Mininova hlásí přes 3 miliardy downloadů

Diskuze čtenářů k článku

Zbl  |  06. 11. 2007 13:59

OK, nereagujem na Mininovu a jej zameranie.

Ale definovat "torrenty, tedy soubory, které umožňují nelegálně stahovat...", to je trosku prisilne pausalizovanie. Cez bittorrent ficia a (povodne ficali) aj uplne ine veci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 11. 2007 14:50

Ale má význam tvářit se, že se bittorrent primárně využívá k legální distribuci velkých souborů? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fisik  |  06. 11. 2007 14:57

Omfg .... co to je za blbost, to je jako rict, ze celej internet se pouziva k nelegalnimu stahovani a podobne .... to, ze se vetsinou uziva k nelegalnimu stahovani je jedna vec, ale vyuziva se i k legalnim vecem a to by si autor seriozniho clanku mel uvedomit ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
crax  |  06. 11. 2007 17:04

cely internet se prece vyuziva jen na distribuci porna to vi kazdy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 11. 2007 23:18

Autor článku nikde netvrdil, že by se torrenty nevyužívaly k šíření legálního obsahu, a neřekl, že se torrenty používají pouze k nelegálnímu stahování blablabla... Napsal jen, že „umožňují nelegálně stahovat filmy, počítačové i konzolové hry, seriály, knížky a další.“ Necítíte ten rozdíl?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  06. 11. 2007 15:01

Vyznam ma pisat pravdu a nie to co si zelaju pocut a sirit rozne organizacie na "ochranu"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 11. 2007 15:41

Myslim ze autodesk nebo jina velka SW firma nabizi stazeni jejich sw (trial, updaty...) pres torrenty, to same vmware appliances a spousta dalsich, a vy tvrdite ze je primarne urcen k sireni warezu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 11. 2007 22:41

Já netvrdím, že je primárně určen k šíření warezu. Tvrdím, že je primárně určený k distribuci velkých souborů, a že se primárně používá k šíření warezu. A taky si troufám tvrdit, že někoho už v době, kdy vznikal, určitě napadlo, k čemu se bude používat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dragh  |  06. 11. 2007 16:20

no primárne asi nie, ale rozhodne legálna distribúcia nie je u torrentov nijak zanedbateľné číslo ako v prípade iných p2p sietí, ja som napr. cez torrenty ťahal Pure Pwnage

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 11. 2007 18:06

Nejlepsi by asi bylo se netvarit nijak, ale nepsat do clanku takove zhovadilosti, jako je tahle bajecna definice torrentu. Pokud chcete dosahnout dezinformacni urovne TV H@vna nebo Iheute, pak prosim. Ale obcas to vypada, jako byste se snazili o server s alespon nenulovou informacni hodnotou pro ne zcela laicke ctenare. Nebo ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 11. 2007 11:17

Je vtipne, ze se u nas internetovou novinarinou stale jeste zivi i takovi ignoranti, jimz je treba pod kazdym jejich nesmyslnym clankem znovu a znovu pripomenout, ze stahovani audiovizualnich del z internetu u nas neni nelegalni a ze .torrent slouzi i k distribuci softwaru primo jeho autory. :o((

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karel  |  06. 11. 2007 11:20

.. mozna bude mensi problem v tom, ze ku stahovani torrentu musite take uploadovat, coz mi moc zakonne nepripada.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PEDRO99  |  06. 11. 2007 11:27

mno to je mi taky novina..od kdy musis neco sdilet pri stahovani torrentu????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid  |  06. 11. 2007 11:31

Odjakziva. Sdilis to co stahujes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lacopaco  |  06. 11. 2007 12:25

pokud stahuju sám od jednoho seeda tak nic nesdílím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mYno  |  06. 11. 2007 12:31

ale zdielas, len to nikto prave nestahuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  06. 11. 2007 20:18

Odjakziva. Ty jsi mi ale LAMA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hopp  |  06. 11. 2007 11:32

... ano ... ale o tom autor nehovořil ........

.... například jak v mediích jede nebo jela ta protipirátská masírka (peněženku neukradneš atp .... ) tak ona dívčina na monitoru má napsané "Download" ... tedy jedná-li se o film, žádný zákon neporušuje ... ale řečeno je že "sdílení je nelegální ..... " .. takže trochu divné nemyslíte ..... navíc to celé v kontextu že ty něco někomu bereš, peníze, auto, kabelku, a já neví co všechno ... da do tohoto kontextu zapadá i ten dowload na monitoru, ale aby to bylo podle naší platné legislativy OK tak musí řící "Sdílení" ... a má dedukce z toho je, že autoři snímku do jísté míry počítají s "inteligencí" mas a takto jím chcou mylně vštípit, že se nemá stahovat, ale to ve skutečnosti legální je ...... ale kdyby nebylo tak by zase nemohli vybírat výpalné na všem možném ... prostě politika "Aby se vlk nažral a koza zůstala celá ............ "

Ano, vydavatelské společnosti, by mohli změnit koncepci a využít současné chování uživatelů ve svůj prospěch, ale oni chcou lidi "převychovat", chcou aby se chovali tak jak chcou .............. jinak by to prostě takhle nedělali ....... to dá rozum ..... nemyslíte?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
afk_cz  |  06. 11. 2007 13:08

... puvodne to v kinech bylo takhle: stahovani je nelegalni. pak to ale po nejake dome predelali na 'sdileni je nelegalni', nicmene divcinu uz nikdo nepretacel podle nasich potreb :)) jinak neodpustim si jeden z dilu ITCrowd 2. serie: 'dite byste neukradli, policistu byste nezastrelili, a pak neukradli jeho helmu, a pak neudelali potrebu do jeho helmy, a pak neposlali helmu jeho truchlici manzelce, a pak tu helmu neukradli znova, ....'

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pilarius  |  06. 11. 2007 12:13

A na to jste prisel kde ? Nutnost uploadovat neni, staci pouzivat klienta, ktery odesila nespravne ratio. Existuji take torrenty, u kterych je upload legalni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 11. 2007 12:23

prozraď název toho klienta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pilarius  |  06. 11. 2007 14:00

Ja teto "vyhody" nevyuzivam. Teoreticky by to mel umet kazdy klient, u nehoz lze nastavit omezeni uploadu na nulu. Otazkou je, jestli v sobe pak nema i naslednou automatickou limitaci pro download (coz vsak v nasem vzorovem pripade nevadi, o rychlosti se nebavime).

Jestli se pamatuji spravne, tak je protokol torrent opensource, takze vam nic nebrani ve vytvoreni vlastniho klienta, kteremu do vinku limit nenadelis, a mozna ho i presvedcis k udani nejakeho falesneho ratia . Nedavno jsem videl maly torrentovy klient do prikazoveho radku s otevrenym kodem (nazev si bohuzel nepamatuji) - to by mohl byt dobry zacatek pro vasi tvorivost.

Pak take zalezi na trackeru, jestli prideluje peery a seedy i peerum s ratiem 0 (neni to nula, nulou delit nelze, vim...ale nenapada me, jak jinak takove ratio nazvat - takove trackery jsou, ale je jich velmi malo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NeviditelnyCernousek  |  06. 11. 2007 12:25

aneb jak být typický sobecký Čech... prase

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pilarius  |  06. 11. 2007 13:52

Doufam, ze to nebylo na me. Ja jen rekl, ze to tak lze delat, ne, ze to tak praktikuji, natoz abych rekl, jestli technologii Torrent vubec vyuzivam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NeviditelnyCernousek  |  06. 11. 2007 17:11

to bylo do větru na všechny, kteří toho využívaj...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaxX  |  06. 11. 2007 11:25

Melo by byt trestano spis vytvareni audio-visualnich paskvilu jako je Ordinace v ruzove zahrade nebo Transformers

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dermatog  |  06. 11. 2007 11:59

Porovnávat "Ordinaci" a Transformers je trochu mimo ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 11. 2007 16:06

Zase tak moc ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
5h1nj1  |  06. 11. 2007 12:10

Ja bych trestal debily v diskuzich. LOL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 11. 2007 12:16

Blonďáčku, foukáš si na svíčku života. Nešahej mi na Transformers.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 11. 2007 12:31

Pokud při stahování zároveň uploaduješ, je to nelegální a je jedno jestli jestli to je přes torrent, DC++ nebo cokoliv jinýho. Legální je pouze stahování bez současného uploadování, s tím že stažené filmy/hudbu nesmíš dále šířit (tzn, že to máš pouze pro osobní potřebu). Toto se samozžejmě netýká softwaru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pompo  |  06. 11. 2007 12:55

otazka je, jestli u torrentu lze prokazat ze jsi nejaky autorsky chraneny obsah vedome "sdilel" behem stahovani kdy prakticky nemas moznost zjistit o co se opravdu jedna.. to by se taky jednou RIAA a MPAA mohla domluvit s nejaky distrem linuxu a vydat nejaky filmecek ktery se bude jmenovat Linux.123 a pozavirat vsechny co si to stahli a kousicek uply..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 11. 2007 13:13

To je zajímavá otázka... Ale když si občas nelegálně stáhneš (down + up) nějaký film (ať se ten soubor jmenuje jakkoliv), tak to asi nikdo moc řešit nebude. Spíš si posvítí na ty, kteří stahují ve velkém a šíří to dál.

Ale já se radsi torrentum vyhybam a když už stahuju, tak přímo z rapidsharu apod, kdy člověk nic neporušuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Žebrák  |  06. 11. 2007 18:22

Bohužel tomu tak není, tyto organizace si velmi rády vybírají za cíl menší stahovače, kteří většinou nemají žádnou možnost se bránit. Doporučuji web http://p2pnet.net ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Huhulák  |  06. 11. 2007 10:33

No super, paráda jen tak dál. Je vidět, kudy vede cestička. Vydavatelství by se měla chytit za nos a poskytovat za mikroplatby torrent nebo jiné zdroje, samozřejmě bez buzerujících ochran znemožňující normální používání. ;)

Na ta jejich předražená média zatížená daněmi a jiným zlodějským poplatkem, jim lidi z vysoka serou...

Hollywood si může stávkovat jak chce, zdroje se vždycky najdou a tyhle sítě mi poskytují zdroje o jakých se v naší pošahané socialistické republice ani nezdá.

Vždyť se to tu nedá koupit, tak co pláčou. 90% věcí co se dá stáhnout se u nás nedá koupit. ;(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor