Microsoft otevře své obchůdky už v říjnu, hned vedle Apple Store

Microsoft otevře své obchůdky už v říjnu, hned vedle Apple Store

Největší počítačová firma Microsoft hodlá otevřít dříve oznámené značkové kamenné obchody ještě letos na podzim. Start prvních z nich je přitom naplánován už na 22. říjen, tedy na dobu, kdy oficiálně vyjdou Windows 7. Veřejnosti to ve včerejším projevu na WPC 09 v New Orleans sdělil provozní ředitel Microsoftu Kevin Turner.

„Budeme otevírat několik obchodů pro koncové zákazníky hned vedle obchodů Apple Store, a to už letos na podzim,“ překvapivě sdělil publiku Turner. „Zůstaňte pozitivně naladěni,“ dodal a odmítl sdělit více podrobných informací.

Už dříve ale vyšlo najevo, že se Microsoft chce zaměřit na přímý prodej běžným zákazníkům a nabídnout jim jistý zákaznický komfort a rady. Sestavování obchodního řetězce přitom dostal na starost David Porter, který se dříve staral o rozjezd amerického prodejního giganta Wal-Mart. Inspirací pro Microsoft jsou právě velice oblíbené obchody Apple Stores, které před několika lety spouštěl Steve Jobs a jeho tým.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Obchody Apple Store jsou výstavní skříně společnosti a podceňovaný krok Stevea Jobse, který nakonec přináší ročně miliony dolarů, stejně jako iTunes Store, AppStore a další projekty Applu. Microsoft se je snaží kopírovat, ne vždy to ale znamená úspěch. Jak to bude v případě kamenných prodejen?

Stejný scénář. Druhý nemusí zaznamenat úspěch

Avšak zatímco Jobsovi se povedlo zaujmout zákazníky zcela novým přístupem a vytvořením jakési výstavní skříně, kde návštěvníci mohou zkoušet nové produkty, ptát se kvalifikovaných zákazníků a trávit zde volné chvíle, podle odborníků se toto Microsoftu už nemusí povést. Softwarového giganta staví do role, jako například v případě Zune či nově vznikajícího Windows Mobile Marketplace. Už prostě bude ten druhý, který nemá takovou šanci zaujmout.

Microsoft údajně nemůže nabídnout z hlediska zboží takové unikáty jako Apple. Firma z Kalifornie je známa jednotným designem produktů, Microsoft bude muset kombinovat laptopy, stolní počítače a další periferie od různých výrobců. Applu hraje do karet rovněž to, že se jeho hardware prodává jakoby hodně exkluzivně, kdežto produkty od Microsoftu můžete koupit na kterémkoli e-shopu. Zákazníky tak může přilákat pouze technická podpora, kterou však firma nabízí už dnes prostřednictvím distributorů jako Bestbuy a další.

Diskuze (15) | Sledujte živě: Start mise Apollo 11 (aktualizováno)

Témata článku: Microsoft, Apple, Byznys, Sto, Microsoft Store, New Orleans, Marketplace, Počítačová firma, Americký řetězec, Podrobný stav, Apple Store, Zune

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší