Microsoft patentuje CAPTCHA test s reklamou

Microsoft patentuje CAPTCHA test s reklamou

CAPTCHA test je jednoduchý způsob ověření, že k webové stránce přistupuje skutečný člověk a ne nějaký automatizovaný robot. Využívá se zpravidla u formulářů, kde uživatel musí před odesláním opsat podivně zapsaná písmena v obrázku (podrobně jsme o CAPTCHA testu psali zde). Microsoft nyní přišel s nápadem, že by se dalo spojit CAPTCHA test s reklamou.

Podle nápadu Microsoftu by mohl být místo obrázku s deformovanými písmeny zobrazen reklamní baner. Do ověřovacího pole by se pak zapsal název banerem propagovaného produktu či jiná požadovaná informace. Odpověď se přitom nemusí skrývat jen v obyčejném obrázku, ale třeba ve videu či zvukovém záznamu. Uživatel by přitom byl nucen záznam shlédnout či poslechnout, aby se dozvěděl, co má do ověřovacího pole zapsat. Taková reklama bude pro mnohé uživatele obtěžující, pro inzerenty však velmi lákavá.

Klepněte pro větší obrázek
Jak jse jmenuje produkt? Zapíšete Xbox360 a formulář vás pustí dál.

Microsoftu se zdá nápad natolik unikátní, že si zažádal o jeho patentování (podrobný popis patentu zde).

Diskuze (24) Další článek: Staňte se programátorem: Prolomení MD5

Témata článku: Microsoft, Web, Patenty, Reklama, CAPTCHA, Skutečná odpověď, Test

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak vznikají filmové efekty

Test ATX skříní a externích disků

Znáte svá práva při reklamaci?

Průvodce první instalací NASu