Microsoft Office 2010 „Technical Preview“ se již šíří pirátskými sítěmi

Diskuze čtenářů k článku

18. 05. 2009 17:28

Já vím že to bude znít sobecky, ale... chraň Bůh MS, jestli tam zapracuje výrazné změny a mých 1200 za Office 2007 přijde vniveč...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

je to hrozne, ale prijde. pokud se neobjevi vaznejsi trable, i moje licence office 2007 je uz od vcera mrtve zbozi...btw, upgrade prosel bez problemu vcetne pravidel v outlooku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 17:49

Není upgrade poněkud riskantní? Vždyť je to snad ještě pre-beta kód. A má Word cz kontrolu pravopisu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

ano, jde o pre-beta kod. ovsem nevidim nic riskantniho - pokud vite, do ceho jdete a nalezite se na to pripravite...zalohovat, zalohovat, zalohovat..

word zatim kontrolu cz pravopisu nema, pokud ji chcete dodat, odkaze vas zatim kamsi na neexistujici stranku ceskych proofing tools (ty jsou dostupne dle vseho v anglicke, spanelske a francouzske verzi).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2009 15:38

nové verze přímo Microsoft. Takhle si totiž bezplatně zajistí skvělou reklamu nové verzi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

ja si myslim, ze za tim stoji naftarska lobby.

tim, ze na "piratskych sitich" bude cilejsi provoz, budou casteji vyjizdet policiste - a pohonne hmoty tak pujdou na odbyt.

nebo ze by to byli paroubkovi martani?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 14:48

bulvar dorazil / se mnozi na zive.cz - "piratske site" ? pokud na vas web umistim blog s odkazem na iso, tak muzu cele zive.cz oznacit jako piratsky web ? neprohanejte prosim nadpisy pres bulvarizator ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 18. 05. 2009 16:07

Když sem umístíte blog s odkazem, za chvilku bude odkaz pryč, vy budete mít ve schránce upozornění, a když si nedáte říct, půjde pryč i blog. A to je rozdíl vůči webům, které můžeme označit jako pirátské.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 16:17

to jiste vim, byl to jen priklad. globalne oznacit vymenne site jako piratske, to pak muzete psat, ze auta jsou vrazedna, zbrane pouze teroristicke, fotaky pouze soukromi-porusujici, ... v podstate i vsechna windows jsou piratska (i zakoupena), protoze ty P2P site pouzivaji uzivatele vetsinou z tohoto OS. proste je to moc pritazene za vlasy ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 19:03

Mistre, vite Vy vubec, kdo je to dle ceskeho prava pirat? Zkuste se aspon vyjadrovat presne prosim. Vrele Vam dekuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 18. 05. 2009 19:47

Pane, tady nejste u soudu. Jazyk právníků se od jazyka novinářů a prostých lidí naštěstí velmi liší. Rozumím a trochu i chápu, že vám vadí používání slova pirát pro věci, které se ani trochu netýkají únosu lodí, ale nic s tím neuděláte. Smiřte se s tím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 21:39

No hlavne mi neni jasne, kde a proc se pro webovsky server vzalo adjektivum piratsky? Ja chapu pirat je clovek, ktery se "zivi" unosem lodi a takto ho chape i vetsina lidi. Muzete mi hodit nejaky link, kde je i jiny vyznam slova pirat/piratsky? Nebo to se proste najednou urcita skupina lidi rozhodne uzit nejakeho slova v nejakem naprosto jinem smyslu a od teto doby to tak proste je?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 18. 05. 2009 21:55

Přesně tak. Když se určitá skupina rozhodne použít slovo v určitém významu a tento význam se zažije, nemá smysl proti tomu protestovat. Příkladů je mnoho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 05. 2009 10:34

Pirátská síť... Pokud přes torrenty nasdílím své fotky z dovolené a pošlu odkaz kamarádovi, stávám se tímto také pirátem? Když už je tedy torrent pirátská síť?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

a moc prijemne se s nim pracuje jen skoda, ze neni ve verejnem testovani ofiko

bude to hlavne velky sok pro staromilce bazirujici na vzhledu a ovladani historickych verzi. na verzi 2007 se prechazelo pomerne snadno, pokud clovek nebyl vylozene programove proti - verze 2010 je sok i pri prechodu z 2007 (zvlast outlook dostal zabrat).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2009 13:37

je škoda, že čím větší udělá MS kopanec (ovládání OS browserem, pojmenování tlačítka pro vypnutí PC start, ribbon, ignorování práce s více soubory, atd...), tím déle a tím zarytěji se jej drží

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin V.  |  18. 05. 2009 13:47

Tak tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  18. 05. 2009 14:02

Podle Vás je Ribbon kopanec? Podle mě naprosto svěží vítr v ovládání funkcemi zaneřáděných Office.

Pro mě osobně je Ribbon skvělá věc, je to věc názoru ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 05. 2009 03:32

Ribbon je výhra leda tak pro dobytky (a znám jich dost), kteří dřív museli mít neustále zapnutých 5 lišt pod sebou "aby na něco neztratili" - teď holt mají jednu "dynamickou", o tloušťce původních pěti + připrasené ikonky v titlebaru (ve kterém podle vlastní definice MS nemá být nic než titulek, sysmenu a min/max/close tlačítka). Fakt výhra a výkřik božstva ergonomie

Sám si už léta na dostatečně širokém monitoru vystačím s jedinou řadou tlačítek, manu a vypnutým titlebarem - a nehodlám to měnit, i za tu "cenu" že navěky zůstanu o OOo a odepřu si "svěží větry" pánů z Redmontu.

A když už bych měl toužit po jiném-svěžím-intuitivnějším-přímočařejším-modernějším GUI v komerčních "Office", tož to si radši pustím iWork od Apple - i s vědomím že to pro některé nekritické MS-fans na MS-Lživě musí znít jako nejsprostší rouhání

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 05. 2009 07:19

ribbon je podle mně určen rádoby profíkům

člověk, který Office používá jen na copy+paste a sem tam potřebuje nějakou funkci navíc bude z něho zmaten, funkce nejsou na svých místech

opravdový profík ribbon nepotřebuje, nepoužívá při práci myš a všecvhno dělá úpřes klávesové zkratky a ribbon mu jen zbytečně zabírá místo (používat v při zpracování textu myš je neergonomické, vyžaduje to neustálé přeskakování klávesnice/myš)

jediní kdo možná ocení jsou uživatelé někde veprostřed, funkce navíc v office a somotné MSO využívají často, takže si po nějaké době zapamatují, kde přibnližně co je ale ještě nejsou tak dobří aby se obešli bez klikání, většinou to bývají kancelářské krysy xD

teť je otrázkou, kolik je kterých uživatelů, tipoval bych, že nejvíce je copy+paste uživatelů, co jen potřebují dostat texty (popř. jiná data) z wordu (xls) někam jinam...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

budete se mozna divit, ale uzivatelu, keri potrebuji mit funkce "na rane" je tak asi 99,9%.

moc by me zajimala vase predstava "profika".

to kazdy, kdo a byt v nejakem oboru profesionalem, ma znat word se vsemi jeho zkratkami a nastavenimi? napriklad clovek, jehoz specializaci je zalohovani tivoli? nebo navrhar v archicadu? ucetni v uctarne? administrator siti?

lidi, kteri maji duvod znat office na vami definovane urovni "profika" je naproste minimum. malokdo se totiz zivi pomoci office - v drtive vetsine pripadu je office pouze prostredek, pomucka pro dalsi vydelecnou cinnost.

ja napriklad ve wordu nebo excelu vyplodim tak asi jednou za tri stovky let nejaky dokument, jehoz nejpokrocilejsi funkce jsou seznam s odrazkami a vybarveni bunky. pro praci obvykle pouzivam jine nastroje, office mi jenom pomahaji utridit vystupy. nemam duvod znat office s kazdou jejich klavesovou zkratkou, presto si dovolim povazovat se ve svem oboru za profesionala (nezamenovat za elitu, urcite by se rad nasel nekdo, kdo by tu zamenu provedl a narknul me kdovi z ceho)

myslim ze je to tady na serveru nebo na EHW, kdosi ma v popisu zhruba takovy citat: profesional je omezen svym oborem. kdo neni nicim omezovan, nemuze byt v nicem profesional.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 05. 2009 22:11

myšleno profesionálního uživatele Office

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

musim nesouhlasit. nove usporadani ribbonu je prudce pouzitelne - neda se soudit, dokud si ho neosahate

prirovnal bych to k aeru. ve viste jen takove otukavani, funkce zdanlive navic. ve windows 7 je aero nedilnou soucasti zjednoduseneho ovladani a nove ergonomie.

office 2007 ribbon pouzivaly spis rozpacite - tady je jeho koncepce rozvinuta v plne parade a vubec mi to neprijde jako krok spatnym smerem. pokud tedy nepovazujete za krok spatnym smerem libovolnou zmenu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
18. 05. 2009 16:48

Clovek pouziva roky app a je s ni spokojen (treba MSpaint) a veskery nastaveni se veslo na jednu listu. ted je to samy nastaveni diky ribbonu 3x vetsi a na prepinacich listach.

Aero je tak uzasna vec ze jsem ho sam dobrovolne odinstaloval a nastavil si vzhled Win98. BTW: pokud pominu priserne shromazdovani ikon na hlavnim panelu, mohl bych se zeptat v cem je Aero ve Win7 tak prevratne / "lepsi" nez to ve Vista?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

pracoval jste nekdy realne s windows7? zkusil jste se naucit, jak se nove funkce pouzivaji, jake maji klavesove zkratky, jak se chovaji a proc? nebo jste jenom konstatoval, ze to neni jako to, na co jste zvykly? pokud ano, nemusel byste se ptat, na co je ve win7 dobre aero (tj. akcelerovany desktop)

to same plati o ribbonu. ano, je to neco, co je jine nez driv. zkusil jste pochopit proc? zkusil jste si ho customizovat?

tim nerikam, ze musi kazdemu vyhovovat ve vsech smerech. neco je fajn na rane, neco byclovek ocenil vic po ruce. ale tak to bylo vzdycky a u vseho - kazdy pouzivame jine funkce a vetsinou i jinak.

me napriklad po pocatecnim jendodennim soku opravdu vyhovuje velice jasna orientace GUI outlooku 2010 na integraci do firemni site (plny potencial vyuziti v sitich s jasnou a srozumitelnou topologii AD, ms sharepoint portal, ms exchange...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 05. 2009 07:30

nevím ale já mám w7 na pc nejméně měsíc a nějaké obrovské změny v ovládání pC jsem nezaznamenal (zejména oproti Vistě), průzkumník je horší než ve Vistě (nastavit PSX vzhled, myšleno bez zbytečných lišt a sidebarů, drobečková navigace je příjemná ale ta už byla i ve vistě) , združování aplikací v liště je fajn ale tlačítko "start" přečnívající z lišty do aplikací je opruz, že většina aplikací funguje jen při spuštění přes "run" je docela opruz, knihovny člověka jen otravují, příjemné je že windows již ukazují jména souborů správně (ale to už uměla vista také), nemožnost nastavit klasickou nabídku start je velký opruz, občas vypadne tapeta a namísto ní vidí uživatel jen černý desktop /ale to asi nebude žádná nová funkce, i když u MS nikdy nevíš)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
19. 05. 2009 23:34

Ne, je to beta, nevidim duvod pouzivat neco co je vefazi testovani, jen jsem si to zkusil

Na nove funkce jsem se ptal, mohl bych je znat? oproti viste jsem si jich krome zmeny v grafice moc nevsiml

Nejsem zvykly, pracuji na dost ruznych OS a jemi to jedno. Ja se ptal v CEM komkretne je Aero ve win7 lepsi nez ve vista, ja rozdil nepozoroval, mozna proto ze ho mam ve vista vypnute

On se da ribbon v MSpaint customizovat? super, jak ho prepnu do klasickeho vzhledu? Ta sama otazka na wordpad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2009 14:11

kopanec? kdybyste se uracil mit vubec office 2007 nekdy spustene a nehledel pouze na nejake screenshoty, jiste by ste za par dni mluvil uplne jinak.

ano, i ja sem byl chvilku vykulenej co se to deje a nemohl sem nic najit. po par dnech prace jsem novy zpusob prace s office pochopil. mate pravdu - treba jak customizovat graf v excelu sem hledal asi hodinu - ale jak sem to objevil, uz bych se ke starsim office nevratil, protoze tam snad ani takova moznost nebyla (a nebo byla dukladne schovana za miliony dialogu).

ale uznavam, ze ovladani IE7 je skutecny bastl - jak sem byl nestastny, ze "refresh" neni tam, kde by mel byt :( ... ale IE nepouzivam od verze 4 :D takze me to az zas tak netrapi ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor