Microsoft vyřešil problém s odezvou u hraní her v cloudu

Microsoft vyřešil problém s odezvou u hraní her v cloudu

O hraní her v cloudu, kdy má hráč doma jen jednoduchou elektroniku či mobilní zařízení a vše ostatní se zpracovává na vzdálených serverech, se pokouší mnoho společností. Gaikai bylo koupeno Sony, OnLive přežívá a o vlastní řešení se snaží i Nvidia s technologií GRID. Hlavním problémem je ale stále odezva a právě na tu se zaměřili inženýři z Microsoft Research.

Technologie s označením DeLorean je určená pro optimalizaci pocitové odezvy při hraní cloudových her. Systém využívá mnoho triků, které zlepší uživatelský zážitek tak, aby měl podobnou „odezvu“, jako při lokálním hraní.

Klepněte pro větší obrázek
Přehled fungování DeLoreanu od Microsoftu

DeLorean kombinuje predikci vstupních dat (stisknutá tlačítka na ovladači), podvzorkování stavového prostoru s posunem v čase, kompenzaci špatné predikce a kompresi pásma.

Testování probíhalo pomocí her Doom 3 a Fable 3 a jak se vyjádřili sami hráči, použití systému DeLorean bylo lepší než bez něho. Zda se nakonec této technologie dočkáme třeba v rámci Xboxu One nebo dalších zařízeních, zatím není jasné. Abstrakt k výzkumu je dostupný v PDF.

Diskuze (29) Další článek: Apple vydal druhou veřejnou betaverzi OS X Yosemite

Témata článku: Microsoft, Technologie, Cloud, Doom 3, Doom, Hraní her, Hraná hra, Problém, Hra, Odezva

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak vznikají filmové efekty

Test ATX skříní a externích disků

Znáte svá práva při reklamaci?

Průvodce první instalací NASu