Možná nebudeme hledat na Live Search, ale „kumovat“

Možná nebudeme hledat na Live Search, ale „kumovat“

V létě se objevily první zvěsti o tom, že Microsoft hodlá přejmenovat svůj vyhledávací portál Live Search. Nyní nejmenovaný zdroj z Microsoftu tyto informace potvrdil a upřesnil, že by nová značka měla být oficiálně uvedena začátkem příštího roku.

Zpráva by mohla být díky svému pochybnému původu adeptem na titul kachna roku, nicméně logický základ má. Microsoft je se svým vyhledávačem ve stínu Googlu, což chce pochopitelně změnit. Investice do nových vývojových center nebo případný odkup Yahoo udělá jistě své, ale Google je už zarytý do podvědomí uživatelů nejen díky svému dobrému vyhledávání, ale jednoduše díky jménu.

„Vygoogluj to“, případně anglické „Google it“, je už běžný, krátký a výstižný používaný výraz, kterému každý rozumí. Ale „livesearchni to“ by asi nikdo neřekl a „vyhledej si to prostřednictvím live search“ je pro běžnou mluvu nepoužitelně dlouhé. Microsoftu zkrátka chybí jednoznačné, krátké jméno pro jeho vyhledávací službu.

Nový název pro Live Search by měl být Kumo, což je slovo pocházející z Japonštiny, kde znamená mrak nebo pavouk. Nepřímým důkazem budiž skutečnost, že si Microsoft nechal doménu Kumo.com letos zaregistrovat (viz whois). Každopádně „Vykumovat“ nebo „Kumo it“ už je přeci jen použitelnější...

Zdroj: Liveside, ZDnet, TechCrunch

Diskuze (20) | YouTube Live: zatím jen zkouška živého přenosu

Témata článku: Microsoft, Internet, Kuma, Nová značka, Whois, Nepřímý důkaz, Dobré vyhledávání, Search

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší