Microsoft v Česku mění web navždy s reklamní kampaní na IE9

Microsoft v Česku mění web navždy s reklamní kampaní na IE9

Před časem jsem si v pořadu Týden Živě přál, aby Microsoft po vydání Internet Exploreru 9 zareagoval na tuzemskou masivní reklamní kampaň na Google Chrome a narukoval s něčím podobným. Lidé v Microsoftu se tehdy na mé dotazy na toto téma tvářili odmítavě, nakonec se tak ale skutečně stalo a v malé České republice můžeme sledovat marketingovou bitvu dvou nejdiskutovanějších webových prohlížečů v historii.

České zastoupení redmondské firmy napřímo neříká, že jde o útok na masivní kampaň Googlu a pouze vysvětluje, že „společnost Microsoft uvedla nový prohlížeč IE9 na trh. Kampaň komunikuje prohlížeč Internet Explorer, který je lídrem trhu. Má za úkol upozornit na benefity Internet Exploreru, kterými je rychlost, bezpečnost a jednoduchost.“ Z kuloárních informací je však jasné, že jde o nutný marketingový postup proti konkurenci. Internet Explorer totiž ztrácí dominantní postavení také v České republice a cenná procenta mu bere právě prohlížeč od Googlu.

Klepněte pro větší obrázek
Po českém internetu naleznete rozeseté animované bannery s modrým "éčkem".

Už na první pohled je ale jasné, že rozsah IE9 kampaně není tak obrovský, jako v případě Google Chrome. Microsoft umístil několik větších billboardů a plakátů po Praze (jeden billboard je vidět například při příjezdu do Prahy směrem od Brna, plakáty můžete vidět především v metru), zbytek aktivit pak přesunul na web a v omezené míře také do televize. Googlu naproti tomu billboardy pokryl nejen Prahu, ale také další větší tuzemská města. Televizní reklamy mu běží už několik měsíců.

Klepněte pro větší obrázek
Plakáty s reklamou na IE9 naleznete například v pražském metru. Není jich však moc, Google byl ve své době mnohem agresivnější. Autor fotky: @Houzvicka

Na českých webech je možné narazit na animované reklamní bannery, které vás po klepnutí dovedou na stránku www.menimeweb.cz. Zde se návštěvníci dozvědí nejen něco o samotném prohlížeči, ale rovněž mají možnost zjistit, jaká jsou internetová osobnost a vyhrát herní konzoli Xbox 360 s Kinectem.

Google s kampaní na Chrome a vyhledávač ve velkém vtrhnul také do největších tuzemských televizí, Microsoft je však opatrnější. Reklamu naleznete například na stanici Prima Cool, kde se IE9 profiluje jako sponzor oblíbeného seriálu Dexter.

Celá reklamní kampaň pracuje s heslem „Měníme web navždy“, který vychází z původního anglického sloganu „IE9 will change the web forever.“ Microsoft zároveň propaguje rychlost, bezpečnost a jednoduchost aktuální verze svého prohlížeče. Například webový banner obsahuje heslo „Rychlý a bezpečný, jak jste chtěli“, což je podobný styl sloganu, který redmondští používali v reklamní kampani na Windows 7.

Česká kampaň na IE9 běží od května tohoto roku, termín ukončení prozatím není známý.

 

Témata článku: Google, Microsoft, Byznys, Chrome, Internet Explorer, Reklama, Forever, Cool, Banner, Česká televize živě, Televize živě, Benefit, Billboard, Masivní útok, Reklamní kampaň, Internetová osobnost, Podobný styl, Podobná bitva, Televize Prima, Dexter

Určitě si přečtěte

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

** Tesla představila elektrický kamion ** Má obdivuhodný výkon i dojezd ** Prodávat by se měl už za dva roky

17.  11.  2017 | Vojtěch Malý | 237

Dnes je Black Friday: Přehled slev na elektroniku a počítače

Dnes je Black Friday: Přehled slev na elektroniku a počítače

** Začala slevová mánie zvaná Black Friday ** Pozor, ne všechny slevy jsou opravdu výhodné ** Průběžně sledujeme slevové akce v počítačových e-shopech

22.  11.  2017 | David Polesný | 37

Google Mapy mají nový design. Líbí se vám víc než předchozí? Tady je srovnání

Google Mapy mají nový design. Líbí se vám víc než předchozí? Tady je srovnání

** Nový design Google Map přijde na počítače i mobilní telefony. ** Zaměřuje se na zvýraznění konkrétních míst, mapové podklady jsou mnohdy upozaděné. ** Lépe pracuje s chráněnými oblastmi a parky.

20.  11.  2017 | Vladislav Kluska | 30

Microsoftu se invaze na Android daří, jeho launcher aktivně používá přes milion lidí

Microsoftu se invaze na Android daří, jeho launcher aktivně používá přes milion lidí

** Microsoft se zabydluje na platformě Android ** Nedávno představený launcher už používá milion uživatelů ** Je to stále jen zanedbatelný zlomek uživatelů Androidu, ale slibný růst

22.  11.  2017 | Vladislav Kluska | 35


Aktuální číslo časopisu Computer

Otestovali jsme 5 HDR 4K televizorů

Jak natáčet video zrcadlovkou

Vytvořte si chytrou domácnost

Radíme s koupí počítačového zdroje