Microsoft vyřešil problém s odezvou u hraní her v cloudu

Microsoft vyřešil problém s odezvou u hraní her v cloudu

O hraní her v cloudu, kdy má hráč doma jen jednoduchou elektroniku či mobilní zařízení a vše ostatní se zpracovává na vzdálených serverech, se pokouší mnoho společností. Gaikai bylo koupeno Sony, OnLive přežívá a o vlastní řešení se snaží i Nvidia s technologií GRID. Hlavním problémem je ale stále odezva a právě na tu se zaměřili inženýři z Microsoft Research.

Technologie s označením DeLorean je určená pro optimalizaci pocitové odezvy při hraní cloudových her. Systém využívá mnoho triků, které zlepší uživatelský zážitek tak, aby měl podobnou „odezvu“, jako při lokálním hraní.

Klepněte pro větší obrázek
Přehled fungování DeLoreanu od Microsoftu

DeLorean kombinuje predikci vstupních dat (stisknutá tlačítka na ovladači), podvzorkování stavového prostoru s posunem v čase, kompenzaci špatné predikce a kompresi pásma.

Testování probíhalo pomocí her Doom 3 a Fable 3 a jak se vyjádřili sami hráči, použití systému DeLorean bylo lepší než bez něho. Zda se nakonec této technologie dočkáme třeba v rámci Xboxu One nebo dalších zařízeních, zatím není jasné. Abstrakt k výzkumu je dostupný v PDF.

Diskuze (29) Další článek: Apple vydal druhou veřejnou betaverzi OS X Yosemite

Témata článku: Microsoft, Technologie, Cloud, Problém, Hraná hra, Odezva, Hraní her, Clo, Doom, Doom 3, Hra


Určitě si přečtěte

Portál občana už funguje. Na státní web vypadá až překvapivě použitelně

Portál občana už funguje. Na státní web vypadá až překvapivě použitelně

** Portál občana už funguje, vyřídíte na něm první požadavky ** Funkce se budou postupně rozšiřovat ** Web je docela moderní a přehledný

David Polesný | 66

Apple: naše mapy budou nejlepší na světě. Tajně jsme na nich pracovali několik let

Apple: naše mapy budou nejlepší na světě. Tajně jsme na nich pracovali několik let

** Apple odhalil své plány na zcela nové mapy ** Několik let pracuje na nových mapách, které by měly předběhnout konkurenci ** Objeví se s příchodem iOS 12 pro vybrané státy

Karel Javůrek | 50

Jak John Kemeny a Thomas Kurtz stvořili BASIC, základ novodobého programování

Jak John Kemeny a Thomas Kurtz stvořili BASIC, základ novodobého programování

** Programovací jazyk BASIC tvořil základ osobních počítačů ** Původně byl určen vysokoškolským studentům, aby vůbec byli schopni využívat univerzitní počítač ** Jeden ze spoluautorů dělal výpočtáře Einsteinovi

Pavel Tronner | 78


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak mobily určují svoji polohu?

Velký test notebooků pro studenty

Nejlepší reproduktory na párty

Služby a aplikace pro výuku angličtiny