Microsoft pracuje na nativní podpoře HD-DVD ve Vista, ne však Blu-ray

Diskuze čtenářů k článku

Mirek Novak  |  22. 03. 2006 08:25

Ty blba, nenazrana SONY!!! Format a cela technologie BlueRay je technicky dokoncena jiz nekolik let ale naprosto idiotska politika, nic jineho to neni, (nejspise japonskych) sefu SONY muze za nynejsi stav. Doufam, ze vam to prijde draho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Duch  |  21. 03. 2006 19:26

Viete co mozno ze som paranoidny a blaznivy ale toto mi skutocne smrdi niecim viac ako len integraciou do visty. Zoberme si to takto naco potrebuje priemerny uzivatel pocitac na pocuvanie hudby, pozeranie videi, pracu s fotkami, napisat nejaky list nieco vytlacit a hrat hry. 90% je zabava (entertaiment) a tu sa dostavame na jadro. Vista bude precpana DRM, bude to si mozeme byt totalne isti. Mozno sa mylim ale predstavme si situaciu (plus soft. patenty) ze za kazde zahranie hry, kazde pustenie videa, kazde pocuvanie hudby pojde na licencne pooplatky mozno nie vela ale nieco. Teraz si poviete to je blbec. Ale o com je DRM o kontrole a kto kontroluje ma moc urcovat. A kto ma moc urcovat ma pravo cashovat. MS ma monopol a bude ho mat, v podstate si moze robit co chce. Nacom si myslite ze ide protimonopolny urad USA alebo inde vo svete myslite si ze tam maju Linux. Cha.
Je tam Windows a zase urezat si konar pod sebou. Podla vsetky opatrenia proti MS su len lahka naplast. HD DVD bu podporovane a my vsetci budeme platit jak murovati. Moji mili peniaze vladnu svetom a MS ich toci velmi vela a velmi vela je od neho zavisle. Ano AT&T bolo na tom rovnako. Lenze toto siaha hlbsie ako si tu flamisti vobec uvedomujeme. A MS si je toho vedomy, jeho sila spociva nie v superpocitacoch a vymakanostiach ze 10 najrychl. pocitacoch bezi na nom. Ale na obycajnom domacom uzivatelovi, ktory si chce zahrat hru a potom velkych firmach, ktore maju proste strach zmenit svoju soft. infrastrukturu. Mozno sa mylim a myslim si ze velmi skoro sa to vsetci dozvieme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh, Yaroukh  |  21. 03. 2006 22:41

juu, to je napinavy!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  22. 03. 2006 06:45

Myslím, že jsme se to už dozvěděli. Že se mýlíš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta Jetel  |  22. 03. 2006 09:28

Platit jako mourovaty mozna budete vy. Ja treba urcite ne, protoze ty jejich "vymozenosti" prolezle buzeraci zakaznika proste nebudu pouzivat. Stejne jako dnes nekupuji a nepouzivam CD s "ochranami", ktere mne neumozni CD, ktere jsem si zakoupil, plnohodnotne pouzivat (!!), nebudu pouzivat ani jakesi HD-DVD. Proc taky...Kolik myslite, ze je filmu, ktere stoji za to, aby s nimi clovek ztracel cas a penize ? Na tech par titulu mne zakoupeni klasickeho DVD bohate staci (klasicka DVD zde budou jeste hodne, hodne dlouho - dnes jsou s nami dokonce jeste VHS kazety, porad na nich vychazeji nove tituly), pripadna navsteva kina take neni spatna vec...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TTX  |  21. 03. 2006 15:54

Nemá smysl se teď o tom dohadovat, stejně si těžko představíme, co se ve skutečnosti pod tou "nativní" podporou skrývá. Nakonec ty mechaniky stejně budou mít jedno standardní rozhraní (SATA?) a bude jedno, co do počítače zapojíte. Teď také není rozdíl v tom, zda tam dáte CD nebo DVD mechaniku, read only nebo vypalovačku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  21. 03. 2006 14:57

Ono se opravdu neni moc cemu divit... postoj MS v teto veci je vice nez pruhledny. SONY ktera ve sve konzoli PlayStation 3 vsadila prave na BluRay je v prime konkurenci s Microsoftem a jeho XPixlou 359,9 ... no proste a jednoduse, microsoft udela vse pro to aby pouzitelnost konzole PlayStation 3 zredukoval jak jen bude moct ... je to pochopitelne prasarna, ale podobne strategie a praktiky se od firmy jejiz pusobnost je sirsi nez pusobnost Umbrella Corporation (hint: Resident Evil) daji ocekavat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Golem  |  21. 03. 2006 15:08

Oproti Umbrelle Corp. jim ovšem zatím chybí zbrojní programy. I když, kdo ví...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grafik  |  21. 03. 2006 16:15

Co ty vies, na com slape Pentagon...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rozesmata zelena veverka  |  21. 03. 2006 22:09

Co si budeme namlouvat, SONY take neni zadna charita a jejich praktiky se vzajemne prilis nelisi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  21. 03. 2006 22:18

Hm. Myslím že trh DVD playerů/recorderů je nepoměrně větší než trh herních konzolí. A pokud vím, pak *velmi*zjednodušeně* nové generace DVD používají řídící/interaktivní software nejenom pro menu filmů, kdy HD-DVD je na bázi MS technologií a BR na Javě. I z toho, a z technik zabezpečení obsahu se budou brát licenční poplatky. A ten liz bude větší než liz na herních konzolích. No prostě a jednoduše Microsoft udělá vše pro to, aby vyhrálo HD-DVD. Ale kvůli souboji XBOX360 vs PS3 to udělá až v druhé řadě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh, Yaroukh  |  21. 03. 2006 22:39

Microsoft bojuje proti sve konkurenci, to je ale zla-zla firma, vid?
kristepane

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Qaxi  |  21. 03. 2006 13:41

Jak skupina HD-DVD tak BR by zaslouzila do drzky ...

Zase dva nekompatibilni formaty, zase dvoje licencni poplatky v slusnejsich mechnikach, zase problemy s tim co se kde bude dat cist ...

Jen blbec se nepouci z predeslich chyb. Zacinam chapat Cinany, ze s nima (studia a skupiny HDDVD/BR) nechteji nic mit a vytvorili si svuj vlastni format "DVD a DVD new generation"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  21. 03. 2006 14:09

Klid, zatím se ještě nic pořádně nerozjelo. Osobně odmítám dělat betatestera na první vypalovačky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  21. 03. 2006 15:13

Blbec! ... Vis co je to konkurencni prostredi ??? Myslis ze kdyby se stanovil jeden format, jedny poplatky jeden smer a jedna strategie "utoku na spotrebitele" bylo by to mnohem lepsi ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  21. 03. 2006 15:18

Blbec! ... Vis co je to konkurencni prostredi ??? Myslis ze kdyby se stanovil jeden format, jedny poplatky jeden smer a jedna strategie "utoku na spotrebitele" bylo by to mnohem lepsi ?

Neviditelna ruka trhu funguje pouze v prostredi kde existuje co nejvice ruznych pristupu, realizacnich subjektu, obecne receno, kde planovani "utoku na spotrebitele" ma diky roztristenosti a rivalite nejnizsi efektivitu ... dalo by se rici cim vetsi chaos tim v nem lepe funguji ozdravne mechanismy trhu, a spotrebitel na tom muze jen vydelat. Jiste je to trochu extrem, ale stejny extrem jen na opacne strane barikady je JEDNA FIRMA ktera bude dodavat jedine reseni a moznosti volby spotrebitelem - ktera by snizovala ji narokovane maximalizovane zisky - nebude zadna. Co myslite ze je lepsi ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pingu  |  22. 03. 2006 08:26

No, dobře, tak z jiného soudku, třeba u mobilů, myslíte, že kdyby nebyl jednotný standart, tak by jste mohl používat jeden mobil pro víc sítí?
Konkurovat si stejně budou, a to nabídkou filmů a nebo nabídkou a funkcema přehrávačů... to, co ahle dvojakost přinese, bude to, že než si koupíte film, bude te muset vědět, co chcete a nebo budete muset mít dvě mechaniky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufik  |  22. 03. 2006 10:56

Standard GSM je verejne dostupny a neni zatizen patenty jednoho z vyrobcu mobilnich telefonu, narozdil od novych formatu DVD. Osobne si myslim, ze pri navrzich formatu by meli mit vyrobci hlas pouze poradni a ne ze zavedou vlastni formaty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lama  |  23. 03. 2006 00:46

A kdo to bude vyvyjet? Evropska komise?
A jak jim v tom chcete zabranit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gigi, Gigi  |  21. 03. 2006 12:46

Tak mě zajímá, kdy SONY (a dlaší výrobci BR) nebo Evropská komise začnou křičet o omezování konkurence a začnou hrozit soudy a sankcemi proti MS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
syky01  |  21. 03. 2006 13:48

proc by na tom mel pracovat? Na jednu stranu sw firmy krici, ze tim, ze do windows integruje svoje programy (firewall, prehravac multimedii) brani konkurenci a na druhou, ze jiny software nedela. Pokud MS je clenem HDDVD sdruzeni, tak se da predpokladat, ze z licenci bude mit urcite procenta zisku, takze se mu vyplati udelat pro ne podporu ve Viste, co bude mit z toho, ze udela podporu BR?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  21. 03. 2006 15:04

To je neuveritelne ... doby kdy platilo, "nas zakaznik, nas pan" jsou evidentne totalne v tahu. Mluvite o tom co z toho bude mit MS, ale je vice nez zjevne ze vas ani na okamzik nezarazi ze MS absolutne kasle na to jakou funkci by si pripadne prali spotrebitele, ... MS je bere jen za naprosto samozrejme otroky, o ktere uz neni treba se zajimat. Je opravdu smutne videt, jak trh zdeformovany pusobenim monopolu, softwareovych patentu, a podobnych prasaren prestava fungovat a stava se z nej jen dalsi forma utlaku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  21. 03. 2006 15:45

ne ne tak to neni pravda... M$ se snaží stále dělat ty programy jednodušší a jednodušší aby je uživatelé využily co nejvíc. Zakládá na to speciální střediska a do toho zjednodušení rve fakt těžký miliony. A to dělá pro uživatele... ne pro sebe. Když bude spokojenej uživatel, bude víc kupců, bude víc peněz.

Je pravda, že blu-ray by měli přece jenom podporovat, ale určitě to, že nepodporují neznamená, že kašlou na zákazníky :) Stejně si budeš muset koupit mechaniku, která to bude podporovat a k ní dostaneš soft.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  21. 03. 2006 17:14

Lez. Z vlastni zkusenosti...
A je mi vas lito, ze jim to verite

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kralik  |  22. 03. 2006 08:23

Programy od MS jsou podle Vas porad vic jednodussi?? Zajimavy nazor. Velmi zajimavy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PEPR  |  22. 03. 2006 07:22

Jo a ve chvili, kdy integruje BR, se na nej vsichni vrhnou se zalobou za monopolni postaveni.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.  |  21. 03. 2006 17:08

No možná že zapomínáte na základní funkci OS a tou je umožňovat dalším programům využívat HW počítače - tedy Windows Vista se tímto vzdávají své základní funkce a naopak dávají uživatelům věci, které do OS nepatří (Mediaplayer a MSIE).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petmal  |  21. 03. 2006 20:05

V tom pripade odstrante ze vsech linuxovych distribuci FF, PDF prohlizece a prehravace... To neni funkce OS a nepatri to tam... Samozdrejme, ze je to funkce OS. Vy si snad koupite auto bez radia, rychlomeru, otackomeru, GPS, palubniho pocitace - nejsou to primarni funkce auta. Kazdy OS by mel byt vybaven tak aby umoznoval zakladni praci sam o sobe. To, ze to nekoho omezuje, jsou jen "kecy" lidi postavenych za konkurencnim software (proste jim jde o vydelek). Kazdy ma moznost pouzivat neco jineho, kdyz mu to nevyhovuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Běsnící Tučňák  |  21. 03. 2006 20:36

Tady někdo nepochopil co je to distribuce Linuxu a co je to operační systém.
To je ale magor...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lama  |  22. 03. 2006 07:28

Obavam se, ze pro prislusna mista je to priblizne totez.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lyon  |  21. 03. 2006 21:35

To je zajimave. Nevedel jsem, ze Windows je distribuce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh, Yaroukh  |  21. 03. 2006 22:35

ta tvoje definice OS je naprosto pomylena a tedy irelevantni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bong  |  21. 03. 2006 13:58

ja doufam ze ty sankce proti MS prijdou hodne brzo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  21. 03. 2006 14:08

A já doufám, že nikdy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  21. 03. 2006 15:06

V tom pripade mas v hlave slamu clovicku. Protoze to ze MS takto pomuze zpropagovat jeden z konkurujicich si formatu uz na zacatku bude mit velmi negativni dopad na tvoji penezenku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lama  |  21. 03. 2006 16:56

Zatimco dva konkurencni formaty jsou pro uzivatele primo dar z nebe
(ona podpora HD-DVD ze strany treba Sony asi take nebude uplne perfektni)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh, Yaroukh  |  21. 03. 2006 22:37

Ha ha ha.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alnag  |  21. 03. 2006 14:39

Těšíš se, až si za ně jako spotřebitel zaplatíš vyšší cenou nějakého produktu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Golem  |  21. 03. 2006 15:07

Windows budou pořád stejně drahé a nějaké sankce na tom nic nezmění. Cenu může změnit pouze kvalitní konkurence.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  21. 03. 2006 15:11

Tento spor neni o Windows (i kdyz je pravda ze prave ty davaji microsoftu TU moc), ale o tom ze MS pouhou naklonosti k urcite na nem nezavysle technologii (a naslednou implementaci podpory do window) muze rozhodovat o uspechu/neuspechu ostatnich. Je to pomerne vazny kaz v trznim prostredi imho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Golem  |  21. 03. 2006 20:39

Reagoval jsem pouze na cenu vyrobku v zavislosti na uvalenych sankcich. Nic vic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  21. 03. 2006 15:09

Treba vyssi cenu HDDVD, ktere diky bezmocne konkurenci BluRay (kterou MS "neposvetil" implementaci do operacniho systemu Windows ktery musi z mnoha duvodu pouzivat takrka kazdy na tyhle hroude) budou moci sroubovat cenu az na hranici platebni schopnosti spotrebitelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lama  |  21. 03. 2006 17:05

BR rozhodne neni bezmocny, vzdyt se podivejte, kdo za nim stoji (a minimalne diky PS3, ktere se proda mnoho desitek milionu kusu, ma uz jistou pozici)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor