Microsoft se stává členem komise pro formát OpenDocument

Diskuze čtenářů k článku

malcolmX  |  28. 03. 2006 10:07

Sabotuje snad MS nejakym zpusobem praci (vlastni tvorbu standardu a doporuceni) organizaci jako OASIS nebo W3C? Je snad wordowsky .doc ISO standard, nebo .xls atp? Proc hned tolik hysterie a nenavisti? Myslite snad, ze ve "standardizacnich" organizacich sedi takovi noumove jako za vetsinou pocitacu na internetu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr. J  |  28. 03. 2006 11:05

snahu W3C sabotuje svym IE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  28. 03. 2006 12:05

Coz neni vtip .... vlastne kdyz clovek vi o co jde, tak se tomu tezko muze smat, protoze je to absolutni pravda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kralik  |  28. 03. 2006 11:17

Ano, MS je znam svou podporou standardu, bohuzel pouze tech svych.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Webyloňan  |  28. 03. 2006 12:24

Zato w3c na své dříve vydané standardy s_e_r_e.
http://www.webylon.info/C13.cs.aspx
http://www.google.com/search?hs=ryp&hl=cs&client=opera&rls=cs&as_qdr=all&q=microsof t+w3c+site%3Awebylon.info&btnG=Hledat&lr=

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lyon  |  28. 03. 2006 12:36

To Mikrosrot na ty svoje taky, viz. vzajemna kompatibilita Office atd.

A prestan tu spamovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Webylonan  |  29. 03. 2006 01:05

To jsou odkazy k věci, žádný spam. A s tou vzájemnou "kompatibilotou" různých verzí Office s vámi plně souhlasím. A na formát RTF Mrkvosoft taky kálí, má "vlastní" proprietální verzi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  28. 03. 2006 12:36

Ten clanek je naprosto zavadejici a neskutecne zabarveny. Autor je zjevne clovicek co si uz udelal definitivni svetonazor, ale je vice nez zjevne ze s tim az prilis spechal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  28. 03. 2006 12:41

"W3C recommendations are under a royalty-free patent license, allowing anyone to implement them."

Tedy bezplatne muzete implementovat jakykoliv navrh W3C ... presto autor na vami uvadenem odkazu hovori o zajmech W3C o vysoky zisk ... ten clovek opravdu vubec nevi o cem mluvi. Takrka kazda veta je jen snadno vyvratitleny zblecht, coz se jen tak nevidi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maraf  |  28. 03. 2006 15:23

Píšou někde, že jsou neziskovka? Příjmy má ze členů a ty tam lezou kvůli zdánlivě kvalitní práci. Docela pochybuju, že bys byl schopen aspoň něco z webylonu "snadno vyvrátit" ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Webylonan  |  29. 03. 2006 01:38

Nerad odbíhám od tématu, ale po urážce panovníka mi to nedalo. Pokud dokážeš cokoliv z Webylonu dokážeš argumenty vyvrátit, tak Chamurappi bez jakýhkoliv problémů uzná svou chybu a text stránky opraví. Ponovník Chamurappi více než dva roky věnoval archeologii v dokumentech W3C a "výrobců" prohlížečů. Uznávám, první návštěva Webylonu je šok, po masáží od W3C o skvěkém XHTML a žvástů Firefanatikú nic nemám proti normálním uživatelům Firefoxe) o prohlížeči podporujícím standardy W3C.
Když už jsem nakousl "prohlížeči podporujícím standardy W3C", co uděká Firefox s nestandardnímitagy nobr a marquee? Proč neumí CSS clastnost outline. Proč podporuje vlastnosti z CSS3, když jde pouze o návrh, který nakonec může skončit jinak. Něco podobného se stalo Misrosoftu s "chybným" box modelem.
Na další připomíny na téma W3C tady nebudu reagovat, "spamovat... Diskuse na tohle téma jsou na http://diskuse.jakpsatweb.cz ale Chamurappi bohužel před asi 10 dny vycestoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Baláš  |  30. 03. 2006 12:03

Tak si dovolím okomantovat Webylon:
a) rozšíření - není problém
b) změny nekompatibilní s rozšířením jednoho výrobce - na začátku HTML souboru může být deklarace s jakou verzí HTML je stránka kompatibilní a onen výrobce může svoje nekompatibibilní rozšíření používat jen s určitou deklarací popř. může zvolit názvy tagů tak aby nekolidovaly s názvy oficiálních tagů (např. je prefixovat x-). Ale to by ten výrobce musel kurva něco dělat a ne stavět situaci  style m "buď bude po mém nebo si to stejně prosadím silou".
c) novinky - víc hlav víc ví a IMHO odchytá víc problémů. Pokud si mám vybrat mezi: "jeden výrobce to nějak navrhne a protože se to rozšíří tak to tak prostě bude" a "všichni se zkusíme zamyslet co a jak a domluvíme se spolu jak to uděláme" tak mě ta druhá možnost přijde mnohem rozumější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirda  |  28. 03. 2006 09:44

To mi připomíná jeden českobudějovický pivovar. Ten před časem zrušil svojí nerentabilní dopravu a distribuci piva si objednal u konkurence. Výsledek: Zanedlouho byl všude Gambrinus a on byl zralý na bankrot. Proto musel opět svoji zrušenou dopravu pracně budovat, ale vyklizené pozice již zpátky nezískal.
Proto mě napadá. Nebyl ve vedení taky nasazený podobný špión jako teď zkouší Mrkvosoft? Jinak by přece takovou blbost nemohli nikdy udělat!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Japko  |  28. 03. 2006 08:49

..ale "snaha sabotovat snahu" mi nějak nejde skousnout....:))) No.. asi by to chcelo snídani...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  28. 03. 2006 12:03

Proc? Jiste vypovida to o tom ze jsou veci teprve v pocatku, ale presto to smysl dava a jinak to nevylucuje ze jde o potencialne "velke veci". Pravdou totiz je ze prosazeni otevreneho standardu OpenDocument, nad kterym MS nema plnou kontrolu a nedrzi patenty ktere by mu zajistovali exklusivitu, by pro MS Office znamenalo do budoucna velmi vyrazne ztraty na trznim podilu, protoze obrovske mnozstvi platicich uzivatelu predrazenych MSOffice drzi u tohoto baliku jen rozsirenost uzavrenych formatu tohoto baliku. Jiste spotrebitel by na prosazeni otevreneho formatu videlal, ale zajmy spotrebitele jsou microsoftu ukradene a proto OpenDocument sabotuje kde se da ... ostatne ohlaseni vlastniho XML formatu kratce po standardizaci XML formatu OpenDocument nasvedcuje jaka zoufalost tam tehdy musela panovat, ... a zjevne panuje dodnes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Ostrava  |  28. 03. 2006 08:26

Vlk mezi ovcemi ten ji tam dá myslím že Microsoft musí být celý blahem bez sebe je jako mafie je všude a bude škodit to je jasné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
azazel@email.cz  |  28. 03. 2006 09:16

a jinak zdráv?
to by mě zajímalo odkud se ten fanatismus bere

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  28. 03. 2006 11:52

A me by zajimalo odkud se bere vas klid a naprosta nepoucitelnost - no nejspis to vim, z neznalosti a nedostatku zkusenosti s firmou Microsoft. Microsoft takto proste funguje, je to jejich obchodni styl, jejich zabehnuty model. Pokud vas nezastihla jedina MS podpasovka, pak jste nejspis zil dosud na mesici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  28. 03. 2006 11:54

Ostatne velmi podobna situace byla v pripade microsoft vs. standardizacni organizace W3C - pokud vam to nic moc nerika, chapu vasi udivnou reakci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Webyloňan  |  28. 03. 2006 12:15

Já mám dojem, že spíše W3C háže Microsoftu klacky pod nohy. W3C je banda-mrdů.
www.webylon.info/F05.cs.aspx a další zajímavé souvislosti, které si můžete přečíst po zadání dotazu do gůgly:
http://www.google.com/search?hs=ryp&hl=cs&client=opera&rls=cs&as_qdr=all&q=microsof t+w3c+site%3Awebylon.info&btnG=Hledat&lr=
Mirrosoft x W3C = 2 vlci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  28. 03. 2006 12:27

Zvlastni ze krome microsoftu s W3C nikdo takove problemy nema (vyvojari opera, firefox, safari, konqueror) ... naopak ostatni obvykle bez potizi dodrzuji (v kazdem pripade mnohem lepe nez MSIE) w3c standardy ... jakto ze prave a jen MS ma s w3c takovy problem ? ... ze by to proste bylo jen jistym rozporem v zakladni pristupu k veci ? A sice MS NECHCE OTEVRENE A VSEM DOSTUPNE standardy datovych formatu a komunikacnich protokolu, protoze temi se velmi tezko udrzuje tezko ziskane dominantni postaveni .. naopak ukol W3C spociva presne v tom, jit proti tomuto sobeckemu zajmu jedne firmy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Webylonan  |  29. 03. 2006 02:26

Malé firmy se musí podřídit diktátu velkých, Opera udělala prohlížeč, který umí umí zobrazit stránky napsané jak podle W3C standardů, tak napsané s dovětkm "optimalizováno" pro IE. Firefox vznikl na zelené louce, aby se zviditelnil, plácájí evangelizátoři lži, které dokáži vyvrátit, o tom jak Firefox dodržuje standardy W3C. Konqueror a Safari používají stejné vykreslovací jádro a peogramátoři lačně implementovali v honbě za vítězstvím v testu ACID2 vše tak, jak si přálo veličenstvo Tim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lyon  |  28. 03. 2006 12:03

Ze M$ bojuje proti ODF a snazi se misto nej prosadit vlastni je znama vec. Spis by me zajimalo, kde se bere fanatizmus v tech, co neustale rejpou do vseho non-M$ a obhajuji snahy se zuby nehty drzet monopolniho koryta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  28. 03. 2006 12:08

Je to zahada ze ? .. kdo vi, mozna to neni az takovy orisek jak by se mohlo zdat ... mozna MS vyclenil specialni skupinu ve svem PR oddeleni, se kterou se tu pravidelne vybavujeme, a lustime zahadu jejich ODDANOSTI

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lama  |  28. 03. 2006 12:39

Sedi v tajne zakladne uprostred pustiny a do prace letaji neoznacnymi letouny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  28. 03. 2006 12:46

Budte si pro me zame sarkasticky, ale pravdou je ze kdybych byl v pocici MS, tak tech par lidi bych na diskusni fora cas od casu opravdu poslal ... ostatne o cem jinem je PR, jde pouze o to hajit vsude mozne zajmy firmy a predevsim ucine a podle svych predstav protlacovat informace o svych produktech a jakekoliv pochyby zadupat do zeme uz v zarodku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lama  |  28. 03. 2006 12:51

Nevim jiste, jestli prave diskuse na zive by vubec stala za cas lidi, kteri by ho tu meli travit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  28. 03. 2006 12:54

Kdo vi ... mozna maji lidi u MS casu dost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lama  |  28. 03. 2006 13:00

Ze by je zli kapitaliste z Redmondu nechali poflakovat po diskusich?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  28. 03. 2006 13:31

Opet sarkasmus, radeji toho nechme. Jste na me az prilis "vesela kopa".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lama  |  28. 03. 2006 18:38

Ja jsem myslel, ze ani Vy to nemyslite nijak vazne, ovsem ted jsem, priznavam, znejistel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Fiala, Jan Fiala  |  28. 03. 2006 09:17

Proc myslis ? Jako obchodni praktika je uplne normalni, ze si nastrcis akcionare/cleny dozorci rady/cleny komisi do firem, ktere te zajimaji, abys mel informace "zevnitr".
Ale proc by mel ten clen neco "sabotovat" ? Aby mohl sabotovat, potreboval by mit v te komisi nejake vyrazne slovo a predpokladam, ze v te komisi neni sam a zrejme tam budou vic jak 2 clenove...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  28. 03. 2006 11:56

Se znalosti nekterych informaci zevnitr muzete velmi uspesne sabotovat aniz byste mel primy vliv na chod teto organizace ... zvlaste pak, mate li pod palcem takrka cele SW odvetvi jako je tomu v pripade microsoftu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  28. 03. 2006 12:12

Uvedu priklad, abych jen tak naprazno nemlel pantem ... HD DVD ani BluRay jeste ani nejsou na trhu a MS uz presto ma jasno na jakem brehu stoji ... konkurencni Sony totiz vsadila ve sve herni konzoli PS3 na BluRay a v zajmu microsoftu je nyni snizit pouzitelnost tohoto formatu na minimum, aby argument v podobe BluRay na strane konkurencni konzole nebyl az tolik padny ... sledujte sam jake prakticky k tomu MS pouzije ... i kdyz je clenem jak organizace standardizujici HDDVD tak BluRay ... posle BluRay ke dnu jen tim, ze jeho podporu nativne neprida do Windows Vista ... jak proste, ... a jak ucinne !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lama  |  28. 03. 2006 12:26

Ano, "zly" Microsoft ma jasno, stejne jako maji jasno "hodni" Sony, Dell, Intel, Apple, HP ... Proste se pridali do jednoho ze dvou taboru, konkretne do toho, ve kterem neni hlavni konkurence. Mimochodem, bude Sony v PS3 podporovat konkurencni HD DVD?
(BluRay se bude dalsich pet, deset let pouzivat v asi sto milionech Playstationu, takze bych se o nej prilis nebal)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  28. 03. 2006 12:33

Chtel jsem pouze timto prikladem poukazat na to jak siroke moznosti ucineho pusobeni ma microsoft na technologie se kterymi ma pramalo spolecneho ... neslo mi o to vyzvednout Sony nas MS ... skoda ze nerozumite. Samozdrejme spor o kterem je tento clanek je spor "Microsoftu - uzavreny format ktery pripouta zakazniky vyhradne k jeho MS Office" vs. "Skupina firem snazicich se tento monopol narusit standardizovanim otevreneho formatu dostupneho k implementaci komukoliv (ostatne i microsoftu)" - zde uz je tusim vice zrejme kdo VICE KOPE ZA ZAJMY SPOTREBITELU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lama  |  28. 03. 2006 12:47

A protoze z podstaty veci muzou, tak toho vyuzili a zapojili se do toho. Jake budou nasledky si musime jeste pockat. Se zajmy spotrebitelu bych to zase tak moc neprehanel (cimz nerikam, ze to neni v jejich prospech)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  28. 03. 2006 12:56

"Se zajmy spotrebitelu bych to zase tak moc neprehanel"

Tak tomu nerozumim ... vzdyt jsou to snad prave nase zajmy nebo ne ? ... nebo ne ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lama  |  28. 03. 2006 13:02

Ja mel na mysli spis motivaci nekterych zucastnenych.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  28. 03. 2006 12:26

Uf! Ne, promin, to neni normalni. Dokonce to znaji i nasi legislativci a rikaji tomu "zneuziti informaci v obchodnim styku". Pokud se vubec neorintujes v competetive inteligence, nemluv na toto tema.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cicobasket, cicobasket  |  28. 03. 2006 08:16

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lamik  |  28. 03. 2006 09:44

to bude. do vecera je tu pres stovku postu od linuxaku bavici se o linuxu. viz nedavna novinka o UMPC...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Lehotsky, Peter Lehotsky  |  28. 03. 2006 10:27

Azor je linuxak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Widle_patri_do_hnoje, Widle_patri_do_hnoje  |  28. 03. 2006 11:19

On je králíkář ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  28. 03. 2006 11:36

Co ja vim, tak vetsinu flame win X lin zahajuji tradicne nezucasneni .. tj ti co o veci nejmene vi ale maji potrebu neustale stourat do vosiho hnizda ... jako jsi napriklad ty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor