Microsoft ukázal výzkum simulace dotyku ve virtuální realitě

Microsoft ukázal výzkum simulace dotyku ve virtuální realitě

Zatím je virtuální realita především otázkou obrazu a částečně i pohybu, řešení otázky zpětné vazby jsou zatím v počátcích a Oculus nebo Vive se snaží nejdříve o vizualizaci rukou. Microsoft prezentoval výzkum z oblasti zpětné odezvy právě pro virtuální realitu.

Jak lze vidět na videu, Microsoft vytvořil dva různé nástroje – NormalTouch a TextureTouch, které jsou v této fázi vývoje zaměřené pouze na jediný testovací prst.

NormalTouch se snaží o simulaci dotyku na různé objekty, které mohou mít i různé vlastnosti a tvary. TextureTouch se čtyřmi pohybujícími se piny naopak řeší samotnou texturu povrchu. Vše pochopitelně snímá i systém pro detekci pozice (OptiTrack).

Zpětná vazba je nutnou součástí budoucí virtuální reality, takže výzkum v této oblasti je jistě důležitý pro pokrok. Microsoft sice zatím nemá vlastní systém pro virtuální realitu, ale soustředí se na rozšířenou realitu v podobě dražšího systému Hololens. I u rozšířené reality lze ale zpětnou vazbu využít pro lepší uživatelský zážitek.

Váš názor Další článek: GTX 1050 a GTX 1050 Ti jsou venku. Nabídnou nízkou cenu a výkon pro hraní ve Full HD

Témata článku: Hardware, Microsoft, Věda, Technologie, Virtuální realita, Výzkum, Rozšířená realita, HoloLens, Simulace, Zpětná vazba, Virtuální, Flat, ACM, Dotyk, Realita, Uživatelský zážitek

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší