Microsoft očekává rozhodnutí Evropské komise

Diskuze čtenářů k článku

fellow  |  21. 12. 2004 15:06

Proc nikdo nekrici, ze v OS Windows je Kalkulacka? Prece existuji i jine varinaty teto aplikace tretich stran.
A kdyz na nove zakoupenych Windows pri prvnim pustenim naskoci okynko a zepta se, jestli chci instalovat IE nebo Mozillu, tak 95% BFU stejne klikne na modre velke E, protoze slovo Mozilla nikdy neslyseli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub  |  22. 12. 2004 00:11

Prostřednictvím kalkulačky MS neprotlačuje své proprietární formáty, budoucí distribuci hudby a videa, DVD standardy atd. Proč je všude kolem tolik věcí ve "Windows media"? Protože je WMP součástí Windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
monrico  |  21. 12. 2004 14:02

Mylsim si, ze pokuty ktere giganti jako MS dostavaji jsou takovym jakymsi prispevkem do rozpoctu unie :)
Zajimalo by mne, jestli rozpocty EU a USA primo pocitaji s prisunem tehto penez. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor Chocholaty  |  21. 12. 2004 10:20

Myslim, ze Microsoft vzdy ustoji spory, ktere mu narizuji vyndat jednu aplikaci z distribuce Windows. Je mu to v zasade fuk. Pokud se chteji panove z evropske komise soudit s Microsoftem, pak by meli tlacit na to, aby byl k dispozici Windowsi kernel zvlast, moduly zvlast, systemovy knihovny zvlast a nakonec aplikace - taky zvlast. To je myslim jednina smysluplna snaha. Aby Microsoft, jakozto dominantni hrac na poli klientskych operacnich systemu, umoznil kopuit si tyhle veci oddelene. Jakakoli jina snaha nutne vysumi do ztracena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  21. 12. 2004 11:18

Myslím, že tudy cesta rozhodně nevede, naopak v budoucnou bude docházet k podstatně větší integraci aplikací do celých balíků, než jsou dnes. Určitě bych například očekával integraci Windows a Office. Ruku na srdce, myslíte si, že by internet byl tam kde je, bez integrace webového prohlížeče do Windows?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  21. 12. 2004 11:31

"Myslím, že tudy cesta rozhodně nevede, naopak v budoucnou bude docházet k podstatně větší integraci aplikací do celých balíků, než jsou dnes."

To je jistě velmi výhodné pro firmy jako jsou microsoft. Ale jak výhodné je to pro spotřebitele? Jeho náklady se v důsledku takovéto integrace a omezení konkurencního prostředí mohou drasticky zvýšit.

"Ruku na srdce, myslíte si, že by internet byl tam kde je, bez integrace webového prohlížeče do Windows?"

Opravdu si myslím, že by byl dokonce i o něco dál. MSIE je už delší dobu v pozici jednoho z nejhorších prohlížečů (a to jak po stránce technologické (chybná, či neúplná podpora různých formátů a standardů, bezpečnostní díry), tak co do uživatelského komfortu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cicobasket, cicobasket  |  21. 12. 2004 12:03

ruku na srdce, ja si myslim, ze internet by byl daleko dal, bylo by vic prohlizecu, ktere by 'museli' dodrzovat standardy a tudiz by  vyvojari nemuseli ohybat svuj kod k jednomu prohlizeci.. takze davej pozor kdyz si davas ruku na srdce, mohl by sis ho i vyrvat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid, elipsoid  |  21. 12. 2004 13:45

To, ze IExplore je deravej, jeste neznamena omezeni rozvoje webu. Normalnimu uzivateli je to sumafuk.
Ad vyvojari: ono pro takoveho webdesignera je mnohem jednodussi udelat stranku pro IExplorer (castecne i proto, ze dovoluje urcite procento chyb, priznavam), nez je potom optimalizovat pro dalsi prohlizece. A nikdy ty stranky nebudou vypadat totozne, proto je celkem prakticky, ze 95% procent (nebo kolik, nedival jsem se v posledni dobe na statistiky) uzivatelu jede prave na IExplore.
A jeste poznamka - mictosoft (a nejen on) nedodrzovanim standardu pomalu protlacuje novy technologie. Kdyby jsme vsichni dodrzovali standardy, vyvoj se zastavi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lyon  |  21. 12. 2004 13:56

>> Ad vyvojari: ono pro takoveho webdesignera je mnohem jednodussi udelat stranku pro IExplorer, nez je potom optimalizovat pro dalsi prohlizece.

Jeste mnohem jednodussi je udelat stranku podle oficialnich standardu. Nasledne opravy pro M$IE ovsem mohou zabrat jednou tolik casu :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cicobasket, cicobasket  |  22. 12. 2004 18:36

nesouhlasim s tebou,ale nebudu ti vnucovat "nejenom" svuj nazor.... lyon ma podle me pravdu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Vesely  |  21. 12. 2004 10:17

Microsoftu nevadí ani tak pokuta, jejíž výši překonala mnohá mimisoudní vyrovnání, ale jednak pošpinění jejího jména, odtržení MWP a prozrazení specifikace protokolu serverů.

Osobně bych rád viděl i odtržení IE. Mnozí namítnou, že je to poškození zákazníka, že bude ochuzen, ale to není pravda. Jednak distributoři mají možnost k windows jakýkoli software přibalit, a jednak lze udělat balíčky, jež se nainstalují na jedno kliknutí, takovéto balíčky mohou mít různé programy i od jiných disributorů přehrávačů, prohlížečů, apod., důležité je dát všem stejné šance, bez ohledu na to, že se jedné firmě podařílo obsadit většinu trhu s OS, a tím pádem dostává možnost získat si většinu i v ostatních oborech IT. Opatření musí být taková, aby se odvětví IT vyvíjelo dynamicky v nezatuchlém prostředí monopolu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid, elipsoid  |  21. 12. 2004 13:24

No nevím, ale v tom případě zažaluji společnosti Mazda (a mnohé další), že do auta instalují vestavěné rádio, čímž poškozují konkurenci. Já tam chci mít svoje opensource rádio! Stejně tak klimatizaci. Proč mi tam cpou tu svoji japonskou, když já tam chci americkou!
Přijde mi to padlý na hlavu. Když to nechci, tak to nepoužívám. Díky bohu za internet explorer, aspoň tu vzniknul nějaký (byť pochybný) standard.
A WMP 10 je IMHO slušně použitlenej přehrávač.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub  |  22. 12. 2004 00:02

Nejde o přehrávač.

Jde o to, co jeho prostřednictvím MS protlačuje. Proprietární formáty, nové DVD standardy, serverová řešení, distribuce hudby a videa. V tom je velký byznys budoucnosti, a díky svému monopolu v oblasti operačních systémů MS získá dominanci i v těchto oblastech. Tak budou "konzumenti médií" dále závislí na MS, který tím navíc nepřímo jen dále upevní i monopol Windows.

Využívat monopol v jedné oblasti k dosažení monopolu v jiné, nesouvisející oblasti, se postihuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vít  |  21. 12. 2004 08:28

...pokutu ve výši 497 Euro...

Panečku, to je ale rekordní pokuta
Takovou by měl zaplatit pan Šón za každý článek, který si po sobě nepřečte!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  21. 12. 2004 08:38

EU uz pritvrdila, milionkrat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  21. 12. 2004 09:30

A porad je to malo. Microsoft by mel dostat takovou pokutu, aby mu nezbyly penize na (pripadne) uplatky politikum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor Chocholaty  |  21. 12. 2004 10:03

A kde si myslite skonci penize z tehle pokuty, pokud bude udelena?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bob.bob  |  21. 12. 2004 08:28

"pokutu ve výši 497 Euro" - kvůli tomuhle by se měl MS odvolávat? Vždyť to by prodělal na svém právníkovi, když ho nechá odvolání zpracovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor