Microsoft Soapbox v aktuální „YouTube podobě“ končí

Microsoft Soapbox v aktuální „YouTube podobě“ končí

Služba pro sdílení videa Soapbox se uzavře veřejnosti a Microsoft tak přestane přímo konkurovat YouTube od Googlu. Médiím to řekl viceprezident největší softwarové firmy světa Erik Jorgensen, který vše odůvodnil především současnou ekonomickou situací. Dle jeho slov je finančně nesmírně náročné provozovat službu pro sdílení videa na internetu, zvláště pak v případě, kdy této oblasti chybí jednoznačně úspěšný obchodní model.

Trápí se i dominantní Google

Na celosvětovém trhu v tomto druhu internetového podnikání figuruje několik podobných služeb, přičemž jednoznačné prvenství drží YouTube. Podle prozatím posledních měření mu patří více než polovina trhu, kdežto například Soapbox paběrkoval na pouhých 3 procentech. Jorgensen zároveň prohlásil, že Soapbox jako služba úplně nekončí, pouze se uzavře před širokou veřejností z hlediska možnosti publikovat vlastní videa. Služba by měla být přístupná blogerům, přispěvovatelům do diskusních fór a tzv. občasným novinářům, kteří budou moci vkládat svá videa nějakým způsobem korespondující s obsahem portálu MSN.com od Microsoftu.

Klepněte pro větší obrázekJorgensen ale upozornil i na to, že strategie v segmentu internetového videa není úplně jasná a podotknul, že se politika okolo Soapboxu ještě může v budoucnu změnit. O tom, že amatérské video na internetu není zase takové komerční terno, ostatně může vyprávět i dominující Google. Ten YouTube v roce 2006 odkoupil od stejnojmenné společnosti za 1,65 miliardy amerických dolarů, aby posléze zjistil, že není snadné tuto sumu dostat během krátkého období zpět. Samotnému YouTube už v roce 2006 zvonila hrana, protože náklady na provoz serverů, spotřebu a datové toky vysoce přesahovaly zisky a docházely peníze od investorů. Google v té době už byl finančně v bezpečí a odkup financoval z vlastní hotovosti.

Firmy nechtějí příliš inzerovat tam, kde by jejich produkty a služby byly spojovány s amatérským a často nekvalitním obsahem. Jinak úspěšný kontextový reklamní model Googlu tak zde z části selhal a je velice těžké přijít s něčím jiným. Google se tradičně snaží vyhnout vkládané audiovizuální reklamě přímo do videí, zkusil ale například vkládat textové odkazy. Ty však tolik prokliků nezaznamenávají. Populární časopis Time i proto YouTube zařadil mezi 10 technologických průšvihů za posledních 10 let. Více o tom třeba v jednom z vydání Týden Živě.

Jednou z úspěšných strategií se jeví uzavírání smluv s producenty komerčního video obsahu. Na YouTube se proto začínají objevovat filmy a seriály z produkce MGM, Sony a dalších zábavních gigantů. Zde se Googlu reklamu daří prodávat relativně dobře, o výnosy se pak děli právě s těmito firmami. Amatérský videobsah je lákavý především pro běžné návštěvníky, na druhou neláká inzerenty.

Diskuze (7) Další článek: Facebook se opět opičí po Twitteru, tentokrát ve velkém

Témata článku: Microsoft, Google, Byznys, Web, Internet, YouTube, Soapbox, M/s, Akt, Youtube Video, Google Video, MGM, YouTube od Googlu, Zábavní gigant, Ekonomické hledisko, Krátké období, Sdílení videa, Technologický gigant, Úspěšný model, Komerční model


Určitě si přečtěte

Šest nejlepších služeb a aplikací pro automatizaci online světa a chytré domácnosti

Šest nejlepších služeb a aplikací pro automatizaci online světa a chytré domácnosti

** Nastavte si automatiku na každodenní rutinní záležitosti ** Propojte online služby a chytrou domácnost ** Vybrali jsme šest nejlepších služeb pro automatizaci

Karel Kilián | 15

Jak nahradit webkameru: jde to telefonem, zadarmo a s lepším obrazem

Jak nahradit webkameru: jde to telefonem, zadarmo a s lepším obrazem

** Koronavirus donutil mnohé zaměstnance pracovat z domova ** V souvislosti s tím vzrostla poptávka po webových kamerách ** Webkameru ale nemusíte kupovat – stačí mobil a aplikace!

Karel Kilián | 15

Galerie: Podívejte se na čínský Linux, se kterým to na svých PC zkusil i Huawei

Galerie: Podívejte se na čínský Linux, se kterým to na svých PC zkusil i Huawei

** Huawei se loni dostal do křížku s USA ** Začal to proto zkoušet s konkurenčním operačním systémem ** Jmenuje se Deepin a před pár dny se dočkal nové verze

Jakub Čížek | 46

AR není ani po letech žádný trhák. Teď to zkusí Hybri, který svleče vaše kamarádky

AR není ani po letech žádný trhák. Teď to zkusí Hybri, který svleče vaše kamarádky

** Rozšířené realitě i po letech chybí praktické využití ** Selhaly mobilní aplikace i AR brýle ** Floridské studio to proto zkusí přes bizarní erotiku Hybri

Jakub Čížek | 18


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest SSD s kapacitou 1 TB

Srovnávací test robotických vysavačů

Vybíráme nejlepší telefony na trhu

Jak zlepšit zvuk televize