Ministerstvo financí učinilo kroky proti nepovolenému internetovému sázení

Diskuze čtenářů k článku

Hlinda, Hlinda  |  03. 11. 2005 06:22

Tak kde je problem. Je treba mit povoleni a nebo staci jen zabezpecit sazeci system pred lidmi mladsimi 18 let?
Ze by zacala regulace internetu (obsahu)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
winner  |  03. 11. 2005 12:34

Netove sazkove kancelare maji vsechny na svych strankach podmiku, ze sazejicimu musi byt nejmene18 let. Stejne jako nase kamenne sazkovky maji vsudemozne cedulky s upozornenim zakazu sazeni osobam mladsim 18ti let. Ale je to zakaz tylko na papiře.
Samozrejme neni problem konto na netu zalozit, uvest nepravdive udaje, vlozit tam prachy a vesele sazet.
Problem pro mladsiho 18ti let na netu nastane v momente, kdy bude chtit stahnout vyhrane penize, to uz sazkova kancelar chce kopii ID karty (pas, obcanka). Dale musi mit konto v bance, pripadne kreditku, samozrejme na stejne jmeno, ..., takze to az tak jednoduche neni. Proti tomu je vyrazne jednodussi jit si vsadit do nasich kamennejch sazkovek. Pokud se budou ptat na vek, neni problem si sehnat kamarada starsiho 18ti let a ten mi to vsadi, ze.
Pan Nemec by se mel jit parkrat podivat, jak se u nas mladistvym lehce sazi. Pak by nezvanil takovy nesmysly. Kolikpak uz za to dostal, dostava a jeste dostane?  No, zadarmo to delat nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  02. 11. 2005 15:08

Nevím o co se MF pokouší. Podle evropských zákonů může společnost, která získala licenci v jedné zemi, podnikat v kterékoliv zemi v EU. Jelikož jsou evropské zákony nad českými, není co řešit. BTW: Tento spor se podobným způsobem pokusila řešit italská vláda a vyhrála sázková kancelář. Takže průběh vidím asi takto: MF dá sazkovým společnostem sankce, ty se kvůli tomu obrátí na evropský soud, ten návrhy MF smete ze stolu a bude to tam, kde je to teď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  02. 11. 2005 15:35

No jestli je to tak jak píšete, tak jsou naše sázkové kanceláře hloupé, protože si měly tedy založit pobočku třeba v Rakousku a nabízet to zde z venku.
Ale rozhodně se jim nedivím, když jim to vadí, protože to podle našich zákonů nesmí provozovat.
Takže veškeré kšefty jdou mimo.
Btw. zatím to není tak asi špatné, protože je stále na každém rohu nějaká sázková kancelář. Bude zajímavé to pozorovat, jak se začnou zavírat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
winner  |  02. 11. 2005 15:35

Tak nejak. Nase MF nema sanci. Ale zkusit to musej...
Nase kamenny sazkovky maj problem v tom, ze neumej konkurovat tem na netu, neumej se rychle prizpusobovat momentalni situaci na sakovym trhu - neumej operativne menit kurzy, maj velky naklady, nizky kurzy (vysokej margin pro sebe), moc pobocek, ... Nez se necemu prizpusobovat, je pro ne jednodussi brecet, jecet, mlatit kolem sebe, lobbovat, podmazavat, atd.
Blekoty ve stylu, ze neni kontrola, jestli sazejicimu je nebo neni 18, jsou jen na pousmani. Staci si zajit na kteroukoliv pobocku nasi kamenne sazkovky a chvili pockat, nejlepe kolem obeda nebo az skonci vyucovani v prilehlych strednich skolach...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dwa  |  02. 11. 2005 17:36

jo ale naklady na predem prohrany soudni spor u ESD zaplatime vsichni z dani

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sa  |  02. 11. 2005 13:49

mfcr nemuze nijak omezovat sazeni pres internet v ramci eu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KArel  |  02. 11. 2005 15:07

Samozřejmě může, pokud firma nabízí sázení na území ČR, musí mít také zdejší povolení. V tomto případě není EU zcela "bezhraniční".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skye  |  02. 11. 2005 18:01

Otázka je, jestli nabízí sázení na našem území. Stránky i provozovatel jsou lokalizovány jinde a mezinárodní převod peněz zákonu neodporuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hlinda, Hlinda  |  03. 11. 2005 06:37

Jasne stat bude na vstupu datovych siti do CR odchytavat pakety a bude je filtrovat.

Myslim ze nemaji sanci to zregulovat.
Jak myslite, ze se necha definovat, ze tyto sluzby provozuji u nas? Server je v zahranici, stranky jsou v cestine (to je zakazane?) a nejake mezibankovni prevody do zahranici (tech denne projdou tisice, mozna statisice).
Nebo nakupovat zbozi na nomatica.com se take zakaze (protoze se ridi Francouzkymi zakony)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AVG BLINK  |  03. 11. 2005 16:25

Jenomže to není na území ČR, ale mimo ČR. jenom to přeloží do CZ, takže je to legální a nevím proč by tohle měli zakazovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  02. 11. 2005 13:07

Nehledejte v tom vědu. Za vším je loby kamenných sázkových kanceláří na trhu v ČR. Je zajímavé, že se tato kampaň znovu rozpoutala v době, kdy jeden představitel největší sázkové kanceláře si postěžoval o poklesu náběru sázek asi o 300 mil. Kč za první půl rok. Samozřejmě jim jde jen o kšeft. Jen si odvoďte kolik je pro ně bezpracný zisk z 10% tzv. manipulačního poplatku při náběru sázek 5,6 miliardy Kč za rok. Je to prostě lumpárna prvního řádu. Copak v obchodě Vám také přičítají poplatek 10% za návštěvu? Co právo EU? Vše je prostě zástěrka. Sázková kancelář, která má asi 2000 zaměstnaců, to je pro stát již slušná fabrika, která odvede na různých poplatcích do rozpočtu solidní peníze. To ani nemluvím o protěžování ministerských úředníků.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richi, Richi  |  02. 11. 2005 13:13

Přesně moje řeč !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  02. 11. 2005 13:26

Problem je trosku v tom, ze tuzemske sazkove kancelare nemuzou provozovat neco ala sportingbet, coz jim logicky vadi. Myslim, ze nes nekoho pokutovat (stejne to zrejme ani nepujde), bylo by lepsi otevrit trh i pro ne - at ukazi co umi :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  02. 11. 2005 17:37

Souhlas, jenomže naše kamenné sázkovky se asi bojí konkurenci, tak jim stávající stav vyhovuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  02. 11. 2005 13:38

"Copak v obchodě Vám také přičítají poplatek 10% za návštěvu" - samozrejme pocitaji a to v cene zbozi, ktere si tam zakoupim - ci spise vic - je jich rabat je mnohem vetsi.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  02. 11. 2005 13:06

Že se to u nás bez povolení nesmí je známé. Ale jak to vlastně chtějí postihovat?
Třeba sportingbet sídlí v UK (7th Floor Transworld House 82-100, 00000, London, uk - majitel sportingbet.cz). Ale klidně se přestěhují i do Afriky ... (pochybuji, že kvůli nám:)
Nebo že by podle pohybu na účtech zavírali sázející? Mám dojem, že někde nepokutují prostitutky, ale jejich zákazníky.
Stejně určitě lobuje Sazka a spol., kteří přichází o spoustu peněz. Asi by jim to měli také povolit. A to hned. Jinak nevěřím, že by tento stát něco rozumného vyřešil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Břetislav Černík  |  02. 11. 2005 16:09

Třeba tak, jako tu udělali amíci tenkrát s tím Rusem, co ho Adobe žalovala. Je to jen otázkou přístupu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Johnyval  |  02. 11. 2005 12:35

Kdybyste se radši starali o věci, o který se starat máte a ne o takový kraviny. Do toho, kdo a kde sází vám nic není

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
azazel@email.cz  |  02. 11. 2005 12:42

Oni se v první řadě starají o dodržování zákonů, jestli je to podle vás kravina, tak je to jenom váš problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
inno  |  02. 11. 2005 12:53

Já už jenom čekám na zákon proti debilním příspěvkům do Živě. Až budete za katrem, tak můžete přemýšlet, co ještě patří do pravomocí státu a co už ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
azazel@email.cz  |  02. 11. 2005 13:11

tak v tomhle s vámi souhlasím, už aby tu takový zákon byl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ander  |  02. 11. 2005 13:49

Pridavam se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iXY  |  02. 11. 2005 12:54

Až ty zákony budou dodržovat HLAVNĚ ti, co je vymejšlej, schvalujou a podepisujou a zároveň půjdou těm po kterých požadujou jejich dodržování příkladem, tak to půjde. Zatím to tak není tak ať si políběj prdel!!!

(*J*)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ander  |  02. 11. 2005 13:50

Zajimavy nazor...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamil  |  02. 11. 2005 12:23

A jak je známo povolení se vydává jenom bohatým, kteří dokážou že mají prostředky na odvody z her. Nebo-li bez placení výpalného se hrát nebude. Tudiž rozdíl mezi ruskou mafii "chránici" nějakou hernu s automatama a státem chránici kasíno není žádny.
Co se týče hraní od 18 let, tohle si uvědomují internetové kasína a sázkové kanceláře sami a chrání se proti tomu z vlastní iniciatívy. Dokonce radí hráčům, kteří propadli gamblerství jak z toho ven, což se o Sazce, s.p. říct moc nedá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ander  |  02. 11. 2005 13:48

Co se týče hraní od 18 let, tohle si uvědomují internetové kasína a sázkové kanceláře sami a chrání se proti tomu z vlastní iniciatívy. Dokonce radí hráčům, kteří propadli gamblerství jak z toho ven

Nejlepsi vtip, jaky jsem dnes slysel. Jen tak dal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  02. 11. 2005 20:54

Ale no tak. Bohatým se povolení vydává proto, že musí složit jistotu na zajištění výher. Pokud si seženete v bance dostatečné prostředky, nikdo Vám nezabrání, abyste si nezaložil vlastní sázkovou kancelář. O žádné výpalné nejde. To je stejné jako licence na banky - abyste ji dostal, musíte splnit určitě podmínky a hlavně mít dostatek prostředků. Nebo by Vám vyhovovalo, kdyby si každý bezdomovec mohl založit banku, vybral vklady 20ti lidí a pak zmizel a peníze propil?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  02. 11. 2005 12:00

Jaké kroky? Ministerstvo financí není schopno si zjistit, zda nějaké jednání je/není trestným činem a proto se na tuto informaci zeptalo odborníků z nejvyššího státního zastupitelství. Používáte výraz "nezákonné provozování sázkových her". Jak ve svém článku rozlišujete zákonné/nezákonné provozování sázkových her? Můžete prosím osvětlit shluk bajtů, který jste doposud uložil do databáze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Šindelář  |  02. 11. 2005 12:13

Není to článek, nýbrž krátká zpráva, která je přepisem tiskové zprávy Ministerstva financí (klikněte si na zdrojový odkaz). Pokud máte nějaké dotazy ohledně tohoto prohlášení, měl byste se obrátit spíše na Ministerstvo a ne na mě, nemyslíte?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  02. 11. 2005 13:01

Tak pardon, nepředpokládal jsem, že jste přepisovač tiskových zpráv za úplatu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KArel  |  02. 11. 2005 15:05

No MF zákonost ani zjistit nemůže. Stejně jako kdokoliv jiný v tomto státe musí nechat rozhodnutí o legálnosti na soudu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  02. 11. 2005 18:16

Pokud musí rozhodnout soud, proč s tím obtěžují nejvyšší státní zastupitelství?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  02. 11. 2005 11:57

darmoslapum neutekla nahodou nejaka korunka...
...jinam nez do vlastnich kapes...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ander  |  02. 11. 2005 13:45

Stat je od toho, aby si hlidal penize, hazard nevyjimaje. Jen spatny hospodar na to kasle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AX  |  02. 11. 2005 14:08

Coze?? Stat je tady od toho, aby slouzil svym obcanum a ne aby je odiral!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ander  |  02. 11. 2005 14:17

Spadl jsi sem na Zive z Marsu? Kdyz jsme u toho odirani. Kolik myslis, ze kazdy rok plyne ze sazkovych kancelari jako je Sazka, Tipsport apod. do ceskeho sportu? A kolik jich plyne z nejakych pornostranek(nebo kasin, to je putna) provozovanych na webu?
Sazkova kancelar je tovarna na penize, nic min, nic vic. A pokud z toho ASPON neco stat(TO JSME MY VSICHNI) bude mit, budu rad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LeonardoCupranek, LeonardoCupranek  |  02. 11. 2005 15:51

Stat nejsme my vsichni. Stat jsou podvodnici, paraziti a demagogove (byrkorati a politici).
Kdyz stat dostane nejake penize navic, akorat si bude moct dovolit vice uredniku, takze nam bude moci vice komplikovat zivot.
Sazka ci TipSport jsou takto superziskove prave a jen proto, ze maji vicemene statem garantovany monopol.
Kdyby trh sazek ci kasin nebyl regulovan, konkurence stlaci zisky jejich provozovatelu (jejich prijmy budou jen o neco vetsi, nez naklady). A to proste proto, ze dokud by to bylo lukrativni, tak by vznikaly nove sazkove kancelare. Toto by skoncilo a trh by se vyrovnal prave v okamziku, kdyby jejich zisky klesly natolik, ze dalsim investorum by se uz vyplatilo radeji investovat do jineho odvetvi.
A dale nechapu, proc cast z penez prosazenych moji babickou ve sportce ma jit na podelanej zkorumpovanej fotbal, na priblbly manicky behajici za micem. Co je moji babicce do sportu?!?! Ona chce jen ferovou sanci na vyhru a ne dat polovinu penez na veci, ktere ji absolutne nezajimaj!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skye  |  02. 11. 2005 17:57

Tvoji babičku nikdo nenutí sázet, stejně jako jí může bejt jedno, jestli si akciovka složená z ob. sdružení za vydělané peníze staví skleníky na rajčata, nebo jestli jimi dotuje sport. A koneckonců, ty nebo někdej snad reguluješ, kam má plynout zisk a jak může být velký? Krom toho, do mániček běhajících za míčem ti skutečně nic být nemusí, ale každá taková mánička, která to někam dotáhne, tak platí takový daně, že by ti z toho až nebylo dobře. A i pokud to nedotáhne třeba do Champions League, tak furt lepší, když se někdo honí celej život za mičudou, namísto aby zevloval po sídlištích nebo hospodách.

Mimochodem, Tipsport nemá žádný monopol, to sis vymyslel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LeonardoCupranek, LeonardoCupranek  |  02. 11. 2005 18:33

Moji babicku sice nikdo nenuti sazet, ale "nekdo" rika, ze z vsazene castky jde cast na podporu sportu.
Je to asi jako bych ti rekl, ze te nikdo nenuti kupovat si novy mobil ci pocitac, ale ze se jeho cena o 30% povinne zvysi a tato castka pujde treba na okresni divadlo. Prima svoboda. Nikdo te nenuti koupit si nove PC, ale PC se zdrazi ze 30ti na 40 tisic a 10 litru z jeho ceny pujde tam, kam si nejaky byrokrat usmysli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skye  |  02. 11. 2005 18:56

Ale to je právě ta svoboda! Ať si ze zisku provozovatel financuje to, co uzná za vhodný! Ať si financujou sport, nebo lety na Mars, mě je to šumák. Naopak, co Sazka do sportu nasype, to ušetří Min. školství a tělovýchovy...

Máš vždy volbu: buď akceptuješ něčí produkt, nebo ne, záleží na tvém rozhodnutí. Rozhodně to není tak, jako třeba s koncesionářskými poplatky, které já osobně považuju za daleko větší problém. Tvoje babička může buď sázet číselný hry u Sazky, nebo Tipsportu, Fortuny & etc., nebo sázet u společností jako je betandwin.com. Konkurence zde rozhodně existuje, licence nelicence.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LeonardoCupranek, LeonardoCupranek  |  02. 11. 2005 19:12

Tak to mas pravdu, koncesionarsky poplatky jsou zcela neoddiskutovatelny zlocin, zcela jasny zasah do prav jednotlivce. Ale i hazardni hry jsou neumerne regulovany a navic pokud vim, museji prispivat na neco "obecne prospesneho". Cili moje babicka ma sice volbu nevsazet (volbu neplatit koncesi nema, tam je znasilnena skutecne daleko vic), ale na druhou stranu nechapu, jakym pravem nekdo snizuje jeji narok na spravedlivou vyhru povinnym prispevkem na okresni divadlo ci jiny "bohuliby" ucel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  02. 11. 2005 18:30

Proboha jak jsi prisel na monopol. Sazkovych kancelari je u nas docela dost. Zdaleka to neni jen Sazka a Tipsport. Co napr. Fortuna, Maxitip, Chance, Synottip ... ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LeonardoCupranek, LeonardoCupranek  |  02. 11. 2005 18:50

OK, oligopol. Vstup konkurenta do odvetvi omezen statni regulaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skye  |  02. 11. 2005 18:57

Jak omezen? Vždyť si můžeš založit vlastní sáz. kancelář!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LeonardoCupranek, LeonardoCupranek  |  02. 11. 2005 19:09

Fakt, jo? Bez omezeni? Takze ten tlusty zakon o "hazardnich hrach" vlastne nic neomezuje, je to jen takova rikanka
Tak proc vlastne nekdo psal tento clanek, kdyz si kazdy muze provozovat v pohode sazkovou kancelar, neplatit vypalne na "obecne prospesne" ucely, atd...?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skye  |  02. 11. 2005 19:23

Na taxík, lekárnu a x dalších živností taky musíš licenci/koncesi/licenci, znamená to ale, že jde o něco, co zabraňuje tvorbě konkurenčního prostředí?

Když se pak vrátíš k článku a přečteš si ho ještě jednou, tak zjistíš, že meritem celé diskuse není regulace sázkových kanceláří, ale fakt, že dle našich zákonů nelze sázet přes internet.

Jak jsem již napsal a jak Ti zřejmě uniká, sázkovou kancelář si můžeš založit i Ty a bude jenom tvojí věcí, jestli si ze zisku budeš kupovat popelnice, nebo je dáš na charitu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skye  |  02. 11. 2005 19:23

licenci/koncesi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LeonardoCupranek, LeonardoCupranek  |  02. 11. 2005 21:09

1) Licence na taxiky samozrejme omezuje konkurenci, protoze mesto jich vydava omezeny pocet, takze taxikarit nemuze kazdy, kdo chce a koho to uzivi.
2) Ano, podle nasich zakonu nelze sazet pres internet. To je omezenim konkurence. Je to jako by si kamenne obchody vylobovaly zakaz internetovych obchodu. Take by tim tem kamennym klesla konkurence. Navic ten zakon zcela evidentne omezuje nase prava. Co je komu do toho, jestli si vsadim na netu?
3) Ze zisku ze sazkove kancelare ci kasina si nemuzes ze zakona kupovat cokoli, cast musis dat na neco takzvane "obecne prospesneho". Cili nesmyslna a nadbytecna regulace a omezeni svobody - navic z toho samozrejme plyne omezeni vyher pro sazejici.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skye  |  03. 11. 2005 13:55

1) o omezení licencí pro taxi nevím, ale vím, že pro sáz. loterie nic takového neexistuje
2) porovnání s e-shopy je myslím, trochu zavádějící, stejně jako moje předchozí s taxi. Narozdíl od běžného zboží je harazd limitovánplnoletostí.
3) ano, to jsem si neuvědomil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  02. 11. 2005 20:50

Nevím o jaké státní regulaci a o jakém oligopolu mluvíte. Přečtěte si zákon o loteriích a jiných podobných hrách. Stanoví sice podmínky, kdo může provozovat loterie, ale není to tak hrozné. Samozřejmě se Vám nemusí líbit povinnost složit jistotu v určité výši podle druhu hry, se kterou nemůžete bez svolení FÚ nebo MF disponovat, ale ta je tam z důvodu zajištění pohledávek státu a výherců pro případ například krachu společnosti. Jinak je tento obor docela dobrý job, nebo si myslíte, že ne? A pokud máte pocit, že je v tomto oboru malá konkurence, podívejte se na počet provozovatelů sázkových kanceláří. A nebo ještě lepší příklad - počet provozovatelů VHP nebo technických zařízení (hlavně rulet). Uvidíte, že konkurence je velká a poslední dobou mezi sebou už celkem nemilosrdná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LeonardoCupranek, LeonardoCupranek  |  02. 11. 2005 21:25

No. Napriklad prave zakaz sazeni pres internet je dost velkym omezenim konkurence.
Kdyby zitra (treba na natlak kamennych obchodu) stat zakazal vsechny eShopy, take byste mluvil o volne konkurenci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tete  |  02. 11. 2005 23:11

proboha, odkud jsi spadl Ty?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor