Mozilla: Je na čase změnit surfování v panelech

Diskuze čtenářů k článku

avatar
19. 05. 2009 21:43

Tenhle problem ma uz leta vyresenej prohlizec pro OS X jmenem Shiira, pouziva na to totiz expose, ma to ale malej hacek, nikdo na tom poradne nedela a tak ten prohlizec v podstate nefunguje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 05. 2009 11:16

už stačí že s každou novou verzí FF je stále méně intuitivní a použitelná práce se záložkami (bookmarks) a teď by domršili ještě práci s panely (taby), používat sidebar by bylo peklo při každém přechodu na jiný tab otvírat / zavírat sidebar, to je na upadnutí ruky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  18. 05. 2009 21:56

... budíček, tohle to už tu přeci dáááávno je: http://img8.imgup.eu/myopera.jpg...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 23:07

Nikdy neříkej, že to nejde, protože se vždy najde blbec, který neví, že to nejde a udělá to

jj, keď si čítam tvoj príspevok, tak si úplne presne uvedomujem zmysel vety vyššie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 20:22

Mám ve FF Tabmix plus + Tabscope náhledy panelů, který dovoluje mít víc řádků s panely, většinou mi orientace nedělá problém. Když nevím co něco je, tak najedu myší nad panel. Ještě se mi líbí Showcase, všechny náhledy máte v jedné tabulce a jenom kliknete na tu co chcete.

Ale většinou se orientuju podle ikon stránek. Hodilo by se ale, kdyby byla možnost řadit panely nějak do skupin automaticky, třeba všechno z živě do jedné, google do druhé. Tohle by mi přišlo asi nejpraktičtější řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2009 20:31

Na to taky je rozsireni, myslim, ze se jmenuje tree tab, nebo tak nejak, zalozky se hiearchicky cleni do stromu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 20:50

nahodil som si na skusku foxtab a vyzera to celkom slubne :) akurat to moze blbsie renderovat na slabsich masinkach :) niekto sa ale zjavne inspiroval CoolIrisom ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 19:42

To je jak v reklamě u těch firem. Vymyslet co nejstupidnější nápad, na čím se pak můžou ostatní lidi akorát jen řechtat.

Jinak díky za ten TabGroups Manager. Možná se bude hodit, vyzkouším a uvidím, jestli to dělá přesně to co bych si i představoval A jestli to pak následně nepokřiví plug-in Tab Mix plus.

Proč nepoužívám více oken jednoho prohlížeče... Přidávím dalšího okna bych už tak někdy musel skrolovat na liště abych to okno našel. Což hned nabízí k otázce proč nepoužívám více ploch. Jsem na mrkvosoftu. A "alternativní" programy které řeší otázku více ploch, stejně nefungují tak ideálně jak bych si představoval. Buď se program sekne a ikdyž ho vypnu tak schované okna se nezobrazí. Manipulace s plochama a otevřenýma oknama je katastrofálně řešená.

Já už jsem si i trochu zvykl, jak s panely v okně, protože je mám sezařené za sebou tak jak potřebuju, tak i s okny na liště. jelikož ty si taky seředím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 19:25

osobne v Opere hodne let provozuju radove desitky tabu, neni vyjimecny jich mit treba 100, spickove klidne i vic, tak ke 130, mam je zobrazeny v radkach a orientuju se v tom hlavne podle polohy, takze pomerne rychle najdu to, co chci

jinak ty navrhy Mozilly - jak tam maj taby v slupci vlevo imho uz ted existujou ne? snad ve vsech prohlizecich ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2009 20:28

Přesně tak. 130 tabů není problém. Na mém stařičkém Thinkpadu T42 s 1,25GB paměti nemám s Operou žádný problém. Orientuju se podle ikon stránek, taky podle polohy, protože vím, kde jsem si který tab otevřel. Možná, že by lidi neměli problém s orientací v panelech, když by se jim panely z odkazů otevíraly vedle aktuálního. A když by přemýšleli, kde si chtějí otevřít panel s novou stránkou, klikli na už existující panel vedle kterého chtějí ten nový otevřít, a otevřeli si ho tam.

Nechápu jak může někdo používat chaos v podobě panelů otevíraných vždy na konci seznamu, a otevírání nového panelu kde jim to zrovna vyjde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 21:02

Jako mně to třeba vyhovuje :) Proto to lze nastavit, tohle vyhovuje někomu, a něco jinýho zas někomu jinýmu. A každej ví, že v Opeře toho jde nastavit řádově víc než standardně ve Firefoxu bez rozšíření.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2009 19:23

Ty nové prohlížeče jsou překombinované

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2009 19:53

To je dosť smutné. Na tvoju počeť si urobím pietnu večeru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 23:19

jé, prosím ťa, keď už žiješ v tom praveku, mohol by si mi zohnať ako suvenír kly z mamuta ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 18:46

Co je zač Firefox 3.2? To má mozilla v plánu uvolnit FF3.5 (bývalý 3.1) a potom 3.2?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2009 19:01

Nie, to len Živě zaspalo dobu. Ide o "verziu, ktorá príde po 3.5", zatiaľ označovaná ako 3.6.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 19:03

přesně tak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2009 18:34

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/10254

(Screenshot: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/images/p/30220/1236257263 )

Dvou urovnove taby - skvela vec, muzu jen doporucit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 18:28

Mít otevřených tolik záložek, hmm k čemu je to dobré?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 18:34

To vychází z potřeby mít 3 vrstvy.

1) Odkaz co se bude někdy v budoucnu hodit - jde do záložek

2) Článek, na který nemám zrovna náladu, ale chci si ho přečíst, nebo odkaz, který využiju tak za 2 dny.

3) Aktuálně otevřené záložky, které chci číst hned.

Protože kategorii 2 nejde zařadit mezi 1, protože není na očích, tak jí přiřazuju k 3ce za dva prázdné listy. Proto mám jich je stále tolik otevřeno. V současnejch prohlížečích tahle skupina tabů nejde nikam zařadit. Proto tolika.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2009 18:42

A od čeho jsou okna prohlížeče?

Běžně mám otevřeno několik oken prohlížeče, např. okno s taby s vyvíjeným webem, podklady a další dokumentací (na jedné ploše společně s dalšíma nástrojema pro vývoj), jedno okno pro takové to běžné brouzdání, jedno okno když něco hledám (např. nějaký konkrétní výrobek na různých eshopech) atd.

Snažit se tohle rvát do jednoho okna prohlížeče na jedné ploše mi přijde postavené na hlavu vzhledem k tomu, že v jednu chvíli potřebuju vždy jen jednu z daných kategorií otevřených stránek. Co by se mi hodilo je nějaká správa tabů napříč okny (to přetahování pomocí myši moc efektivní není).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2009 18:43

Omlouvám se, tohle nemělo být odesláno jako rekce, ale nové vlákno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 18:56

No, tak tenhle postup nemůžu doporučit... Schválně, co se stane, když zavřu okno s 30 tabama dřív než zavřu třeba to s 2 taby???? No, už 4-5x se mi to stalo a nic moc příjemného...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2009 19:06

To měla být reakce na můj příspěvek? Vůbec nechápu, co se snažíte sdělit - "Schválně, co se stane, když zavřu okno s 30 tabama dřív než zavřu třeba to s 2 taby????" mi dává smysl asi tolik jako např. "Schválně, co se stane, když zavřu tab s Živě dříve než s idnes????"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 20:15

On tim zrejme myslel to, ze prohlizece ukladaji taby jen z posledniho uzavreneho okna. Kdyz prvni zavre okno s 30 taby a pak okno se 3, po znovu otevreni prohlizece bude mit ulozene taby pouze z posledne uzavreneho okna- tedy 3 taby.

Proto mam rad Operu a jeji relace. Umi si zapamatovat i vice otevrenych oken a jejich obsah. Jediny figl je v tom, ze si uzivatel musi relaci ulozit, nebo zavirat Operu pres ikonu u hodin (muzete doplnit nazev te lajny, nemuzu si vzpomenout). Pokud mam dve okna, zareaguje Opera na exit az na podruhe, ale po spusteni budu mit obe okna zachovala vcetne obsahu. Je to podivne chovani a chce to vylepsit, ale znate prohlizec, ktery to umi lepe? Jen do toho, zkousejte a poucujte ;) rad se priucim.

Co se tyce navrhu pro Firefox a jeho okna+taby v levem panelu, Opera ma tenhle panel uz taky snad od doby kdy vymysleli tabbed browsing... Panel ani nemusi byt veliky, staci mit panel minimalizovany jen na ikony a pozadovany panel otevirat kdy je potreba. Opet plati - poucujte, treba jsem clanek blbe pochopii :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 20:58

Opera ma tenhle panel uz taky snad od doby kdy vymysleli tabbed browsing

- Tojo, ale nemá tam řazení do skupin, do subtabů nebo tak něco. Je to jen standardní horní panel daný doleva a jen s ikonama.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 21:02

he? Zkuste nainstalit a pak si svoji odpoved prectete znovu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 21:04

Tak napiš, co myslíš, evidentně každej myslíme něco jinýho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 21:12

v te ikonkove lajne staci pridat podnabidku "windows" a clovek ma hned prehled o vsech otevrenych oknech a tabech v nich. Neprirovnaval bych bocni panel s nicim nahore. Jedine co to tomu navic chybi je samozrejme to trideni do tematickych skupin, ktere se libi panovi od Mozilly.

Ted mi doslo, ze myslis primo uz to okno windows , kde je vlastne horni panel, jen dany doleva, jj, chapu. akorat jsou tam teda vsechny okna i s taby. Razeni do schematickych skupin uz je blbost navic, od toho mam zalozky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 21:31

Ale to je pořád o tom samém, mít otevřených víc oken. Někomu to nemusí vyhovovat, a tak by to stačilo udělat ne tematický skupiny, ale "jakýkoliv" skupiny v jednom okně (tématický; podle důležitosti - podívat hned + až večer; IT problematika + odjezdy autobusů + nabídky dovolený; podle domén; atd., každej podle svýho uvážení). Něco jde řešit relacema, záložkama. Pokud by to bylo o stovkách tabů (což brzo třeba tak bude, protože informací bude přibývat, už teď je třeba počet každodenních RSS zdrojů u mnohých v desítkách až stovkách, každodenně opakuju), tak pak relace a více oken nebude stačit, resp. byl by v tom tak jako tak bordel.

Ale to výše je jen příklad, jistě se najde i mnohem lepší řešení, tohle by bylo stejně jen o drobet lepší než aktuální, a aktuálně o tom dál přemejšlet nemám čas :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2009 21:44

Relace jsou dost dobrá funkce. Taky ji používám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2009 23:06

Ff - relace jako opera má aspon u mne sice pomocí addons ale má.FF + taby v levem panelu - nechce se mi to prolizat v jedny diskuzi tady jsem daval screen.Davno p pomocí addonu a vůbec se mi kurna nelíbilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2009 19:01

Ja to resim naprosto podobne jako vy. Mam 3 okna firefoxu, v kazdem asi 20 tabu, pro praci a pak jeste okno s Chrome na bezny brouzdani... ted asi taky 20 tabu... dohromady 80 otevrenych stranek jsem moc moc rad, ze se mi po padu aplikace vzdy obnovi.

A jedno reseni bych navrhl, nejsem ho schopny casove zrealizovat, tak vypustim aspon napad:

Otevrene panely bych videl jako sit, kde uzlem je samotna stranka(title + favicon) a hranou jsou spojene stranka spolu s referencni strankou... popripade jinak barevnymi hranami by se jeste dali propojit stranky jedne domeny.

Sit by mohla vypadat podobne jako DEBVisDic (http://nlp.fi.muni.cz/cs/main_topics...

Tento prepinac by se objevil po najeti mysi do praveho horniho (nebo klidne jineho) rohu prohlizece. A proc bych volil takove reseni, protoze se clovek mnohem lepe orientuje v heterogenni siti, nez v cistem vertikalnim ci horizontalnim seznamu, tedy tak, jak jsou dnes reseny zalozky.

Jo, a pokud se toho nekdo chopite, nemusite na me zapomenout :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 05. 2009 07:47

tady se nemluví o záložkách (bookmarks) ale o panelech (tabs)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 18:25

Taky si říká, že to není nejlepší řešení a asi by mi boční panel dost vadil, ale člověk si zvykne. Já se novým věcem rozhodně nebráním. A nějakej management panelů by se už fakt hodil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 18:24

Jak chtějí dosáhnou, aby se zjednodušila práce s panely, když místo stávajícího jednoho panelu, přihodí další s kategoriemi? Asi se inspirovali u našich silničářů... Ty také jen přidávají asfalt a jak to dopadá :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 18:24

Ja by som ocenil tlačidlá pre navigáciu v histórií navštívených kariet. Teraz má Fx tlačídla "Späť" a "Dopredu" v histórií navštívených stránok tak ako to poznáme aj z iných prehliadačov. Keď mám však otvorených veľké množstvo kariet, niekedy omylom kliknem na nesprávnu alebo sa potrebujem vrátiť o niekoľko kariet späť, vtedy by sa mi takéto tlačidlá zišli - proste by som sa posúval pomocou nich len po kartách. Hľadal som na to aj zodpovedajúce rozšírenie, žiaľ bezvýsledne .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 19:06

A nefunguje vo Firefoxe zoznam zatvorenych kariet a okamzite obnovenie zatvorenej karty aj s ich poziciou? V novom FX dokonca pridali zoznam zatvorenych okien (ach ten TDI rezim).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 19:12

keď nevieš, o čom píšem, tak sa do toho nestaraj alebo tiež inak: ja o voze a ty o koze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 19:23

Mea culpa! Zamenil som si vyznam NAVSTIVENYCH kariet, za ZATVORENYCH kariet.

Ak sa Vam nepodaril najst doplnok pre FX, tak viem o prehliadaci, co vie presne to, co pozadujete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 19:41

Tak browser asi menit nemusite. Nasiel som pre Vas rozsirenie Ctrl-TAB: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/5244

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 23:02

ďakujem za snahu, aj keď to nie je presne to, čo požadujem. Toto rozšírenie poznám už dávnejšie, a čo sa tu rieši cez CTRL+TAB, ja by som potreboval tlačidlá v lište "Vzad" a "Vpred". Napr. mám otvorených tridsať kariet, kliknem na prvú, potom na desiatu a potom na tridsiatu. Vtedy by som sa po kliknutí na tlačidlo "vzad" opäť vrátil na desiatu kartu, po kliknutí na tlačidlo "vpred" posunul na tridsiatu. Klávesová skratka CTRL+TAB nie je - aspoň pre mňa - vždy pohodlná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 05. 2009 18:11

Vytvor si nejaké mouse gesture, ktoré sa o to postará. Napríklad sekvencia "pravé tlačítko, ľavé tlačítko" na vzad a "ľavé, pravé" na vpred.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 23:04

Pokiaľ je myslený ten prehliadač s písmenom v logu nápadne pripomínajúcim istú číslicu, ktorá zároveň (takmer) veľmi presne vystihuje jeho rozšírenie - tak nie, ďakujem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 05. 2009 19:13

Lenze prave TEN konkretny prehliadac (s 2,5% rozsirenim !!!) by Vas naucil pouzit Ctrl+TAB na prechod po historii zobrazenych listov VZAD a CTRL+SHIFT+TAB na prechod po historii zobrazenych listoch VPRED.

Tak isto funguje aj spominane rozsirenie CTRL-TAB pre FX, ktoremu vsak chyba len to pozadovane tlacidlo.

Toto vsak nie je problem pre TEN prehliadac a na akciu Cycle to previous page a Cycle to next page je mozne si, okrem skratky, este priradit gesto, ci vytvorit ikonu alebo kontextove menu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 05. 2009 22:52

myslím, že moja požiadavka bola jasná a zrozumiteľná - dve tlačidlá pre pohyb v histórii navštívených kariet. Žiadne CTRL+TAB, žiadny prehliadač s číslicou v logu symbolizujúcou jeho zastúpenie. Howgh !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 18:23

Najdou se snad časem uživatelé, kteří budou mít otevřeny všechny porno www servery najednou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 18:25

To je nemožné, pretože zatiaľ čo jednu takúto stránku otvoríš, dve nové na webe pribudnú

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 18:21

Toto je můj 46. panel... Spíš bych při dnešních výkonech uvítal stabilnější prohlížeče. Ať už IE8, FF3, Opera, nebo Chrome... Když otevřu prohlížeč, tak se mi nestává, že by v něm nebylo min než. 25-30 oken. Do záložek si je rozhodně dávat nechci, protože pak na ně zapomenu.

Spíš by to chtělo naučit uživatele poiužívat klávesový zkratky. Zejména třeba Backspace, CTRL TAB, CTRL SHIFT TAB, pageup, pagedown, TAB při vyplňování polí... Některé taky kolečko na myši :)

Řazení do kategorií je naprosto zbytečné. Vždyť stačí obyčejnej favicon a taby si přeházet stejné k sobě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 18:15

NEvím jak vy, ale třeba já všechno co se dává do bočního panelu automaticky přemisťuju buď na horu a nebo dolu tak aby ten boční panel vůbec nebyl. ZAprvé mě to štve, že mě to zkrátí/zúží výhled na stránku, což je velmi pro mě nevyhovující a za druhé se mě zdá, že je v tom špatná orientace. Současný stav prohlížení stránek v panelech mě vyhovuje.

Leda co bych navrh je to, že ty panely si nějak nazval třeba (sport, zábava, práce) a v těchto panelech byli další paneli (jako by podpanely) a v nich už by byl samotný koncept stránek. To je řešení, které bych uvítal.

Dále co používám je že u panelu je boční rozevírací seznam, na ten kliknu a vyberu si panel, který chci. Což vůbec nezasahuje do zobrazení výsledné stránky.

Btw: když jsem se díval na ty obrázky, tak bych s tím asi nemohl pracovat. Spíše by to brzdilo moji práci na internetu.

Ale to je můj osobní názor, třeba někomu by to vyhovovalo, ale pro starou kancelářskou myš vůbec ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 18:27

Souhlas, v Opeře pohoda, kdyby byly vypínací subtaby, tak klidně, jednoduchý a použitelný řešení i pro 50 tabů, ale postranní panely nesnášim, po straně to zúží stránku a je to hnusný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 05. 2009 03:16

Vidíš, já zas na desktopu mívám v Opeře (a tuplem teď na WUXGA) taby zásadně dokované vpravo na bok - už od roku 2001. Jasně že to "ubírá prostor" - ale když pár kreténských portálů (jmenovitě Cpress a iDnes) dodnes musí používat fixní šířku layoutu (která technologicky odpovídá cca roku 2000), tak to vlastně ani taková ztráta není a těch 50 tabů se mi do jednoho 160px sloupečku vejde beze ztráty čitelnosti už teď. Na notebooku nechávám samozřejmě nahoře, v jedné liště s menu a přepínači panelů a s vypnutou titulkovou lištou u všech maximalizovaných aplikací "ala Chrome"...

Banda US markeťáků z hnijícího mývala mi svými "vynálezy" čím dál tím víc připomíná Microsoft - použijí dávno vymyšlené (holt i po tolika letech je z Opery pořád co vykrádat...) a hned hulákají jak dělají revoluci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 05. 2009 08:13

ja postrani panel uvitam.. ja mam 16:10 (1680*1050), takze mam tu mista opravdu dost.. pouzivam operu a postrani panel mam zaply stale a nikdy mi misto nechybelo, jak by mohlo, kdyz stejne pres 1000px zustava pro stranku..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor