a je to prave nalezeni obchodniho modelu co je problemem dneska a techto siti.

U internetu je obecne jeden obrovsky problem (a duvod proc paralela s televizi neni mozna) a to jsou pocateni naklady, jelikoz na relativne jakykoli zacinajici projekt (a to i kdybyste delali youtube2) potrebujete promile nakladu na vytvoreni tisteneho deniku, nerkuli televize, takze ve chvili kdy by se zacal napriklad facebook platit, velka vetsina jeho uzivatelu (zvlast v zemich kde neni zvykem za sluzby moc platit - ano myslim CR:) se prelije na projekt, ktery vytvori nejaky nadsenece/firma, ktera si to zkusi jestli ji by to nahodou nevyslo a takto se bude postupovat postupne dal. coz dost dobre u televize nejde a nelze cekat, ze jenom proto, ze HBO zdrazi o 20% poplatek nekdo pujde a zkusi zalozit vlastni filmovy kanal.

Jinak souhlasim s nazorem, ze placene denni zpravodajstvi neni realne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 12. 11. 2009 09:51

Superforum je dobrá ukázka sociální sítě. Její obsah tvoří sami uživatelé, provozovatel má jen dohled. Na stejném principu funguje Facebook, Twitter a v základu i YouTube. Nepíšu o technologickém pozadí, proto také nesrovnávám návštěvnost, ale o principu fungování služby.

Nesouhlasím ani s tím, že je jednodušší rozjet webový projekt. U něj totiž musíte programovat, a trvá to třeba několik měsíců, než vůbec můžete něco ukázat. S týmem programátorů jste na stovkách tisíc, na milionech. U časopisu pak stačí vlastně pouze připravit layout a mastery pro DTP program. Zbytek jsou už společné věci, nebo přímé provozní a marketingové náklady. U časopisu ještě tisk, ale předpokládá se snad, že to nejsou vyhozené peníze, že se titul prodá - takže provozní náklady.

Spustit tištěný časopis je většinou levnější než udělat web. Televize je něco jiného, tam potřebujete techniku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 15:11

Přiznám se, že jsem některé měřící skripty taky zablokoval. Ale určitě ne kvůli tomu, abych škodolibě Živě nebo jinému serveru snižoval návštěvnost. Ty měřiče prostě výrazně zpomalovaly načítání stránek.

Nakonec se to před pár lety řešilo i na Živě:

http://forum.zive.cz/viewtopic.php...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 11. 11. 2009 15:21

Jenže nám tím návštěvnost opravdu snižujete, jako příživník nám teď pouze zatěžujete servery. Když spolu s dalšími čtenáři, kteří si měřicí kódy blokují, na Živě nebudete chodit, vůbec to nepoznáme, vůbec nám to nebude vadit. Opravdu, běžte pryč, nechceme vás tady.

Vysvětlení důvodu blokování je logické, ale my nabízíme obsah na webu za určitých podmínek. Za to, co zde denně vychází a co stojí opravdu hodně peněz, platíte zobrazením reklamy, zařazením do statistik návštěvnosti. Nestojí vás to přímo ani korunu, zpomalení je neznatelné, během načítání si už navíc můžete číst.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 15:38

To je samozřejmě pravda, ale někdy ta reklama je opravdu dotěrná a doplněk Ad-Block je pak k nezaplacení. Netýká se to ani tak vašeho serveru, jako třeba ostatních zpravodajských - namátkou například iDNES či Novinky, kde vám po načtení hlavní stránky bliká půlka obrazovky a podlouhlý banner na spodní liště obrazovky vám říká, jak výhodné je cestovat s Firo Tour, apod. nabídky.

Myslím si, že blokovat reklamu na webech, které to přehání je prospěšná věc - pro čtenáře. Nevidím ale důvod, proč si filtr neupravit tak, aby filtroval pouze stránky které to přehánějí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 11. 11. 2009 16:47

Také díky tomu podlouhlému banneru si články můžete číst. Když to web přežene, tak ho jednoduše dál nečtěte, ale neodcházejte bez placení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 20:26

Tak články pište formou blikajících flashů umístěných na reklamních serverech. Tím donutíte čtenáře neblokovat reklamu, pokud chtějí číst požadovaný text

Achjo, kdy pochopíte, že reklamu neblikající a nepřekrývající plochu větší než vlastní text není důvod blokovat???!!!??? Možná se pletu, ale statická "decentní" reklama čtená 75% návštěvníky webovek má větší ziskovost než hyper-mega-super blikající banner na 3 kliknutí, který si neumí odfiltrovat pouhých 25% čtenářů.

Taky využívám Ad-block, ale ne proto, abych byl ten "zlý neplatič", ale proto, že mě to neskutečně prudí. Možná to je úchylka, ale prostě nesnesu blikající obsah webové stránky, a je mi putna, jestli na blokovaném "dynamickém" obsahu je reklama nebo ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 11. 11. 2009 20:54

My víme, jak čtenáře donutit neblokovat reklamu. Zatím to jen stále zkoušíme po dobrém. Doufáme, že mají rozum a že pochopí, že reklama je jediný zdroj našich příjmů. Že jen díky reklamě zde mohou vycházet články.

Myslíte jinak, že provozovatel webu rozhoduje o tom, jaká reklama se zobrazí? Nebo že mediální a reklamní agentury neví, jaké reklamy jsou efektivní a jaké ne? Přestaňte být naivní.

Jak jsem psal výše: Čtení webu přece není povinné. Když vám nabídka zdejších informací a jejich podání nevyhovuje, mrzí nás to, ale můžete si vybrat jiný web, který vám bude vyhovovat víc. Ale nejezděte prosím v tramvaji bez jízdenky, neodjíždějte od benzinové pumpy bez placení... však to také jde, stejně jako je možné blokovat reklamy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2009 07:36

Někdy se to fakt musí, ono permanentně vytíženej cpu na 100% (dvojjádro!) kvůli reklamám neni žádná sranda, zvlášt když mám notebook na klíně. Většinou stačí ale jen ty mega flashový, ostatní neva

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2009 08:11

Myslím, že provozovatel webu MŮŽE rozhodovat o tom, co se mu na webu ukáže a co ne, pokud chce .

Vaše paralela s tramvají je nepřesná. Existuje totiž přepravní řád, kde se píše, že cestující JE POVINEN cestovat tramvají pouze s platnou jízdenkou, jinak může být odchycen revizorem a zaplatí pokutu, které se nevyhne ve správním řízení. Vy, coby provozovatel webu, nemáte exaktní "čtenářský" řád přikazující zobrazovat reklamu. Pokud ji blokuji, neporušuji tím ani legislativu, ani vaše "PRAVIDLA", jen vaše přání.

Nabídka Vašich informací mi vyhovuje - proto jsem tady . Ano, máte pravdu v tom, že až mi vyhovovat nebude, půjdu jinam, to víme oba dobře, pořád živě.cz nemá na kvalitní IT články monopol. A právě konkurence vás nutí psát kvalitně, a odhaduji, že víc, než příjem z reklamy.

Ještě jednou zdůrazňuji, že nic nemám proti reklamě, která nebliká a nezabírá větší plochu než článek. Souhlasím s vámi, že bez reklamy to nejde, ale, prosím, nevnucujte mi pocit viny. Jestli se Vám můj přístup nelíbí, zablokujte mou IP nebo udělejte jiná opatření, abych u vás nemohl číst články bez reklamy, je to vaše plné právo a já jej plně respektuji.

Prosím, respektujte ale i vy můj názor a nedělejte ze mně zloděje, jsem uživatel s možností volby.

Josef Machek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 20:59

Souhlasím s vámi. Ale musíte si uvědomit, že chyba je na straně serveru, ne uživatele. Jaktože reklamy na serveru Živě neblokuji, ale třeba na iDNES ano? Protože vy je máte aspoň "vkusně" umístěné a nezavazí. A pokud nějakému serveru poklesnou výdaje z reklam (protože si je budou čtenáři blokovat), tak by se napřed měli zamyslet nad svojí reklamní politikou a nikoliv jednat kontraproduktivně tj. málo zobrazení reklamy? Musíme přijít s ještě agresivnější, barevnější, blikajičtější a pokud ještě na ně upozornit FLASH zvukem. To není správný přístup ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 11. 11. 2009 21:14

Už jsem to naznačoval níže. Provozovatel webu nijak neovlivňuje, jaké reklamy se na něm zobrazují. Reklamy nevyrábí ani neschvaluje. Naopak je rád, že si k němu zadavatel reklamu dá, a pokud je v souladu se standardy (PDF: http://www.spir.cz/index.php... vůbec nic neřeší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 22:52

To je asi ten duvod, proc mate tak malo linuxaku, jsem proste paranoidni a kdyz mi stranka zniceho nic zacne neco nacitat a posilat nekam do jine domeny, zablokuju ji, nevim co to je ... a to je ten lepsi pripad, jednou jsem malem zrusil cele rakouske hostingove centrum, nebot jsem mel utok na sve servery, nastesti jsem si toho vsimnul, linuxaci jsou znami svou obrannou agresivitou a bud zakazuji, nebo opetuji utok.

Kdy jsem byl na VS, bezne jsem zhazoval SMTP servery, ktere me spamovaly ... to byla doba, kdy se jeste nemaskovaly.

Jinak kvalitni web muze tvorit i jeden clovek, za vsechny pan Zajicek a NetNews ... to bylo neco, co mi na ceskem internetu opravdu chybi.

Jinak k banerum, pokud by neblikaly jak blbe a nebyl to flash (ten mam zablokovan, dokonce jsem dloha leta nemel ani plugin) tak bych staticky obrazek prezil, ale blikajici hruzy me rusi a kazi to oci ... i kdyz ESC animace stopne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 19:34

Me prijde, ze byste si nejradci vzali vyhody jak z tistenych medii (kdo je cte, musi nejakym zpusobem zaplatit - penize, reklama, atd.) a zaroven z internetovych medii (vyroba - nemyslim obsah - a distribuce je oproti tistenym relativne levna). Jenze takhle to nejde, rozhodli jste se delat internetove medium a k nemu se vztahuji urcite zakonitosti, jednou z nich je napr. zminovana moznost blokovat reklamu, merice atd.

Taky bych chtel prodavat zbozi za stejne ceny a ve stejnem objemu jako v Albertu, ale vse vyrizovat pres eshop a nemit pronajmute obchodni prostory.

Nazor, ze vam nebude vadit, kdyz lide blokujici merici kody odejdou je, dle meho nazoru, kratkozraky. Takove navstevniky sice nezmerite, ale muzou nekoho jineho uporoznit na zajimavy clanek (copy paste url) a toho uz treba zmerite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 11. 11. 2009 20:12

Takže jaký obchodní model pro weby navrhujete? Vy a ostatní, kteří obhajujete blokování reklamy, protože poskakuje, blokování měřicích kódů, které o desetinu sekund zpomalí načtení stránky. Předpokládám, že za čtení byste také nechtěl platit. Jak tedy zaplatit zaměstnance, externisty, provoz serveru?

Občas proto sledujeme podíl lidí, kteří reklamu blokují. Až přesáhne určitou hranici, začneme se bránit. Samozřejmě by bylo lepší, abychom se místo toho věnovali vývoji něčeho užitečného pro čtenáře. Ale náklady na výrobu webu jsou vysoké, peníze proto na prvním místě, a dostáváme je od inzerentů, ne od čtenářů.

Myslím to jinak naprosto vážně. Lidé, kteří blokují reklamu a měřicí kódy, jsou příživníci. Webu jen berou, nic nepřinášejí - a argument, že občas mohou doporučit článek, neberu. Jen zatěžujete servery, běžte pryč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 21:01

A co nasadit textovou reklamu místo bannerové?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 11. 11. 2009 21:17

Na webech máme textovou reklamu - viz box eTarget v článcích plus kontextová reklama na vybraných slovech. Pouze s tímto formátem bychom ale nepřežili, je to jen doplněk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 21:39

A jestlpak se taky někdy díváte, co v eTargetu "nabízíte"? Nebo nemáte možnost některé nevhodné nabídky blokovat?

Např. jsem narazil na tohle: http://cz.search.etargetnet.com/generic/context_ad/go.php...

Přitom jinde: http://www.zive.sk/spravy/kauza-poplatky-za-... ... je stanovisko Živě (jedno zda *.sk) jednoznačné:

"Živé.sk komentuje: Platiť či neplatiť? Podľa nášho názoru je odpoveď jednoznačná. Všetky indície smerujú k tomu, že ide o dobre zamaskovaný podvod známy už z Nemecka i iných krajín."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 23:01

Jo a abych nezapomel, pokud se mi nejaky clanek libi, tak bannery proklikavam a tim webu davam vetsi provize z reklamy.

Mozna je to cesta.

Jine weby pouzivaji nejake mikroplatebni systemy, kdy uzivatel dobrovolne neco zasle, jsou to drobne v radek korun az desitek korun ... ale potesi to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 22:59

Je to tezke,

nikdo neplati za neco, co nutne nepotrebuje.

jinak mi linux jaksi vyhodnotil tyhle weby jako podezrele:

snazili se mi nabourat do cokies a odesilat data.

google-analytics.com

ad.doubleclick.net

ad2.bbmedia.cz

intext.billboard.cz billboard.cz

ad2.billboard.cz

mozna je jich vice, kontroluji to jen obcas, z nejakeho duvodu si zrovna tyhle vyslouzily ban

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 23:02

Jak sam rikate penize na prvnim miste, proto mi prijde minimalne divne ptat se me na obchodni model, kdyz mi za nejaky navrh nic nenabizite, resp. nenabizite mi penize.

Ale ted vazne, zkuste se na tuto problematiku podivat trochu z nadhledu. Podnikate v oboru, ktery rekneme stoji na Internetu, berete si z nej to dobre, ale samozrejme musite strpet i to spatne. Vase posledni veta, dle meho skromneho nazoru, napovida, ze si tuto skutecnost z nejakejho duvodu nechcete uvedomit.

Je to jako v baru, je fajn prodavat lidem drahe panaky a long drinky, ale cas od casu se stane, ze se v baru nekdo popere, pozvraci, apod. To jsou ty negativni doprovodne jevy. No a me prijde, ze vy chcete prodavat jen ty panaky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2009 10:43

Ta poslední věta je zajímavá, obvzvlášť když se na zdejším webu dají přečíst takové články - http://www.zive.cz/clanky/ty-nejlepsi-downlo... ...

Že by byl nějaký zákon, který by zakazoval blokování reklamy, jsem si také nevšimla

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 11. 2009 12:27

Web, zpravodajství a služby společné s internetem jsou takové jaké si je uživatelé (ti co kupují) udělají (a vy kupujete, čerpáte tyto služby, byť zdarma). Nedokážete je ocenit a budou horší!

Je to podobné jako s eshopy, dnes jen stěží narazíte na eshop který nelže o dostupnosti, má kvalifikované prodejce, dokáže odpovědět na nejjednodušší dotazy, dokáže poradit nebo dokonce má vůbec nějaký telefonní kontakt, o řešení reklamací ani nemluvě.

A proč tomu tak je? Příliš velká konkurence a velice nízké bariéry při vstupu na trh, zároveň mizivá šance bránit svoje práva.

A v hlavní roli je na vině Čech, to je totiž člověk, který si za 500Kč představuje ty nejkvalitnější služby pod sluncem a ještě přemýšlí jak koho natáhnout. Nakonec právě koupí ty nejlevnější služby, ten nejlevnější výrobek a stěžuje si, že nedostal co očekával a že kvalita je špatná.

Příště stejně vybere znovu to nejlevnější. Zavolá si do czechcomputeru a vyptá se na vše možné na chatu a ještě si stěžuje, že neodpovídají tak rychle :) a potom celodenním maratonu co z nich vytahá všechny informace si zapne zbozi.cz a nakoupí od Franty, který to zboží nikdy neviděl ani na obrázku a objednávka vytvořená na jedné z 1000 kopií toho samého eshopu putuje k velkoobchodu.

Potom co zjistí, že držák na LCD nemá ty parametry co inzerují (jedná se o chybu importu od velkoobchodu) si vyleje vztek na nějaké diskusi, že Franta nemá telefon na webu a že na emaily neodpovídá. Držák strčí do nějaké inzerce na webu, kde si pro jistotu zablokuje reklamy, aby náhodou neodměnil ty vyžírky, kteří mu jeho držák koupili. Potom znovu zapne zbozi.cz, škrtne si Frantu a zkusí loterii u Lojzy.

:) a bude hůř

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 21:32

To jsou silná slova. Myslím, že i čtenář který blokuje reklamy či statistiky může být serveru velmi prospěšný. Může např. dělat tomuto serveru reklamu tak, že na zajímavý článek odkáže na svém blogu, či jej zašle přes im messanger jiné osobě, nebo si o něm jednoduše jen promluví s kamarády. Nejen že vám potom zvedá návštěvnost jinými uživateli, ale také dělá reklamu a udržuje vaše jméno, či značku v povědomí ostatních. Také může přispívat do diskuze, diskuze je určitě velice důležitá pro dosažení vysokého počtu zobrazení stránek a kvalitní příspěvky, nebo i ty které pouze docílí zvýšení počtu návštěv, jsou pro server určitě přínosné.

Také bych nesrovnával jízdu načerno v tramvaji či nezaplacení u čerpací stanice s návštěvou(příspěvek níže), kde má uživatel reklamy blokovány. Vaše stránky jsou volně dostupné k dispozici komukoliv, kdo vloží do browseru správné url, tj. jsou veřejné a obsah je veřejně dostupný všem, to jak si na svém pc obsah těchto stránek zobrazím je čistě moje volba.

Mimochodem, o jaké podmínky nabízení obsahu se jedná ? Nevybavuji si, že bych nějaké vaše podmínky akceptoval.

P.S. reklamy ani statistiky neblokuji, jde mi o princip a podle mého názoru naprosto nepřiměřenou reklamu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 21:34

Korekce:

"P.S. reklamy ani statistiky neblokuji, jde mi o princip a podle mého názoru naprosto nepřiměřenou reakci"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 11. 2009 12:33

Ta tramvaj je také veřejně přístupná a v podstatě můžu říct, že zaplatilo už 80 cestujících tak proč já?Vždyť ta tramvaj stejně dojede na konečnou ať už v ní sedím nebo ne.

Podobně je to jako s kopírováním filmů, že? Nikomu neubližuji a třeba se mi ten film ani nebude líbit co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2009 10:36

Keď ide počas filmu reklama, nikdy nevstaneš a nejdeš na záchod? Nikdy ju neprepneš na iný kanál? Nikdy jej nevypneš zvuk, keď začne hulákať o polovicu hlasnejšie ako film? Poslušne sedíš pred televízorom a pozeráš na Persil Green Power a Woolite magic color?

Ak nie, tak potom nemáš absolútne žiadne právo kohokoľvek z čitateľov živě odsudzovať za to, že si reklamy blokujú, pretože ty robíš to isté. Môžeš sa s tým jedine zmieriť, alebo vymyslieť nejaký nový spôsob, ako na čitateľoch zarobiť.

Bannerové a flashové reklamy sú už dávno minulosťou. Nehovoriac o tom, že dnes, keď zo všadiaľ sa na nás valia informácie ako sa prepúšťa, ako ľudia nemajú peniaze apod. tak na akého boha sú nám reklamy na nový notebook za 20 000kč ale ponuky práce sú kdesi v zadku v spodnej tretine webu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 11. 2009 11:58

Sice trochu se zpožděním, ale nedalo mi to.

Proč zdarma poskytovat data firmě provozující počítadlo, která si za své údaje nechá platit, a veřejně je nedává? Jak si mohu zobrazit statistiku na počítadlech pro mobilmanii? Nemůžu? Aha, takže dělám opici, která je dobrá jen k tomu, aby mačkala tlačítko. Takto definovanou roli je těžké akceptovat.

A pane Lutonský, sedíte u televize poctivě během celého reklamního bloku? Nejdete si pro pití, nebo si neodskočíte na WC? Nepřepínáte na jiný program? Nebo dokonce, skoro se to bojím napsat, neztlumujete si zvuk? Všichni, co to dělají, jsou podle vás vlastně příživníci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 11. 2009 12:38

A není to to samé jako reklamu zavřít křížkem nebo esc vypnout zvuk?

Je snad něco jiného mít zapnuté počítadlo, které nevyžaduje žádnou moji interakci než se sebrat a jít na záchod.Pokud by šlo při spuštění televize navolit, že reklamy se mají přeskakovat, věřte mi, že se to televizím taky líbit nebude a oprávněně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 11. 2009 10:10

"A není to to samé jako reklamu zavřít křížkem nebo esc vypnout zvuk?"

Jenže to už je reklama otevřená. A spousta lidí chodí na WC nebo vypíná zvuk už při reklamní znělce.

BTW, vám by se líbilo, kdyby vám televizní stanice domů namontovala k televizi zařízení (navíc třetí strany), které monitoruje, zda se na její program zrovna díváte? Mně tedy ne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 11. 2009 12:25

Pokud je to "anonymní" tak je mi to jedno ne (samozřejmě se nemusím podepsat pod to, že koukám každý den na telenovely nebo dokonce porno)?

Na druhou stranu bylo by naivní si myslet, že pokud máte facebook, twitter, icq, skype, používáte google vyhledávání, že někdo o Vás neví víc než vy. Soukromí na internetu už dávno neexistuje, ale to je jiný příběh.

Pochopte jednu věc, kdo ty redaktory a ty programátory a ty kanceláře, auta atd. zaplatí? Existuje tady model, kde nemusíte hýbnout zadkem a ono se to platí samo, a Vám se to nelíbí :) Úsměvné, uvědomte si, že za chvíli tady budeme číst jenom ty spye, blesky a další braky (a taky proto, že tam stěží najdete člověka, který by si tu reklamu uměl vypnout).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 15:43

"Takže se zatím snižuje kvalita. Weby už nemůže dělat tolik lidí jako dřív, snižují se rozpočty na externí příspěvatele, vychází méně článků, deníky se mění na občasníky, tu a tam se něco zavře. Tyto všechny důsledky ale spadnou na čtenáře, vydavatelé nebudou provozovat ztrátové a neefektivní projekty."

Jak se asi takové důsledky projeví na čtenářích? Když nějaká firma zkrachuje, protože se neuživí, její odběratelé si najdou jiného dodavatele podobného produktu. Pokud žádný podobný produkt od jiného výrobce neseženou a opravdu ho budou potřebovat, tak buď si ho vyrobí sami anebo najdou jiný způsob, jak se bez něj obejít. Když to převedeme na webové informace jako produkt: které z těch více či méně kvalitních informací čtenáři opravdu potřebují tak, že by bez nich nedokázali "přežít"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 11. 11. 2009 16:54

Problém je v tom, že kvalita webu a jeho reklamní výkonnost jsou dvě oddělené věci. Takže web může být nadherně kvalitní, čtenáři ho mohou milovat, ale pokud si na sebe nevydělá, skončí. Myslíte, že si čtenáři sami založí hned nový, když bude jasné, že si na sebe nevydělá? Ne, sociální žurnalistika nefunguje.

Lidé samozřejmě bez webu přežijí. Přežijí i bez mikrovlnky, auta nebo zahraniční dovolené. Píšu jen o sníženém pohodlí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 22:56

To je snad poprvé co s Vámi pane Lutonský souhlasím. Web si bez reklam dokáži jen stěží představit a dokonce musím říct, že mne na webu baví.

Není jednoduché dostat do zisku jakýkoliv web. Každý si hned myslí, ten si tam dá reklamu a hned rejžuje balík. To je často dost lichá představa a ve výsledku je člověk rád za každý klik a zobrazení.

No, držím palce. Na živě mne reklama neruší, tak si rád přečtu nějaký ten článek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2009 21:15

"Myslíte, že si čtenáři sami založí hned nový, když bude jasné, že si na sebe nevydělá? Ne, sociální žurnalistika nefunguje."

Jo, myslím. A dokonce to občas i funguje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 16:37

Proti reklamně jako takové na webu nic nemám a respektuji ji jako daň za to, že si mohu web přečíst. Ono málokdo si uvědomí, že reklama může být i užitečná a může ušetřit peníze. Takto se dozvíte, že někdo řeší váš problém.

Zádrhel je jinde. Protože se na webu projevuje "reklamní slepota", tak je ta reklama agresivnější a nepříjemnější.

Vlivem chyb se občas nedá zavřít, takže nemůžete přečíst obsah, další problém je že ty pohyblivé ptákoviny zatěžují zrak a roste únava. Pak u mnoha reklam, kde se grafik opravdu vyřádil, ani není poznat oč vlastně jde. A protože tam takto blbnou 3-4, tak to nemá šanci vzbudit můj zájem i kdyby byl obsah sebe rafinovanější, protože se tlučou navzájem.

Poslední věc je, že se používá FLASH a ten solidně zatěžuje systém. U netbooků je to o to horší, že Atom je pomalý. U nich s ion i u normálních notebooku s dedikovanou grafikou, pak Flash aktivuje tuto grafikou a výdrž na baterie jde do kytek. Jistě mohu vypnout HW akceleraci, jenže pak se vleče i Flash, který chci aby jel. S příchodem HTML5 se to diky canvasu ještě zhorší, protože, je na výkon ještě náročnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 13:38

Internet pouziva cim dal vic lidi. A s vidinou pohadkovych zisku z reklamy se zacala pouzivat otravna flashova reklama, prekryvani obsahu, skakajici a blikajici kraviny, otravne zvuky...atd. Lidi se zacali branit, reklamu kompletne blokuji a ty pohadkove prijmy nejak neprichazeji...tak se zacina mluvit o zpoplatneni obsahu.

A na pocatku je ted reklama v mobilech. Pokud se to prezene, tak prijde reakce a blokovani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 14:01

Přesně tak, kdo chce moc, nemá nic. Některé stránky, to je opravdu otřes

Na druhé straně, blokováním reklamy nekazím nijak dotyčnému serveru "průměr" v účinnosti reklamy - blokuji totiž i ty různé toplisty, gemiusy či google-analyticsy..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 11. 2009 13:16

Nesmysl. Proc?

"Opakuje přitom, že za kvalitní informační obsah se na webu musí začít platit, protože reklama zpravodajské weby neuživí."

Tak at to zkusi, no. Pak zjisti, ze pocet platicich lidi mu prinasi mnohonasobne mene, nez ony prijmy z reklamy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 11. 2009 13:04

Vyřadit z indexu Googlu mohl už dávno a jistě se i právnicky pojistit proti "krádežím" ze svých iDeníků. Nehledě na zavedení trochu obstrukčního systému přihlašování uživatelů = čtenářů a s tím spojeným vydáváním obsahu pouze konkrétním lidem. Murdoch se rozčiluje zbytečně. Vidíme to pořád, že je internet pro předávání informací jako stvořený a vytvářet placené weby tomu nezamezí. Je to nepodobné šíření nelegálního obsahu, jednou vyjde hra, film, nová hudba a už toho jsou plné torrenty. Takhle se bude třeba distribuuovat právě obsah placených deníků, budou se krást hesla a opět se tenhle cenzus obejde. Zpoplatnění může přinést svěží vítr do intrnetových médií, ale stejně tuším, že na novinářské mentalitě to nic nezmění a stále zda budou polopravdy a lži které si kradou navzájem, křížem krážem ve světě. Ohledně té reklamy si jsem jistý, že pokud dnes jsou zlomkové, tak v budoucnu kdy bude vše provázané vše s internetem budou klíčové pro provoz různých médií, leč v přítomnosti a době blízké to nehraje žádnou roli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 11. 2009 13:17

KDyz ten obsah nebude indexovany v Google, jednoduse ho nikdo nenajde, takze nebude ani nikdo, kdo by ho platil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 13:22

vy hledáte zprávy přes google nebo jiný vyhledávač? .. já třeba na ty nejznáměnší deníky chodím rovnou a vyhledávač nepotřebuju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 11. 2009 13:33

http://news.google.cz/....

A take casto hledam informace podle klicovych slov, protoze na idnesu, s tim jejich neuveritelne neschopnym vyhledanim nikdy nenajdu to, co hledam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 14:03

Tak nějak díký Google je to dnes už skoro běžné :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 11. 2009 12:59

K názorům pana Murdocha na placené zpravodajství na internetu se mi velice líbil komentář Medvídka Pooh, který byl podle mého názoru velice smysluplný. Pan Murdoch se tentokrát mýlí. Za obyčejné zprávy nebudou lidé na internetu platit, a to proto, že je nezbytně nepotřebují. Pokud by zprávy byly zpoplatněné, pak si lidé raději počkají na večerní Televizní noviny a kouknou na ně (nebo třeba na nějaký News Channel na satelitu). To hlavní tam bude a neuteče jim. Aby mohly na internetu uspět placené zprávy, musely by přinášet něco, co ty televizní nedokáží - a rychlost to tentokrát není, protože ty zprávy nejsou zas až tak důležité, aby nepočkaly pár hodin. Jiná věc je samozřejmě placení za podrobné analýzy apod., ale to již dnes existuje, používá se a o tom vlastně vyjádření pana Murdocha nebyla. Tedy jinými slovy - zpravodajství na internetu bude buď zdarma, nebo žádné. Placené zpravodajství (byť mikrotransakcemi) nemá šanci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 12:54

Vždycky sem se divil, že napřiklad www.ihned.cz je zadarmo. Až všichni čtenáři přejdou od papíru k internetu, tak jim nic nezbyde a budou muset zpoplatnit taky (alespoň část obsahu). Blesk se jistě uživí i z reklamy, ale kvalitní média, která mají 3x dražší novináře a 5x menší čtenost z reklamy nevyžijí. Např. Respekt nebo Ekonom je už teď částečně placený a myslím, že přibude brzo ještě ihned.cz. Masovky jako idnes, novinky, lidovky, aktuálně - ty zůstanou zdarma. Lidové noviny (s malým "l") budou vždycky zdarma, komerční model funguje, jak už autor napsal, komerční televize jsou toho důkazem....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 12:28

No zdá se to jako nesmysl, ale úplně nesmysl to není.

Protože pokud má nějaký web na tvorbu článků náklady (ať už jde o platy redaktorům, nebo třeba nákupy a zápůjčky testovaného zboží) a většinu článků si tvoří sám (a to teď ani nemyslím překládání a "opisování" článků z jiných zdrojů), tak samozřejmě potřebuje vydělat daleko víc peněz aby se uživil. A když konkurence pak článek defakto opíše a dá dolů do odkazů zdroj: www.abc.xy, tak to asi moc nezabere. Navíc uživatelům je jedno jestli si čtou originál nebo opsaný dokument, takže myšlenka že by tento web měl více návštěv je nesmyslný. Takže jediným řešením je dražší reklama než u "kopírující" konkurence. Ta ale právě díky nižším nákladům může mít cenu za reklamu nižší. Inzerentům je pak jedno jestli uvidí (nebo na ni klikne) jejich reklamu 10 000 lidí na jednom webu, nebo 10 000 lidí na jiném webu stejného zaměření. A zvolí proto logicky ten web, kde je to bude stát méně.

Takže takové weby jsou pak často dotované z nějakých jiných příjmů (tištěných novin a pod.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor