Microsoft vstupuje do světa sociálních sítí. Za astronomických 26,2 miliard dolarů kupuje Linkedin

Máte životopis na LinkedInu? Tak to zbystřete, jeho novým majitelem se totiž stává Microsoft, který za něj utratil astronomických 26,2 miliard amerických dolarů.

Sociální síť profesionálů, která letos na jaře čítala 106 milionů aktivních uživatelů, si ponechá svoji značku i nezávislost, lze ale předpokládat, že ji Microsoft lépe napojí do své vlastní infrastruktury.

362871461 205659349
Linkedin je globálním registrem profesních životopisů (profilů), ale plní i funkci klasické komunity s možností tvorby tematických skupin a stránek společností. Stále častěji jej využívají také personalisté.

Nákup Linkedinu Microsoftem dává smysl, redmondská společnost se totiž soustředí na podniky a profesionální sféru a nějaká velká sociální síť s globálním přesahem mu doposud chyběla. Před čtyřmi lety sice koupil Yammer, který slouží pro tvorbu interních komunit ve firmách a funguje tedy jako jakýsi podnikový Facebook, ve srovnání s Linkedinem se však jednalo o drobnou akvizici v hodnotě miliardy dolarů.

Seznam všech známých nákupů Microsoftu najdete na Wikipedii

Softwarová jednička to v minulosti zkoušela s všemožnými sociálními experimenty – dodnes třeba funguje její So.cl postavený na Bingu, velká sociální síť s tradicí ji ale chyběla. Linkedin je silný a roste, o budoucnost této značky pod novým majitelem bychom se tedy neměli obávat, Microsoft by byl totiž blázen, kdyby chtěl do jeho podstaty nějak výrazně zasahovat.

Diskuze (56) Další článek: HP představuje miniaturní multifunkční tiskárnu HP DeskJet 3775

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,