Microsoft Soapbox v aktuální „YouTube podobě“ končí

Microsoft Soapbox v aktuální „YouTube podobě“ končí

Služba pro sdílení videa Soapbox se uzavře veřejnosti a Microsoft tak přestane přímo konkurovat YouTube od Googlu. Médiím to řekl viceprezident největší softwarové firmy světa Erik Jorgensen, který vše odůvodnil především současnou ekonomickou situací. Dle jeho slov je finančně nesmírně náročné provozovat službu pro sdílení videa na internetu, zvláště pak v případě, kdy této oblasti chybí jednoznačně úspěšný obchodní model.

Trápí se i dominantní Google

Na celosvětovém trhu v tomto druhu internetového podnikání figuruje několik podobných služeb, přičemž jednoznačné prvenství drží YouTube. Podle prozatím posledních měření mu patří více než polovina trhu, kdežto například Soapbox paběrkoval na pouhých 3 procentech. Jorgensen zároveň prohlásil, že Soapbox jako služba úplně nekončí, pouze se uzavře před širokou veřejností z hlediska možnosti publikovat vlastní videa. Služba by měla být přístupná blogerům, přispěvovatelům do diskusních fór a tzv. občasným novinářům, kteří budou moci vkládat svá videa nějakým způsobem korespondující s obsahem portálu MSN.com od Microsoftu.

Klepněte pro větší obrázekJorgensen ale upozornil i na to, že strategie v segmentu internetového videa není úplně jasná a podotknul, že se politika okolo Soapboxu ještě může v budoucnu změnit. O tom, že amatérské video na internetu není zase takové komerční terno, ostatně může vyprávět i dominující Google. Ten YouTube v roce 2006 odkoupil od stejnojmenné společnosti za 1,65 miliardy amerických dolarů, aby posléze zjistil, že není snadné tuto sumu dostat během krátkého období zpět. Samotnému YouTube už v roce 2006 zvonila hrana, protože náklady na provoz serverů, spotřebu a datové toky vysoce přesahovaly zisky a docházely peníze od investorů. Google v té době už byl finančně v bezpečí a odkup financoval z vlastní hotovosti.

Firmy nechtějí příliš inzerovat tam, kde by jejich produkty a služby byly spojovány s amatérským a často nekvalitním obsahem. Jinak úspěšný kontextový reklamní model Googlu tak zde z části selhal a je velice těžké přijít s něčím jiným. Google se tradičně snaží vyhnout vkládané audiovizuální reklamě přímo do videí, zkusil ale například vkládat textové odkazy. Ty však tolik prokliků nezaznamenávají. Populární časopis Time i proto YouTube zařadil mezi 10 technologických průšvihů za posledních 10 let. Více o tom třeba v jednom z vydání Týden Živě.

Jednou z úspěšných strategií se jeví uzavírání smluv s producenty komerčního video obsahu. Na YouTube se proto začínají objevovat filmy a seriály z produkce MGM, Sony a dalších zábavních gigantů. Zde se Googlu reklamu daří prodávat relativně dobře, o výnosy se pak děli právě s těmito firmami. Amatérský videobsah je lákavý především pro běžné návštěvníky, na druhou neláká inzerenty.

Témata článku: Microsoft, Google, Byznys, Web, Internet, YouTube, Google Video, Youtube Video

7 komentářů

Nejnovější komentáře

  • clie 19. 6. 2009 9:58:25
    Já to snad i slyšel, ale dnes jsem se tam šel mrknout poprvé a naposled :-D
  • akira.uzai 19. 6. 2009 7:40:44
    to jako, že tam není vyhledávání těch videí v rámci souapboxu?
  • kozec 18. 6. 2009 20:35:08
    Snad "*bolo* to premakanejsie..." :-P
Určitě si přečtěte

Pojďme programovat elektroniku: Postavíme si titěrnou Wi-Fi meteostanici s lepším teploměrem než Netatmo

Pojďme programovat elektroniku: Postavíme si titěrnou Wi-Fi meteostanici s lepším teploměrem než Netatmo

** Dnes se podíváme na maličkou Wi-Fi destičku Wemos D1 mini ** A připojíme k ní barometrický a teplotní shield ** Poběží na ní web a nabídne i JSON API

18.  6.  2017 | Jakub Čížek | 28

Jak vybrat monitor k počítači: nenechte se zlákat nepodstatnými parametry

Jak vybrat monitor k počítači: nenechte se zlákat nepodstatnými parametry

** Na jaké parametry se zaměřit a kde vás výrobci chtějí nachytat ** Monitory se stále více specifikují pro konkrétní určení ** Náročný hráč nebo profesionální grafik mají různé požadavky

20.  6.  2017 | Tomáš Holčík | 31

Dlouhodobý test HTC Vive: co vám recenze o virtuální realitě neřeknou

Dlouhodobý test HTC Vive: co vám recenze o virtuální realitě neřeknou

** Ani hry se sebelepší grafikou vás nevtáhnou tolik, jako ve virtuální realitě ** Pro sledování filmů není VR ani zdaleka ideální ** I první generace je skvělá, stále však působí jako prototyp

20.  6.  2017 | Stanislav Janů | 22

Jak unikají informace o nových iPhonech? Třeba podprsenkami čínských pracovnic

Jak unikají informace o nových iPhonech? Třeba podprsenkami čínských pracovnic

** Na černém trhu mohou zaměstnanci továren za kradené součástky inkasovat částku ve výši ročního platu ** Velké množství informací je vyneseno i z centrály Applu ** Díly jsou pašovány v botách, podprsenkách i odpadem

21.  6.  2017 | Stanislav Janů | 24


Aktuální číslo časopisu Computer

Bojujeme proti Fake News

Dva velké testy: fotoaparáty a NASy

Co musíte vědět o změně evropského roamingu

Radíme s výběrem základní desky