Šéf koncernu News Corp Rupert Murdoch dal už před časem najevo, že by se za webový obsah v jeho elektronických novinách a magazínech mělo platit. Stejně tak celkem jasně vyjádřil svůj názor na Google, další vyhledávače a především stovky nejrůznějších agregátorů, které „kradou“ jeho články. A na tomto tvrzení se dá docela vydělat, příležitosti se toiž chopila konkurence zosobněná Microsoftem.
Podle několika deníků tak v nedávné době započaly rozhovory mezi News Corp a Microsoftem, podle kterých by mohl obsah webů jako The Wall Street Journal nebo bulvární The Sun zmizet z majoritního Googlu a naopak se v nezměněné podobě objevit v Bingu. Obchod by byl výhodný pro obě strany. News Corp by získal další zdroj financí, Murdoch by byl spokojený a management Microsoftu přesvědčený, že by díky konkurenční výhodě přetáhl náhodné čtenáře těchto webů z konkurenčních vyhledávačů a agregátorů právě na Bing.
Otázkou zůstává, jaký by byl skutečný efekt blokace. Pokud by totiž obsah těchto webů nebyl indexovaný agregátory a Googlem, okamžitě by zmizel z internetového povědomí a bylo by naivní se domnívat, že jen kvůli obsahu z webů News Corp surfaři hromadně změní vyhledávací systém.
O nové mediální politice Ruperta Murdocha si můžete více přečíst zde: