Microsoft v Evropě otevře tři centra s jasným úkolem – pokořit Google

Diskuze čtenářů k článku

05. 10. 2008 10:40

ano MS krade a co? kradou a lžou všichni, jen u MS to je více vidět, tak co vám na tom vadí? Osobně MS tak trochu obdivuju, ne snad pro jejich kvalitní produkty (moc kvalitní totiž nejsou), ale za schopnoust prodat i ten nejhorší balast, který vyprodukují. v tomhle jim jejich konkurenti (jestli se jim tak dá říkat) nasahají ani po kotníky a je to vidět. Apple a jeho stupidní reklamy, které jim stejně prodej a popularitu nezvednou atd.

MS cpe svoje produkty poslední dobou hodně do škol, což je neuvěřitelně chytrý tah, ptž se naučíš pracovat s jejich produkty a později se ti už nebude chtít přecházet na něco open source (případně Apple), takže oni si i takhle (což si většina lidí neuvědovuje) zajišťují další a další generace Windowsáků.

Kam se na ně ostatní hrabou. Bavíme se o schopnosti marketingu ne o kvalitě produktů prosím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  05. 10. 2008 22:51

Moje řeč. To, co MS opravdu umí velmi dobře, je marketing, v tom může dávat lekce téměř všem. Stejně tak plně souhlasím s tím přístupem ke školám, jde o marketingově výborný nápad.

Jediné, co vidím jinak, je Apple. Stačí si uvědomit, jaký hype se objeví kolem každé z jejich hraček, novinek atd. Neříkám, že jsou výrobky Apple špatné, ale to, co mám na mysli, je to, že jejich publicita _absolutně_ neodpovídá jejich podílu na trhu. Tohle nepřijde nikomu divné?! Obzvlášť u nás, kde má Apple minimální podíl a není doteď dokonce ani lokalizovaný?! Tohle je přeci ukázková práce s médii! Marketing par excellence, který jim může i samotný MS jen tiše závidět. Těžko si jen představit, co by marketingově dokázal provádět Jobs, kdyby měl prostředky MS... Nejgeniálnější na tom je to, že největší část nákladů zaplatí někdo úplně jiný, totiž média sama - zatímco MS musí utrácet tvrdě stovky milionů dolarů za stejný efekt (rozuměj za stejnou viditelnost), stačí Applu o řád méně k dosažení stejné publicity, o ohromnou část se totiž postarají sama média. Náležitě zpracovaná marketingovým oddělením Applu, samozřejmě. Jedním slovem geniální.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 10. 2008 19:17

Devatero řemesel, desátá bída.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 10. 2008 18:17

Microsoft nemá a nemůže mít dobré jméno. Neboť ten co umí číst již dávno ví o tom jak loupí, krade, kazí standardy a buduje si své pozice všemožnými nečistými prostředky. No a díky snížené inteligenci Balmera na to i dojede.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 10. 2008 22:18

microsoft? gtfo -.-

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 10. 2008 16:00

Co ma vlastne Google tak dobre ? Napada me akorat vyhledavani a mapy. Pokud jej chce pokorit v tom prvnim, mel by se poohledout kam se podeli lide kolem vyhledavace Altavista Co do moznosti hledani je proti tomu soucasny Google odvar. Vzpomina si nekdo jeste na takovy operator NEAR ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 10. 2008 16:51

Co ma vlastne Google tak dobre ? Odpověď je jednoduchá je to pojem a zároveň pro většinu lidí jednoduché a intuitivní vyhledávání. Otřepanou frázi že na internetu je všechno jen se to musí umět najít, vyplnil google do puntíku, stačí jen správně položit dotaz. Hezký den.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 10. 2008 11:06

To uz umela davno predtim (a vyrazne lepe) prave Altavista. Co dal ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  05. 10. 2008 22:42

Altavista? Na inetu jsem od roku 95, takže vývoj vyhledávačů pamatuji celkem dobře, a přestože altavista byla v podstatě první, vyhledávání přes ní bylo vyloženě utrpení. Žádné třídění podle relevance, čekání na výsledek po mnoho vteřin, ne-li dokonce desítek, bez zobrazení výňatků přímo ve výsledcích a samozřejmě žádná cache.

Aspoň tak si tedy altavistu pamatuji já. Pak Přišel Google, jednoduché a velmi efektivní vyhledávání, řazení podle relevance a ohromná rychlost i v naší republice. Altavista se samozřejmě nadále vyvíjela, jenže už nikdy nedostala nazpět svoji pozici, on v podstatě ani nikdy nebyl důvod vrátit se k ní zpět. A to nepočítám to, že byla (kolikrát?) prodaná, což také vývoji nepomohlo...

Jestli si dobře pamatuji, on to byl původně jen marketingový projekt Digitalu, měl ukázat, co všechno jsou jejich mašiny schopné zpracovat, což je úplně jiný business přístup než jaký má Google, u kterého jde o core business. A to také asi udělalo svoje... Pravda, kdo by tenkrát tušil, že se dají na vyhledávání vydělávat miliardy... Miliardy na reklamách a další velké peníze za pronájem samotné technologie třetím stranám...

P.S. Operátor near v dnešní době IMHO není vůbec potřeba, protože je v podstatě obsažen implicitně v rámci setřídění podle relevance (u dvou jinak stejně významných výsledků dostane přednost ten, kde se slova vyskytují blíže u sebe). Mně osobně tedy mnohem více chybí původní operátor hvězdičky, pravostranného rozšíření, který se tak moc hodí pro naši skloňovanou a časovanou češtinu. Jinak částečně nahrazuje near právě hvězdička, ale čert ví, jak přesně funguje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 10. 2008 10:38

Já si myslím, že se MS snaží odvést pozornost Googlu od vývoje software - prohlížeč, operační systém (zatím mobilu) kancelářský atd. Vývojová centra jsou jen červenou pláštěnkou v aréně pro Google - "zůstaň jen u internetu a vyhledávání"

Možná je to jen "teorie spiknutí", ale Google na vývoj prachy prostě má...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 10. 2008 15:23

Myslím, že české přísloví "Až pokvetou hrábě" to vystihuje nejlépe Ale jejich naivita se mi líbí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 10. 2008 15:13

MS a inovace? To mi poněkud nejde k sobě. Jedinou pořádnou inovací za posledních deset let, která se mi vybavuje, je Ribbon a to ještě docela diskutabilní. MS se nedá upřít, že plno věcí zjednodušil a všechno včetně konfigurace serveru jde naklikat, ale jakou inovaci přinesl za posledních deset let na desktop? Ten táhne Apple a zajímavé nápady má např. i KDE, tam jsou hodně zajímavé technologie, které desktopu přináší nový potenciál. Věřím ale tomu, že než to komunita kolem KDE odladí, tak to MS zdatně okopíruje. Tato taktika je životaschopná, když má člověk přes 90 % trhu a nemusí se snažit, ale jako minoritní vyhledávač? Myslím, že Google se bát nemusí, minimálně pokud budou pokračovat ve svých inovacích. Ona i většina odborné veřejnosti bude vždycky na straně Googlu, protože MS se občas chová jak slon v porcelánu a na image mu to moc nepřidá (viz. výroky Ballmera, aféra kolem OOXML atd.). Odborná veřejnost je sice malá část populace, ale výrazně ovlivňuje ten zbytek, kterým je jedno, v čem vyhledávají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 10. 2008 14:24

zlom vaz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor