Mozilla slaví, Firefox zaznamenal miliardu stažení

Diskuze čtenářů k článku

01. 08. 2009 13:53

Trochu OT, ale Digsby má 1 000 000 uživatelů http://blog.digsby.com/archives/543...

Gratulace!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 08. 2009 13:03

..... až budete psát taky o jiných prohlížečích, bude to snad také tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 08. 2009 12:33

it's MAXthon

njn, rejpalove zase a na jakem motoru ze to jede ale prave to je duvod proc maxthon uz dlouhe roky pouzivam.

a az bude maxthon3 mit vsechny funkce co maxthon2 a bude jet na webkitu nebude to mit chybu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 08. 2009 12:38

jo, někde jsem četl, že Maxthon má 500 000 000 (500 milionů) stažení! Ale kde je teda jeho podíl, pokud to není všechno jen v Číně (což je nemožné, aby každý druhý Čínan, měl internet)....

BTW: prestaň ztoho dělat zase válku prohlížečů.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 08. 2009 13:27

a kdo dela ty nebo ja kdybych chtel delat valku/flame war coz podle mne neni zadne flamewar ale skutecnost tak bych napsal ze ff je pomaly jako slejmak a opera jeste k tomu navic spatne zobrazuje stranky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 08. 2009 13:29

a pri tom prvni bety ff3.5 a alpha opery10 vypadaly slibne tak nevim u finalni verze ff3.5 a bety o10 je tomu opak jako by tam pridavali z kazdym novejsim buildem/verzi nejake zbrzdovatko nebo co

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 08. 2009 09:14

Někde už jsem to myslím psal,ale osobně si myslím,že koncept FF je asi nejlepší.Pro BFU to není komplikované a obvykle tam takový uživatel má v základu vše co potřebuje,komu to nestačí může to skoro do nekonečna rozšiřovat.Koncept prohlížeče vše v jednom jako to má Opera je sice moc hezký,ale pro normálního BFU je to nepochopitelné a člověka který tomu rozumí to stejně jednou omrzí,dost často v prohlížeči přepínám kvůli různým pokusům nastavení (i to skryté),v FF to najdu obvykle za chvilku,v Opeře to je skoro vždycky na hodinu,hlavně proto,že se leckdy musíte probrat nastavením i těch dodatečných aplikací a to dost zdržuje,ale je fakt,že FF stále neumí to co Opera dokáže už dlouho,při zvětšování stránky umí Opera upravit stránku na šířku monitoru,FF zatím umí jen do šířky zalamovat text (pokud je navoleno jen zvětšení textu) a bohužel ne vždy to funguje spolehlivě.Neřekl bych,že IE dospěl,nastavení je pořád stejně komplikované,nové funkce fungují jen na stránkách které to podporují,stále ten prohlížeč neumí zvětšovat text (tedy umí,ale jen v přednastavených krocích),o zalamování na šířku si můžu nechat leda tak zdát,pokud si BFU při nefunkčnosti internetu omylem potvrdí dialog s offline režimem,patrně nikdy nenajde jak se to vypíná (i mě to minutku trvalo).Pokud chce někdo tohle,pak si myslím,že Chrome je lepší volba,s tím málem co zatím umí poslední stabilní verze 2,dovede Chrome skoro totéž co IE a je o hodně (ale fakt o hodně) rychlejší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 08. 2009 08:28

Aby také ne. Je to ten nejlepší prohlížeč na trhu Věrně používám (s malými přestávkami) od 0.6. Nedám na něj dopustit.

Opera se může snažit jak chce, ale dokud se nenaučí programovat, tak mají holt smůlu.

Internet Explorer je v osmé verzi kvalitní prohlížeč, ale zase trpí špatnou minulostí a nedůvěřivostí uživatelů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 08. 2009 08:56

ad. IE.. co se týče dodržování standardů, není to žádná sláva..

ale jinak ano, je to lepší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 08. 2009 10:45

Vidím, že potrebu zasviniť diskusiu flame warom aj pod takto jednoznačným článkom, kde sa iný prehliadač ani nespomenul je už národným športom, tak ale nedbám, pridám sa

Takže používate ten dokonalý prehliadač od 0.6? Vám nevadilo, že do v3.0 bol nestabilný (pre doplnenie - aj ja som v čase uvedenia FX chcel byť "cool" a "in" a začal som ho používať, takže teraz píšem z vlastnej skúsenosti a skúsenosti všetkých ľudí, ktorí sa v mojej blízkosti nachádzali a používali ho)? Vám nevadí, že memory leaky pretrvávajú do dneška? Stále myslíte, že programátori Opery by sa mali naučiť programovať, keď Firefox (ktorý v podstate nič nedokáže, len zobraziť stránky) má 24 hodín po uvolnení finálnej verzie (3.5), ktorú predtým testovali milióny testerov (obľúbená hláška P. Tomeša) nahlásených 55 bugov a rôzne problémy so stabilitou a behom? Nemali by sa skôr programátori Firefoxu naučiť programovať?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 08. 2009 12:26

Nebuď na ně tak krutý.....Já jim to přeju. Firefox a 1 miliarda......

Ale zkuste si představit kolik miliard si stáhlo Internet Explorer......A další zmíňka k zamyšlení. Kolik ztoho byly opětovné instalace, reinstalace. + Podle odhadů tvoří internetovou populaci přibližně 1,596 miliard lidí z celého světa, takže celkové statistické vyznění je sice super, ale reálné to nebude.....Počítadlo stažení započítá i to, že si někdo stahuje prohlížeč vícekrát, na různé počítače, po přeinstalaci systému, upgraduje na novou verzi bez využítí automatického upgradu apod. To nelze počítadlu vyčítat, ale můžeme se zlobit na lidi, kteří číslo takto prezentují. CNET například upozorňuje, že také Internet Explorer 8 se může pochlubit číslem 200 milionů downloadů, což ovšem neříká tolik o jeho používání.

U prohlížeče totiž záleži spíše na tom, jak je rozšířený, tedy jaký má podíl mezi návštěvníky internetových stránek. Ale i zde se dá nasekat spoustu nepřesností a nejasností souvisejících se vzorkem dat nebo metodikou měření. Buď lze měřit počet "hitů", tedy počet požadavků prohlížeče o soubor, nebo lze započítávat každého uživatele jenom jednou, Hodně také záleží na vzorku populace, tedy na tom, který server měření provádí.

Třeba takové statistiky W3schools.com jsou velmi podrobné a pro Firefox nepochybně příznivé: přisuzují mu 47,3% podíl. Internet Explorer na něj ztrácí se 40,6 %, sečteme-li jeho všechny verze. Uvědomíme-li si ale, že jde o měření návštěv na serveru zaměřeným na vývoj webových stránek, nemůžeme se divit zvýšenému podílu alternetivních prohlížečů.

Férovější a vyváženější W3Counter nás už staví před realistická čísla a Net Applications udávají, že Internet Explorer má 67,69 %, Firefox 22,47 %, Safari 4,07 %, Chrome 2,59 % a Opera 1,97 %.

Těžko říci, zda si propagátoři toho kterého prohlížeče neuvědomují, že statistiky nevypovídají o tom, o čem naznačují, že vypovídají... Nebo zda zkrátka chtějí ovlivnit názory jednotlivců tím, že jim naznačí, co je názor většinový. Mnoho psychologických experimentů (např. Salganik, 2006, ale už i Asch, 1951) ukazuje, že na lidi velmi výrazně působí, když se dozvědí, jaké chování je většinové a tedy "normální".

http://technet.idnes.cz/firefox-se-chlubi-miliard... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 08. 2009 18:01

Firefox se mi několik let jeví mnohem stabilněji než Opera dle všech lidí v mojí blízkosti. Pokud se jedná o memory leaky, Firefox je již druhou verzi podle mnoha testů průkazně nejspořivější prohlížeč pokud se jedná o RAM. A pokud se jedná o chyby, každý prohlížeč má v době vydání chyby. Pokud si stěžujete na 55 chyb v době vydání Firefoxu 3.5, jen to dokazuje, že nemáte ani nejmenší potuchu o vývoji softwaru. jediný rozdíl je v tom, že před vámi Opera chyby tají. I když na forech se dá najít mnoho popisů chyb a vývojáři vydají Operu i přesto. Hlavně loni, když se snažila za každou cenu předehnat Firefox 3 i když na vydání nebyla vůbec připravena, což dokazuje mnoho skalních příznivců, kteří to dokonce uznali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 08. 2009 19:10

Júúúú. PT!!!!

To o padavosti FX do verzie 3.0 je známe snáď každému a ak si to nechceš priznať, tak s tým nič nenarobím. Inštalovať si tu teraz staré verzie FX a robiť pokusy, aby som ti to dokázal - až tak sa nenudím a beztak by si sa tomu len vysmial a neuveril tomu. :) Memory leak - vieš čo to vlastne znamená? To nie je o tom, koľko zaberá otvorená stránka v prehliadači (btw. ten test - aj ostatné prehliadače si nechávajú vyrenderovanú stránku v pamäti aj po zavretí tabu ako Opera?)... to je o tom, že keď nechám prehliadač pustený dva dni, nenakysne na 500MB (Firefox 3.5) ale aj po dvoch týždňoch zaberá tak isto ako v deň spustenia (Opera. Iné prehliadače som neskúšal ale asi skúsim.. zo zvedavosti). Firefox to do verzie 3.0 riešil pádmi (nedožil sa tak dlho, aby to niekomu vadilo), teraz už ale drží a .. kysne. Schválne si ho nechaj pustený dva-tri dni s otvoreným jedným tabom, kde je nejaký ajax...

55 chýb bolo nahlásených deň po vypustení finálnej verzie, ktorú predchádzali 3 (alebo dokonca 4?) betaverzie, ktoré v reáli testovali milióny ľudí po celom svete (aspoň tak si to kedysi prezentoval). Tak alebo programátori dokázali medzi beta a finálnou verziou niečo pos*ať, alebo to s tým testovaním nie je tak ružové. O vývoji SW akú-takú predstavu mám (vyštudovaná aplikovaná informatika, živím sa ako programátor), takže pane kolego, tudy cesta nevede... btw. čo to bolo s tou mesiac nefixnutou veľmi kritickou chybou na verzii 3.0? :)

Vidím, že tá aféra o utajení chyby (kedyže to bolo? Pred troma rokmi? Či skôr?) je asi jedné, v čom máš aspoň z časti pravdu... mám pocit, že oni tú chybu tajili až do jej fixnutia (aspoň si teda myslím, nezisťoval som si.. Isto máš nejaký link o tom, tak pastni), čo mi pripadá dosť rozumné. Načo svetu hovoriť o chybe? Nech ju zneužijú? Lepšie počkať do jej opravy až potom sa "pochváliť". A jo, predčasne vydaná verzia v snahe predstihnúť FX bol prešlap.. stáva sa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 08. 2009 09:55

Pozivam Firefox od verze 0.5 a presel sem na nej z Opery, prave kvuli (ne)stabilite a (ne)zobrazovani stranek z Opery. Kdy mela vyjit nova verze Opery sem poznal vzdy, kdyz mi spadla 3x behem deseti minut. Jednou za den padajici Firefox byl oproti Opere vzor stability. Od ty doby sem zkousel Operu nekolikrat a vzdy narazil na problemy se zobrazovanim a rychlosti, takze sem to od jisty doby vzdal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 08. 2009 00:15

...„Download Day“, kdy se po uvolnění finální verze Firefoxu 3.0 stáhlo za 24 hodin více než 8 kopií instalátoru nového prohlížeče - 8 kopii za 24 hodin mi teda neprijde hodne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 08. 2009 00:49

To není překlep, to se jen překoukli na statistiky Opery

(prosím berte to s humorem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 08. 2009 08:38

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 08. 2009 11:32

Firefox: 8 milionov stiahnuti na ohlaseny den

Opera: 4,5 miliona za 5 dni (bez ohlasenia). Pripustme, ten 1 milion za prvy den

Teda: Mame 1 milion vs 8 milionov, co je 8-nasobny rozdiel v pocte stiahnuti.

Podla statistiky StatCounter mal globalne FX 26% a Opera 1,8%, co je rozdiel 14-nasobny.

Z toho vyplyva: Firefox 3.0 si stiahlo malo uzivatelov alebo Operu 9.5 si stiahlo prekvapivo vela uzivatelov.

Ak zoberieme do uvahy statistiky od NetAplicaions, ktora zohladnovala v dobe vydania Opery 9.5 a Firefoxu 3.0 pomer 20% vs 0.7%, co je 28-nasobny rozdiel.

Apropo, skuste sa pozriet teraz na statistiky NetAplications. Opere z 0.7%, pri uprave merani, stupla pouzivanost na takmer 2%, pritom pri sledovani historie, nenajdete ziadny vykyv. Ten je mozne najst na strankach Wikipedie, kde boli starsie podiely zaznamenane.

http://marketshare.hitslink.com/browser-market-share.aspx...

Takyto vykyv sa stal pred nedavnom aj v statistikach XiTi monitoru. Vypustili zopar krajin a dozvedate sa, ze Firefox v Europe nemal 30% a Opera uz ani tych 5%.

Zaujimave, ze niektori "odbornici" vo svojich komentaroch, hodnotia kvalitu produktu na zaklade podielu na trhu, ktory je zohladneny v takychto lubovolnych cislach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 08. 2009 16:10

Vždyť říkám - berte to prosím s humorem

Kdybych hodnotila kvalitu produktu na základě podílu na trhu, nepoužívala bych linux

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 08. 2009 05:52

asi to bude proto, ze spousta lidi si operu stahne na vyzkouseni a pak stejne pouziva firefox.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 01. 08. 2009 00:50

miliónů... omlouvám se, opraveno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 08. 2009 01:10

ja nic opraveneho nevidim a navic to spatne neni, stahlo se jich doufam vice nez 8 ne :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor