Microsoft uvolnil vývojové nástroje pro studenty zdarma

Diskuze čtenářů k článku

Dalibor Kačmář  |  25. 02. 2008 17:24

V diskuzi jsem se našel několik zajímavých postřehů a otázek, na které bych rád odpověděl.

MSDN AA - jestli nevíte, zda vaše škola/katedra má licenci MSDN AA, můžete to zjistit jednoduše zde: http://www.msdnaa.net/search/SchoolSearchIntl.aspx

Pokud zjistíte, že máte, ale nějak se k vám licence nedostávají, pak je někde chyba. Právo má každý student, který:

1, studuje na dané katedře

2, navštevuje předmět, ve kterém se produkty z MSDN AA učí nebo používají ve výuce

3, pracuje na diplomové práci, kde některý z produktů používá

Máte-li pocit, že něco u vás nefunguje, napište mi na dalibor.kacmar[at]microsoft.com

No a teď k DreamSpark. Je primárně určen těm studentům, kteří studují na školách nebo katedrách, kde MSDN AA nemají. Prostě je to jeden ze způsobů jak se dostat zdarma k legálním SW pro nekomerční použití studentů.

Z toho také plyne povinnost nějak tyto žádosti ověřit, tedy prokázat, že žadatel je studentem. V současné době neexistuje v ČR žádný jednotný systém, který by takovou službu poskytoval. ISIC karta je jedna z možností jak tento problém vyřešit. Je to spojeno sice s jejím nákupem, tedy částkou 200Kč, pokud se nemýlím, ale ruku na srdce, i kdybych ji k ničemu jinému nevyužil, tak za legální licence v uvedeném rozsahu to stojí. Ne?

Dalibor Kačmář - Microsoft s.r.o.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor Kačmář  |  25. 02. 2008 17:21

V diskuzi jsem se našel několik zajímavých postřehů a otázek, na které bych rád odpověděl.

MSDN AA - jestli nevíte, zda vaše škola/katedra má licenci MSDN AA, můžete to zjistit jednoduše zde: http://www.msdnaa.net/search/SchoolSearchIntl.aspx

Pokud zjistíte, že máte, ale nějak se k vám licence nedostávají, pak je někde chyba. Právo má každý student, který:

1, studuje na dané katedře

2, navštevuje předmět, ve kterém se produkty z MSDN AA učí nebo používají ve výuce

3, pracuje na diplomové práci, kde některý z produktů používá

Máte-li pocit, že něco u vás nefunguje, napište mi na dalibor.kacmar[at]microsoft.com

No a teď k DreamSpark. Je primárně určen těm studentům, kteří studují na školách nebo katedrách, kde MSDN AA nemají. Prostě je to jeden ze způsobů jak se dostat zdarma k legálním SW pro nekomerční použití studentů.

Z toho také plyne povinnost nějak tyto žádosti ověřit, tedy prokázat, že žadatel je studentem. V současné době neexistuje v ČR žádný jednotný systém, který by takovou službu poskytoval. ISIC karta je jedna z možností jak tento problém vyřešit. Je to spojeno sice s jejím nákupem, tedy částkou 200Kč, pokud se nemýlím, ale ruku na srdce, i kdybych ji k ničemu jinému nevyužil, tak za legální licence v uvedeném rozsahu to stojí. Ne?

Dalibor Kačmář - Microsoft s.r.o.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mikro  |  22. 02. 2008 16:48

neviem co sa okolo toho robi taky humbuk, j MS ma podobny program uz roky, pre SK aj CZ vratane -- MSDNAA. Ja mam takto VS2005/2008, Windows, MSDN, MS Visio, MS Project atd... vlastne ako tak pozeram, tak vsetky z toho zoznamu + niektore, ktore tam ani nie su.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 02. 2008 10:58

Me to vzdy spadne na url http://www.microsoft.com/express/download/default.aspx

Zkousel jsem Firefox (2.0.0.12), IE 6 i IE 7 - s poslednima zaplatama.

Je docela vtipne, ze MS pada prohlizec na jejich vlastnich strankach

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  21. 02. 2008 11:08

Nepada, jede ok, problem u tebe...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jenda  |  21. 02. 2008 11:15

Prohlizim to uz par desitek minut (vcetne videa pro zacatecniky a videi pro tvorbu her atd.) a vsechno je v poradku - vsechny URL (MSIE z XP/pro).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Štěpán Bechynský  |  21. 02. 2008 10:53

Hlavní rozdíl mezi MSDN AA a DreamSpark je opravdu v tom, že MSDN AA je pouze pro studenty vybraných předmětů a obsahuje, kromě her a některých serverů, v podstatě veškerý SW od MS pro nekomerční použití. DreamSpark je určen pro všechny studenty a také pro nekomerční použití. Proč není DreamSpark v ČR? V ČR zatím neexistuje jednotná možnost, jak ověřit studenta, narozdíl třeba od Slovenska, kde mají oficiální db studentů. S největší bravděpodobností se to bude u nás řešit přes ISIC karty, tak jako v jiných zemích.

Štěpán Bechynský, Microsoft

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tinkertain  |  21. 02. 2008 11:13

Díky moc za informace, dovolil bych si jednu vždy nepříjemnou otázku - máte nějaký (i velmi hrubý) odhad na dobu, kdy bude DreamSpark dostupný i u nás?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sdf  |  21. 02. 2008 12:18

a co ti, co isic kartu nemaji? moje vs (jedna v brne) ma jen e-index a jiny doklad nemame (teda vyjma pisemneho potvrzeni na vl. zadost) :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
povinný údaj  |  21. 02. 2008 12:34

Nejspíš si musíš koupit ISIC za vlastní prachy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 02. 2008 15:08

Problém je, že studenti kombinovaného studia ISIC kartu dostat nemůžou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 02. 2008 22:19

MSDNAA neobsahuje nielen hry a niektore servery, ale ani MS Office.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Intri  |  22. 02. 2008 03:42

Jo, tohle je víc než svatá pravda, studentská licence Office by se hodně hodila... Ale pokud jde o to, osobně jsem se hodně bránil OpenOffice, ale jeho ovládání je velmi intuitivní a značně podobné MS Officu 2000. Takže to, že v MSDNAA Office chybí, není až taková rána - OpenOffice ho dokáže opravdu obstojně nahradit.

Každopádně z MSDNAA mám teď Vistu a Visual Studio, škoda jen, že MS nepřeje studentům snadnější způsob výdělku právě za pomocí dostupného softwaru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 02. 2008 17:26

Taky bych si nestěžoval, ale Microsoft Office Home and Student 2007 CZ OEM za 1 000Kč a Microsoft Office Home and Student 2007 CZ za 1 400Kč není až tak moc že.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  24. 02. 2008 23:14

Hmm a odkud si moje PEO vycucava delku meho studia? Rika se tomu tusim matrika studentu. Takze kdyz jde o to jestli ma student platit nebo ne, tak se informace najdou, ale opacne nikoli? :) (pravda budou tam zrejme jen studenti VS)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas  |  21. 02. 2008 10:09

No ja jsem studentem informatiky na VŠB-TUO a máme k dispozici v rámci této akce nejen vývojové nástroje, ale taky tří leté licence na různé windows, Xp prof. ,2000,Vista bussiness. Sice používám Linux, ale pokud máme v C++ programovat ve visual.. tak se to hodí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asd  |  21. 02. 2008 00:50

IT skoly maji stejne MSDNAA, kde je toho navic vic, tak k cemu tohle? pochybuju, ze by si pravnici stahovali VS2008

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chatumbabub  |  21. 02. 2008 01:18

tak tak.. Jen je tu rozdil, ze MSDNAA musi zaridit skola. Ale to snad kazda slusna dela :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Proki  |  21. 02. 2008 08:32

Jsem student informatiky na Pardubické univerzitě a o MSDNAA jsem tady ještě neslyšel. Asi se budu muset někde optat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Freeman  |  21. 02. 2008 11:03

Zkus nasledujici odkazy

http://msdn60.e-academy.com/elms/Storefront/Home.aspx?campus=uprd_ditr

http://msdn62.e-academy.com/elms/Storefront/Home.aspx?campus=upard_uselin

http://msdn63.e-academy.com/elms/Storefront/Home.aspx?campus=uparus_sysinz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin_  |  21. 02. 2008 16:59

ja jsem taky student pardubicke univerzity a MSDNAA vyuzivame uz 3 rok. ale musi vam to povolit ucitel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sid  |  21. 02. 2008 01:22

MSDNAA sice mame (CVUT FEL), ale ty licence jen tak nerozdavaji. Alespon u nas je to tak, ze pristup dostanou studenti urcitych predmetu, kde se v nejakem tom C# programuje. Ja takovy predmet zapsany nemel a kdyz jsem v tom neco potreboval udelat, tak jsem musel pouzit kamaradovu licenci. Myslim, ze tohle je dobry krok (pro Microsoft).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chatumbabub  |  21. 02. 2008 01:29

Na VSB je to tak, ze musis mit zapsany nejaky predmet z katedry, ktera MSDNAA poskytuje. ( tj katedra informatiky)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
syky01  |  21. 02. 2008 01:32

na Fi MUNI má k MSDN AA přístup každý a jako bonus je tam i licence winXP (32/64bit CZ/EN) Vista (32/64bit CZ/EN) + vše z článku + ještě něco navíc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
God.zilla  |  21. 02. 2008 13:17

Nejen informatici ale potřebujou vývojářské nástroje -- aplikované obory na přířodovědecké fakultě (výpočetní biologie, aplikovaná matematika) se bez počítačů taky neobejdou a MSDNAA se na ně nevztahuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
povinný údaj  |  21. 02. 2008 14:44

Tak ať fakulta zažádá(=zaplatí) o členství v MSDNAA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Scarysek  |  21. 02. 2008 02:28

Na kyberně (ssakhk.cz) je to tak, že licenci má automaticky každý student. Učitel tenkrát říkal, že nechápe proč mají na ostatních školách takové restrikce, licence je prý platná pro všechny studenty té školy. (Tohle ale berte s rezervou, je to dva nebo tři roky stará informace)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Golem II  |  21. 02. 2008 02:28

Na ZCU Fav mame k dispozici z MSDN AA snad vsechno krome office ... (pro studenty, ktery maji zapsanej alespon jeden predmet z katedry informatiky ...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Messa  |  21. 02. 2008 03:11

AFAIK staci mit zapsany jakykoliv predmet z katedry pocitacu, C# ani jinych MS technologii se vubec tykat nemusi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 02. 2008 09:13

Jo, aspon kdyz jsem na FEL chodil tak to tak bylo. Akorat ze jsem si stahnul akorat XP 64bit, ktere nakonec byly stejne na nic, protoze na vetsinu veci clovek stejne nesehnal drivery

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
baki  |  21. 02. 2008 07:22

na VUT FIT mame pristup ke vsemu snad :). krome officu a jeste neceho. takze parada ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bb  |  21. 02. 2008 07:23

na VUT FEKT i FIT mame pristup k MSDN AA vsichni bez omezeni - vsechny windows, + vyse zminene nastroje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
baki  |  21. 02. 2008 08:42

byl jsem drive

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anicka z rise yahoo  |  21. 02. 2008 10:20

Bb to napsal presneji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zigi  |  21. 02. 2008 09:28

Na VSE je potreba mit zapsany nejaky predmet z katedry KIZI ci KIT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
some  |  21. 02. 2008 09:55

Už je to myslím rozšířenější viděl jsem to i na jiných fakultách / katedrách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zigi  |  21. 02. 2008 09:29

Na VSE je potreba mit zapsany nejaky predmet z katedry KIZI ci KIT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pack  |  21. 02. 2008 20:52

JJ mas pravdu, ale nevztahuje se to na kazdy predmet pod napr. KIT, ale pro par urcitych predmetu. Studuju na KIT a pristup jsem dostal az nyni, co jsem si zapsal Softwarovy inzenyrstvi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 02. 2008 17:21

Licence se rozhazujou jak chceš, jenom musíš mít zapsán předmět z katedry počítačů, nebo katedry řízení.

A to má každý prvák na FELu naprosto stoprocentně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asdfhjkl  |  21. 02. 2008 11:04

To vůbec není pravda. Abys získal soft z MSDNAA, tak nestačí být pouze studentem participující školy. Já jsem na MFF a MSDNAA jsem na vývoj v C++ nedostal. S touhle novou iniciativou od MS skutečně stačí být pouze studentem a pak, na rozdíl od MSDNAA, "No questions asked" ohledně toho, na co to přesně potřebuju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BobTheBuilder  |  21. 02. 2008 11:20

Skutečně podle licence MSDN AA nestačí být studentem školy - ostatně, škola (fakulta) licenci na MSDN AA nemá, má ji konkrétní ústav/katedra (department), zajišťující příslušnou výuku.

Někde (třeba VUT FIT) to platí pro všechny, protože všichni mají povinně předměty, kterých se to týká, není tam tedy žádný problém s literou licence.

Licence MSDN AA je poměrně přísná (pro výuku), třeba tohle bude lepší - nezbude, než si obě licence pořádně přečíst.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Messa  |  21. 02. 2008 13:00

Jde o to, ze si clovek takhle muze MS technologie sice vyzkouset a naucit, ale nemuze v tom udelat nic cim by si mohl privydelat (podle licence). A to se asi nezmeni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asdfhjkl  |  21. 02. 2008 16:17

Můžeš, pokud v tom napíšeš při dodržení licence něco, co pak chceš použít komerčně, tak stačí zakoupit stejnou edici Visual Studia, ve které jsi to pod MSDN AA napsal, a můžeš to vydat komerčně, i když jsi to celé napsal ve VS, které jsi získal z MSDN AA. Viz licence. Jediný problém tam je, co můžeš psát pomocí MSDN AA edice VS. MSDN AA v podstatě chce, abys produkty používal pouze pro zadání ze školy. Takže jestli dostaneš ve škole zadání, které jde pak komerčně využít, je to OK (pokud si před vydáním koupíš plnou edici); ale nemůžeš psát něco do školy (to je v pořádku) a paralelně psát vlastní komerční projekt (to není v pořádku), na ten pak "zegalizace" koupí VS neplatí. Aspoň tak jsem to pochopil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asdfhjkl  |  21. 02. 2008 16:12

ano, vím, četl jsem ji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor