Microsoft se prý chystá koupit mobilní reklamní síť InMobi za 2 miliardy dolarů

Microsoft v minulosti udělal mnoho velkých akvizicí a podle zdrojů webu SeekingAlpha se schyluje k další, která bude mít hodnotu kolem dvou miliard dolarů.

Cílem nákupu má být prý reklamní síť InMbo, která byla založena v 2007 v Indii a už v roce 2011 měla přes 800 zaměstnanců. V průběhu let získala investice v celkové hodnotě 220 milionů dolarů od investorů jako Mumbai Angels, Kleiner Perkins Caufield & Sherpalo a Softbank.

Hlavní předností pro Microsoft je zaměření této sítě na mobilní reklamu, která je stále důležitější a InMobi patří mezi nejvýznamnější hráče v této oblasti. Podle informací se o akvizici InMobi zajímaly i společnosti Google a Yahoo, vypadá to ale, že zvítězí právě Microsoft.

Klepněte pro větší obrázek

InMobi dokáže zasáhnout až miliardu mobilních uživatelů a i když stále není na veřejné burze, má kanceláře po celém světě a během let uskutečnila řadu vlastních akvizic společností jako Sprout (InMobi Studio, HTML5), MMTG Labs (AppBistro, AppGalleries) nebo Metaflow Solutions. InMobi také uzavřela mnohamilionové partnerství s mobilní reklamní sítí Amobee. Microsoft se ke spekulované akvizici zatím nevyjádřil, ale jistě se jedná o výhodné doplnění portfolia, které tvoří Bing Ads. Microsoft používá vlastní reklamní síť na mnoha službách i aplikacích.

Konkurencí na mobilním trhu s reklamou je například Google AdMob nebo Apple iAd a s rychlým rozšiřováním mobilních zařízení na úkor těch desktopových, je mobilní reklamní síť Microsoftu určitě důležitým prvkem úspěchu do budoucna.

Diskuze (1) Další článek: Používáte LastPass v Chromu? Pozor na sofistikovaný phishingový útok

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,