Microsoft skutečně stojí za financováním SCO

Diskuze čtenářů k článku

qwertz  |  14. 03. 2004 17:17

MS dela naprosto logicka reseni, kupuje to co se mu hodi a ma na to. Nechapu proc tohle nekoho rozciluje nebo zarazi. Linux je nacpany kupou perfektne naprogramovanych a funkcnich technologii. Neni velky problem jich spousty pridat do sveho systemu. Problem je jak? Sve zdrojaky MS sice nezverejnuje, ale jsou skoly a podobna zarizeni ktera je maji a mohou je trochu kontrolovat. MS nemuze jen tak ukrast kod a nekam k sobe ho strcit, ale kdyz si potazmo ziska licenci pres SCO muze si delat cokoliv a byt vklidu. Tak to proste dela. Linux ma porad dost co ukazat a Bill tuhle valku stejne nikdy nevyhraje a asi nema ani chut Linux znicit, je lepsi dusevni vlastnictvi Linuxu zdimat a pak na nem vydelavat. Prvni cast s SCO je rozehrana - legalizovat zdimani Linuxu.

Moralne je to prasarna a vedi to vsichny, ekonomicky je to logicke a pro MS prirozene. Fakt je, v cem ma prsty jeste Bill a v cem rozjeta masinerie pravniku, ekonomu, chtivych manazeru a cert vi jeste jakych srac....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubos  |  14. 03. 2004 19:45

A muzes mi prezradit, jak si MIcrosoft muze legalizovat kod, ktery napsalo par dost dobrych programatoru na cele s Linusem ? Pokud vim, jejich kod je jimi licencovan jako GPL.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Buster  |  13. 03. 2004 19:35

Jestlize linux tyto podpasofky od jinych spolecnosti ustoji (a ja pevne doufam ze ano), tak at si MS dela co chce. Me uz radu let rozesmiva ta jejich tupost kterou si ve sve neskonale blbosti ani neuvedomuji. Prijde mi docela komicke ze vzdycky kdyz MS prisel s nejakou bombastickou novinkou, tak to nebyl vlastne ani produkt MS. Viz. DOS , IE, tedkonc ten novej antivirak a firewall. To jsou fsechno veci ktere vynalez nekdo uplne jinej. A to si vzdycky pockaj az nekdo neco vymysli a pak jdou a koupej ho a jdou a maji plnou hubu kecu o dusevnim vlastnictvi. No a aby se to dobre prodavalo tak to vydavaji za produkt ktery je jejich. Opravte mne ale kdy jedinkrat prisel MS s necim co skutecne byl jejich opakuji jejich dobrej vymysl /zapomente na windous, ja jsem rekl dobrej produkt/. To by mne teda zajimalo proc uz se MS nenavazi do MacOS. To uz je unavilo??? Ja doufam ze si linux s takovyma trubkama poradi a bude se vesele prosazovat. Vmem okoli tak jak to pozoruji se o nej zacina zajimat stale vice lidi a stale vice lidem se zacina linux libit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubos  |  14. 03. 2004 19:41

... active directory, terminal services ...

a to nepocitam veci, ktere vydava za super novinku nebo technicky pokrok , pricemz je to jenom berla, ktora obchazi nebo zaplatava neschopnost samotneho OS. Namatkou directx.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  15. 03. 2004 16:37

Active dir. .... "ukradeny" LDAP ... nekdo je tu idiot,
ale kerberos je jaksi lepsi.

Term. Serv. .... mhhhh X-Windows kurna

direct X ???? OpenGL, OSS, ALSA, SDL, ..... uz v dobach DOSu byl Allegro

MS: Udelal znovu veci ktere tu uz byly a je to v poradku, nebot kdyz to udelaji jinak tak se jen inspirovali, ale proc vzdy kdyz je chyba onapr. v OpenSSL tak je tataz chyba i v M$ SSL ????, no mozna je OpenSSL bod BSD licenci a je to OK.

Jedine co M$ skutecne vytvoril je BSOD (Blue Screen)
i ty NT jsou koupena a predelana OS/2 ... zadny VAX

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ltokar@yahoo.com  |  15. 03. 2004 17:22

NT nejsou predelany OS/2.
Jestli neco udelaji po svem, ok, vetsinou je to ale jinak. Zmrsi neco co je standardni a snazi se to protlacit tak aby s tim meli monopolni postaveni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bubu  |  13. 03. 2004 12:44

Z analytického hlediska, bude možná SCO ten kdo zachrání Linux pro uživatele. Různé verze Linuxu skupuje NOVEL např. SUse nejslušnější verze Linuxu a jak všichní ví Novel po*ral každou věc, na kterou sáhl.

Takže až to Novel zase pose*e, tak Linuxové verze za kterými v dáli bude stát Microsoft sice budou stát 300$ a více, ale stejně jak je to teď u WDOS to všichni budem používat na černo.

A mezi námi vy stát v čele microsoftu tak děláte to samý, protože za rozvojem OS nestojí banda programátorů, která o tom umí akorát hodně kecat, ale marketing, kterej má Microsoft rozjetej po celým světě. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alex  |  13. 03. 2004 15:04

I kdyby to Novell pos.al, porad je spousta jinych distribuci...
To je prave to kouzlo, ktere lide, zkazeni MS myslenim, nechapou.
A jdete nekam s marketingem. To je pouze nastroj pro ovladani svym zpusobem nesvepravnych lidi (ano, je jich vetsina).
Asi se budes divit, ale ja stat v cele MS a delat podobne poddrazy, pozvracel bych se sam ze sebe. Ne kazdy ma zisk az na prvnim miste. Nad ziskem je u nekterych lidi jeste etika...Ale to vy uz dnes asi nechapete

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Johny  |  12. 03. 2004 14:53

Microsoft je banda ha.zlů, co půjdou první ke zdi, až přijde revoluce.
(To byla parafráze na Storařova průvodce.)
Že MS financuje SCO bylo zřejmý od začátku, akorát Billovi vlezdoprdelové a řiťolízalové to nějak furt nechtěli vidět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  12. 03. 2004 15:56

Asi mas slabsi chapani ze? MS SCO nefinancuje koupil si pouze jejich dusevni vlastnictvi (Stejne jako SUN) a doporucil aby se tak zachovalky dalsi subjekty a co? Normalni je totiz nekrast.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal kašpar  |  12. 03. 2004 16:09

A tuhle větu jste si tam přečetl?


Vedoucí pracovníci společnosti Microsoft doporučili investičnímu fondu BayStar Capital investici ve výši 50 milionů dolarů do SCO Group.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  12. 03. 2004 16:54

A co takhle zajimat se o souvisloti a necist jen Zive?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lisak  |  12. 03. 2004 17:58

ted jsi me pravdu rozesmal .. :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada  |  12. 03. 2004 17:11

ad "Normalni je totiz nekrast."

Takze kdyz reknu, ze vase auto pouziva soucastku, kterou jsem vymyslel, ale nereknu vam, ktera to je. A chci za ni 300.000,- Tak vy mi je date, protoze normalni je nekrast?

lol

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonym  |  13. 03. 2004 11:17

presne o tomto to cele je

kdyz vyzaduje platbu, musi prokazat ze na ni ma narok, jinak je to stejne jako kdyz pozaduje vypalne

myslim ze podle nasi legislativy nelze oznacit chovani SCO jinak nez jako organizovany zlocin

nechapu jak to muze v USA prochazet, myslel jsem, ze i kdyz kaslou na obcanske svobody a lidska prava, tak alespon obchodni pravo maji promakane

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  12. 03. 2004 17:12

Nektere lidi muzete kopat do riti a oni se budou smat a libat Vam ruce, aby mohli tvrdit, ze je hladite po tvari.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kirk  |  12. 03. 2004 17:43

Dusevni vlastnictvi je blbost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kirk  |  12. 03. 2004 20:10

A Kirk je pablb.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
helf  |  12. 03. 2004 20:24

To muže říct jen ten, kterej žádným nedisponuje....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kirk  |  12. 03. 2004 22:24

Priznam se, ze pod dusevnim vlastnictvim si ja osobne predstavim vodnika s jeho hrnecky plnymi dusi. Co si pod tim predstavujes ty ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonym  |  13. 03. 2004 09:23

a ty si myslíš, že keď vymyslíš hranaté koliesko, že ja si ho vymyslieť nedokážem ?
kde berieš istotu, že všetci ostatní majú nižšie IQ ako ty ?
to, že si niekto beží na patentový úrad dať zapísať to hranaté koliesko ako vynález je čisto blbosť, pretože patentový úrad vlastne tým potvrdí, že jedine on maá právo to používať a vyrábať a nikto iný už také hranaté koliesko nesmie vymyslieť
a to je už z pohľadu logiky totálna blbosť

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubos  |  14. 03. 2004 19:38

Cili vsechni co poskytuji sve dusevni vlastnictvi ve forme zdrojovych kodu vsechno kdesi ukradli. Nic neni jejich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alex  |  12. 03. 2004 23:19

MS SCO samozrejme financuje skryte...
Zadna spinavost jim pro ne neni neprijatelna.
Ale mam z toho vlastne take radost. Linux nam zesilil natolik, ze se jej ti podrazaci boji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  12. 03. 2004 13:28

nepřísluší mi dělat ukvapené závěry ohledně investic Microsoftu, ale věřte mi, že tato společnost, co se financí týče, rozhodně nezaměstnává  amatéry, ale profíky. Otázka etiky či morálky  je vždy dvousečná zbraň. I Microsoft má své akcionáře, kterým se jim musí zpovídat apod.                            

                                                     David

P.S. boj mezi Microsoftem a Linuxem bude řádit věčně. :)

              

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubos  |  14. 03. 2004 19:35

Vecne ne :) Microsoft je jenom firma. Linux neni firma a zatim dost zavisi od Linuse.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nazev  |  12. 03. 2004 13:07

No a co ? SUN loni u SCO nakoupil taky licence za cca 60 mil dolarů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maly blby ale nas  |  12. 03. 2004 17:45

Ty vis, ktere licence a na co SUN od SCO koupil, nebo jen vis, ze nejake koupil? Videl bych v tom trochu rozdil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kubass  |  12. 03. 2004 12:46

To ze Microsoft zaplatil poplatky za intelektualni vlastnictvi snad neznamena ze stoji za jeho financovanim, pokud ano tak ja stojim za financovanim Microsoftu nebot jsem zaplatil poplatek za vyuzivani intelektualniho vlastnictvi Microsoftu (OS). A pokud nekdo nekomu doporuci investici do SCO tak mi to opet nepripada jako financovani SCO.
Jestli mate nejake prime dukazy, tak sem s nimy. Pokud ne tak neplacejte nesmysly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada  |  12. 03. 2004 12:59

BayStar patri M$, takze pokud jim doporucili investici 50M$ do SCO, je to jako by jim je dali primo. A ty poplatky... lol ses fakt takova naivka nebo si na to jen hrajes?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaromir Prikryl  |  12. 03. 2004 13:14

BayStar patri M$ ???? ... Microsoft representative on Thursday repeated the company's assertions from last week that "Microsoft has no direct or indirect financial relationship with BayStar."

... Skoda ze si "militantni Linuxaci" nektere veci neoveruji drive nez na Microsoft nebo jine firmy dodavajici komercni produkty zacnou plivat  :(

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maly blby ale nas  |  12. 03. 2004 13:37

No jiste...

Verime ti to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_  |  12. 03. 2004 13:37

To ze nejaky PR z MS povie ze s nimi nic nemaju neznamena, ze je to aj pravda: http://www.baystarcapital.com/public/pdf/BayStar%20White%20Paper%20October%202002.pdf

Podla tohto je najvacsi investor v Baystar firma Vulcan Ventures, Inc., ktora patri Paulovi Allenovi, spoluzakladatelovi MS a v sucasnosti "strategickemu poradcovi MS". Deviaty najvacsi investor je samotny MS.

Takze mam dojem, ze "militantni Linuxaci" si veci overili, akurat ze ty mas medzeru. Co na to, plut na nich mozes tak ci tak, ze ano?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada  |  12. 03. 2004 15:33

Dikes, nemohl jsem to najit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mishiro  |  12. 03. 2004 14:06

Ano stojis za financovanim microsoftu (dal si jim prachy == je financujes), stejne jako spousta dalsich lidi co jsou tak blby na to aby si kupovali widle. (piraty nepocitam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonym  |  13. 03. 2004 11:12

vzdyt stojis, MS zije diky tvoim prachum a proto jak nemam rad MS nemam rad ani tebe

dukazy se postupne vynoruji, napr. nedavno ten dopis

nicmene na dukazech nezalezi, protoze MS to beztak neodnese

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kirk  |  12. 03. 2004 12:42

No a ? Mne stve Microsoft uz dlouho (tak 8 let) tim, ze vyuziva monopolniho postaveni k likvidovani veskere konkurence vsemi zpusoby, ktere se nedaji povazovat za protizakonne. Takovych je nas docela dost. A pak jsou taci, kteri to povazuji za regulerni zpusob konkurencniho boje a tvrdi, ze M$ se chova spravne a nelze mu to mit za zle, dokud neporusi zakon. A tem nebude vadit ani tohle. M$ nikdy nebyl slusna firma, nekterych se z toho zveda zaludek, jini ho obdivuji. Takovato odhaleni tezko neco zmeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
T3RMiX  |  12. 03. 2004 12:46

M$ je firma která i kdyby ovládala celý svět snažila by se ovládat i kousek vesmírnýho prostoru. Maj téměř všecko a pořád jim to nestačí. Zrovna jako jejich figurka na ukaZování lidem na konfereních a výstavách p. Gates. Ten už je jen šašek na ukaZování, a i když má nejvíc $ na světě do konce života je neutratí furd se bude honit po většim Zisku měl by si někam ZalíZt a vklidu Zestárnout a neprudit :))
sorry Za velky Z ale FeedReader má asi ještě nějaký mouchy :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fettgesicht  |  12. 03. 2004 13:03

Co je FeedReader?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bugi  |  12. 03. 2004 13:16

Jestli chceš vědět, co je to FeedReader, tak si klikni nahoře na odkaz "RSS". Je to fakt dobrá věcička.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  12. 03. 2004 15:50

Já používám Abilon - malý, rychlý, free. Jediný co mě na něm se*e je, že ho nemůžu donutit aby pro prohlížení přestal používat MSIE  i když mám default Mozillu.

FeedReader se mi na W2k SP3 nespustí, kdybych se po*ral. Vždycky mi zařve, že "paměť na adrese 0000:0000 nemůže být read". Zkoušel jsem ho stahovat x-krát se stále stejným výsledkem. Co by mohlo být špatně? Ostatní aplikace běhají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vermin  |  13. 03. 2004 09:23

Mozilla Active X http://www.iol.ie/~locka/mozilla/control.htm mozna to pomuze. Par radku v cestine je i na http://www.czilla.cz/archiv.html#news:3be37d4e8179d96b0148c539d49b3597

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  13. 03. 2004 23:50

Tak to je přesně to, proč používám Mozillu. Tohle tam nechci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bugi  |  12. 03. 2004 13:05

Už jsem se lek, že to FeedReader dělá jen mě.
Od MS je to jen ubohá špinavost. Je vidět, že mají čím dál tím větší strach. Bohužel mu to nejspíš v (hn)USA projde. Podle mě by to v Evropě měl daleko těžší, ale to je jen můj odhad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MAno F.  |  13. 03. 2004 00:24

V Evrope to Mrcho$oft i ma tezsi (viz clanky na zive za posledni 2 tydny).

Btw.: (hn)USA = (Hospodarske Noviny) USA?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bugi  |  13. 03. 2004 10:25

Odmyslete si ty závorky. Dobrá, nechal jsem se unést. Omlouvám se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomas  |  12. 03. 2004 12:32

Timto u me Microsoft klesl hodne nizko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aton  |  12. 03. 2004 12:28

Je videt ze se microsoft boji linuxu, jinak by necpal penize do jeho "zniceni" :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomasini  |  12. 03. 2004 13:33

Ano ano to víte, že se M$ bojí konkurence, kterou pro něj znamená Linux. Díky tomu dokáže investovat do časopisu, za inzerci přes celou dvoustránku. Kde je jen tuna blabolů o tom, že je Linux dražší než M$. Nepochopili, že jim to Linux nenatře jen cenou, ale hlavně kvalitou!!!! Hlavní důvod, proč používáme Linux není cena, ale kvalita. M$ si myslí opak a tak ho necháme při tom. Sláva Open Source!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mishiro  |  12. 03. 2004 14:02

tak tos nepochopil asi ty. ja pouzivam linux HLAVNE kvuli tomu ze za nej nemusim davat xyz tisic jako za widle. (a urcite nas bude vic)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  12. 03. 2004 14:44

a není to jedno? Někdo primárně vyžaduje spolehlivost, jiný dobrou "cenu", třetí chce obojí (např. já . To, že linux poskytuje obojí, je jen jeho velké plus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xyz  |  12. 03. 2004 19:11

Tak, tak. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  15. 03. 2004 15:41

No ohledne te reklamy: ta rika toto: (wiz M$ web)
Windows na PC pro velkou fi. jsou v TCO o 20% levnejsi Linux + IBM Mainfarme "S/390 (Z/Series)" s povinnou rocni podporou toho HW.

Coz je jiste pravda, jen jaksi mainfarme a PC je jeksi nekde jinde ... i kdyz pro opravdu velkou fi. asy budu potrebovat takovou farmu PC ze to podle mne vyjde i draz .... uz jenom ten el. proud.
No a jestlipak do toho zapocetli ze na 3-5 let bude nutno u win dokoupit licence, zatimco u Mainfame nechate i ten HW max. prejdete na aktualizovanou v linuxu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr. Wazaaap  |  12. 03. 2004 12:16

sou to všichni stejný šmejdi - SCO, Mrquosoft, baystar a jim podobný... akorát se serou do linuxu a chtěl z něj vyrejžovat prachy aniž by se o jeho rozvoj nějak zasloužili (v případě SCO to platí dvojnásob). KILL'EM ALL!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor