Microsoftu se ulevilo: Má úspěch v kauze nálepek Vista Capable

Diskuze čtenářů k článku

20. 02. 2009 09:00

Nevím co na tom lidi nechápou. Vista Capable pro mě od prvního okamžiku znamenalo, že mi tam Vista pojede. Součást Visty není Aero, protože třeba edice Home Basic jí nemá. Tudíž pokud na počítači je nálepka Vista Capable a jede tam bez problémů minimálně Home Basic, tak není co řešit. V opačném případě se může zákazník cítit podveden.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 09:11

"Minimálně" tam jede, ale mezi rodinu Vist patří také třeba Vista Bussiness a ty tam bez problémů nejedou.

Samozřejmě že by stačilo, kdyby Microsoft na základě té své "hodnotící utility" dodával samolepky, které by informovaly o "použitelných" verzích. Jenže to by nebyl tak krásný podvod na zákazníky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 09:15

Ale Vista Capable byla spojená s Home Basic.... Nepleť do toho Bussiness. Bylo jasně řečeno, že na strojích s Vista Capable pojede Home Basic. Žádné Aero, a nic dalšího.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 09:21

http://www.microsoft.com/cze/windows/products/wind... ...

"Ne všechny funkce systému Windows Vista budou dostupné u všech počítačů s logem Windows Vista Capable."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 09:33

Aha, takže samolepka informuje o A, ale musím si ještě otevřít nějaké stránky, kde je napsané A1, A2, A3, A4, A5, A6... Nebylo by lepší rovnou místo "Vista Capable" napsat "Vista Basic Capable"? Vy tam tu klamavou reklamu opravdu nevidíte?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 09:37

tyhle informace byly v době prodeje těch sestav běžně dostupné. Doma jsme měl i pár letáčků, kde to bylo...

Navíc ty samolepky lepili prodejci, a poskytovali k nim informace. Takže pokud se zákazník zeptá, má dostat stejné informace, nebo určitě byly v prodejně ony letáčky vystvětlující Capable a Premium Ready.

Jen zbytečná výmluva. A pokud některý prodejce poskytoval špatné informace, je to jeho problém... Ne za všechno může Microsoft a Google

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 09:50

Vista Basic je taky Vista. Já v tom žádnou klamavou reklamu nevidím. Všichni uvádí informace necelé nebo tak, jak se jim to hodí. Podívej se na mobilní operátory. Na billboardech nabízí volání nebo SMS zadarmo. Pak se ale v jejich nabídce dočteš, že si na to musíš koupit tarif za 2000 měsíčně. Podle tebe bych se tedy i já s tarifem za 10Kč měl cítit podveden klamavou reklamou, že nemůžu volat a SMSkovat zdarma? Vždycky jsou kolem toho nějaké podmínky, které se prostě na jednu malou samolepku nemůžou vejít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 09:53

Ale Vista Ultimate je taky Vista, a tam nejede.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 09:56

Ale jede, jen bez Aero A je tam napsáno nikoliv Vista Ready ale Vista Capable - je schopný provozovat Vistu, což samozřejmě platí... Na tý nálepce sice není přesně specifikováno o jaké Visty se jedná, ale už ti to tady vysvětlovali výše, takže pořád nevím, co na tom nechápeš.

Nicméně ten spor jde mnohem hlouběji, netočí se to jen kolem nápisu na nálepce...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 09:57

Ale tarif za 10 Kč je taky tarif a volný minuty k němu nedostanu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 14:31

NE a průměrně inteligentní lidé také ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 02. 2009 09:43

Re: Vista Capable

Hoween | 20. 02. 2009 09:11 | Microsoft Windows XP Firefox 3.0.6

"Minimálně" tam jede, ale mezi rodinu Vist patří také třeba Vista Bussiness a ty tam bez problémů nejedou.

Ale na tych nalepkach je Vista Capable, teda nie Vista Bussiness Capable. Ziadna klamliva reklama to nie je, je to akurat to ze ked niekto nechape vyznam tej nalepky a kona podla svojich nespravnych domienok tak to je PAKO co si nezisti informacie a hrnie sa do toho comu nerozumie. Tak ze otazka znie, je relevantne ked taketo PAKO poda sudnu zalobu proti MS a pritom ta by mala byt formulovana ze zakaznik je PAKO a malo by mu to byt sudom potvrdene: zo sudnej moci Vas prehlasujem za PAKO a mozte ist domov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 09:52

Ale žádný systém Windows Vista neexistuje, Windows Vista je rodina, v rámci které existuje pouze Windows Vista Basic, Home Premium, etc. Tzn. samolepka Windows Vista z tohoto pohledu znamená, že na tom notebooku pojede každý systém z rodiny Vista.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 02. 2009 10:02

Na Vista Capable stroji pojede i Vista Ultimate (při instalaci se samo vypne Aero). Rozdíl je jenom v tom, že Vista Capable != Vista with all those blink blink features

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 10:02

A taky že tam každý z těchto systému pojede, i když možná s nějakým omezením. Viz odkaz výše - http://www.zive.cz/Clanky/Ohlasy-ze-sveta-ne... ... - "Některé funkce, například nové grafické rozhraní Windows Aero, dostupné v některých edicích systému Windows Vista, vyžadují rozšířený nebo doplňkový hardware." atd..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 10:03

Šmarja, špatný odkaz, sorry. Oprava: http://www.microsoft.com/cze/windows/products/wind... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 10:06

Vůbec tomu nerozumíš. Vista Capable znamená, že tam pojede jakákoliv verze Vist. To, že na některých nepojede AERO, to přece neznamená, že tam nepojede VISTA. To máš, jak šampionát BMW. Zůčastnit se mohou všechny vozy BMW a ne jenom BMW nejvyšší řady (Ultimate), ale i BMW nejnižší řady (Basic) - pokud by se BMW Basic nemohlo zůčastnit, tak pak se může cítit podvedeně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 11:09

Ano z pohladu IT znaleho cloveka, ale PC pouzivaju aj ludiam, ktori nesypu C++, CSS, PHP (dajte si sem co chcete) a iné z rukávu. Pre nich bola Vista, nove Windows s Aerom, Priehladnostou a Flip3d, Tiene pod oknami a nahlady. Nezaujimalo ich nic ine, a taki to ludia vidia logo Vista Capable a teda stroj je urceny na vistu. Takymto ludom sa hovoria konzumenti a tvori ich 90% populacie narabajucim s PC. Microsoft deklaroval Vistu ako Nove krajsie priehliadnejsie Windows, ale nejak zabudol dat spravu aj pre tych obycajnych ludi, ze vo Vistach je rozdiel, pretoze sa to nehodilo do reklamy.. Ano Vista Home Basic/Ultimate maju spolocne jadro, ovladace, network stack a vsetko ale nemaju to pozlatko, kvoli ktoremu si ludia Vistu kupovali.... Zoberte to z pohladu obycajneho konzumenta, pre ktoreho je IE->e internet, Windows jediny OS a Firefox je virus..... Takyto clovek sa citi podvedeny klamlivou reklamou....A ma pravdu...

Otazka kolko z Vas stlaci klucku z obchodu po zavernecej a az potom sa pozrie ze aha je uz 18.10 :), to je to iste... Ludia kupuju krasne, leskle, prihladne obaly s FLIP3d a pod vnutri je sede kacatko, bez pozlatka....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 02. 2009 11:52

Přijde mi to podobné, jako by si člověk koupil auto "na benzín" a pak si stěžoval, že mu to na 95 moc nejezdí a že nevěděl, co znamená ten nápis 99 v parametrech a pod víčkem nádrže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 13:08

a jsme zas v kruhu, pokud by na aute byla samolepka benzin capable, tak by se pak clovek mohl citit podvedeny

a ten dko tu pise Vista Capable ma samozrejme pravdu, ze Vista je rodina operacniho systemu a tudiz to nebylo specifikovano! Takze dle meho ma lcovek pravo se citit podvedeny.

Dalsi vec, nekdo tu psal ze Aero neni soucast systemu, ale to vis ze je a prave na nem udelal Mrkev nejvetsi reklamu, treba i jeho vlastni web cirou nahodou vypadal jak aero!

A tyto tvrzeni samozrejme doklada i interni komunikace mezi mrkvi a intelem, jasne to bylo usity pro intela.

Takze pokud by mrkev napsal Vista Basic Capable, ci Vista Basic Ready, tak neni o cem debatovat, to ale neudelal, protoze by to nemelo smysl, akorat by si sam ublizil, takze udelali klamavou reklamu a tech reklam je kolem nas tolik! A zrovna na mrkev se scukli... jak se tu psalo o tom volani atd, to vse je klamava reklama z pohledu konzumenta a dokonce i na me to zkouseli operatori O2, nakecaji vam hory doly a jak to vsechno funguje a ja ji rikam, ja neverim, ja sleduju web a pokud by to byla pravda, tak bych si to zridil, takze vyopravela znova od zacatku, rikam, no proste neverim, ta rychlost plati, ale budu mit fup (tehdy jsem jel na extremu), nee nebudete, tak sjem ji rekl, vite co, ja si to zajdu overit do kramu! A ona porad, takze nemate zajem??? A porad dokola, rikam ne nemam, ja si to znovu overim, nebudu podepisovat neco po telefonu! A nasrane zavesila, samozrejme ze pokud bych si aktivoval O2 Duo, tak prijdu o extrem a jel bych na fup, takze ta cena by vyhodna nebyla... a zruseni by bylo min 1litr a ja bych bl nasranej, ze mi mesic sel net ve fupu, ja vyhodil jeste litr atd... proste pokud clovek neumi cist a vse si neoveri, tak ma smulu, po netu ci po telefonu neco uzaviratje taky hovadina, dneska kazdej hrabe, takze vam pulku veci nerekne a to dobry si jeste upravi!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 02. 2009 13:16

Je poměrně běžné, že auto v autosalónu (nebo bazaru) má na sobě obrovský nápis (ceduli, samolepku) ve stylu "benzín, 1,6 16 V, 84 kW". Je to podvod, není li tam napsáno "hodnoty pro palivo s oktanovým číslem 99"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 14:29

V manuálu každého auta které jsem vlastnil bylo psáno na který benzín auto jezdí.

A každý prodávající jistě sdělí jestli to jezdí na natural 95 nebo 98.

Rozhodně nestačí informace, že auto jezdí na benzin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 02. 2009 15:30

Na tom se zcela shodneme. V požadavcích (pokud vím, i přímo na i na krabici) Windows Vista je napsáno, jaká je minimální konfigurace pro provoz, je toho i plná oficiální stránka u MS. A každý normální prodejce notebooků by měl sdělit, zda na něm pojde daná edice Visty - minimálně by měl sáhnout do té hromady letáčků, ve které byly certifikace popsány a které MS posílal všude, kde to jen šlo.

Jenže lidi nečtou a neptají se a pak si stěžují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 13:38

No... Ale Vista Capable je tu především kvůli prodejcům.

Ono MS certifikoval celkem dost přísně Premium Ready. Jenže kdyby lowendy neměli žádnou certifikaci, tak by se špatně prodávali, a lidé by čekali. Což by se nelíbilo prodejcům, tedy partnerům MS. A od toho tu je Vista Capable. Prostě stroje, kde se dá spustit Vista. A to z jediného důvodu. Aby se taky prodávaly. A ro že se na těch strojích dá spustit a provozovat Vista je bezesporu pravda.

Vista Capable - Schopný provozovat Vistu

Vista Premium Ready - Připravený pro Windows Vista

Mě je to celkem jasné už z názvu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 14:32

Přesně tak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 07:52

... to stačí s odřenýma ušima na XPéčka. Ale výrobci a prodejci na to cpali Visty. Nedivím se, že se ti lidé cítí podvedeni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 08:47

Integrovaná grafika není problém. Horší je, pokud ta integrovaná neumí akceleraci, která rychlosti Vist dost pomůže. (vzhledem k tomu, že ji umí i GMA 950, tak to není skoro problém) Jinak se dá Vista klidně provozovat i na 512MB RAM. Záleží na co to používáte.

Lidé se můžou cítit podvedeni, v případě, že neumí číst. Vista Capable znamenalo, že na PC půjdou spustit Win Vista, byť nemusí některé věci (zejména Aero zmiňoval i MS) být dostupné (funkční). Plnou kompatibilitu s Vistou = všechny možnosti, včetně Aera, byla Vista Permium Ready.

Rozumný člověk by nikdy Capable nekoupil. To byla obyčejná past prodejců na lidi, co kupují levné PC. Stejně jako cokoli levného. Takže... Proč by se měli cítit podvedení, když jim předem bylo sděleno jak se věci mají?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 09:45

Nejsem si přesně jinstý, ale lepila se na notebooky i samolepka "Premium Ready" nebo to bylo jenom označení při testech pc atd? Můj notebook např., přestože má Core2Duo 2.16GHz a dedikovanou grafickou kartu GeForce Go 7600 s vlastními 256MB paměti, byl taky olepen jenom samolepkou "Vista Capable", přestože podle toho jejich testovacího SW požadavky na Premium Ready splňoval (a rovnež k němu byla poukázka na bezplatný upgrade na Vista Home Premium).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 10:11

Premium Ready byl...

Myslím, že GF Go 7600 neuměla akceleraci Aero... nebo ano? Pokud není HW akcelerace pro Aero, nemůže dostat stroj Premium Ready.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 12:25

Proč by neuměla Aero? Je to plnohodnotná grafická karta podporující SM 3.0 i OpenGL 2.0. Aero na ní běhá naprosto bez problémů. DX 9.0c jí nedělá absolutně žádné problémy. Hardwarová specifikace toho notebooku splňuje požadavky na Premium Ready. I ten MS testovací program (Vista Advisor), jak už jsem jednou psal, počítač po testu označil za Premium Ready. Je to komplet Premium Ready stroj, i pokukázka na upgrade va Vistu byla na verzi Home >>Premium<<, pouze samolepka byla Vista Capable. (leda že by na Premium Ready byly nějaké divné požadavky, jako třeba Full HD rozlišení, což samozřejmě nemá. Má to 1440x900).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 02. 2009 09:27

PRoc s odrenyma usima? XP jsou tu s nami od 2001 a tehdy bylo standardem kolik? 256 MB RAM?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 02. 2009 10:00

V roce 2001 bylo standardem spíš 64-128 MB, 256 MB se objevovalo v normálních sestavách někdy před koncem roku. U notebooků to samozřejmě bylo ještě horší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 10:08

S Windows XP mají lidé dost krátkou paměť. Pamatuji si jak všichni nadávali, jaké to má v době uvedení nehorázné hardwarové nároky...

U Vist se děje to samé (Vista shit, XP rulezzzz...), ale všichni vychvalují XP a nikdo si na jejich hw nároky v době uvedení nevzpomene.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 02. 2009 10:21

Po Service Packu 2 stoupla náročnost a použitelné minimum paměti se zvedlo na nějakých 512MB, mám ten pocit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 10:26

I po SP2 a SP3 běhaly XP na 128MB RAM rychle

Záleží na co se to používá. Na hry to moc nebude, no... Ale na nějakej webovej prohlížeč to bohatě stačí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 11:14

Tak ted tady kecas, az me je za tebe trapne.....s 128MB RAm na SP2/3 nemas sanci pracovat, pcbude zcela nepouzitelne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 11:20

Proč bych měl kecat? Moje sestra provozuje webový prohlížeč asi na kuličkovém počítadle, nebo nevím... Má nějaký Duron 700 MHz, 120MB RAM, a GeForce 2.

Proč by nebyla šance s tím pracovat? Navíc... požadavky na XP jsou minimálně 64MB RAM To že si komp zanášíš nesmyslama a pak ti to jede pomalu je tvůj problém.

Proč by to po SP2 nemělo jít? Vždyť se nic nezměnilo. Normálně tam jede i celé Live Suite, byť je spuštění Live Mailu nebo Messengeru trochu pomalejší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 11:21

pardon... Samozřejmě 128 MB RAM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 02. 2009 02:15

Nekcej o vecech, kterym nerozumis. Zrovna ted pisu ze stroje s Celeronem (PIII) 500MHz, 256 MB RAM a jede to v pohode. XP jedou stejne po zastaveni nekolika sluzeb i na 64 MB RAM. Mam odzkouseno i na Celeronu 466MHz (PII), 128MB RAM a jeli uplne stejne, jako stroj, ze ktereho pisu. Bezne spustena Miranda, Opera se 60 taby a prehravac hudby (MP3/FLAC), daji se hrat hry (ted uz tu je jenom jedna, z r. 2003). Jede v uplne pohode. Nebo po vasem, ta carka pri spousteni probehne jenom 3x (ne, prefetch neni vypnuty). Vypnute jsou ledatak prechody menu. Vizualni theme zapnute, to ze (ty XPckovske) zpomaluji, jsou jen famy. Asi patris k tem, co pri tom, kdyz na porno strankach vyskoci okenko s instalaci kodeku, kliknes na Yes, mas 4 antiviry a crackujes a stahujes kde co, i to, co nepotrebujes ;) .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 20:36

V roce 2001 bylo standardem dial-up připojení, CD mechanika bez vypalovačky atd., takže těch 256 MB stačilo s velkou rezervou. Dnes po třětím Service Packu a při dnešních nárocích to nestačí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2009 07:07

...když ti "podvedení" zákazníci ani neví, co ta nálepka znamená :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor