Nejedná se o žádný obskurní jazyk, pouze integruje známé a prověřené koncepty do jednoho jazyka a ve vývoji je už celkem dlouho, rychle se stabilizuje, a má za sebou lidi, kteří tomu rozumí a samozřejmě Mozillu. Cílem je vytvořit takový jazyk, který se kompiluje do nativního kódu a oproti C/C++ neztrácí na výkonu a přitom zajistit velkou míru bezpečnosti (přičemž se preferuje ověřování ještě při kompilaci) - např. pointery s automatickou správou paměti nemohou nabývat NULL, popř. neplatných hodnot (to je ověřeno při kompilaci programu).Kromě toho integruje mnoho praktických věcí z funkcionálního programování (pattern matching - takový vyspělejší switch, který je výrazem a umí destrukturovat hodnoty jako třeba pole na jejich prvky) a vyspělý typový systém (věci jako algebraické datové typy). Umožňuje jednodušše a bezpečně dělat vícevláknové programy bez zamykání sdílených dat - Rust nemá globální proměnné, hodnoty jsou ve výchozím stavu imutabilní, a mutabilní hodnoty jsou uložené v thread local storage - výjimkou jsou "owned boxes" - paměť alokovaná na exchange heap, která se dá číst a zapisovat z více vláken, ale přitom má vždy pouze jednoho vlastníka (něco jako unique_ptr v C++, ale integrované do jazyka a se statickým ověřováním).Rust má několik typů pointerů - managed pointers (automatická správa paměti a TLS), owned pointers (viz nahoře), borrowed pointers (podobné C++ referencím) a unsafe pointers (pro kompatibilitu s C/C++) - to má mnoho výhod co se týče bezpečnosti jazyka a nemá to žádné výkonnostní implikace.Kromě toho spousta dalších věcí jako makra (pracují na AST úrovni, takže víc jako Lisp makra, než C makra) zjednodušují praktické věci. A implementace je napsaná přímo v Rustu, což dokazuje použitelnost jazyka pro větší projekty (stejně tak Servo). Implementace používá LLVM jako backend a je licencovaná permisivně - duálně MIT/Apache License 2.Myslím, že z "nových" jazyků má Rust nejvíc šancí (více než třeba D nebo Go). A rychlost vývoje to potvrzuje.