BMW prezentovalo implementaci digitální asistentky Cortany do vlastního palubního systému.

BMW prezentovalo implementaci digitální asistentky Cortany do vlastního palubního systému.

Asistentku je možné ovládat hlasem a zvládne samozřejmě všechny úkoly jako v telefonu, navíc dokáže spolupracovat se systémy vozidla.

Asistentku je možné ovládat hlasem a zvládne samozřejmě všechny úkoly jako v telefonu, navíc dokáže spolupracovat se systémy vozidla.

Partnerství se Microsoftu podařilo dohodnout i s Volvem, ale tam zatím jen na integraci dílčích funkcí jako je Skype či Office 365

Partnerství se Microsoftu podařilo dohodnout i s Volvem, ale tam zatím jen na integraci dílčích funkcí jako je Skype či Office 365

Microsoft pracuje na technologiích pro autonomní řízení a datové propojení aut

Microsoft pracuje na technologiích pro autonomní řízení a datové propojení aut

Aby se autonomní řízení výrazně zlepšilo, měla by auta získávat dodatečné informace z internetu a také by o sobě měla navzájem „vědět“

Aby se autonomní řízení výrazně zlepšilo, měla by auta získávat dodatečné informace z internetu a také by o sobě měla navzájem „vědět“

Všechny významné automobilky pracují na vlastních systémech autonomního řízení, Microsoft však rád podá pomocnou ruku a zajistí datové propojení technologií na pozadí

Všechny významné automobilky pracují na vlastních systémech autonomního řízení, Microsoft však rád podá pomocnou ruku a zajistí datové propojení technologií na pozadí

Microsoft se nyní chlubí spoluprací s BMW, Nissanem, Volvem či nově Toyotou. Dříve to byl například i Fiat či Ford, ale tam spolupráce zřejmě trochu vychladla.

Microsoft se nyní chlubí spoluprací s BMW, Nissanem, Volvem či nově Toyotou. Dříve to byl například i Fiat či Ford, ale tam spolupráce zřejmě trochu vychladla.

Asistentku je možné ovládat hlasem a zvládne samozřejmě všechny úkoly jako v telefonu, navíc dokáže spolupracovat se systémy vozidla.
Partnerství se Microsoftu podařilo dohodnout i s Volvem, ale tam zatím jen na integraci dílčích funkcí jako je Skype či Office 365
Microsoft pracuje na technologiích pro autonomní řízení a datové propojení aut
Aby se autonomní řízení výrazně zlepšilo, měla by auta získávat dodatečné informace z internetu a také by o sobě měla navzájem „vědět“
7
Fotogalerie

Microsoft se cpe do aut. Jeho Cortana už mluví v BMW a Nissan s Toyotou budou následovat

Auta budoucnosti budou napojená na internet, budou mít umělou inteligenci a univerzální digitální asistenci ovládanou hlasem. V to věří Microsoft a jde tomu naproti. Už na lednovém veletrhu CES prezentoval výsledky spolupráce s BMW a pochlubil se jednáním o vývoji s Nissanem. Nyní přichází zpráva, že své technologie poskytl Toyotě.

Své ambice Microsoft prozradil už loni. Nehodlá vyvíjet vlastní chytré autonomní auto jako například Google, Nvidia a jak se to zřejmě snaží i u Applu. Chce být dodavatelem softwaru, respektive technologií na pozadí.

Každá automobilka může mít svůj vlastní palubní systém, na kterém může pracovat s různými subjekty a postavit si ho přímo na míru. Na pozadí by ale byly cloudové služby Microsoftu, které by zajišťovaly například propojení jednotlivých aut při autonomní navigaci, umělou inteligenci pro přirozenou komunikaci a návaznost na ostatní cloudové systémy.

BMW tak prezentovalo implementaci digitální asistentky Cortany do vlastního palubního systému. Asistentku je možné ovládat hlasem a zvládne samozřejmě všechny úkoly jako v telefonu. Vyřeší agendu, zajistí navigaci, pustí hudbu, vyhledá restauraci atp. Rozumí přitom angličtině a drží kontext konverzace. Nadto dokáže spolupracovat se systémy vozidla, se kterými si obousměrně vyměňuje data.

Podobným směrem se zřejmě vydají i japonské automobilky. Toyota se nyní s Microsoftem dohodla na využívání jeho patentovaných technologií a podobně Microsoft spolupracuje i s Nissanem. Partnerství se Microsoftu podařilo dohodnout i s Volvem, ale tam zatím jen na integraci dílčích funkcí jako je Skype či Office 365. Naopak o dříve proklamované spolupráci s Fordem či Fiatem už nebylo velmi dlouho slyšet.

Určitě si přečtěte

Články odjinud