Microsoft v Česku mění web navždy s reklamní kampaní na IE9

Microsoft v Česku mění web navždy s reklamní kampaní na IE9

Před časem jsem si v pořadu Týden Živě přál, aby Microsoft po vydání Internet Exploreru 9 zareagoval na tuzemskou masivní reklamní kampaň na Google Chrome a narukoval s něčím podobným. Lidé v Microsoftu se tehdy na mé dotazy na toto téma tvářili odmítavě, nakonec se tak ale skutečně stalo a v malé České republice můžeme sledovat marketingovou bitvu dvou nejdiskutovanějších webových prohlížečů v historii.

České zastoupení redmondské firmy napřímo neříká, že jde o útok na masivní kampaň Googlu a pouze vysvětluje, že „společnost Microsoft uvedla nový prohlížeč IE9 na trh. Kampaň komunikuje prohlížeč Internet Explorer, který je lídrem trhu. Má za úkol upozornit na benefity Internet Exploreru, kterými je rychlost, bezpečnost a jednoduchost.“ Z kuloárních informací je však jasné, že jde o nutný marketingový postup proti konkurenci. Internet Explorer totiž ztrácí dominantní postavení také v České republice a cenná procenta mu bere právě prohlížeč od Googlu.

Klepněte pro větší obrázek
Po českém internetu naleznete rozeseté animované bannery s modrým "éčkem".

Už na první pohled je ale jasné, že rozsah IE9 kampaně není tak obrovský, jako v případě Google Chrome. Microsoft umístil několik větších billboardů a plakátů po Praze (jeden billboard je vidět například při příjezdu do Prahy směrem od Brna, plakáty můžete vidět především v metru), zbytek aktivit pak přesunul na web a v omezené míře také do televize. Googlu naproti tomu billboardy pokryl nejen Prahu, ale také další větší tuzemská města. Televizní reklamy mu běží už několik měsíců.

Klepněte pro větší obrázek
Plakáty s reklamou na IE9 naleznete například v pražském metru. Není jich však moc, Google byl ve své době mnohem agresivnější. Autor fotky: @Houzvicka

Na českých webech je možné narazit na animované reklamní bannery, které vás po klepnutí dovedou na stránku www.menimeweb.cz. Zde se návštěvníci dozvědí nejen něco o samotném prohlížeči, ale rovněž mají možnost zjistit, jaká jsou internetová osobnost a vyhrát herní konzoli Xbox 360 s Kinectem.

Google s kampaní na Chrome a vyhledávač ve velkém vtrhnul také do největších tuzemských televizí, Microsoft je však opatrnější. Reklamu naleznete například na stanici Prima Cool, kde se IE9 profiluje jako sponzor oblíbeného seriálu Dexter.

Celá reklamní kampaň pracuje s heslem „Měníme web navždy“, který vychází z původního anglického sloganu „IE9 will change the web forever.“ Microsoft zároveň propaguje rychlost, bezpečnost a jednoduchost aktuální verze svého prohlížeče. Například webový banner obsahuje heslo „Rychlý a bezpečný, jak jste chtěli“, což je podobný styl sloganu, který redmondští používali v reklamní kampani na Windows 7.

Česká kampaň na IE9 běží od května tohoto roku, termín ukončení prozatím není známý.

 

Diskuze (42) Další článek: LikeYou.cz: Brno má novou geoflirtovací službu, anonymní vyznání obdivu

Témata článku: Google, Microsoft, Byznys, Chrome, Internet Explorer, Reklama, Cool, Forever, Masivní kampaň, Kampa, Benefit, Webový banner, Reklamní kampaň, Billboard, Podobná bitva, Dexter, Masivní útok, Banner, Televize Prima, Internetová osobnost, Podobný styl, REK, Česká televize živě, Televize živě, Televize na zeď na Mall.cz


Určitě si přečtěte

Vyzkoušeli jsme TP-Link Deco P9: zajistí doma Wi-Fi díky drátům ve zdi

Vyzkoušeli jsme TP-Link Deco P9: zajistí doma Wi-Fi díky drátům ve zdi

** Nová generace Mesh Wi-Fi s propojením přes elektrické rozvody ** Lepší parametry a nižší cena než u předchůdce ** Aplikace zatím podporuje jen základní nastavení bez rozšířených funkcí

Tomáš Holčík | 25

17 užitečných tipů a triků pro Mapy Googlu, které byste měli znát

17 užitečných tipů a triků pro Mapy Googlu, které byste měli znát

** Mapy Googlu mají spoustu funkcí, které jsou často přehlíženy ** Využijte například podrobnější možnosti plánování cest ** Hodit se mohou i tipy na sdílení nebo pohledy do minulosti

Karel Kilián | 25

Biblická potopa Česka: Jak bychom dopadli, kdyby nás zatopil oceán

Biblická potopa Česka: Jak bychom dopadli, kdyby nás zatopil oceán

** Představte si biblickou potopu ** Nejprve zaniknou Děčín a Břeclav, pak i Brno a Praha ** Hlavním městem se stane Jihlava a zbytky Čechů přežijí na Kvildě

Jakub Čížek | 93

USA rozdávají chudým dotované telefony s Androidem. Jsou z Číny a plné virů

USA rozdávají chudým dotované telefony s Androidem. Jsou z Číny a plné virů

** Chudí Američané mohou dosáhnout na dotovaný mobil ** Jeden takový rozdává třeba tamní Virgin Mobile ** Má to jeden háček. Je prošpikovaný malwarem

Jakub Čížek | 42

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Google stále fotí celý svět do své služby Street View. A novodobou zábavou je hledat v mapách Googlu vtipné záběry. Podívejte se na výběr nejlepších!

redakce | 7



Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 12 bezdrátových sluchátek

Vyplatí se Apple z bazaru?

Test batohů pro notebooky

Vybíráme nejlepší sportovní hodinky