Microsoft vydal Exchange 2010 a slibuje 70% nárůst rychlosti

Diskuze čtenářů k článku

avatar
10. 11. 2009 23:31

BTW, priznejte se, kdo uz to nasadil? (nepocitam Redmondy :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 12:50

Koukam , ty budes dalsi linuxovy pubertacek ..

Uvedom si jednu vec .. Exchange neni programek, ktery nasadis, nainstalujes a jedes. vetsinou je to kriticka zalezitost, na kterou jsou navic napojeny kvanta dalsich aplikaci (ne jen outlook a cteni mailu) a nasazovani tehle bazmeku se planuji tydny, mesice vcetne analyzy dopadu... Takze se klidne vsadim, ze (krom redmondu) tohle v ostrem nasazeni nikdo nema. Ale spousta lidi uz to bude mit na virtualech a na testovacich prostrednich a testuji kompatibilitu aplikaci a pripravji deployment na ostre prostredi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 11. 2009 13:07

Musim te zklamat, Ubuntu mam v dualbootu cca mesic, jinak jsem zcela "Win-positive" :)

A muzu te taky ujistit, ze vcera uz jsem do ostryho provozu jednu nainstaloval, migrovat se ale bude az bude DPM podporovat backup E2k10 (stavajici DPM 2k7 to neumi a dost mozna ani umet nebude)... Ano, jsou to blazni, ale nas zakaznik, nas pan - a v zasade ho zajima jen nova OWA, panc ma v siti plno ohnivejch lisek :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 12:51

Koukam , ty budes dalsi linuxovy pubertacek ..

Uvedom si jednu vec .. Exchange neni programek, ktery nasadis, nainstalujes a jedes. vetsinou je to kriticka zalezitost, na kterou jsou navic napojeny kvanta dalsich aplikaci (ne jen outlook a cteni mailu) a nasazovani tehle bazmeku se planuji tydny, mesice vcetne analyzy dopadu... Takze se klidne vsadim, ze (krom redmondu) tohle v ostrem nasazeni nikdo nema. Ale spousta lidi uz to bude mit na virtualech a na testovacich prostrednich a testuji kompatibilitu aplikaci a pripravji deployment na ostre prostredi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 11. 2009 17:46

Když my Windowsáci kritizujeme komunitní bastl, je nám vytýkáno, že tomu nerozumíme a kdesi cosi. Zajímalo by mne, proč tatáž komunita ironicky komentuje interní záležitosti firmy MS a nás, uživatelů, kteří si můžeme dovolit placený kvalitní soft. Proč se chováte jako my? Myslel jsem že jste povzneseni nad komentáře o softu, který vy "objevíte" tak za dvacet let. Málo kompilujete a jste příliš bujní. Už máte pod tím svým "operačním systémem" rozchozené všechny grafárny, zvukovky a palírny, že se tady vykecáváte a nekompilujete jak zběsilí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 11. 2009 18:38

jejda, ono se nám to naštvalilikovalo :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 11. 2009 18:56

Naštvu se na dítě, které mi ukazuje autíčko a říká že je lepší než můj Renaultík? To přece ne... Stejně tak se nenaštvu na vás. Jen jsem nabyl názoru, že by vás Torvalds hnal svinským krokem ke kompilování namísto flákání se na Živě.cz. Tak šup, děti - mount, grep, umask, ať to frčí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 00:40

Aha, tady zase pár lidí snědlo vtipnou kaši

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 11. 2009 14:24

bez si dat par Next> Next>Next>Next>Next>Next>Next>Next> OK> Reboot>Next>Next>OK> Eroor: No error

My nemuzem za to ze jsi schopen zaplatit za SW ktery kvalitativne ani z poloviny neodpovida cene a pak ti praskaji zilky kdyz zjistis ze existuje neco stejneho/lepsiho zadarmo .... Taky bych prskal a mlatil se hlavou o stul

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 20:40

Hm.. zaplatil som za Cubase, Wavelab - ktore naozaj v linuxe nemaju aspon trochu pouzitelny ekvivalent (potrebujem robit muziku, nie kompilovat a prehrnat sa po nociach diskusnymi forami, preco to a to nejde a citat odpovede arogantnych vyvojarov), vo firme pouzivam kupeny Creative Suite (nie, to nie je iba Photoshop, ale napr. aj Indesign - Scribus je tak 10 rokov pozadu, ak nie viac.. Illustrator - o Inkscape radsej ani nehovorim).. nie su to programy bez chyb, ale nemam pocit, ze by na mna support tychto firiem uplne kaslal.. aspon nie je tak arogantny ako niektori linuxaci na forach!

Linux v niektorych oblastiach NEMA "neco stejneho/lepsiho zadarmo".. a ani tak skoro mat nebude.. tym netvrdim, ze na bezne pouzitie nie je vhodny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 11. 2009 20:49

Jak jistě víš - v každém stádu se najde nějaký vůl, který dělá ostudu. Linuxové komunitě dělají ostudu rádoby Linuxáci kteří mají Linux jenom kvůli tomu aby se odlišili a mohli do světa vytrubovat svá moudra a schovávat se za ikonku Tuxe. V táboře Windows ze sebe mimo jiných děláš idiota Ty svým ubohým machrováním typu "Já jsem bohatej - můžu si dovolit placenej soft ", "veškerej HW mi funguje", "Mám Windows, kdo je víc"...

... čímž se snižuješ na úroveň prvně popisovaných.

Jinak když už jsem OT tak přidám: svým přiblblým komentářem jsi akorát dokázal že jsi tupá ovce pro kterou jsou Windows modlou a situaci jsi z druhé strany nikdy pořádně neviděl. Linux dnes není o tom, že si člověk musí 3x denně kompilovat nové jádro a zdlouhavě (a hlavně bezvýsledně) se snažit rozchodit i ten nejzákladnější HW. Lepší Linuxové distribuce jsou dnes co do uživatelské přívětivosti a použitelnosti na stejné, v některých ohledech i lepší než Windows.

Peace!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 11. 2009 22:08

to jsem měl hned po instalaci, protože vše fungovalo out-of-box a po výměně PC si to samozřejmě bez reinstalace znovu detekovalo veškerý HW

// ironie

Pak jsem si zkompiloval nějaký software, který jsem našel, i když skoro nic nebylo, protože pro Linux žádný software neexistuje a pokud jo, je to komunitní bastl, a teď mám dostatek času rýpat do Windowsáků, to víš, když se kompiluje kernel tak nemám nic užitečnějšího na práci

// end ironie

teď vážně - proč vy Windowsáci argumentujete furt s kompilacema a rozcházením hardwaru? copak nemám dost binárního softwaru v repozitářích?? jen v oficiálním repos Debianu je přes 22 tisíc balíků a spousta dalšího softwaru je v neoficiálních repos. A co se týče problému s

grafikama - to byl problém naposled před mnoha lety(nvidia) a před dvěma lety(ati) - opět stačí z repozitářů nainstalovat ovladače třemi kliknutími,

palírnama - nainstaloval jsem z balíčků lightscribe a vypalovací program k3b(nejlepší vypalovací program vůbec) a funguje vše,

zvukovkama - součást automatické detekce HW..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 11. 2009 23:08

No .. ja nevim. zrolvna ted si na abclinuxu ctu o tom, jak na pocitaci rozchodit djbnds. No, je to sice pekny - asi to funguje, i kvalitne. ale ten opruz, ktery clovek musi podstoupit, nez to rozbeha, je s jinymi systemy nesrovnatelny. i kdyz spousta linuxari ma s "naklikanim konfigurace" nejaky mentalni problem, je to mnohem rychlejsi a efekt je stejny.

a situace je u rady jinych programu stejne, jako u toho djbnds.

co se repostiory tyce - ano, je hezke, ze tam je 22tis programu. pruser linuxu vidim v soucasne dobe nekde jinde. na kazdou cinnost ma sice dvacet programu, ale kazdy umi neco jineho, a umi to jinak. a zadny z nich neumi vse (az na par vyjimek). dale - ergonomicky problem - kazdy problem vypada jinak. kazdy se jinak ovlada (i kdyz to se da castecne rict i o svete windows, ale rekl byc, ze v mnohem mensi mire).

dalsim faktorem, ktery mluvi proti linuxu, je v soucasne dobe integrace ruznych programu do funkcnich celku. linux ma radu programu, ktere i to, na co jsou staveny, zvladaji obstojne. ale jakmile je chci integrovat do funkcnich celku, tak je linux v soucasne dobe tak trosku nahrany. (mluvim o firemnich resenich, ne o tom, ze si uzivatel doma vlozi do wordu tabulku z excelu). celkova provazanost jednotlivych aplikaci na linuxu je dost ... jak to rict... zoufala.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 00:47

Pokud si četl na abclinuxu i komentáře k djbnds, tak víš, že i spousta místních jej nemá příliš v oblibě, ale když měl Bernstein potřebu si jej naprogramovat a našli se tací, kterým vyhovuje, proč ne.

A s tím naklikáním konfigurace mám taky mentální problém :) Je to z toho důvodu, že poslední co potřebuju na serveru je grafické prostředí. Ono je to zas na druhou stranu kolikrát rychlejší v tom konfiguráku, který se navíc nechá i libovolně komentovat. Nehledě na to, že se pak konfigurace dají krásně verzovat například pomocí bzr. Takže všechno má své pro i proti.

Je fakt, že s tou provázaností je to trochu složitější (OK - někdy i dost), vím o čem mluvím :) Na druhou stranu, když už člověk konečně pochopí jak to všechno spolu vlastně souvisí, může si udělat řešení opravdu přesně na míru svým potřebám a je to velice elegatní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 00:51

Jinak se omlouvám za totální OT, ale snad mě ty dvě nuly na hodinách trochu omlouvají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 12:49

samozrejme jsem to cetl. Ostatne, kdysi jsem mel djbnds na serveru. ale o to nejde. jde o to, ze vselijake rucni solichani konfiguraci neni jen zalezitost DJBwaru, ale vsech tehle linuxovych serverovych systemu... Kazdy pes jina ves atd. Je sice hezky, ze se k tomu muzu pripojit pres ssh, ale kdo to ma konfigurovat?

Ano, muzes si udelat reseni na miru svym potrebam, ale to musis take zaplatit. Ale jini vyrobci dodavaji veci, ktera uz jsou zintegrovana a ty nad tim muzes stavet /trosku zjednodusene/ stavebnici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 18:40

Je to na delší debatu, která sem navíc nepatří, takže to jen shrnu. Mě konfigurace v podobě texťáků vyhovuje více než pomocí klikátek, které to schovají do nějakého neprůhledného blobu.

S tím řešení na míru jsme se asi moc nepochopili, měl na mysli skládání právě té pomyslné stavebnice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jsmach  |  11. 11. 2009 05:50

síťovka autom. detekce, web kam, aut. dedekce, usbflasky, vše funguje hned od nainstalování, občas Linux používám pro stažení ztracených dvd ovládačů k síťovce, abych tukanům rozjel widle alespoň do polofunkčního stavu (jen hlolý sys., se zbytkem ať si zápasí sami, na to já nemám čas).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 11. 2009 17:30

No tak tomu neverim )

Beztak to nema ani nahodou rychlost Postfixu s dovecotem, freebusy serveru s LDAPem.

pokud chce nekdo exchange zdarma, tak

http://www.kolab.org/...

Jinak exchange neni grupware, LotusDomino je pravy groupware, tohle je jen zdileny kalendar, kontakty ukoly ... tedy to same co ma kolba, jinak kolab se tvari pro outlook jako exchange server, musi se do nej nahrat plugin, jinak neni vhodne jej provozovat, nebot ma nektere veci omezeny prave pro provoz kolab konektoru a XML ridicich sablon.

Kazdopadne kolab je poskladan z proverenych opensource technologiich a bezi v Chrootu, sam jsem jich nekolik nainstaloval a bezi dodnes.

Stejne tak postfixu a kdo vi ceho. Spolehlivost exchange reseni je tristni, mimo jine delam zalohovani a ta cena, kterou klienti zaplati za zalohovani, ktere s kazdym SP prestane castecne fungovat je humorne, kdyz si vezmu, jak jednoduse muzu udelat na unixech a bez nutnosti neco kupovat.

jinak LotusDomino ma vybornou vec a to je replikace, v podstate je to masivni replikacni nastroj ) + muzu mit groupware aplikace vskutku jednoduse a rychle napsany.

Exchange 2007 prinesl mnoho problemu a vykon je srandovni, predchozi verze staly na DB z Accesu a bylo to znat.

Nevim jake jsou limity ted, ale ten humor, kdyz se nekomu zastavil exchange a na X dnu odstavil firmu, aby udelal defragmentaci a tim smazal stare emaily, ktere by se zmazaly az za 30 dnu byla fakt humorna situace, jsem zvedav, jake limity ma exchange ted, nema asi cenu rikat ze v linuxu jsou to limity FS na OS, tedy petabajty a ze rozsirit bud pres LVM, nebo namoutovani dalsiho svazku a migrace je vec trivilani ... nebo symbolicke linky ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 11. 2009 22:41

izaku, ty jsi opravdu komik. ale totalni. clanek sice pekny, ale je to snuska nesmyslu, kterou jsi korunoval tim nesmyslem o accessu, defragmentaci a smazanim starych mailu.

nechces prosim te zustat u linuxu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 11. 2009 23:27

Komik to je, ale s tim Accessem ma, bohuzel, pravdu. Exchange DB stale jeste (ackoliv uz 2k7 mela bezet nad SQL) bezi na upravenym Jet enginu. E2k10 jsem detailne nezkoumal, ale nepredpokladam, ze uhnuli jinam...

S tou defragmentaci jsem to taky nepochjopil :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 11. 2009 12:21

JET != access(to spíš pro ty nahoře), navíc jestli to pracuje jenom jako storage tak o co jde ? JET muže být pro jednouživatelský přístup na jedný mašině pořád dobrý řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 11. 2009 12:57

Taky nikdo netvrdi, ze Jet = Access, ale je to stejna vyvojova vetev. Nehlede na to, ze uz u E2k3 se rikalo, ze Jet/ESE je pro pouziti s Exchange na vrcholu svych sil... Pro aplikace sypu Access je samozrejme Jet plne dostacujici, ale pro Exchange uz to neni. Jet/ESE se pouziva i pro AD databazi, ale tam neni tolik dat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 12:52

Ano .. bezi to na upravenym Jet enginu. A proc ne? s accesem to nema spolecnyho nic moc, cele to uloziste je o rad jinde, nez to, co bezi pod accesem.. takze pindy, ze to bezi na accesu , jsou dost nesmyslne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 11. 2009 13:00

Tak ja to samozrejme zjednodusuju, taky netvrdim, ze Jet = Access (jak jsem odpovidal o kousek vyse p. Krepelkovi). Nicmene je to porad Jet engine, byt o verzi vejs. Ne nadarmo E2k7 a ted nasledne E2k10 brutalne snizujou IOs, protoze uz u E2k3 se rikalo, ze to stiha jen tak tak. Samozrejme zalezi, jak tu Exchange clovek "nasajzuje", ale z vlastni zkusenosti muzu rict, ze E2k3 s cca 3k mailboxama uz se trochu zadejchavala...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 13:04

Mno .. najdete si rozdily mezi beznym Jetem a Ese-m ... oni jsou dost zasadni ... zohlednujici cilove pouziti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 11. 2009 13:13

Tak kosmeticka uprava to neni, souhlasim Ale engine, kterej se pouziva i na desktopech pro Searching a Windows Mail, no nevim. Ja netvrdim, ze je to spatna databaze, toho jsem dalek, ale docela se tesim, az to konecne presunou na SQL a budu doufat, ze to pujde zalohovat pres osql.exe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 11. 2009 16:53

jen si "rypnu".... "Microsoft v Berlíně na SVÉ největší evropské konferenci..." Kdykoliv přivlastňujeme k podmětu, používáme "svůj". Diky a nezlob te se :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 11. 2009 15:08

A ja jsem ted vytvoril vykal na WC a slibuji ze bude o 70% vice smrdet nez to predchozi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 11. 2009 15:24

Koukám, že linuxová komunita má kvalitní smysl pro humor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 11. 2009 16:03

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 11. 2009 16:06

Tak už se sakra nechte, nechť každý používá ten OS, který mu vohovuje, a ve kterém nejlépe dovede. Sám jsem "Windowsník", ale nesnížím se hanit systém jiný. Linux respektuji především pro svoji vysokou stabilitu a ve většině případech open řešení. Mám-li hovořit k věci, maily bych stavil na Linuxu, ale to je jen pouze můj názor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 11. 2009 16:41

Máš problém s chápáním čteného textu?

Já jsem přeci Linux/Unix/MacOS nenapadal. Já akorát podotkl, že Linuxová komunita má zajímavý smysl pro humor... Nic víc, nic míň

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 11. 2009 17:35

... cim si bezdovodne napadol celu Linuxovu komunitu, vratane mna. Takze bud tak laskavy a niekam si zalez

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 13:45

Linuxak si zacal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 14:06

A?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 11. 2009 16:29

To jsme dvá, pojmenoval jsem ho ubuntu, dokonce bych řek že mrklo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 11. 2009 14:15

Ano ubuntu je taky kus hovn@, vypada jako by nekdo pokalel celou obrazovku,grafici ubuntu musi byt asi vsichni fekalisti... jeste ze se ty temata daji zmenit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 11. 2009 14:23

A co Kerio Mail server? Ten také defakto konkuruje Exchange serveru. Nebo ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 11. 2009 14:34

Kerio Mail server je groupware?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2009 08:58

Je určitě lepší groupware než ten na Živě protěžovanej icewarp.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor