Microsoftu poprvé v historii meziročně klesly tržby

Diskuze čtenářů k článku

25. 04. 2009 16:07

Very nice.

God save the Balmer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 04. 2009 07:23

MS se nemůže položit,kde by Bill Gates vzal na vánoční dárky a potom,Amerika by asi zkrachovala,ale je fakt,že MS ztrácí dech už dlouho,ale základna uživatelů "tupounů" je dost velká,oni to přece zatáhnou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 04. 2009 23:07

jj, proc by to nezatahli. Alternativou je nefunkcni linux s naprosto mimoradnym mnozstvim namyslenych tupounu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 04. 2009 14:54

Ano namyšlení tupouni používají nefunkční linux. Normální lidi používají linux, který jim funguje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 04. 2009 14:37

-- Akcie Microsoftu nicméně stále stoupají. Analytici totiž oceňují snahu managementu o snižování provozních nákladů --

To je sice hezké, ale být malým akcionářem prodávám hned. Při meziročním poklesu zisku MS o 30 % analytikům optimizmus dlouho nevydrží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 04. 2009 15:27

No myslim si, ze tohle ted by mohl byt MS daleko vetsi problem nez vsechny momentalni ataky linuxu. Preci jen akcionari dokazi pekne zatopit. I kdyz hlasovani o OSS ve statnich spravach v ramci EU ted nekdy v dubnu urcite taky pro MS nezvestuje krasne zitrky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 04. 2009 21:13

Zisk o společnosti moc nevypovídá. Pokud nacpali peníze do nějakých projektů, tak prostě čistý zisk klesl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 04. 2009 09:00

Na druhej strane, zisk hovori, do kolkych dalsich projektov mozu v buducnosti investovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 04. 2009 17:00

A můžete mi vysvětlit, jak ty investice do projektů snižují zisk? Investice se odpisují celou dobu životnosti, to znamená, že když teď třeba rozjedu továrnu s investičními výdaji za miliardu a předpokládanou životností 20 let, tak se mi do nákladů první rok dostane 50 milionů (při rovnoměrném odpisování). Přitom továrna už by měla produkovat, tedy mít výnosy. Zisk je naopak hlavní kritérium hodnocení soukromé společnosti. Na nějaké "v budoucnu to bude lepší" se nehraje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  25. 04. 2009 21:39

Ano i ne. Takhle jednoduché to není, na nějaké "v budoucnu lepší" se bez debaty hraje.

Zisk totiž zdaleka není jediné kritérium, které se sleduje, a v mnoha případech dokonce není ani kritériem nejdůležitějším. Tím druhým kritériem, a leckdy důležitějším, je totiž cash-flow.

Abych to upřesnil: v hodně dlouhém období bude u zdravé firmy cash-flow dost pravděpodobně odpovídat ziskům, ale jsou tu dvě podmínky: jednak to velmi dlouhé období (odhaduji desítky let v nejběžnějších branžích), a pak to zdraví firmy. U firmy nezdravé, případně v kratším období, se zisk může velmi významně od cash-flow lišit. A pak záleží na aktuálním stavu firmy, mimo jiné její zadluženosti, naopak množství dlouhodobě nesplácených pohledávek, schopnosti půjčit si peníze od banky či státu, apod.

Protože to, co firmu většinou zlikviduje, není zisk (resp. jeho nedostatek), ale cash-flow! Insolvence je o cash-flow, a může být samozřejmě důsledkem dlouhodobé ztrátovosti (a často i bývá), značně často se ale do platební neschopnosti může firma dostat i přesto, že zisk má v pořádku! Termíny jako druhotná platební neschopnost, či dokonce run na banku jsou většině lidí dobře známé. A run na banku není prosím o ničem jiném než o likviditě! Čili o cash-flow ve velmi krátkém období! A run na banku je schopen zlikvidovat i silnou zdravou banku, moc pěkně (a dost realisticky) to popsal Halley ve svém románu Penězoměnci...

P.S. Branží, které trpí hodně druhotnou platební neschopností, a kde není likvidační nedostatek ziskovosti, ale právě peněz, by se našlo u nás (a nejen u nás) víc než dost. Jen pro příklad: téměř celé zdravotnictví, značná část stavebnictví, atd.atd.

P.P.S. Extrémní situace, ale nikoli neznámá, a dozajista realistická: firma má dlouhodobě ztrátu. Ztráta se - jak známo - hradí z vlastního kapitálu. Co se stane, pokud firma kumulativními ztrátami vyčerpá veškerý vlastní kapitál? Dostane se do záporného vlastního kapitálu! Technicky vzato jde o situaci, kdy v danou chvíli z principu nemůže splatit všechny závazky, ať by se sebevíc snažila rozkrájet. A je taková situace nutně likvidační?

Teoreticky ano, dlužníci mohou poslat firmu do konkursu pro předlužení, a snažit se tak dostat aspoň část svých peněz nazpět. V praxi se ale může stát - a často i stane - že existují buď vyšší zájmy pro zachování společnosti (typicky stát či nějaká municipalita sanuje ztráty ze svého), a nebo dlužníci prostě věří, že v budoucnu se vše v dobré obrátí, a často se tak i může dít. Jinými slovy, dokonce i u komerčních firem, do jejichž chodu nezasahuje žádná municipalita, se stává, že se dlužníci dohodnou firmu nechat běžet dál - s vírou, že se takové jednání do budoucna vyplatí, a oni dost pravděpodobně dostanou nazpět peníze všechny. A příklady existují i ve velkém měřítku, viz např. Chrysler na konci sedmdesátých let (pozor, tenkrát se vláda za ten úvěr zaručila, ale sama žádné peníze nepůjčovala, a Iacoccovi se onu miliardu USD podařilo splatit dokonce ještě před termínem!)... Důležité samozřejmě je, aby ona víra v "lepší zítřky" byla dostatečně silná a naděje zejména odůvodněná...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 04. 2009 02:04

Myslim, ze je to presne tak jak pises. Prave zisk vs. cash flow je podstatny ukazatel stavu spolecnosti. Nestudoval jsem ekonomii, ale mel jsem stesti na profesora, ktery prave na tyto problemy (CF) velmi casto poukazoval a baziroval na nich...coz se mi nyni jevi jak vhodne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 04. 2009 23:05

To si mozna odepises, ale ve skutecnosti mas hned o miliardu mene

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  25. 04. 2009 21:12

Tohle je jedna z věcí, kterou jsem četl už několikrát, a není mi vůbec jasná: jak může poklesnout zisk nákupem nějaké investice (byť jde o technologii či rovnou o firmu)?

Investice se přeci odepisují, a nejdou do nákladů! Jinými slovy u investice jde o odliv peněz, ale ne o snížení zisku.

Samozřejmě, za jedné podmínky: totiž že nákupní hodnota investice odpovídá její skutečné hodnotě. Pokud je investice předražená, pak mark-up jde zřejmě do nákladů. Ale to je IMO to jediné, co do těch nákladů má za normálních okolností jít...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 04. 2009 23:10

Pokud firma vydela 10 mega a investuje je do nakupu nejake spolecnosti, porad ma zisk 10 mega? Takze tech 10 mega muze investovat nekde jinde? Ale kde je naberou, kdyz uz tech 10 mega utratili?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 04. 2009 14:55

Tobě účetnictví asi moc neříká. Proč musíš za každou cenu kafrat i do věcí, kterým očividně vůbec nerozumíš?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  27. 04. 2009 08:41

Ano, pokud firma vydělá 10 mega a investuje je, opět má zisk 10 mega.

Protože si pleteš cash-flow a zisk, dám Ti jiný příklad: nezaplatí Ti Tví odběratelé, či naopak Ty zaplatíš předčasně (řekněme zálohově) svým dodavatelům. Peníze nemáš, ale zisk se Ti nepohl. Chňapito? Zisk prostě souvisí s přílivem peněz jen dost volně, jsou operace, které rovnost zisku a přírustku peněz narušují, a patří mezi to mimo jiné právě investice (stejně tak ale i jakékoli nákupy zásob, všechny možné operace s úvěry, jak čerpání, tak splácení, a myslím tím jak úvěry od banky, tak i vůči dodavatelům a odběratelům, a ledacos dalšího)

Zisk=výnosy mínus náklady, přírustek peněz (delta cash flow)=výdaje mínus příjmy. Ne každý výdaj je nákladem, ne každý náklad je výdajem, a totéž platí analogicky i pro příjmy a výnosy... A proto se zisk liší od delta cash flow. Už je to lepší?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 04. 2009 11:03

... aaaa prominte, ja zapomel, ze oni nemaji zadny zisk, stejne jako podil na trhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 24. 04. 2009 11:07

http://www.zive.cz/Clanky/Ze-sveta-tucnaku-a... ...

První odstavec článku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 04. 2009 11:11

Zisk Cerveneho Kloboku 80 mega rocne Blahopreji To neni ani desetina toho, co dava Bill Gates na charitu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 04. 2009 11:49

Bóže Bárto, ty seš tak blbej, až je mi tě někdy líto...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 04. 2009 17:07

Řekni Hrrrumbuhrrrk shrrrrabe .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 04. 2009 12:00

Tak proč se M$ linuxu tak bojí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 04. 2009 14:54

spis spolupracuji a to jak s linuxovymi spolecnostmi tak i s apple

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 04. 2009 12:10

Spíš by se mělo blahopřát firmě Apple. Kde byla před lety a kde je dnes... Mimochodem, Apple má na počítačích certifikovaný UNIX. Jinak pořád lepší růst (má perspektivu) než sešup dolů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 04. 2009 13:14

To nie je o tých 80M ale o škodoradosti: treba si zrátať, koľko mega urvú Microsoftu z jeho koláča na trhu serverov, desktopov, web serverov, databáz atď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 04. 2009 18:02

Achjo, proč jste vy BFU tak zaslepení? Není už ta nenávist vůči všemu, co se týká Linuxu na živě celkem trapná?

ps. Řekl bych, že na trhu serverů nemá Windows ani 10%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 04. 2009 13:30

hehehe..... Na internetu 32% a v podnikové sféře 86%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 04. 2009 14:15

A teď nám Niky ještě pověz výsledky tvého hospodaření, ať ti můžeme taky poblahopřát

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 04. 2009 23:01

Do toho ti nic neni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 04. 2009 14:57

Máš pravdu, při tvých znalostech bychom se asi dozvěděli věci.... I když spočítat ty dvě stovky kapesného měsíčně by možná nemuselo být tak těžké

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 04. 2009 14:53

firemni sektor mne nezajima

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 04. 2009 11:27

a) Ale zisky mají, ony totiž existují i komerční distribuce

b) Podíl na trhu mezi desktopy sice není nijak valný, ale na serverech... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 04. 2009 12:07

Další ubožáček, který vidí jen Microsoft=operační systém, proto to srovnává s Linuxem (Red Hatem). Microsoft má obrovskou paletu produktů, srovnávat to s firmou, která se zabývá jen tvorbou operačního systému a to ještě primárně na servery, je fakt hodně mimo mísu. Aneb jak se říká: Blahoslavení chudí duchem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 04. 2009 13:22

Je prece uplne jedno, odkud ti tecou penize Penize z Office nesmrdi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 04. 2009 13:28

Peníze z M$ Office nesmrdí? No, z těch upirátěných asi fakt ne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 04. 2009 23:02

Nene, z tech legalni opravdu ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 04. 2009 11:54

Clovece...ty jsi fakt blazen? To je nejaka forma "socialni masturbace" ty tvoje prispevky, zejo?

Opravdu si precti a uvedom alespon ty uplne nejzakladnejsi fakta. A snaz se nemluvit o vecech, kterym nerozumis...normalni chlapi to nedelaji.

Microsoft se ani zdaleka nezabyva jenom OS a officema. Ze linux neni vydelecny byla pravda mnoho let pred tim nez jsi se narodil (soudim podle urovne tvych prispevku). Urcite si take myslis, ze Intel a AMD jsou nejvetsi vyrobci procesoru, nemam pravdu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 04. 2009 23:02

To chce klid. Zajdi si do hospody s mistnimi stamgasty a klidne me pomluvte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 04. 2009 01:57

Ja jsem uplne klidny Nevim proc bych te mel pomlouvat? To jesem nejak nepochopil. Bohuzel s tebou neni mozne ani diskutovat...a co je horsi...ani flamovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 04. 2009 12:34

s napetim ocekavam podil win/lin u novych netbooku s ARM procesory :))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 04. 2009 13:36

To je velice kousavá poznámka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 04. 2009 13:46

Jen aby M$ nezakázal jejich výrobu

Hlavně doufám, že rozšíření těchto notebooků bude znamenat masivní rozšíření některé z linuxových distribucí (openSUSE, Ubuntu, Fedora atd.) a výrobci začnou dělat pořádné ovladače na všechen svůj HW.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 04. 2009 14:28

nezakaze, jen je donuti, aby k tomu pridali placku s winXP za 15$. sice to tam nepujde instalovat, ale uzivatel to bude moct pouzit na jiny HW :) bundled SW :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 04. 2009 16:18
24. 04. 2009 18:08

Huh, on v dnešní době Windows CE opravdu někdo používá (nepočítám nějaké jednoúčelové kiosky/etc)?

Opravdu lituji ty lidi, co ten zaostalý OS, který je technicky na úrovni Win 9x, používají...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 04. 2009 10:40

Ano, najdes je na mnoha jednoucelovych zarizenich. Ale nejen tam. Dneska je WinCE v podobe windows mobile na solidni tretine mobilu a tesne nadpolovicni vetsine PDA. Docela by me ale zajimalo, jak se na nem pozna ta zaostalost, ktera ho dava na uroven win 9x. Ten system je stavebnice a podle moznosti zarizeni a potreb uzivani se do nej pridavaji moduly. (Ne uzivatelsky, to musi udelat distributor zarizeni.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 04. 2009 00:35

Aby ten rybnik nakonec obema nevypalil Apple. OS X na ARM jede...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 04. 2009 17:01

Silně pochybuju, že se dá Apple na trh s netbooky za 200 dolarů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 04. 2009 19:26

200 dolaru asi ne, ale suska se o Applim Netbooku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 04. 2009 19:53

Takže ty srovnáváš softwarovou firmu s open-source projektem, který není svázaný s žádnou konkrétní firmou? Pak jsi ovšem trouba k pohledání.

Ale to je v podstatě dobře, protože troubové jako ty platí za něco, co mají ostatní zdarma. Když platí, platí také DPH. Tak jen do toho, platit a platit a platit! Ať můžu já zdarma chodit po lepším chodníku. To se mi líbí. Děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 04. 2009 23:04

Nedekuj My si platime, aby nam Windows slouzily. Myslim, ze je to lepsi, nez slouzit Linuxu a zadarmo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 04. 2009 09:22

Ano jen plaťte.

A jezděte v otřískané feldě a berte 20 - 25 tis. hrubého.

Hlavně, že jste gróf co platí za to co mají jiní zadarmo.

Si to užijte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor