Microsoft zdá se dále „optimalizuje“ a propouští zaměstnance, tentokrát však i z týmu, který měl Microsoftu zajišťovat budoucnost – z projektu brýlí pro rozšířenou realitu HoloLens.
Jak informoval web Ynet.cc, izraelský tým 60 inženýrů, kteří se podíleli na výzkumu a vývoji brýlí pro rozšířenou realitu – Hololens, byl rozpuštěn. Polovinu inženýrů, kteří na projektu pracovali pouze v rámci kontraktu, byli propuštěni okamžitě, druhá polovina, která byla v běžném zaměstnaneckém poměru v Microsoftu, zůstává ve firmě, kde by se měli začlenit do nové struktury.

Microsoft Hololens - brýle pro rozšířenou realitu
Propuštění přišlo opravdu nečekaně – Microsoft se brýlemi Hololens, které v sobě integrují i kompletní počítač s Windows 10 (Windows Holographic), představil teprve na začátku tohoto roku. Podle vyjádření se na projektu Hololens pracuje už pět let a začátkem roku 2016 lze očekávat dodávky testovacích prototypů pro vývojáře. Microsoft se zatím zaměřuje na profesionální použití, čemuž odpovídá i současná cena vývojářské verze, která je tři tisíce dolarů (přibližně 90 000 Kč).

Díky snímání okolí lze do brýlí vykreslovat obraz tak, že vypadá jako součástí okolí
Vzhledem k tomu, jak se Microsoft technologií Hololens chlubil a dokonce pro tento produkt vytvořil i specializovaný procesor pro zpracování „holografických“ dat vůči prostoru, je tento krok přinejmenším zvláštní. Hololens čeká ještě dlouhý vývoj, podle prvních ohlasů je jeden z hlavních problémů malý zorný úhel, kdy lze virtuální obraz na poloprůhledném displeji vidět jen ve velmi malém výřezu.
Microsoft nikdy přesně neuvedl, kdy má v plánu finální verzi Hololens uvést na trhu, pouze oznámil, že to bude v rámci života Windows 10. To ale vzhledem k nové strategii uvádění nových verzí operačního systému Windows může trvat i několik let.
Zatímco se Microsoft rozhodl věnovat rozšířené realitě, v případě virtuální reality se musel spojit s Oculusem, který patří Facebooku. Díky tomu bude možné používat chystané brýle Oculus Rift ve spojení s herní konzolí Xbox One alespoň pro přehrávání videí a filmů ve virtuálním kině. Konkurenční Sony ale má vlastní řešení v podobě PlayStation VR, které umožňuje i hraní her. Microsoft několikrát prezentoval Hololens i ve spojení s Minecraftem, ale reálné použití v herním segmentu by znamenalo i výrazné snížení ceny. V případě Oculus Rift se očekává cena v rozmezí deseti až patnácti tisíc korun, přičemž vývojářské kity měly podobnou cenovou hladinu. Jak nízko se tedy dokáže Microsoft s cenou za finální verzí Hololens dostat, je velkou neznámou.