Microsoft získal patent na jabloň

Diskuze čtenářů k článku

MORGAN  |  08. 05. 2004 17:26

JablkaXP nejenze nepadaji, ale jsou co nejvetsi a casto se stane, ze bud jablka kompletne shniji ci jsou tak velka, ze spadne cely hardware (jablon)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
husgvos  |  07. 05. 2004 17:46

Ze by konecne kvalitni produkt od microsoftu s velkou uzitnou hodnotu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lucc  |  07. 05. 2004 14:53

Kurnik, to jde vidět, jak ty patenty prověřují, když se tam vkrade i jabloň a nikdo si toho nevšimne. Se nedivim, ze se jim pak dari patentovat veci pouzivane davno pred microsoftem.:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladic  |  07. 05. 2004 08:22

To jsou paka!

Ja byt v MS, tak toho hned marketingove vyuziju - patent bych vyplatil... V Microsoftu delaj prece spoustu promoakci, predvadecek, konferenci a urcite by to byla perfektni ulitarna, kdyby pri nich nabizeli coby obcerstveni pamlsky z vlastni patentovane jablecne odrudy znacky Microsoft!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Garfield  |  07. 05. 2004 09:45

No to si piš, přesně tak to je. Pamatujete na akci kolem W95? Kupit si od Stounů "Start Me Up" asi taky nebylo za hubičku

Tady jde ale asi o něco jinýho. Když se v Americe zjistí, že je to patent někoho jinýho, tak je to prostě patent někoho jinýho a Microsoft nemá šanci si ho koupit když nebude původní vlastník souhlasit. Prostě úředník udělal chybu a pak ji napravil. Začachrovat to prachama na úřadě je typicky česká (balkánská, atd.) cesta a jsem rád, že tam to tak nedopadlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  07. 05. 2004 14:36

Otazka je, co by se stalo, kdyz v soucasne dobe je ten patent priznan jemu - dokud se to neopravi. Co kdyby to do te doby vyuzil? Bylo by to legalni ci na?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bingo  |  08. 05. 2004 08:04

Asi by to legalni bylo, pokud to neni blokovany nejakym soudnim narizenim, tak by to mohl jako drzitel patentu treba prodat, ale taky by to bylo zalovatelny (ale to je v US de facto vsechno heh). Pak by to musel vykompenzovat urad, co udelal chybu (potazmo stat, pak ten urednik). Ted dost hadam, urcite uz na to maj nejakej precedentni pripad. Ale zase na druhou stranu, kdyz Vam banka omylem pripise na ucet cizi penize a Vy si za ne zacnete uzivat, to uz legalni bohuzel neni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BeatBoZZ  |  07. 05. 2004 07:24

jakym zpusobem bude Microsoft celit utokum cervu a jinych parazitu. Asi bude vydavat patche na slupku a bude kontrolovat, jestli ji sadari aplikuji. A po aplikaci techto zaplat by uz Newton mel smulu, protoze tato Nova JablkaXP od Microsoftu jsou stabilni a nepadaji a nepadaji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ino  |  07. 05. 2004 08:07

Musim te ponekud opravit,
JablkaXP od Microsoftu budou sice stabilnejsi, nebudou padat nebot budo vyskakovat na korunu vlastni jablone.
Stanou se znich PopUp JablkaXP nebo Hrusky? Asi zalezi na aktualnim skinu...
Pokud je nenapadne Worm. Ale to by mel zachytit spravce systemu - ZahradnikUniversal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ino  |  07. 05. 2004 13:39

V A R O V Á N Í

Pozor, PopUp JablkaXP(TM) jsou již běžně k dostání! a to velice netradičním způsobem - zakoupil jsem ho dnes kolem 11 hodiny dopoledne v bývalém supermarketu "Mana".

Po jeho instalaci do dutiny břišní se hned projevily nežádoucí účinky(zřejmě spyware), a také jsem dostal PopUp škytavku - taky zbytečná funkce, takže jsem přesvědčen, že to musely být určitě JablkaXP!

Měly pouze jeden skin, ale myslím že by se dal odstrani pomocí hardwarové škrabky...

Takže si naně dejte pozor a kupujte pouze jablka (no-TM) z produkce našich luhů a hájů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AraxoN  |  07. 05. 2004 11:42

Hehe, a neskôr bude MS presviedčať majiteľov pozemkov, aby pri ich predaji pribalili aj JabloňXP(TM) a všetkým záhradkárom bez licencie na JabloňXP bude rozosielať výstražné vidoekazety s pílením stromov a inými zvrhlosťami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dV.H.  |  06. 05. 2004 16:55

Ale lidi, patentuje se odedavna a cilem clanku nebylo upozornit na to, ze Microsoft NAJEDNOU patentuje. Podivejte se trebas na Adobe, ktery na vlastni patenty upozornuje uz pri startu aplikace... A s opensourcem nemusite mit strach, protoze se neda patentovat od. Da, ale zmenite jediny radek a hle! Mate novy kod
Horsi by bylo, kdyby si microsoft zapatentoval treba pismeno B... to y ylo horsi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PEPIN  |  06. 05. 2004 16:02
vOndra  |  06. 05. 2004 20:18

chď di pí*e už s tim kokot*********

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lachtan Gaston  |  06. 05. 2004 12:16

Mám dojem že prachaté firmy pochopily že patentové spory jsou výborná zbraň při likvidaci konkurence a začaly patentovat kdejakou obecnou kokotinu. Pak se jen ve vhodné chvíli vytáhne příslušný patent a je vystaráno.

L.G.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.D.  |  06. 05. 2004 15:13

Mám bohužel takové nepříjemné tušení, že tentokrát Microsoft nepatentuje kde co kvůli konkurenci jiných firem, ale jako velmi nebezpečnou zbraň proti open-source a free softwaru. Prokázat porušení patentu v nějakém proprietárním softwaru není totiž moc jednoduché -- zdrojáky nevidíte, takže můžete jen předpokládat, že to někdo naprogramovat opravdu tak, jak se to jeví zvenku, a že máte tedy šanci spor vyhrát. Je to velký risk.

Zatímco open-source a free software ukazuje zdrojáky jaksi "z definice". Je na první pohled vidět, jak je to naprogramováno, a výsledek sporu ohledně libovolného sebevíce obskurního patentu je bohužel předem jasný. A vždy je to na úkor toho slabšího, protože rozumný programátor free softwaru (právě proto, že zdrojáky jsou vidět) nikdy neporuší něčí intelektuální vlastnictví (čti: neudělá cut-n-paste kusu kódu z proprietárního softwaru, ke kterému má náhodou zrovna přístup), ale jen dle svých nejlepších schopností napíše algoritmus/postup/kód, který podle něj daný problém řeší nejlépe. Tedy nedělá nic jiného, než co dělá programátor pracující na proprietárním softwaru, až na to, že u něj se na případné porušení nějakého patentu prostě nemusí nikdy přijít.

Jak kdysi řekl jeden můj přítel, největší problém softwarových patentů je to, že si člověk může patentovat třeba hřebík. Ne jen postup, jak vyrobit velmi tvrdý hřebík požadovaných vlastností, ale přímo samotný hřebík. Takže jinému programátorovi, který chce vyřešit problém "jak připevnit obraz na zeď", nestačí jen vymyslet originální a nový způsob, jak vyrobit vhodný hřebít (aby neporušil patent na výrobu tvrzeného hřebíku), ale musí vymýšlet (zcela nesmyslně) něco úplně jiného než je hřebík.

Programátoři free softwaru prostě chtějí, aby mohli svobodně a _nezávisle_ (tj. bez opisování zdrojáků) psát programy a nemuseli se ohlížet na to, že už někdo jiný již něco podobného před nimi napsal. Současné patentové právo v oblasti softwaru ovšem funguje trochu jinak a proto Microsoft patentový úřad zavalil takovým množstvím návrhů na nové patenty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Havelka  |  06. 05. 2004 16:19

Otázka je, jak jinak by měl Microsoft zabránit, aby ho časem o technologie, které využívá nežaloval někdo jiný, kdo si je stihne zapatentovat místo něj. Není to ideální stav, ale MS na něj musí nějak reagovat, jinak se vystavuje riziku, že bude platit miliardy za patenty a soudní spory jen proto, že byl línej si zapatentovat svoje vlastní technologie.

Pokud programátoři OS neporušujou patentový práva, nemaj se čeho bát. Jinak jsou v téže situaci, jako Microsoft, když tím, že implementoval v daný chvíli web standard (tag EMBED) porušil patentový práva EOLASu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker  |  06. 05. 2004 16:51

Tady je problém v něčem jiném - a to ve snaze patentovat ALGORITMY. Připadá mi to jako kdyby si nějaký člověk nechal patentovat třeba vzorec na výpočet rychlosti v = s/t a kdokoliv by chtěl podle tohohle vzorečku počítat, musel by platit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.D.  |  06. 05. 2004 17:10

Asi jsem to nenapsal dostatečně srozumitelně...

Problém je v tom, že programátoři free softwaru s velmi velkou pravděpodobností poruší celou řadu softwarových patentů a navíc na rozdíl od programátorů proprietárního softwaru to nemohou "zamaskovat" nedostupností zdrojáků. Jejich práce je prostě veřejně vidět,

IMHO se ovšem nedá říci, že to je chyba free software programátorů. Je to chyba systému. Chyba toho, jaké patenty jsou akceptovány.

Když např. existuje patent na progress bar (ten patent se samozřejmě nejmenuje "patent na progress bar", ale nějak mnohem rafinovaněji, např. "způsob grafické indikace postupu výpočtu" -- ale fakticky to je patent na progress bar), tak je prostě nemožné vyhnout se patentovým sporům a přitom naprogramovat progress bar (přestože ten svůj progress bar naprogramujete skutečně zcela sám, nezávisle na ostatních implementacích a bez použití jakéhokoliv intelektuálního vlastnictví někoho cizího -- tj. bez "ukradení" cizího kódu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  08. 05. 2004 13:41

Opravdu pěkné. Větší hovadinu jsem poslední týden neslyšel. Opravdu zastáváte takovéto názory?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  06. 05. 2004 12:08

Žádná chyba, chudák Apple se musí přejmenovat.
Jak nám potvrdil nejmenovaný zdroj "Po Lindows je to v krátké době další úspěch právního oddělení firmy Microsoft".
Na celou situaci reagoval americký přistěhovalec John Dvorak a po důkladné zdravotnické expertise na venerologickém oddělení nemocnice J.F.Kennedyho v NY mu byl přidělen patent číslo 10325768 na jeho zaručeně pravý Micro Soft. Právní oddělení firmy Microsoft nejdříve netušilo žádné ohrožení, protože se jedná o sice shodné jméno ale v zcela rozličných segmentech trhu, ovšem nyní jim zatrnulo.
Panu Dvorakovi se totiž podařilo prokázat, že oboje je na pi.u

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor