Microsoft se snaží přebrat zaměstnance Apple Store, nabízí více peněz

Microsoft podle informací serveru The Loop údajně oslovil manažery poboček proslulých obchodů Apple Store a za vyšší plat a nespecifikované benefity se je snaží přetáhnout. Redmondská společnost tak ještě více vstupuje do přímé konfrontace s kalifornskou společností Apple, už před časem totiž Microsoft oznámil, že některé pobočky své maloobchodní sítě otevře přímo vedle obchodů Applu.

Microsoft před několika týdny na svých stránách Microsoft Careers vypsal konkurzy na celou řadu postů v kamenných obchodech. Zájemci se mohou hlásit na pozice technických poradců, styku se zákazníky a mnohé další.

Microsoft už dříve najal Davida Portera, který stál za budováním americké obchodní sítě Walmart, aby vypracoval přesný koncept počítačových obchodů. Firma se rozhodla vybudovat vlastní síť kamenných obchodů nejen na základě úspěchů Jobsova nápadu s Apple Store. Podle zástupců Microsoftu tento krok umožní být firmě blíže ke svým zákazníkům a dostat se s nimi do přímého kontaktu. Microsoft doposud prodával veškeré své produkty pouze prostřednictvím třetích stran a na internetu.

Přímý kontakt jako cesta ke zvýšení zisků

Právě osobní přístup a bezplatné rady v nouzi jsou jedním z hlavních úspěchů Apple Store. Jobsova síť každoročně navyšuje příjmy a představila koncept, kdy všichni návštěvníci obchodu mohou vyzkoušet nové technologie, vyškolený personál jim dokáže poradit a pomoci s výběrem a k dispozici je i technická podpora pro řešení problémů.msstorelogo.png

Microsoft by rád tento úspěch napodobil, podle mnohých odborníků však úspěch není v žádném případě zaručen. Výhodou Applu je podle nich jakási exkluzivita produktů, zatímco produkty Microsoftu každý zná a může si je koupit prakticky všude. Obchody by však mohly zákazníky zaujmout především díky technické podpoře. Osobní prodej by Microsoftu mohl pomoci při zvýšení zisků v oblasti koncových spotřebitelů.

Zkušenosti zaměstnanců Applu v maloobchodním prodeji mohou Microsoftu ze začátku pomoci. Někteří odborníci navíc tvrdí, že Microsoft zvolil správnou taktiku a vyšší plat a hromada benefitů mohou v krizi vedoucí poboček zlákat.

Microsoft otevře první dvě pobočky už 22. října, tedy při příležitosti vydání Windows 7. Jako první se dočkají zákazníci ve Scottsdale v Arizoně a Mission Viejo v Kalifornii, odkud jsou už i první fotografie. Redmondská firma nicméně plánuje expanzi a obchody se dostanou i do vybraných evropských měst. Oznámil by prozatím Londýn. Obchody Microsoftu už mají oficiální logo a jasné je i produktové zaměření prodeje: propagován bude operační systém Windows 7, multimediální přehrávač Zune, kancelářská sada Office, herní platforma Xbox 360 a internetový vyhledávač Bing.

Všechny tyto produkty bude možné si vyzkoušet a samozřejmě koupit. Počítá se i s doplňky výrobců třetích stran a hardwarem Microsoftu. K dispozici by měly být i brandované laptopy a počítače.

Diskuze (50) Další článek: VirtuaWin: Virtuální plochy pro Windows

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,