Microsoft uchovává seznam přehraných titulů

Diskuze čtenářů k článku

Pietro Morák  |  25. 02. 2002 09:06

Zcela souhlasím s názorem , že p.Marek Němec je VůL . Ale pochopte ho , musí něco dělat za ty prachy , co mu jeho chlebodárce platí za celkem dost

matoucí kydy . Vždyť to patří Computer Press-u .

Pane Němec , kdy si už konečně vytáhnete hlavu z prdele ?  Váš tajný obdivovatel.

Pan Pietro Morák

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dagi  |  25. 02. 2002 08:16

opravdu se musim smat, rekacim typu je to jako cache nebo histoty list, mozna kdybyste si o tom precetli nekde jinde tak by ste vedeli, ze problem je vtom, ze WMP ma unikatni cislo podle ktereho je identifikovatelny. Pri vlozeni jakehokoliv DVD se proste tohle cislo+nazev DVD a kdovijake jeste informace sproste zalogujou do DB MS. Kdovi jake ma MS stemito udaji umysl, kazdopadne je to zavazne poruseni anonymity a bezpectnosti. Reakce typu poctivcovi je to jedno, zlodej se boji jsou kratkozrake, me osobne (WinXP nemam), to prijde velice slusne receno drze, drzet si informace o tom na co koukam. Nevim jak chce MS ziskat duveru zakazniku zpet jak proklamoval velky Bill, ale takhle se mu to moc nepovede.

Dagi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gumidatko  |  25. 02. 2002 03:59

Tak to je husty. Tak jak to rika posledni prispevek je to skandal!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ropacek  |  22. 02. 2002 18:44

Panove, nez se tu budete dal ztrapnovat prirovnavanim teto vlastnosti k cache apod., bylo by dobre si precist, jak je to doopravdy. Ovsem pravda je, ze na Zive se to nedoctete :–) .. tady si vzdycky (jako posledni) nekde neco prectou a pak napisou, jak to pochopili oni :–)

Skutecnost je takova, ze Media Player si vyzada _ze_ serveru Microsoftu informaci k prehravane veci. Pri teto zadosti se ale serveru Microsoftu vas pocitac (jeho MP) jednoznacne identifikuje! A v tom je ten problem. Ne v tom, ze jednou stazena data jsou ulozena ve vasem kompu. Ale v tom, ze v "logu" u MS je prirazeni "vas pocitac - prehravane dilo". A ten je ulozen tam.
Podstata problemu je tedy v odesilani te identifikace - ktera "teoreticky" neni zapotrebi vubec k nicemu. Otazkou je, k cemu je zapotrebi doopravdy :–)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Petrla  |  22. 02. 2002 15:38

To je přece normální keš. Myslím, že to vytváří úplně stejný právní problém, jako jakýkoliv jiný history list nebo keš v jakémkoliv jiném SW.

Akorát by to mělo být snadno tlačítkem vymazatelné, to asi ano. Ale jinak je nesmysl z toho dělat nějakou kauzu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  22. 02. 2002 12:50

Zloději se bojí, poctivci je to jedno....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sartori  |  22. 02. 2002 13:56

no eXPeriment, no problem ))
btw prave jsem si 1000x prehral DVD "Dr Strangelove"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Saip  |  22. 02. 2002 11:44

U mne ma WMP zakazany pristup na net na firewallu, takze ma smulu   Ale jinak by to bylo celkem zajimavy, k cemu by MS pouzil muj seznam, protoze by na nem nasel jen veci, ktere jsem WMP prehraval pouze omylem (pouzivam cokoliv jineho nez WMP, ale po instalaci holt nez clovek nastavi spravne pripony spravnym programum, tak to chvilku trva) pripadne nejake porno, na ktere WMP staci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  22. 02. 2002 12:23

Ty jsi vazne borec!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viktor Janeba  |  21. 02. 2002 18:09

... no a taky uklada naposledy spustene programy a naposledy otevrene soubory. SKANDAL! Poruseni ochrany osobnich dat!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miro  |  21. 02. 2002 14:21
Pegas  |  21. 02. 2002 14:11

...kvôli tomu "ů" som si nainštaloval CZ klávesnicu

a tiež to išlo už pri W3x

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Škola  |  21. 02. 2002 12:58

Pan Nemec, zda se, objevil Ameriku. Nevim, jak kdo, ale ja na svych Win95 (ano, uz 95!) mam soubor "cdplayer.ini", ve kterem jsou infa i prehranych CD. A to nikoli z CDDB, ale z prehravace dodaneho ke zvukovce, ktery jeste neumi dlouha jmena! Takze se domnivam, ze pan Nemec dela z vlastnosti, ktera byla uz ve Win3.11, zhavou novinku WinXP.

David Škola
skoladavid@volny.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Němec  |  21. 02. 2002 13:05

Třeba vás taky brzo přijdou navštívit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Škola  |  22. 02. 2002 08:14

Važený pane Němci.
Je vidět, že jste mou reakci vůbec nepochopil. Prosím, přečtěte si ji ještě jednou. Třeba příjdete na to, že jsem vůbec nereagoval na fakt, že si tato data Windows ukládají. Pouze mi vadilo, že Vy jste tuto vlastnost prezentoval jako žhavou novinku Media Playeru 8 a Windows XP, zatímco touto vlastností disponovaly už Windows 3.11 (ne li ještě dřívější). A už vůbec jsem se nedotkl ochrany soukromých dat.

David Škola
skoladavid@volny.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lister  |  21. 02. 2002 11:26

Ja osobne nechapu, proc fsichni neustale demonizujou posilani info programy at uz od ms nebo kohokoliv jineho na kterykoliv server. LIDI VY STE NIKDY NESLYSELI O FIREWALLU??? ten si muze nainstalovat kdokoliv a presne kontrolovat jake info system posila nebo prijima, ja osobne firewall pouzivam, a krome opery, ktera ma defaultne povoleny prenosy mi kazdy prenos firewall hlasi a ja ho povolim nebo zakazu. NO PROBLEMO ;O)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
male Zvire  |  21. 02. 2002 15:53

A ten Firewall... neni nahodou od MS??? Nechci malovat čerta na zeď.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bzf  |  21. 02. 2002 23:08

No a co ti brání pozivat treba ten od www.tinysoftware.cz
BzF

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sartori  |  22. 02. 2002 13:52

koukam, ze ty toho o problematice taky moc nevis, co? )))))))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wewe  |  23. 02. 2002 18:42

Using a packet sniffer I was able to observe WMP making these queries to
a Microsoft server each time a new DVD movie was played. The packet
sniffer also showed the movie information which was returned to WMP by
the Microsoft servers.
The first HTTP GET request sent by WMP identified the movie being
played. For example, an HTTP GET request is made for this URL for the
"Dr. Strangelove" DVD:

http://windowsmedia.com/redir/QueryTOC.asp?WMPFriendly=true&locale=409&
version=8.0.0.4477&
cd=1E+96+1B1E+30D9+42D8+5D61+783E+9083+C49C+F0C8+1151E+13CF9+
15812+16C5D+1A04F+1BF2D+1ECB7
+212E1+22E48+25724+27E9D+2A91A+
2D0E6+2F451+38367+3CF64+4A4D6+4C001+4D517+4E51B+4FDBC+51F74

 

 

tolik k firewalu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miro  |  21. 02. 2002 10:44

Čo je to za hlúposť v článku, veď info z CDDB alebo freeDB databáz sa v každom prehrávači uchováva po stiahnutí lokálne. Dôležité je len to, či to M$ zneužíva a necháva si to posielať do Redmondu. Ale to by som chcel veľa, aby o tom bola informácia v článku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Němec  |  21. 02. 2002 10:48

Důležité je to, že Microsoft o tom neinformoval.
A o tom jestli se informace uchovávají na serveru Microsoftu není nikde zmínka, časem se to určitě zjistí. Kdo by taky chtěl, aby se to provalilo?

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa Kokes  |  21. 02. 2002 12:01

A proc by o tom mel informovat? Ukladani CDDB infa lokalne je naprosto standardni operace, kterou snad delaj vsechny CD prehravace (a pokud to nedelaj, tak jsou uplne pitomy). Kdyz si predstavim, ze bych ty udaje mel pokazdy zadavat rucne (protoze v informacich na CDDB je takovej bordel, ze jsou z vetsi casti nepouzitelny), tak bych se musel zblaznit, aby mi to loklani ukladani zacalo vadit!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor