Minirozhovor s šéfredaktorem webu Novinky.cz

Diskuze čtenářů k článku

avatar
06. 02. 2009 17:23

Jsem zasadne proti takovemu zpusobu registrace:

- nechci riskovat, ze me budouci zamestnavatel v prijimacim rizeni bude lustrovat lustrovat me levicove smyslni a pak diskriminovat.

- mam natolik atypicke prijmeni, ze ve zlatych strankach je jedine a to meho otce, nebudu riskovat, ze az nekde napisi jak jsem pro legalizaci marihuany, ze se nemuze stat, aby u dveri meho otce nezavonila parta holohlavcu.

- smal jsem se hlupackam na libimseti.cz, kdyz jim vybrali databazi soukromych fotek. Nikdy bych na takove misto intimni fotky nedal a to ani jako zenska.

- uplne stejne se budu smat, az nekdo vybere databazi jmen s adresama, telefonama i IPckama, nebo alespon odsnifuje pritupove kody. To zas budou lide bedovat jak byli hloupi. A netvrdte mi, ze to neni mozny, je to jen otazka casu a take lakavosti takove db. Pripadne si umim predstavit i selhani zamestance, ktery to poskytne za uplatu reklamni spolecnosti.

- v hospode si vybirate, komu sve nazory rikate, muzete ovlivnit prijemce informace, ale v tomto pripade, bude mit k vasemu nazoru kdokoli a lide z malych obci muzou treba dostat na budku od nekoho koho ani neznaji, ale on je ano.

- pokud to generuje id podle algoritmu, nekdo na nej casem prijde a udela keygen a zamezeni anonymity je fuc.

- predpokladat se da, ze se pristupni kody budou krast, ci se snima bude obchodovat a kdokoli bude moc ziskat anonymitu za uplatu.

- osobne svou presdivku nepovazuji za anonymni, ale za pseudonym. Pouzivam ji nezmenene od nejakeho r. ‘95-’96 a na vsech servech. Na vandrech jsem take znal drtivou vetsinu lidi jen pod presdivkou a obcanske jmeno se nedozvite ani po letech.

prijdu urcite i na dalsi priklady a myslim si, ze je to dalsi maly krucek smerem k 1984

bude zajimave slkedovat tento experiment a osobne si myslim, ze zkrachuje.

Libi se mi treba zde na Zive, ze pokud se prispevek v diskuzi nevenuje primo k tematu, je nejak zcestny, ci vyvolava bourlivou diskuzi, je zarolovan, takze “slusne” ctenare neobtezuje a pritom, kazdy kdo ma zajem si jej muze precist.

Dale jako uzitecna se mi libi v diskuzich na root.cz, kde se da jak kladne, tak zaporne hodnotit uroven prispevku a pri vychozim zobrazeni diskuze se zobrazuji pouze “kvalitni” prispevky, ale opet neni odebrana moznost zobrazit vse.

Vsimne te si, ze na novinkach, maji moznost pouze zvedat body prispevku a pokud je tento prispevek dost uchylny, najde se spousty uchylnych lidi, kteri jej vynesou to TOP5 coz je pro mnohe prichozi rozcestnik po diskuzi. Pokud by byla moznost body odebirat, naslo by se vice slusnych lidi, kteri by takovy prispevek potopily, ze by v zaplave prispevku zapadl v zapomeni.

Noviky podle meho nevyuzivaji moznost blokovani uctu, protoze je videt, ze ve stupidite prispevku vedou ty same presdivky. A to ze by si okamzite zalozil novy ucet, tak tomu by mozna prospela casova prodleva v potvrzeni registrace, ono by je to omrzelo porad dokola cekat na schvaleni reg.

Dale registrace na novinkach se provadi pomoci SMS, takze diskutujici nejsou pro redakci natolik anonymni.

Pripada mi podraz, chtit poplatek za registraci v podobe SMS, cim si podle poctu lidi prisli na statisice az miliony korun a nyni to zrusi.

Nakonec mi novinky prijdou, ze kazi vodu a piji vino, po ctenarich chteji zverejnovat cele jmeno s mistem bydliste, ale clanky jsou podepsane zkratkou typu P.H.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 02. 2009 20:15

Problem osobnich ůdajů spočívá i v tom že se lze zavázat že je neposkytnete třetí straně...Ok.Ovšem řekněme že je poskytovat nemusíme protože sami mame jako další předmět činnosti něco kvůli čemu se nám databáse skvěle hodí.Takže kecy o nutnosti telefonního čísla at si pan šefredaktor nechá pro chudé duchem .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 02. 2009 20:25

Já zase nechápu ten skoro chorobný souhlas ze strany redaktorů Živě, rozplývajících se nad krokem Novinek. Proč to nezkusí v praxi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 02. 2009 17:06

Já jsem pro naprosto přesnou identifikaci. Když říkám nějaký názor, tak se za něj nestydím. Město určitě, těch shod zas tolik nebude (když se to bude dělat na Praha 1,2,....10).

Když se někdo bojí, že se mu budou smát za bláboly co tam píše, tak tam prostě psát nebude a hotovo. A nějaká cenzura a Velký bratr, nemožnost anonymně vyjádřit názor .... ale houby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Smiechu sa asi boja len chudaci, ale co by ste povedali ne najku masaz tvare? Napriklad sa Franta F. vyjadri niekde na podporu antiextremistickych opatreni - bohuzial je z malej obce a lokalny extremista ho hned pozna. Vzhladom na jeho retardaciu ho nenapadne nic lepsie, nez ist Frantu najst a dohovorit mu ... Za nazor sa neboji, ale logicke zvazenie miery rizika je na mieste - alebo vy bezne chodite podporovat oblubeny futbalovy team do "kotla" fanusikov hosti?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 02. 2009 18:23

To je zas trochu něco jiného. Ale jaké je reálné riziko, že si mne někdo najde, když budu psát slušně?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Akokolvek slusne podany nazor, ktory nebude njakemu agresivnemu blbcovi vyhovovat vas moze priviest na urazovku. Bohuzial :/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 02. 2009 16:38

No myslim ze diskuze na Novinkach dosahla urcite hranice, kdy ma byt diskuze vubec pod danym clankem pritomna a tento krok je ze strany novinek mnou doslova ocekavany. Aby pod clankem o tom, ze svet napumpuje do ekonomiky 44 bilionu byly prispevky od nekoho kdo tomu vubec nerozumi a placa naprosty nesmysly, je trosku nerozumne. A navic ta prehlidka sprostych slov, cose tam objevila dnes, je naprosto otresne. Kopirovat to sem rozhodne nebudu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Mna by napriklad zaujimalo, ci by radsej neuverejnovali iba kraj ci praha, brno, ostrava + kraje. Bolo by to predsalen lepsie, nez tam niekomu dat obec s 1000 obyvatelmi - to tam rovno moze napisat aj celu adresu, co je dost hlupe :(.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 02. 2009 16:59

Tohle mě taky napadlo. Ikdyž se u jména objeví Praha 4 nebo Praha - Jižní Město, tak má diskutér vyšší anonymitu než v případě Dolních Kotěhůlek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 02. 2009 13:22

Nápad zeptat se redaktora Novinky.cz byl dobrý. Ale trošku mě zaráží, že se pan redaktor nezeptal na to, zda-li zvažují že by u jména diskutujícího nebylo k dispozici i město ze kterého je, ale bylo by k dispozici pouze pro redakci tohoto serveru. S takovou tento rozhovor nemá žádnou novou informativní hodnotu, protože vše co bylo zodpovězeno v tomto rozhovoru, je dávno k dispozici v oficiálním prohlášení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 06. 02. 2009 13:51

Při počtu registrovaných uživatelů je docela možné, že se zde bude vyskytovat více čtenářů se stejným jménem. Jak byste je pak rozlišoval?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

A to myslis ze pri aktualnom nastaveni nenastane? Jan Novák, Praha. Kludne aj Praha XX - som si dokonale isty, ze nebude sam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 02. 2009 13:59

takze resenim je zverejnovat i adresu ulice a c.p. atd... a nakonec i rodne cislo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 02. 2009 14:10

A proč ne jednoduše, Jakub Čížek (Ajťák) - prostě jméno a příjmení, přezdívka. Zbytek informací si uchovají Novinky.cz ve své databázy. Myslím si, že takto by to bylo nejlepší a je daleko větší šance že se sejdou dva stejného jména a města než dva stejného jména a přezdívky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 02. 2009 15:05

To mají novinky.cz tak tvrdou DB, že ji musíte psat s ypsilonem ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 02. 2009 19:30

A proč by se museli rozlišovat? Proč by nemohli přispívat třeba pod nickem a další údaje (jméno, adresa, telefon, rodné číslo, členství ve stranách, postoje v roce 68.... či co to všechno vyžadují) si nechat pouze pro svoje interní estebačení? Novinky nejsou žádná státě-policejní organizace, která by si měla cokoliv ověřovat. Ostatním userům by mělo být jedno, zda diskutérem je zaregistrovaný xyz nebo konkrétní Břetislav Břeh ze Zábřehu.

Když to ale jejím příspěvovatelům nevadí, nechť se registrují...

Živě nemá potřebu znát telefonní číslo a adresu avataru L-Core? Pokud by L-Core začal "mimořádně vyvádět" a třeba i začal páchat trestnou činnost, máte IP. Ve spolupráci s policii můžete jednoznačně dohledat toho, kdo za L-Core stojí. Proč takovou potřebu mají Novinky, nechápu. Když napíšu do jejich diskuze: "seberme se a pojďme politikovi xy zapálit barák", tak vyšlou Novinkovské komando, které mě zpacifikuje? Stejně by to museli řešit přes policii. Napadá mě jediné: kupčení s adresama

Novinky nic neprodávají, nepotřebují mít adresy zákazníků, aby věděli kam zboží poslat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 02. 2009 22:37

Tak hlavne na zive chodi povetsinou normalni lidi. To co se deje na novnkach to je...pro to ani neni dostatecne slovo...

Ve spolupraci s policii dohledat jo? IP celkem nic moc ne? Kdyz je tam NAT, linka je na cizi jmeno, je to verejny pristup k internetu.... To by musel byt zaskodnik prvni kategorie aby se vyplatilo to opravdu seriozne resit.

To ze se nekam posle jmeno a dalsi udaje ma ciste preventivni ucinek. Anonymita mizi a lidi by si mohli vic davat pozor na pusu. Niky jsem zazil aby nekdo verejne vykrikoval to co si muzete precist v nechutnych diskusich.

To, ze novinky maji vasi adresu je problem? Tak ji neposilejte... a kupceni s adresama???? CO? ne, ze by to nebylo mozne...ale trochu se zamyslete a spocitejte si kdo vsechno ma vasi adresu: urady, lekari, pojistovny, posty, internetove obchody, poskytovatele internetu, televize, plynu, elektriny, banky.... a maji i mnohem vic. Tak nevim proc by me mely vzrusovat prave novinky???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor