Microsoft vypaluje iTunes rybník – i v ČR

Diskuze čtenářů k článku

vicini  |  23. 06. 2004 18:14

Yesterday was announced that music fans in the UK, France and Germany have purchased and downloaded more than 800,000 songs from the iTunes Music Store in only it's first week, with more than 450,000 sold just in the UK. With these figures, the Euro iTMS beat it's closest competitor OD2 with 16 times as many sales in the same period.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar Schon  |  23. 06. 2004 18:50

to jsou hezke vysledky, ale u nas sluzba neni dostupna abyla uvedena pozdeji nez sonicselector od MS. nikde rpeci netvrdim, ze je od2 uspesnejsi nebo lepsi, to ybste skutecne spatne cetl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
enki  |  15. 06. 2004 19:44

já tomu článku vůbec nerozumím. Microsoft něco spustil v ČR? Na té stránce je napsané, že služba je dostupná ve čtyřech zemích, ČR jsem asi přehlédl. iTunes v ČR dostupné není také. Nezdá se mi že by probíhala bitva MS a Apple o český trh. Dokonce předpoklad, že MS jako trojského koně nasadil do této utajené bitvy firmu sonicselector mi připadá paranoidní (vzpoměl jsem si na Deus Ex).
Já si myslel, podle názvu článku, že služba poskytovaná MS nabízí nějaké ultralevné skladby ke stažení a tím vyšachavala iTunes ještě dříve než na náš jistě důležitý trh přišel. Skutečnost mi připadá tak, že jakási firma spustila prodej skladeb ve formátu wma, a že díky mezinárodním platebním kartám si je od nich můžeme koupit také (když si koupíte horký brambor, můžete tak učinit i telefonicky ) Hurá. Jako zákazník si to raději koupím v jiném mp3 shopu na internetu, kde dostanu podporu v češtině a lokální support linku )

Jestli to je nějaká legrace, tak se omlouvám, jsem nechápavý. Ale nemám problému s angličtinou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milanek  |  15. 06. 2004 10:16

Dnes by mela byt kolem poledne ohlasena varianta iTunes Music Store pro Evropu. Takze bych s vypalovanim rybniku jeste pockal - treba se jeste dockame nejakeho prekvapeni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J.P.  |  15. 06. 2004 14:07

už to tam je...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar Schon  |  15. 06. 2004 16:31

prekvapeni se nekona - this service is not available in your country...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.M.  |  15. 06. 2004 17:12

Ale kona,

ak UK, F, a D povazujeme za Europu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar Schon  |  15. 06. 2004 17:17

to neni prekvapeni, prekvapenim by bylo, kdyby byla sluzba dostupna mimo tyto zeme stejne, jako sluzba SonicSelect. Ted jsem to zkousel s britskou i nemeckou instalaci. Od nas proste neni mozne sluzbu vyuzivat A to je skoda, protoze iTunes maji ve srovnani s OD2, kterou vyuziva MS, dvojnasobny pocet skladeb...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ushneek  |  15. 06. 2004 17:47

někde jsem čet, že v říjnu? či co...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar Schon  |  15. 06. 2004 18:04

jestli to nebude tad yna zive zjistil jsem to az pote, co jsem napsal odpoved sem. Skoda, ze je to cekani na dalsich nekolik mesicu. jeste by to chtelo nastup levnejsich prehravacu s pevnym diskem. Microosft portable media center by mohlo diky prime konkurenci srazit i ceny ipodu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Utopenec  |  15. 06. 2004 19:14

No v tomhle state podobny sluzby ztroskotaj predevsim kvuli zoufalymu stavu internetovy konektivity pro domaci uzivatele. Do rijna se nezmeni v tyhle oblasti NIC, takze je vlastne jedno kdy k nam podobny sluzby dorazi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaSaKr  |  15. 06. 2004 18:41

no je to hlavne proto, ze tu je pravni bordel s DRM a smlouvami distribucnich spolecnosti. Takze az si tu uklidime, tak pro Apple s iTunes neni prob. uvolnit obchod pro jakykoliv stat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MatesB  |  15. 06. 2004 08:16

Nakonec z toho stejne vznikne soudni na zaklade toho, ze je nekde neco integrovano a znevyhodnuje to okolni konkurenci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Linux Sux  |  15. 06. 2004 09:52

A vsichni budou chtit po MS penize, jo jo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MatesB  |  15. 06. 2004 10:55

To ne, ale aby to odstranili jako jako spousty dalsich kokotin, ktere jsou ve winech zbytecny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
prasopalnik  |  14. 06. 2004 23:45

Nejmenovana firma - mimochodem s drtivou prevahou v zastoupeni sveho OS na trhu - vypaluje jine firme - mimochodem se 'zanedbatelnym' podilem trhu - v Evrope rybnik Nejmenovana firma se opet nechala inspirovat nejmenovanou konkurenci a uvadi na trh zcela revolucni prulomovou sluzbu ... navic v prostredi, kde si s ohledem na sve zastoupeni a vseobecnou IT (ne)gramotnost a lobovani muze delat takrka cokoli ... nejmenovany zpravodajsky server vypaluje rybnik nejmenovanemu bulvarnimu platku a prezentuje se dalsim sqlym titulkem )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radim Bublik  |  15. 06. 2004 08:07

JO !!!

Myslim, ze lepe to uz opravdu vystihnout neslo :)))))

Tleskam pane kolego, to je fakt 100 bodu ...

Radim Bublik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bflmpsvz  |  15. 06. 2004 08:43

Presne tak, zajimalo by mne jestli je to nejaka zakonitost ze ta obrovska firma s miliardami dolaru v zadech musi cekat na kazdy napad malych nebo "malych" (Apple) firem aby vymyslela neco pokrokoveho (nemyslim lepeni bezpecnostnich der, to ostatne musi kazdy). Apple je jako drava stika ktera si ale z kazde obeti jen ukousne a stahne se kdyz se k mistu boje doplaca ta tlusta stika ktera pak zranenou korist sama sporada. Bohuzel, s prodejem hudby to mozna dopadne stejne (BTW: snad si to MS neda patentovat jako dvojklik mysi..), ale neni asi nejchytrejsi psat clanek o vypaleni rybnika v predvecer dne kdy ma Apple iTunes v evrope otevrit (a nebo aspon ohlasit termin) a nevime tedy zatim nic blizsiho o podrobnostech sluzby. Duvody pozdniho uvedeni iTunes v EU skutecne nebudou (jen) na strane Apple, jde zjevne o problemy pri jednanich s nahravacimi spolecnostmi kdy se Apple snazi sjednat stejnou cenu pro celou EU za kazdou nahravku a pokud mozno ne draz nez v USA..no to se asi nepodari. V evrope vede navic Apple Computer bizardni spor s nahravacim studiem Beatles - Apple . Na uspechu Apple kupodivu nema zajem jeste jedna spolecnost - Sony music. Jeji materska spolecnost Sony se totiz probrala a chtela by se dostat na trh s prenosnymi prehravaci hudby kde je nejvetsim konkurentem prave Apple s iPodem, kazde poskozeni firmy Apple na trhu s hudbou se tak Sony hodi. Na druhou stranu vsechny nove pocitace HP (Compaq) pro americky i evropsky trh maji predinstalovane iTunes pro stahovani, prehravani a vypalovani hudby, HP ma k pocitacum dokonce dodavat sve licencovane iPody v modre barve (ale to jsem tedy jeste nevidel) - HP si delalo pruzkum trhu a lide pry nechteli zadny jiny prehravac...Takze to bude jeste zajimave ac to zase dopadne jako vzdy - tyhle souboje jsou jak hokej CSSR - SSSR, Ceskoslovensko mohlo Sovety porazit, ale nemohlo je porazet, bohuzel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wessan  |  14. 06. 2004 19:58

Nevim, ale uvedeni sluzby vubec nic neznamena, microsoft mu vypali rybnik az bude po delsi dobu lepsi v prodejich. Tezko rict kdo na tom bude lip. Apple ma asi vyhodu v tom "ze ma styl" a na hodne lidi muze pusobit kvalitneji, ale microsoft do takovych akci dokaze hodne investovat a ma vic nez solidni marketing, tak bych si jeste pockal. Rozhodne by ale autor mel psat radeji clanky, kde ho jeho laska k microsoftu nebude ovlivnovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  14. 06. 2004 20:17

Pokud jste si nevšiml, tak tady jde o vypalování rybníka se vstupem na evropský trh, kde s prominutím Apple neprodal zatím ani skladbu a Microsoft to integruje rovnou do Media Playeru. takže pozice pro MS není určitě nejslabší. Jo a mimochodem Otík je Apply odkojený a na EUiTunes se těší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar Schon  |  14. 06. 2004 20:18

moje laska k microsoftu? To je vec uhlu pohledu, ale pokud podle vas miluje Microsoft kazdy, kdo pouziva linux (linodws 4,5, SuSE 9.1) jenom obcas jako dualboot, pak Microsoft skutecne miluji.

V pripade tehle sluzby Microsoft rozhodne zabodoval, prootze prijima platby i od nas. napster uk ceskou IP neprijme, iTunes jsou take regionalne omezene. Na fakt, ze iTunes zacinaji v Britanii a dale v Evrope jsme (nebo jsem, chceteli) upozornili jiz nekolikrat.

No a co se tyka titulku, to nema cenu komentovat, protoze jde o otazku osobniho vnimani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
httpd  |  14. 06. 2004 20:33

Error - Page not Found - we apologise for the inconvenience.
Please close your internet browser and try again.
If the problem persists, then click here and tell us which page you were trying to view.

opravdu vynikajici sluzba, kdyz nefunguje ani z windows , to konkurence stezi dozene. A ostatne je to jen pro windows (plugin do wmp), takze dekujeme odejdete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wessan  |  14. 06. 2004 20:36

OK. Omlouvam se, asi jsem si to spatne vylozil. V kazdem pripade bych to nevidel jeste tak jednoznacne. Rozhodne Apple dela podle me chyby v takovych vecech jako je rychly utok na trh. Asi proste nema na to, aby byl dostatecne rychly. Dokaze prekvapit, ale pak mozna zbytecne zavaha.

btw: to ze nekdo pouziva linux jeste netne nevylucuje lasku k microsoftu , mam oba systemy a kazdy pouzivam k tomu k cemu se podle me vic hodi, tak to tak mohou delat i ostatni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar Schon  |  14. 06. 2004 21:00

Vadi mi, ze pokud clovek napise zpravu, ve ktere neoznaci Microosft za strujce vseho svetoveho zla, tak se vzdycky najde nekdo, kdo naznacuje nejake nadstandardni vztahy... prijde mi to hrozne laciny. Microsoft neni zadny andilek, jak ukazuji nejruznejsi soudni spory a vysetrovani (o kterych samozrejme informujeme (informuji, protoze zpravodajstvi delam z velke casti ja), ale to neznamena, ze taky nedela slusne produkty.

A v tomto pripade mam jako zakaznik celkem radost, ze mam pristup k dalsi sluzbe legalne nabizejici hudbu v digitalnich formatech. WMA mi nevadi, protoze ho podporuje moje mikrovez i muj kapesni cd prehravac a PDA. pri stejnem bitrate pak mam ve srovani s MP3 lepsi kvalitu. A MP3 nebo OGG proste neni zdaleka tak rozsireny. Pokud by byly iTunes dostupne i u nas, jasal bych vic, protoze v tuhle chvili ma 2x tolik skladeb v nabidce ve srovnani s katalogem OD2, totez Napster. jenze tady pak nejde o MS, ale o narodni autorske svazy a dalsi organizace, ktere si vynucuji ruzne licencni podminky pro kazdou zemi bez ohledu na "jednotny evropsky trh". taky si na ne ted sviti evropska komise. Ale to uz jse zas ehodne daleko od "zavadejiciho" titulku :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  15. 06. 2004 00:28

Neodpusttim si male rypnuti - jak to myslite s tim, ze MP3neni zdaleka tak rozsireny jako WMA???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar Schon  |  15. 06. 2004 08:55

MP3 Pro tam melo byt...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  15. 06. 2004 09:12

Krat dve to melo byt. Ale vy jste na me porad mluvili... Jo Jara Cimrman by mel radost. V tom pripade souhlas. Neznam nikoho, kdo by je pouzival (ale stejne tak nikoho, kdo WMA )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kelvin  |  15. 06. 2004 03:37

Mp3 neni rozsireny jako wma ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
oskarek  |  15. 06. 2004 04:17

Otakare,Otakare,
kam na ty blbosti chodite?Proboha kde jste to vycetl ze format WMP je lepsi nez MP3?Pokud to neni z Vasi hlavy dejte zde odkaz kde to je napsane.A pokud to je z Vasi hlavy tak buh Vam zehnej.Kdyby jste se o to vice zajimal,tak by jste zjistil ze MP3 by jiz pred dvema lety dan jako standard pri prenaseni hudby.Velka nahravaci studia to maji take jako standard.Dokonce si to muzete precist na jejich webovych strankach.Je to diky superiorni kvbalite prenosu zvuku.Ale to Vam asi n ic nerika.Dale je to snaha zabranit Microsoft monopolizace-teda zkurveni trhu.Real audio se pouziva take jako standard na stream.Protoze jeho kvalita je vyssi nez WMP.Quicktime 6 ma za dva roky co byl uveden na trh jiz 250 milionu downloads.Pak se nekdo muze hadat kolik procent ma skutecne Windows,Apple a nebo Linux.Ale to je uz o necem jinem..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar Schon  |  15. 06. 2004 09:14

Nenapsal jsem, ze je WMA obecne lepsi (Windows Media Audio, nikoliv WMPO jako windows media player) nabizi vyssi kvalitu zvuku pri stejnem bitrate. nemam to ze sve hlavy, ale cetl jsem nekolik ruznych testu kvality zvuku pri pouziti ruznych kodeku. Staci si zagooglovat. (napriklad http://www.cdburner.ca/digital-audio-formats-article/digital-audio-results.htm "Version 8 of Microsoft’s product beats MP3 clearly in every single point" - a to uz pouzivame verzi 9 nebo http://www.mp3-tech.org/tests/wma9/ "At very low bitrates, it seems obvious that WMA 9 is better than Lame 3.93." (mnohem mene nadseny tests)

MP3 je mnohem starsi nez WMA a proto uz zdaleka neni tak superior, zejmena ne pri nizkych bitrate, coz 128 kbps bezne pouzivanych pro digitalni distribuci hudby je.

Co se tyka standardu, pak se opet situace zmenila, diky absenci digital rights managementu (MP3 ji mit bude, snad na podzim - dost pozde, kdyz uz je trh pomalu rozdeleny) MP3 v podstate propadlo, Apple pouziva AAC, ostatni sluzby jedou na WMA. Sadu kodeku Windows Media 9 MS prosazuje pomerne uspesne jako standard i v dalsich oblastech, specialne jako format pro digitalni vysilani. Jestli s eprosadi proti Apple a MPEGu, to je otazka, kterou tu my dva nevyresime.

Real media jsou super na streamovani - pokud mate jiny prehravac nez Real One, Quicktime? na ten clovek n internetu moc nenarazi, alespon ja se nepamatuju, ze by po me nejaka stranka chtela instalaci pluginu. A hadat se o podilech na trhu vazne nechci. O tom tahle kratka zprava skutecne neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bred  |  15. 06. 2004 10:05

WMA je kvalitnější nežli MP3...Dělám do hudby už několik let a wma používám na voices. MP3 moc šumí i při té nejlepší kvalitě jsou v nižších frekvencí slyšet šumy. U WMA tyto šumy nejsou i při zvýšení 8, 16khz frekvence je ta kvalita o něčem jiném než u mp3....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jméno a příjmení:  |  15. 06. 2004 13:10

Boze, aj takito ludia existuju

MP3 / WMA / Vorbis / AAC / dalsi nahodny stratovy format su urcene na distribuciu koncovym spotrebitelom. Ich ucelom nie je fungovat v ramci "vyrobneho procesu". Ak by si naozaj seriozne robil s hudbou uz niekolko rokov, pouzival by si na tracky a nastroje format aiff.

Rovnako celkom nerozumiem, ako MP3 moze sumiet? Toto nie je analog, tu stratu v "stratovej kompresii" ma na svedomi kvantizacia a ta sa neprejavuje sumom. No a prave honbou za "sme lepsi pri nizsich bitratoch" to MS prehnal s kvantizaciou vo WMA. Keby netrpeli NIH syndromom, mohli licencovat SBR od Coding Technologies (to je to HE v AAC a Pro v MP3) a mohli mat celkom decentny kodek.

Pokial ti chyba 16 kHz v mp3, tak mas blbo nastaveny kodek na priliz nizky cut-off. A to je PEBKAC, nie chyba kodeku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Kahovec  |  15. 06. 2004 07:44

"Vadi mi, ze pokud clovek napise zpravu, ve ktere neoznaci Microsoft za strujce vseho svetoveho zla, tak se vzdycky najde nekdo, kdo naznacuje nejake nadstandardni vztahy... prijde mi to hrozne laciny."

Pane Schone, čemu se divíte? Podali jste Linuxu prst, píšete o něm tady i v Computeru docela nadstandardně, tak se sem stěhuje část tzv. linuxové komunity - to je část lidstva, jejíž svaté nadšení (česky fanatismus) si nezadá s Al-Kajdou - tedy alespoň u některých z nich. Ovšem velmi neradi to slyší. Takovým stačí napsat Microsoft místo M$ a už mají pěnu u klávesnice.

A nedochází jim, že pro mnoho ostatních je právě tento jejich nesebekritický postoj jedním z důvodů, proč se Linuxu raději obloukem vyhnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  15. 06. 2004 08:58

Nejde skatulkovat - ja znam zase nekolik lidi, pro ktere je MS nedotknutelny a velky Bill bohem U mensinovych komunit jsou jen tyto nazory slyset cacteji, nebot jsou to casto nadsenci. A to se netyka jen pocitacovych komunit, to plati kdekoliv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  15. 06. 2004 09:02

Mimochodem - nevim jak pro vas, ale pro me je pri rozhodovani mnohem dulezitejsi vlastni zkusenost, nez dohadovani cizich lidi ve forech. Radeji si to ozkousim sam, protoze kazdemu vyhovuje neco jineho. Rozhodne si myslim, ze Linux prozatim odrazuje nove uzivatele jinak, nez "nesebekritickym postojem nekterych nadsencu"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kombajn  |  15. 06. 2004 08:16

napsat ze MP3 neni zdaleka tak rozsireny jako WMA je .... pro to nemam slov. ... btw. WMA format je presne ten druh formatu, do ktereho bych nesel a radej presel zpatky na kazety...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dave  |  15. 06. 2004 18:57

Hmmmm... podpora WMA ve věži. V čem to asi bude? Podle mě si to M$ zaplatil, jako všecho co chce získat (viz. Simpsonovi. M$ chce zkrátka ovládnout trh a nějaké žaloby jim jsou u p....., jelikož pokutu klidně zaplatí, ale vydělají si to za týden na zpátek. A nevím kde jste vzal, že WMA je rozšířený více než MP3. Ještě nikoho jsem neviděl, že by používal tento formát. A s kvalitou to také není jaksi pravda, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar Schon  |  15. 06. 2004 19:27

znovu opakuji, v tom puvodnim prispevku jsem udelal chybu - vypadl mi pridomek Pro u toho MP3. MP3 Pro je skutecne minimalne rozsirene. Cos e tyka kvality, nabidl jsme dva ruzne odkazy podporujici me tvrzeni, pokud si date rpaci s googlem, najdete testu hudebnich formatu jiste vice.

A co se tyka podpory WMA ve vezich, tak mat epravdu, microsoft ma penize na to, aby dokazal ziskat podporu pro sve produkty. ale v tuhle chvili mu do karet hraje zejmena kvalitni sprava autorskych prav, kterou vyzaduji majitele obsahu. MP3 toto zatim jeste nepodporuje a proto MP3 nepouzivaji provozovatele hudebnich sluzeb.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  14. 06. 2004 22:29

Otazka je, PROC to tak v soucasnosti s trhem je. Obavam se, ze to neni veci Applu ci Micro$oftu, ale trh si cleni nahravaci spolecnosti. A sebevetsi chut to zmenit na to zkratka nestaci. Ostatne tomu napovidaji i ruzne uniky informaci (otazka jak verohodnych), ktere mluvily o tezkych jednanich Applu s evropskymi nahravacimi spolecnostmi. A na ty ma lepsi paky MS... Takze muzeme nadavat na spatne zavadeni sluzeb (jedno o ktere mluvime), ale vetsinou se nejspis place na spatnem hrobe. Vinici jsou jini

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  14. 06. 2004 17:05

To snad neni pravda - opravdu by neslo nejak zaridit aby na Zive (nevim, zdali posledni dementni clanek o Apple psal stejny kaspar) uz zili ve svem krasnem MS svete. Ja si je vymazu z Bookmarku a pak budu usetren takovychto clanku o nicem s radoby senzacnimi titulky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  14. 06. 2004 17:41

jestli nechytili moresy z mujmacu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaSaKr  |  14. 06. 2004 16:44

www.bombaj.cz vypaluje Microsoftu rybník! ...stejně nesmyslná hláška...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karlemaskrvavyvarle  |  14. 06. 2004 17:55

Titulek mel byt>

 i Microsoft vypaluje s iTunes ...

redakce Mrtve se omlouva

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor