Minikauza ADSL: Blokuje Český Telecom FTP port 21?

Diskuze čtenářů k článku

martin  |  17. 04. 2003 12:07

Vsimli jste si jak sel na ADSL doju ping???

ping www.seznam.cz

pondeli 81ms

vcera vecer 41ms

ted 22ms

 

Asi s tim vazne neco delaji..

Martin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iohen  |  15. 04. 2003 20:26

Pánové, přes FTP port 21 mi teď neběží taky nic a teprve po přečtení výše zveřejněného článku jsem se ujistil, že to není moje chyba. Toho nastavování co sem vyzkoušel. No jo no, zítra volám do nextry jak to vypadá, protože i přes tu jejich proxynu mi to nejede.

Ale doporučoval bych vyzkoušet WinSCP (winscp.vse.cz/cze), který podporuje SSH protokol a ten lítá na ADSL pořádně rychle, s 320/128 se nedostanu pod 34 KB/s. Pohoda a bezproblémů.

PS: Stále ve vývinu.

ZDAR !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaajs  |  15. 04. 2003 18:35

Jak si kurva muzou dovolit blokovat ftp port, jak mam uploadnout server. At jdou do prdele aji s Mlynařem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomahawk  |  15. 04. 2003 16:36

TO ALL ... hm zvláštní to s tim FTP na portu 21 já mám ADSL od 10.4.2003 asi tak od 13 hodin a ten den mi FTP na wz.cz šlo uplně normálně ještě jsem byl rád, že odesílám přes 12kB/s (přes 96kbit/s) přitom mám 192/64 Basic od Volnýho.. pak jsem tomu nevěnoval pozornost a je fakt, že ted mi to taky nejde :(. ale jinak jsem více méně spokojen... od podepsání smlouvy mi ADSL zapojili po 15 dnech a technik byl velice slušný a ochotný.... ovšem včera (v pondělí) jsem se nemolh připojit (pak asi po 1 minutě po zavěšení telefou to jak zázrakem začalo chodit) ale když jsem volal na support CTc i providera tak ani jeden nebyl absolutně schopnej mi s čímkoliv poradit. Na CTc řekli, že jelikož mi funguje telefon tak mám volat providerovi a provider řek, že je to chyba CTc a že to předaj jejich technikům. Ani jeden vubec nic netušil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Trebisky  |  15. 04. 2003 15:16

Ipex vyhlasil tohle.  prej daji proxy pro vsechny ADSL v cechach a v obou smerech.

 http://www.in192.cz/news.php?i=2

Ale nezkousel jsem mohl by to nekdo vyzkouset.

Trebisky

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Novak  |  15. 04. 2003 17:12

Funguje to, data prenaset jdou, mazat bohuzel ne, ale to je v mem pripade celkem jedno, zmenim odkazy.

Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BAT9  |  15. 04. 2003 13:09

Po přečtení této debaty mi to nedalo a rozhodl jsem se s Vámi podělit o své zažitky s (ne)funkčním ADSL.

Měl jsem objednáno od 5.3 ADSL od Nextry. Technik přijel namontovat v pátek 11.4. Vše zapojil (dokonce i splitter navrtal na zeď ) a jal se oživovat. A nastal první problém - nemohl se připojit přes mé tel. číslo. Zavolal na ČTc (kde mu řekli že mají problém se tzv. SSG serverem) a po pulhodině už to šlo (technik mi sdělil že to je normální že jim to padá stále). Následoval pokus o připojení na dashboard ale ejhle stránku nelze zobrazit a pingem to nevrátilo ani ťuk. Takže následoval druhý telefonát na ČTc a po další půlhodině se objevila stránka dashboardu. Vyplnil jsem tedy přihl. jméno a heslo a po chvíli se objevila hláška že se mě nepodařilo oveřit a že mám zkontrovat jméno a heslo. Takže třetí telefon na ČTc. Technik mi oznámil že už bohužel musí jít a jestli mu tedy podepíšu předávací protokol, že to prý určitě během chvíle poběží. Podepsal jsem mu tedy protokol, technik odjel a já čekal. Za další cca pulhodinu to skutečně začalo fungovat. Zkusil jsem bežné věci jako icq, stahování, nikde žádný problém. Průměrná rychlost 20kB/s, pingy na české servery 50-60ms, prostě paráda (na ADSL). Pak ale nastal problém. Potřeboval jsem uploadnout data na své FTP - žádná odezva ani na jeden FTP server. Řekl jsem si, že jim ještě asi vše nenaběhlo jak mělo (po zkušnostech s instalací) a neřešil jsem to.

Jenže pak spojení spadlo a už nenaběhlo. Nutno podotknout že problém se projevoval tak, že se buď se nešlo připojit a nebo jsem se připojil ale nemohl se dostat na dashboard (ani pingnout). Zprvu jsem si myslel že je opět mimo provoz SSG. Takže jsem to poctivě zkoušel a stále nic, volal jsem tedy na hotlinku a tam mi sdělili, že to je problém na straně ČTc a že to posílají na řešení. Nicméně to už v pátek nenaběhlo.
V sobotu nastala ta samá situace jako v pátek odpoledne. Celou sobotu jsem strávil komunikací s hotlinkou ale problém se nepodařilo odstranit. V neděli se situace opět opakovala a mě pomalu začínala docházet trpělivost. Opět následovalo několik telefonátů na hotlinku kde mi (evidentně vyčerpaní) stále opakovali to samé, a sice že o tom ví, že nejsem jediný a že to vše posílají na ČTc.

V pondělí jsem kontaktoval ADSL koordinatora který mi sdělil, že urgují ČTc ale že to příliš nepomáhá - a také že mají problém v "komunikaci" s ČTc; jako příklad uvedla že teprve v pondělí dopoledne získali vyjádření od ČTc co se dělo o víkendu - výpadky apod. Bylo mi příslíbeno, že budou můj problém urgovat. A skutečně odpoledne volal technik z ČTc a jal se zjisťovat proč to nejde. V té chvíli však byla doma jen přítelkyně (technik se divil, že jsem v práci, patrně si myslel že si vezmu dovolenou a budu milostivě čekat až se někdo ČTc ozve!!!), která těmto věcem příliš nerozumí i tak se ovšem snažila postupovat podle pokynu technika (chtěl vědět co se děje po pingu na 172.4.255.4, 172.4.255.6 a 172.16.255.254 - pochopitelně nic) poté měl jěště přání vědět hodnoty z ipconfigu což už bylo na mou přítelkyní příliš technické takže mu sdělila ať zavolá přímo mě, nebo ať nechá tel. číslo. Na to odvětil že správně s námi nemá být vůbec v kontaktu a že si to mám zařídit přes providera a že mám pravděpodobně špatně nastavený počítač (aniž by cokoli zjistil!!!). Pro jistotu jsem kontaktoval hotlinku a s jejich pomocí zkontroval nastavení - samozřejmě bylo vše v pořádku, takže mi bylo sděleno že to posílají zpět ČTc.

Dnes jsem to ráno zkusil a stále to nefunguje, tzn. už téměř čtyři dny. Teď jsem v práci a modlím se aby opět nevolal technik domů, protože je asi nepochopitelně že lidé chodí do práce a nemohou řešit problémy s připojením doma.

To jsou mé prozatimní zkušenosti s ADSL. Záměrně jsem vynechal detaily ze soboty a neděle (při každém telefonátu na hotlinku jsem musel "závadu" popsat, nadiktovat zákaznické číslo, spojení na mou osobu, atd). Přesto pořád věřím že to fungovat bude, otázkou zůstává kdy. Závěrem přemýšlím jak dlouho by fungovala firma která by neměla zajištěný monopol a chovala se tak jak to předvádí ČTc ať už při závádění služby nebo při řešení problémů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jezevec  |  15. 04. 2003 13:32

Koukam, dokonalost sama. Co by me vsak zajimalo nejvic, jak to bude s fakturovanim. Osobne bych takovouto linku (a to i pokud jede, a nejede "pouze" to ftp) povazoval za nefunkcni = neni za co platit. Muj provider (mam mikrovlnu) mi po zrizeni naprosto samozrejme nechal tyden testovaciho provozu zdarma a protoze se musely doresit nejake problemy, nakonec se to protahlo na 14 dni. Jednoduse z jejich strany to vypadalo tak, ze "placeny provoz bude zahajen v okamziku, kdy zakaznik prohlasi, ze je to OK".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BAT9  |  15. 04. 2003 13:43

To jsem tam zapomněl napsat. Na hotlince mi v neděli na dotaz "placení nefunkční služby" sdělili že mám konktovat obchodníka a uplatňovat slevu za nefunkční připojení  tak uvidíme. Osobně jsem zvědavý jak to dopadne s tim FTP. FTP nefunguje čili služba není poskytována v plné výši. Otázkou je jak se k tomu postaví ISP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tantal  |  15. 04. 2003 13:44

Tak to je docela hustý! Předpokládal jsem sice, že se podobné problémy objeví, ale celkem logicky mě napadlo, že se budou odstraňovat. Ale jak vidím, CTc má přístup řeznického psa. Docela by mě zajímalo, jestli té spoustě lidí (cca 900 přípojek) přiznají za ten "zkušební" měsíc nějakou slevu...

Mimochodem, odpověď na Tvou otázku zní velmi krátce!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
puk  |  15. 04. 2003 08:40

By ma zaujimalo preco niekto pouziva FTP ?

SCP je bezpecne, komprimovane a 'CTc kompatibilne'

 

 

 

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  15. 04. 2003 11:05

Právě mi to podesátý zbuchlo během čtvrt hodiny, vidím to tak, že do tý doby než služba nebude stabilní a nebude fungovat ftp není proč za tu službu platit. Myslím si, že alternativní připojovatelé by na telecom měli být tvrdý a prachy jim prostě za polovičatej shit dávat neměli. Na co mi to je, když se stejně na ftp musim připojovat dial-upem? Platit dvakrát za jednu službu? Kurva zas to spadlo, acho jo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bb  |  15. 04. 2003 11:07

debile

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  15. 04. 2003 17:46

opravdu inteligentní reakce..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  15. 04. 2003 12:23

No vidim, ze vsichni tady jsou odbornici. At uz na routery, tak na problematiku prenosovych protokolu.

K SCP:Jiste, SecureCopy je prima, ale musi byt implementovan na serveru - coz vetsinou neni (Pochazi z oblasti Linuxu, takze rodinka Win ho moc nezere). A jaka je jeho vyhoda? To co povidas je nesmysl. Vyhoda je, ze je to sifrovana komunikace, zadne komprese. A co znamena CT kompatibilni? Pokud se nepletu, tak vetsinou beha na portu 22, takze stejny problem vas muze potkat i s SCP i s FTP. Ale jinak nemusite na FTPko po modemu - pokud mate problem s portem 21, pouzijte proxy server. U SkyNetu je to treba proxy.bohemia.net:3128, aspon nez to Teplokom opravi. A mimochodem - co to u zakazniku a u sebe sleduju, tak zatim bezi nejlepe SkyNet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  15. 04. 2003 12:28

No vidim, ze vsichni tady jsou odbornici. At uz na routery, tak na problematiku prenosovych protokolu.

K SCP:Jiste, SecureCopy je prima, ale musi byt implementovan na serveru - coz vetsinou neni (Pochazi z oblasti Linuxu, takze rodinka Win ho moc nezere). A jaka je jeho vyhoda? To co povidas je nesmysl. Vyhoda je, ze je to sifrovana komunikace, zadne komprese. A co znamena CT kompatibilni? Pokud se nepletu, tak vetsinou beha na portu 22, takze stejny problem vas muze potkat i s SCP i s FTP. Ale jinak nemusite na FTPko po modemu - pokud mate problem s portem 21, pouzijte proxy server. U SkyNetu je to treba proxy.bohemia.net:3128, aspon nez to Teplokom opravi. A mimochodem - co to u zakazniku a u sebe sleduju, tak zatim bezi nejlepe SkyNet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  15. 04. 2003 12:51

A nejde nahodou scp pozadat, aby komunikaci take komprimoval?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jezevec  |  15. 04. 2003 13:23

Hmm, by me zajimalo, co se da komprimovat na RARu nebo ZIPu . Navic drtiva vetsina webu umoznuje posilat soubory prave jen pres FTP = webmaster je v riti, paac se tam nedostane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaj  |  15. 04. 2003 14:37

webamstr je v riti zejmena proto, ze je to kokot, pripojuje se nesifrovane na svoje weby a neni schopnej si vyjednat ssh+scp, pripadne si najit jiny webhosting... no takze sorry, ale jestli se opravdu pripojujes pres ftp protokol na tebou spravovany weby, tak nejsi zadnej webmaster ale leda weblammer ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
egro  |  15. 04. 2003 13:11

ako si prisiel na to, ze ssh protokol nie je kompresovany ? take sa da nastavit v konfiguracii..btw. ssh protokol vyuziva jeden port (22), na rozdiel od FTP, ktory pouziva 2 - jeden na "prikazy", druhy na samotny prenos dat..
podla services je to nasledovne:
ftp-data 20/tcp #File Transfer [Default Data]
ftp 21/tcp #File Transfer [Control]

keby iste organizacie zaoberajuce sa ADSL mali dostatok ludi, ktori tomu rozumeju, tak vobec nemuselo dojst k problemom na tychto linkach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry (bez trojky)  |  15. 04. 2003 15:08

Klient SCP (stejně jako SSH) samozřejmě pod Win chodí, ať už přes Cygwin, nebo přímo wokenní PuTTY (tedy přesněji řečeno PSCP - viz http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/).

To jen tak pro ujasnění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
b0rmann  |  16. 04. 2003 12:02

scp bezpecne, kdyz pouzivas ho mezi dvema svojimi pocitaci.
pro mne, jako pro spravci serveru scp neni bezpecni ani trochu - musim zridit realni uzivatesky ucet a dat mu shell, coz ve vetsine pripadu nepripada v uvahu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asd_22  |  15. 04. 2003 02:06

Cely problem s ADSL se ma nasledovne:

Nefunkcnost sluzby o vikendu (likality Praha + Brno): spojeni je realizovano pres neco, co CTc nazyva SSG1. Je to nejake zarireni, ktere na sobe nese hrdy nazev CISCO (pokud tento stroj nejede, nelze se pripojit). No a obcas se stane, ze se proste kousne (ze by CISCO misto sveho IOSu zacalo pouzivat Win?). Jedina mozna oprava je; "tvrdy restart". Ale nebojte se, CTc jiz zahajilo jednani s dodavatelem HW a pry to snad bude OK

Nepremavajici FTP: tohle uz je zajimavejsi zavada. CTc i s ohromnou tlupou techniku stale nevi. Zavada je nejspis (ale zatim to nemaji overeno, protoze ADSL datove cety pracuji pouze Po - Pa (a v Po na to za cely den neprisli)) na nasem milovanem SSG1  Posledni info ktere jsem z CTc vydoloval bylo, ze cele reseni problemu lezi na vysledku jednani s dodavatelem HW (ze by se testovalo?).

Rada na zaver .... trpelive cekejte nez CTc otestuje veskera sva zarizeni. ADSL je prece jenom jeste v plenkach a nejaka ta chyba se jiste najde (uz se vlastne nasla)  Rozhodne netrapte technicke podpory Vasich ISP (oni za to opravdu nemohou a snazi se delat maximum pro to, aby z CTc vylamali reseni problemu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  15. 04. 2003 02:16

Je ale treba testovat neco, co je od zakladu nesmyslne ? Znate jineho poskytovatele, kteremu by nefungovalo spojeni zrovna na FTP ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grrr  |  15. 04. 2003 08:25

Chyba neni v zadnym Ciscu, ale v tom, ze to rozvrtal jakejsi nekompetentni kokot!!! S dodavatelem muzou ted jednat maximalne o tom, kdo to prijde spravit, protoze ta banda lemplu to rozhodne nezvladne.... a ze by si poridili zalozni, na to asi u tech koumaku zlodejskejch taky nikdo neprisel...   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaj  |  15. 04. 2003 14:33

smarja dalsi co to nepochopil. port 21 je zakazanej schvalne, aby snizili mnozstvi dat... protoze to je to, co jim zpusobuje ty problemy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
notor  |  15. 04. 2003 17:11

Sakra jaky mnozstvi dat? Kdyz tam maj par set lidi?  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  15. 04. 2003 08:28

At zije NETFILTER! Tyhle radoby zadratovany krabicky s nazvem CISCO a necim co se snazi tvarit jako OS za 5-7mistne castky jsou akorat k vzteku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bb  |  15. 04. 2003 11:06

Evidentne o Ciscu vis velky kulovy. (Chtel jsem to napsat sprostejc)

Pokud by byl problem v HW, pak ma jiste CTc zarucni podminky typu 4+4 (do 4 hodin prijezd technika a do dalsich 4 je reseni) jinak musi byt prvek vymenen, proste po 8 hodinach to musi chodit. Pokud nema CTc takove zarucni podminky tak zrejme setri na nespravnem miste, ale spis bych to videl, ze problem nebude v HW, ale v nejakym debilnim nastaveni, jinak by uz to davno chodilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petras  |  14. 04. 2003 23:51

Jsem fakt rád, že mám Mistrál. Když si čtu, jak je ADSL v podání velkého žlutého super, tak se můžu jen smát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ree  |  15. 04. 2003 00:13

nech na hlave, pockej az na tvou vetev povesi vic uzivatelu, to se osypes

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaLer  |  15. 04. 2003 00:43

jojo, ja se ted malem osypal, kdyz mi to par dni jelo rychlosti prumerne 250kb/s, z cesnetu i 350kb/s. mluvim o bytech, ne o bitech, v prepoctu to je kolem 2-3 MBitu!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Satyricon  |  15. 04. 2003 07:24

Hmm, clovece, kdyz uz toto pisesh, tak by ses mel podivat, jak se co pise! Treba, ze b=bit a B=byte, takze kdyz pisesh 250kbps ......... tak je to 250bitu per second a kdyz uz byty, tak to bude spish 250kBps .............. jen tak mimochodem !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bb  |  15. 04. 2003 10:58

to jsem nevedel, ze Mistral dava 3Mbps ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

To bych fakt chtel videt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grosler  |  15. 04. 2003 11:47

cca pred 2 roky daval 1-2Mbit asi 1/4 roku :) kvuli bugu s nemomodemem (kabel.modem z izraele :) za 400/mes :) zlaty casy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  14. 04. 2003 21:53

Já mám ADSL obědnaný od 3.3. a od 5.4. mám GPRS.   Jak to tady čtu, tak mám obrovský štěstí, že jsou v ČT takoví lempli a do ted se ještě neozvali, protože to bych měl pos*aný ADSL za 1600, takhle mám suprový GPRS za 1050  Jen jak se z ČT ozvou, tak je obratem pošlu do pr*ele

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  14. 04. 2003 21:43

Jsem z Mostu a ADSL mam uz nejakej ten den. Problem s FTP mam uz od ctvrtka, kdy jsem to ale prehledl, protoze jsem si myslel, ze chyba je u www.ca.com odkud si stahuji aktualizace pro antivir. Jenze v patek jsem zacal reinstalovat pocitac po vymene vnitrnosti a zacalo peklo. Chtel jsem si stahnout par novejch driveru ke zvukovce a tak a FTP nejede :( ... pisu do IOLu, dostavam bezva odpoved jako pokazde .... "situace se resi ...". Cekam celej vikend a nic, v nedeli pisu znova .... dostal jsem dalsi prima odpoved .... "problem prej maji vsichni a snad v prubehu tydne se vec vyresi". No, tak hold cekam a cekam. Jo jinak v pondeli 14.4. od rana sleduji lupu a zive zda o techto vecech napisou a kde nic tu nic. Jste nejak lini, poslyste

P.S. s dokreslovanim stranek mam take problemy, je to proste nadraka. Snad uz to zas normalne pobezi!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  14. 04. 2003 21:14

Hmmm. tak bomba. Dneska rano mi pani z Teplokomu prijeli naladit ADSL. Sice jsem mel smlouvu podepsanou od 3.3., ale drzim hubu. jsem rad, ze ho mam. Pripravil jsem si rano videa na odeslani na server (sportovni souteze, zadny prasarny), dotedka jsem je vozil 50km autem, protoze po ISDN to tahat by bylo nad me sily. A ejhle - vono nam neodpovida FTPko. Tak phone do Ignumu. Tam je to OK. Tak phone do SkyNetu, tam mi rekli ze ma Teplocom problem a neni schopen rict, kdy to opravi. A prej nemam ani zkouset volat do te zlute firmy, protoze me stejne poslou do pr*ele, protoze smlouvu mam podepsanou se SkyNetem. Takze hura, mam ADSL, platim 1500 mesicne a rano budu zase jak ko*ot vstavat v 6, abych zavezl 100MB dat autem na server. No lip mi uz ADSL poslouzit fakt nemuze. Doufam, ze mi Teplokom to cestovani autem zohledni na vyuctovani. Mam jich plne (fakt PLNE) zuby ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor Toman  |  14. 04. 2003 20:08

Dnes jsem mluvil se dvema zakazniky, kteri pouzivaji ADSL a u obou dochazelo k tomuto:

navazana TCP spojeni nebyla regulerne ukoncovana - sockety zustavaly viset v halfclose stavu. To melo dva negativni nasladky:
1) pri intenzivnim pouzivani TCP socketu (proxy server) dochazelo na Win98 k vycerpani systemovych prostredku pro sockety a system hlasil chyby 10055 (ENOBUF)
2) pri spojenich z Internetu na pocitac u klienta telnetem (pripojeni na SMTP/POP3 port atd) po regulernim ukomceni prikazem daneho protokolu (QUIT) zustavalo spojeni v telnetu viset - socket otevreny telnetem stale cekal na potvrzeni ukonceni spojeni. Tento jev se objevoval pri kazdem uskutecnenem pokusu (cili ne jen nekdy) a test konektivity pingem delsim packetem byl beze ztrat.

Pozoroval nekdo dalsi podobne problemy? Je to obecny jev soucasneho ADSL?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  15. 04. 2003 13:09

Není nad to nasadit si jako PROXY do Internetu hračku pro děti s názvem Windows 98 a paxe divit přetečeným bufferům apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor Toman  |  15. 04. 2003 13:21

nema cenu tady diskutovat o vhodnosti ci nevhodnosti pouziti Win9X/Me jako proxy server. Chtel jsem jen vedet zda i jini pozoruji podobne chovani ADSL (a to i na jinych OS).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Dvorak  |  15. 04. 2003 14:02

NIc takoveho nepozoruji, konekce se regulerne uzaviraji, bezim na linuxu, zkousel jsem primo konekci i z win98se. Ovsem nemuzu mluvit za winproxy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  14. 04. 2003 19:17

A co z toho ten debilni NAT a vsechny ty prihlasovaci kraviny vyhazet a nechat to jako normalni opravdove pripojeni k Internetu, jako to maji jinde. Proc zase Telecom vymyslel takovou blbost ? Aby lidi od ADSL odradil ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  15. 04. 2003 08:47

protože Telecom nechce, aby to lidi přeprodávali dál, třeba přes sousedské wi-fi sítě. Takže jako vždy je důvod jediný - prachy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  15. 04. 2003 09:08

To by mě teda zajímalo, jak tomu NAT zabrání. Pokud vím, tak za jejich NAT normálně nastackuju svůj NAT a vyjde to nastejno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
C  |  15. 04. 2003 09:37

Jo, NAT na NAT jde samozřejmě bez problémů. Důvod je v tom, že ČT si díky NAT nemusí koupit nějaký mezinárodní rozsah adres pro všechny potenciální usery. Myslím, že to je snad normální u většiny providerů. Že to neumí rozjet a udržovat v provozu dýl jak pár hodin je druhá věc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jezevec  |  15. 04. 2003 13:15

Kdyby tam meli nekoho rozumnyho, tak aspon daj lidem co si to umej rozchodit IPv6. A pokud vim, IP prideluje provider, nikoliv CTc, takze by kazdy dal do placu naky ty IP a CTc by jen nastavil routovani. NAT tam maj prave proto, aby mohli tvrdit, jak sou lidi za tim NATem bezpecny, a ze to je vlastne sluzba navic zadarmo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bb  |  15. 04. 2003 10:15

A jak souvisi NAT s nemoznosti vytvaret si vlastni site doma? - to zase nekdo neznaly placnul nejakou kravinu o ktere si mysli ze je pravdiva. Myslet = hovno vedet!
Poridte si spravneho providera... CTc to neni.

To nicmene neomlouva CTc, za to FTP, pokud je to skutecne pravda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grrr  |  14. 04. 2003 18:56

No jiste, zase se nekdo z nescetnych "odborniku" z prislusneho oddeleni vrtal v NAT a firewallu. To jsou panecku kumstyri, no nekupte tu pomalou s*acku za 1500 mesicne, kdyz vam na tom ani FTP behat nebude, pokud vam to teda ciste omylem prijdou vubec natahnout!    

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jonatan  |  15. 04. 2003 10:55

20kB/s na 192/64 je pomala sracka no budiz ale nejsem milionar :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jamilarov  |  14. 04. 2003 18:54

Já tedy FTP ještě nezkoušel, mám aDSL 192/64 od Nextry od 10.4. Prvních 24 hodin to jelo nonstop, pak přestali proudit data, takže restart a...už jsem se nepřipojil ani na dashboard. Po pár hodinách offline to opět naskočilo, nu usoudil jsem, že to asi nebylo nic vážného. Bohužel se to opakovalo po celý víkend, třeba v sobotu jsem se nemohl 14 hodin připojit vůbec! Od dnešní půlnoci do 10:15 to samé. Zavolal jsem samozřejmě na technickou podporu Nextry, kde mi bohužel bylo sděleno, že chyba je na straně Telečumu, kde to hochům prostě v Praze vypadlo, pán mi sdělil, že už jsem asi x-tej člověk, co má tenhle problém, prý to Nextra neustále urguje. Ještě dodal, že podle neoficiálních zdrojů si snad tenhle týden Ct dokoupí potřebný hardware:) Vypadá to, že Koumáci svou síť s ohledem na aDSL tak trochu podcenili, ačkoli to tak dlouho testovali a oddalovali. Jinak ale pokud to běhá, tak je rychlost stahování dat na slušných 20kB za sekundu, takže tady jim nemůžu nic vytýkat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grrr  |  14. 04. 2003 18:59

Jo tak kombinace CTc plus Nextra, to je panecku kombinace!!! V Nextre jsou jeste vetsi mistri nez v Telecomu  takze jsem fakt prekvapenej  ze vam to nejede, predpokladal bych, ze vam to bude slapat jedna radost.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jamilarov  |  14. 04. 2003 19:24

to . : OK, tak co bys mi poradil, ty chytrolíne, za připojení? Kabelovku, kterou mi do rodinnýho domu nikdo nezavede? Bezdrát, kterej tady nemá pokrytí (a když už, tak je ještě dražší než aDSL)? Anebo ISDN? Sorry, to ne, to je od Telecomu. Anebo čekat, až aDSL zlevní? Kdy to bude? Rok? Dva? Už jsem se na modemu načekal dost a za podstatně větší peníze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grrr  |  14. 04. 2003 20:51

No poridit si neco pres Nextru, kdyz uz to beha pres telecom, tak tomu rikam festovej masochismus... To mate jednoduchy - kdyz to bude vyjimecne slapat u CTc, tak se to bude tutove s*at u Nextry a naopak, takze si to muzete jit rovnou hodit... a uzivatelska podpora je u obou zminenych firem opravdu uzasna, u Nextry si dokonce po letech opet oprasite slovenstinu...  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Etheniel  |  14. 04. 2003 21:03

Sice mam ADSL taky objednane pres Nextru a zatim jsem s jejich jednanim na vysost spokojeny, ale ten Slovak me taky ponekud rozhodil ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brucus  |  15. 04. 2003 13:55

a co mate proti slovencine pepikovia?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karl von Walfischberg  |  15. 04. 2003 16:03

Ano, nacionalismus deformuje lidi. A pražáci jsou na tom nejhůř.   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jamilarov  |  14. 04. 2003 21:23

Takže ty mi dáš těch 1600,- za zřízení, co chtějí (na rozdíl od Nextry) u IOL? Veřejná IP adresa předpokládám u tebe bude taky zdarma. Jo tak to jsem asi fakt masochista.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grrr  |  15. 04. 2003 08:19

Za stavajici ADSL nedam nic.... a proto mam mikrovlnu....

P.S. Jsou snad i jiny ISP nez IOL a Nextra...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  15. 04. 2003 07:18

Ahoj, ČRA nabízí bezdrátové připojení bez omezení dat od 950 Kč. Více na http://wireless.bluetone.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZEr  |  15. 04. 2003 07:29

jo ale jen v praze a hradci a to jeste testovaci provoz (to ty testy nemuzou byt nekdy taky nekde jinde ????)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TNX  |  15. 04. 2003 08:18

Vsetin, Zlin, Valmez, Roznov p. R. - bezdrat u Inextu. http://www.inext.cz/

Zkuste vic hledat a ptat se. Ve vasem okoli urcite taky neco bude.

TNX

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  15. 04. 2003 14:05

Jo ale pokryti nic moc. U me neni a cekam jestli bude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Kuneš  |  14. 04. 2003 19:09

Já měl výpadek (první po cca týdnu provozu) od sobotního rána do nedělního odpoledne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Pohan  |  14. 04. 2003 21:11

ADSL mám od pátku, poskytovatel Ipex - v  sobotu byl (prý celorepublikový - tech. podpora) výpadek ADSL trvající 5h, v neděli 2h, jinak to šlapalo non-stop. Chová se to nějak divně, prý je to NET BALANCING, takže musím některé stránky otevírat opakovaně aby mi je to dokreslilo, to je docela pruda.  Ještě k instalaci - chlap, co měl přijít mezi 14 a 16h mi volal do práce ve 12h že už je u mně doma, že pracuje jen do 15h (byl pátek...co vám to připomíná?) a že už to běhá, neb to ukázal mojí matce na svym notebooku. Prý jestli to chci nakonfigurovat, tak to by bylo za 1200,-. No to jsem se nasmál - konfigurace jsou totiž 3 kroky, s rebootem cca 5min. Ten chlap ten filtr dokonce ani nepověsil na zeď, prostě to položil vedle telefonu, zapích do zdi a krabičku s fitinkama nám nechal na památku . Já chci mít taky takovou pohodlnou práci!! Připravte se na to, že chcete-li ADSL, budete si muset vzít ten den dovolenou, technici odpoledne nedělaj, protože firma co zajišťuje konektivitu 24h jede jen na 1 směnu .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jamilarov  |  14. 04. 2003 21:34

No u mě se taky vůbec neobtěžovali splitter nějak připíchnout na zeď. Ale nejvíc mě dostalo, když si to hrnuli do bytu v botech, to jsem myslel, že se zbláznim. Btw. měli hroznou radost, když to na jejich notebooku běhalo, technik si sám sobě pogratuloval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Error  |  15. 04. 2003 05:11

No to je ale Tvůj problém že jsi si to nechal líbit....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jamilarov  |  15. 04. 2003 05:50

A kdo říká, že jsem si to nechal líbit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZEr  |  15. 04. 2003 07:34

s tim pripichavanim na zed by to zase nebylo tak jednoduche, ta zed je ve Vasem vlastnictvi a predstavte si ze by tam navrtali nejaky kabl nebo trubku (preda privod do baraku - jiz mam zkusenosti, cool ohnostroj), nebo to povesili nekam kam byste nechteli :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Dvorak  |  15. 04. 2003 13:54

Me dali na vyber jestli dat na stenu nebo polozit, radsi jsem si vybral polozeni, navrtat to muzu vzdycky :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Dvorak  |  15. 04. 2003 13:54

Me dali na vyber jestli dat na stenu nebo polozit, radsi jsem si vybral polozeni, navrtat to muzu vzdycky :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM_tank  |  16. 04. 2003 13:54

když mi před rokem dávali ISDN tak byli velmi aktivní a musel jsem je brzdit ať to proboha pod tím stolem nevrtají že to klidně může ležet v klubku 60ti ostatních kabelů..asi záleží na koho narazíte

na den dovolené jsou podobné akce vždy ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  15. 04. 2003 09:56

Jsem pripojen od 10.4. pres Skynet a krome vcerejsiho rana, kdy jsem si nemohl k ranni kave zasurfovat, to bezi pres preruseni. Takze chyba nebude jen na strane Telecumu. Neberte to tak, ze bych tuto firmu obhajoval. Co se tyce vyberu ISP, je sice pravda, ze Nextra ma zdarma instalaci a IP adresu, ale ja mam zkusenosti, ze co je zdarma nebo temer zdarma, tak ma v sobe nejaky hacek.
U me instalace probehla naprosto perfektne, technik dorazil v 5 odp., splitter namontoval bez problemu na zed, zapojil modem, otestoval spojeni, slusne pozdravil a zase zmizel. Dokonce po sobe zametl drobny neporadek, ktery vyprodukoval montazi splitteru. Asi to bude tim, ze nebyl z Telecomu, ale z nejake externi firmy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM_tank  |  16. 04. 2003 13:56

první dva měsíce po nainstalování mikrovlnného připojení jsem taky snídal a pil cafe u netu  teď si raši přispím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dr  |  15. 04. 2003 01:05

Mohol by si mi napísať, koľko platíš za tú službu? Poplatok za prípojku a inet....

Je pri sťahovaní tá rýchlosť kolísavá, alebo stabilná. Samozrejme to závisí od množstva užívateľov v tvojom uzle, ale koľko ich je, to sa asi nedá odhadnúť, že?

Vďaka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jenik  |  14. 04. 2003 18:53

...pise se "standardni", tak si to zapis za svoje kunesi usi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Kuneš  |  14. 04. 2003 19:06

Podle toho co je zažité jsou myslím přípustné obě varianty, ale pravidla českého pravopisu vám dávají za pravdu, takže to opravím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alík  |  14. 04. 2003 19:19

Je pouze STANDARD a ne zadny STANDAR(T) a uz nikoho nezajima co je zazite takze si laskave nevymyslej argumenty na ospravedlneni vlastnich chyb!,... podle ceskeho pravopisu zadny STANDAR(T) neexistuje a ani nikdy neexistoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
admix  |  14. 04. 2003 20:10

A co treba standarta, hm?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  14. 04. 2003 22:51

Ano, standarta samozrejme existuje, ale standar(t) s ni nema nic spolecneho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  15. 04. 2003 08:39

slovo standart existuje. Je to 2 a 4 pád množného čísla slova standarta. Dokonce se možná dá říct standartní, např. standardtní barvy (tj. barvy na standartě).

Jinak je to ale fakt hovadina

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Waylander  |  15. 04. 2003 09:24

rict se to neda. existuje pouze "standard"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pytlík  |  15. 04. 2003 15:33

Nezlobte se na mě, ale "do nedávna" (těžko říct, kolik let tomu nazpět) bylo něco standartní a ne standardní. Tohle přišlo s nesmyslnými úpravami českého pravopisu (stírání rozdílu mezi předložkami s a z apod.), tak se nedivte, že my, někteří připostarší,  jsme tuto změnu nezaregistrovali a musím napsat, že i když je nepochybně dnes správně "standardní", tak mně to přijde divné a jde mi to těžko od klávesnice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
o.  |  14. 04. 2003 23:24

aby ses neposral

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iol_hater  |  15. 04. 2003 15:19

...lol, asi tak nejak
postamble();

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julda  |  15. 04. 2003 01:11

Co drbeš... jsi snad z Telecomu ????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  15. 04. 2003 11:43

Ne, nejsou pripustne obe varianty. Standarta je neco ponekud jineho nez standard

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
croog  |  14. 04. 2003 18:34

Cesky telekom -- intenzivni reseni ? hahaha
Byl sem jeden z prvnich, kteri na ADSL podali objednavku a myslite ze uz mi to slape?? Ani napad. Milostivym panum v teto firme jednoduse objednavky z prvnich asi 14 dni nekam "vypadly"..!!!! Chapete to??? Todle se snad nemuze stat ani nejaky firme ve vydlakove se trema uchazecema o sluzbu, natoz narodnim firme!! Tam proste fakt premejslej jenom nejaky ignoranti. Vazne nechapu, ze se jeste nechavam vytocit. Meli by se podivat jak to funguje v nejaky poradny firme, ktera se alespon trochu musi snazit, jinak ji ostatni prevalcujou... Je to fakt smutny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xXx  |  15. 04. 2003 06:37

Seš si jistej že seš mezi prvními?? :) víš kolik rodiných příslušníků se nemohl dočkat??? :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bedrich  |  15. 04. 2003 11:49

Souhlasim, ale vidlak se pise s 'i'

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shadowman  |  14. 04. 2003 18:31

A proc by se mnel Telekom nejak snazit ? Zakaznici neutecou, neni kam ...
Snad jen na GRPS ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor