Microsoft | Výzkum | Virtuální realita

Microsoft ukázal výzkum simulace dotyku ve virtuální realitě

Microsoft ukázal výzkum simulace dotyku ve virtuální realitě

Zatím je virtuální realita především otázkou obrazu a částečně i pohybu, řešení otázky zpětné vazby jsou zatím v počátcích a Oculus nebo Vive se snaží nejdříve o vizualizaci rukou. Microsoft prezentoval výzkum z oblasti zpětné odezvy právě pro virtuální realitu.

Jak lze vidět na videu, Microsoft vytvořil dva různé nástroje – NormalTouch a TextureTouch, které jsou v této fázi vývoje zaměřené pouze na jediný testovací prst.

NormalTouch se snaží o simulaci dotyku na různé objekty, které mohou mít i různé vlastnosti a tvary. TextureTouch se čtyřmi pohybujícími se piny naopak řeší samotnou texturu povrchu. Vše pochopitelně snímá i systém pro detekci pozice (OptiTrack).

Zpětná vazba je nutnou součástí budoucí virtuální reality, takže výzkum v této oblasti je jistě důležitý pro pokrok. Microsoft sice zatím nemá vlastní systém pro virtuální realitu, ale soustředí se na rozšířenou realitu v podobě dražšího systému Hololens. I u rozšířené reality lze ale zpětnou vazbu využít pro lepší uživatelský zážitek.

Váš názor Další článek: GTX 1050 a GTX 1050 Ti jsou venku. Nabídnou nízkou cenu a výkon pro hraní ve Full HD

Témata článku: Technologie, Věda, Hardware, Microsoft, Výzkum, Virtuální realita, HoloLens, Rozšířená realita, Simulace, ACM, Texture, Virtuální, Realita, Zpětná vazba, Uživatelský zážitek, Dotyk, Vazba, Flat


Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test androidů do 6 500 Kč

Tipy na starší foťáky za super cenu

Důkladný test sportovních kamer

Dárek pro každého: první vydání Computeru