Po přečtení této debaty mi to nedalo a rozhodl jsem se s Vámi podělit o své zažitky s (ne)funkčním ADSL.
Měl jsem objednáno od 5.3 ADSL od Nextry. Technik přijel namontovat v pátek 11.4. Vše zapojil (dokonce i splitter navrtal na zeď ) a jal se oživovat. A nastal první problém - nemohl se připojit přes mé tel. číslo. Zavolal na ČTc (kde mu řekli že mají problém se tzv. SSG serverem) a po pulhodině už to šlo (technik mi sdělil že to je normální že jim to padá stále). Následoval pokus o připojení na dashboard ale ejhle stránku nelze zobrazit a pingem to nevrátilo ani ťuk. Takže následoval druhý telefonát na ČTc a po další půlhodině se objevila stránka dashboardu. Vyplnil jsem tedy přihl. jméno a heslo a po chvíli se objevila hláška že se mě nepodařilo oveřit a že mám zkontrovat jméno a heslo. Takže třetí telefon na ČTc. Technik mi oznámil že už bohužel musí jít a jestli mu tedy podepíšu předávací protokol, že to prý určitě během chvíle poběží. Podepsal jsem mu tedy protokol, technik odjel a já čekal. Za další cca pulhodinu to skutečně začalo fungovat. Zkusil jsem bežné věci jako icq, stahování, nikde žádný problém. Průměrná rychlost 20kB/s, pingy na české servery 50-60ms, prostě paráda (na ADSL). Pak ale nastal problém. Potřeboval jsem uploadnout data na své FTP - žádná odezva ani na jeden FTP server. Řekl jsem si, že jim ještě asi vše nenaběhlo jak mělo (po zkušnostech s instalací) a neřešil jsem to.
Jenže pak spojení spadlo a už nenaběhlo. Nutno podotknout že problém se projevoval tak, že se buď se nešlo připojit a nebo jsem se připojil ale nemohl se dostat na dashboard (ani pingnout). Zprvu jsem si myslel že je opět mimo provoz SSG. Takže jsem to poctivě zkoušel a stále nic, volal jsem tedy na hotlinku a tam mi sdělili, že to je problém na straně ČTc a že to posílají na řešení. Nicméně to už v pátek nenaběhlo.
V sobotu nastala ta samá situace jako v pátek odpoledne. Celou sobotu jsem strávil komunikací s hotlinkou ale problém se nepodařilo odstranit. V neděli se situace opět opakovala a mě pomalu začínala docházet trpělivost. Opět následovalo několik telefonátů na hotlinku kde mi (evidentně vyčerpaní) stále opakovali to samé, a sice že o tom ví, že nejsem jediný a že to vše posílají na ČTc.
V pondělí jsem kontaktoval ADSL koordinatora který mi sdělil, že urgují ČTc ale že to příliš nepomáhá - a také že mají problém v "komunikaci" s ČTc; jako příklad uvedla že teprve v pondělí dopoledne získali vyjádření od ČTc co se dělo o víkendu - výpadky apod. Bylo mi příslíbeno, že budou můj problém urgovat. A skutečně odpoledne volal technik z ČTc a jal se zjisťovat proč to nejde. V té chvíli však byla doma jen přítelkyně (technik se divil, že jsem v práci, patrně si myslel že si vezmu dovolenou a budu milostivě čekat až se někdo ČTc ozve!!!), která těmto věcem příliš nerozumí i tak se ovšem snažila postupovat podle pokynu technika (chtěl vědět co se děje po pingu na 172.4.255.4, 172.4.255.6 a 172.16.255.254 - pochopitelně nic) poté měl jěště přání vědět hodnoty z ipconfigu což už bylo na mou přítelkyní příliš technické takže mu sdělila ať zavolá přímo mě, nebo ať nechá tel. číslo. Na to odvětil že správně s námi nemá být vůbec v kontaktu a že si to mám zařídit přes providera a že mám pravděpodobně špatně nastavený počítač (aniž by cokoli zjistil!!!). Pro jistotu jsem kontaktoval hotlinku a s jejich pomocí zkontroval nastavení - samozřejmě bylo vše v pořádku, takže mi bylo sděleno že to posílají zpět ČTc.
Dnes jsem to ráno zkusil a stále to nefunguje, tzn. už téměř čtyři dny. Teď jsem v práci a modlím se aby opět nevolal technik domů, protože je asi nepochopitelně že lidé chodí do práce a nemohou řešit problémy s připojením doma.
To jsou mé prozatimní zkušenosti s ADSL. Záměrně jsem vynechal detaily ze soboty a neděle (při každém telefonátu na hotlinku jsem musel "závadu" popsat, nadiktovat zákaznické číslo, spojení na mou osobu, atd). Přesto pořád věřím že to fungovat bude, otázkou zůstává kdy. Závěrem přemýšlím jak dlouho by fungovala firma která by neměla zajištěný monopol a chovala se tak jak to předvádí ČTc ať už při závádění služby nebo při řešení problémů.