Microsoft Marketplace má ještě přísnější podmínky než AppStore

Diskuze čtenářů k článku

22. 09. 2009 23:14

ještě dodám, že uživatele iPhone 1. generace nemusí kupovat nový přístroj aby mohl stahovat aplikace, zacož vy WM uživatelé si musíte koupit nový přístroj :) iPhone 1. gen. vyšel 29.6.2007, WM 6.5 dne 6.10.2009 :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2009 23:54

??? stahovat aplikace uživatelé wm můžou už asi od roku 2000 takže klid a co se týče marketplace tak to bude i pro systémy 6,6.1..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2009 18:38

Ač nerad,musím souhlasit s panem Hulánem.Pokud na iPhone nepoužijete Jailbraker,tak jste v háji a nic jiného než iTunes vám nezbude.Jinak tam ty aplikace prostě nedostanete.Marketplace je to samé co iTunes v bleděmodrým,jen si zatím MS zadělal na to,že hodně vývojářů ho prostě bude ignorovat i s tím jeho obchodem,takže nebudou vývojáři,nebudou aplikace a logicky,nebudou uživatelé.Apple to postavil trochu jinak (teď nemluvím o jailbreaknutém telefonu),jinak než přes iTunes to oficiální cestou nejde,tudíž pokud chci aplikaci prodat,musím ji tam dostat.Marketplace má šanci jedině,že MS zakáže v WM7 instalaci normální cestou.Takže opět vyhrává Android

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 09. 2009 19:23

Naprosto souhlasím. Kdo dneska kupuje komunikátor, a jako že se nejvíc kupuje právě od HTC,

tak rovnou sáhne po Androidovi. Nebo minimálně v mém okolí to tak pozoruji.

Zelení ufouni přibývají jak po dešti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2009 19:47

je na "nutnosti" itunes nieco zle?

+ : aplikacie nemusim googlit, vzdy bude prave na appstore, jednoducha sprava aplikacii ci uz na telefone/PC, automaticke updatovanie bez sledovania viacerych zdrojov...

- : par aplikacii apple neschvalil, jedine pouzitelne z nich su asi google latitude a google voice, potom su to somariny ako Baby shaker, rozne pornograficke aplikacie a aplikacie ktore urazaju nejake vierovyznanie alebo rasu

naozaj je to take zle?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 09. 2009 19:59

Pridam komentar kopirujuci nieci komentar vyssie.

Dalsie vyhody App Store:

1.) Na serveri su drzane udaje o zakupenych aplikaciach, takze v pripade kupy noveho iPhone/restore software povodneho sa aplikacie synchronizuju znova

2.) Zaznamy su vedene na serveri, ak mi ukradnu pocitac, staci aplikacie znova stiahnut bez zakupovania

3.) Vsetok posledny stav a data aplikacii sa synchronizuju cez iTunes do pocitaca

4.) Po restore/kupeni noveho iPhone mam posledne updaty a vsetky aplikacie aj s nastaveniami a datami spat v novom iPhone, vid bod 3.

Poskytuje toto nejake alternativne riesenie pre Windows Mobile? mam silny dojem, ze zdaleka nie. A co zalohovanie SMS, poznamok atd.? Obnovia sa vsetky data pri synchronizacii noveho zariadenia?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 09. 2009 22:16

Pravdou je, že bod 1) není samozřejmost.

Bod 2) se mi nelíbí, v případě jediného centralizovaného obchodu je uživatel dost "exponovaný" a z výběru aplikací se o něm lze dozvědě více, než by bylo zdrávo.

bod 3) Pro WM existuje překvapivě ActiveSync nebo "Centrum zařízení Windows Mobile", které synchronizuje data zařízení s Outlookem. Při synchronizaci se obnoví veškeré kontakty, kalendář, úkoly, poznámky, atd. Pro SMS a další data (např. RSS) existují 3rd party řešení jako plugin do ActiveSync nebo Centrum zařízení Windows Mobile.

bod 4) možná bude řešit WM marketplace. Systémově záloha nastavení aplikací není, to je pravda - jen kompletní záloha zařízení.

Každopádně nepřeinstalovávám zařízení co týden, a nejsem pako, co ztrácí/zničí komunikátor co dva měsíce, takže mě to trápí málo. Důležitější je pro mě soukromí, svoboda a možnost volby, a to mi bohužel není schopen zajistit ani iPhone, ani Android, BlackBerry a už vůbec ne WebOS. Symbian je zase příliš primitivní. WM je zavedená platforma s bohatou aplikační základnou, přičemž některé aplikace nemají na jiných platformách ani srovnatelné obdoby (Softmaker Office, např.). Přechod k jinému systému by znamenal vyměnit funkčnost za "cingrlátka".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2009 22:23

"Každopádně nepřeinstalovávám zařízení co týden, a nejsem pako, co ztrácí/zničí komunikátor co dva měsíce, takže mě to trápí málo." To je pravda vlastně, MS moc updatů na svůj mobilní systém nevydává

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2009 22:59

MS totiž nepotřebuje zas tak často vydávat updaty k svým zařízením, my už funkční BT, kopírování a další věci měli při zakoupení telefonu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 09. 2009 08:50

Aha, jo vlastně no jo. Takže ta nedávná bezppečnostní díra byla asi kachna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 09. 2009 21:17

Myslíš tu bezpečnostní díru iPhone, co jí Apple ani po upozornění nezáplatoval, a opravu zveřejnil až po tom, co byla kompletně zveřejněna?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 09. 2009 21:16

Asi to bude tím, že je tam veškerá zásadní funkčnost najednou, a nedá se tedy ohromovat updaty s fantastickým přívalem nových funkcí, jako je clipboard, MMS nebo vylepšení mazání SMS (samozřejmě s každým updatem jednu funkci, lidi by to mohlo vylekat). Časem třeba dojde i na další nevídané funkce, jako třeba plnohodnotný Bluetooth, nebo, ale to už se asi moc rouhám, multitasking libovolných aplikací. Na přehrávání médií nahraných přes mass storage, paměťové karty nebo nedej_Jobsi možnost instalace programů mimo AppStore raději ani nepomyslet, rouhačství je trestáno rozpuštěním v zoctovatělém jablečném víně...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
22. 09. 2009 22:54

Bod3, Proc neexistuje nejaka ZDARMA aplikace ktera umi Maily, kalendar, kontakty apod synchronizovat s WM, ale je treba kupovat Outlook?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2009 23:01

co třeba thunderbird v Ubuntu ? víc free už to snad ani být nemůže, co iTunes umí to také?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 09. 2009 07:29

samozrejme ze to iTunes vie, bud sync s Mail.app alebo Outlookom ci Outlook Express na Windows. Vo Windows 7 Windows Mail a Windows Calendar. Pluginy pre dalsie apps existuju takisto…

A samozrejme obligatny MS Exchange a Google Sync ci Applovsky MobileMe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 09. 2009 21:05

Když svoji otázku omezíš na "Proc neexistuje nějaká ZDARMA aplikace která umí Maily, kalendář, kontakty apod", zjistíš, že taková aplikace na Windows vlastně ani není (minimálně taková, která by stála za řeč). Jinak ve Vistách je "v základu" kalendář, mail a kontakty, které s WM synchronizovat lze. BTW, já dostal licenci na Outlook se svým WM zařízením v ceně.

V Linuxu údajně WM synchronizovat lze, neověřoval jsem - a předpokládám, že to budou aplikaze ZDARMA...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2009 15:33

Co uz.

Mobilnych OS mame na vyber nastastie dostatok

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 09. 2009 13:58

Existuje spousta různých AppStore pro Windows Mobile telefony. Třeba (řadu let existující) Handango.com kde si mohu stáhnout jejich WM klienta a z něj přímo nakupovat a instalovat. Není možné označit přístup Microsoftu za více omezující, protože to jednoduše není pravda. Microsoft bude -pouze- konkurovat dalším obchodům, bude prostě další z mnoha existujících, není a nebude to monopol. Apple, oproti tomu, sází na diktaturu a monopol, člověk nemůže jít jinam. Pokud se něco nelíbí Apple, je to konečná. Pokud ovšem na WIndows Mobile chci Operu Mini, či cokoliv co Microsoft (teoreticky) zakáže na Marketplace (pododně jako Apple), půjdu ke konkurenci. Zdravá soutěž.

Je možné (a dost pravděpodobné), že to Microsoft nakonec přinutí ke změně podmínek, ale o tom je konkurence. Pro zákazníka je konkurence vždy výhoda, oproti jednomu monopolu (aka komunismu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2009 14:48

Není to konečná.

I na iPhone existují alternativní AppStory. Jediný rozdíl je, že Apple je neuznává, zatímco MS ano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2009 15:03

Radek Hulan

Ale H0VN0 Radku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 09. 2009 00:16

Tak Ty si inteligent. Chod povedat mamine co si dnes vyviedol a a bez sa hambit do kuta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 09. 2009 14:43

No nevim, kdo z nich dvou je vetsi "inteligent"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2009 19:07

Jen se zeptám. Zálohují mi ony alternativní Appstore (nebo alespoň MS Store) automaticky veškeré koupené aplikace ? Zálohují mi nastavení k těm aplikacím ? Tím mám na mysli, že když přeinstaluju telefon, a synchronizuju ho s počítačem, budu tam mít automaitcky zpět všechny aplikace ze všech appstorů, které jsem tam měl před reinstallem ? Budu je tam mít v tom nejposlednějším stavu, v jakém jsem je měl před reinstallem ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 09. 2009 21:52

Hmmmm, a jak je toho možné docílit? Tak, že s nastavením svěříš i např. svá hesla pro přístup k některým službám, která máš v nastavení, velkému bratrovi Jobsovi? To mi nepřipadá jako řešení pro někoho, kdo si váží svého soukromí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2009 22:22

MD5 ? Mimochodem, ty nemáš ve svém browseru třeba uložená některá hesla ? Nebo v nějakém "password manageru" ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 09. 2009 23:16

MD5 uz neni vubec bezpecna... uz mam za sebou uspesne rozlamani desitek MD5tek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 09. 2009 15:01

Takže tady máš moje heslo: 677e3b49d4858ef461ab11ea283c1469

Dostaň z něj zpátky moje heslo a budeš king.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 09. 2009 15:01

Samozřejmě je to zakódované v MD5.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 09. 2009 19:31

dobrá práce právě si to tomu machrovy natřel:D, ale pokud to rozluští, tak respekt:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2009 08:50

Samozřejmě že to nedá. Je to blb, který tady akorát machruje.

Může maximálně najít kolizi (tj. string, z kterého vyjde stejný MD5 hash jako je ten můj), ale zpětně rozkódovat původní text se stále nikomu nepodařilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 09. 2009 22:03

Z příspěvku to vypadalo, že se nastavení zálohují přímo na App Store, nakonec se z toho vyklubala běžná místní záloha. V takovém případě OK, protože data jsou na zařízení, které je v ideálním případě pouze v moci uživatele.

Ano, mám hesla v prohlížeči i používám password manager, ale data jsou stále u mě, a vím, že se do ruky třetím osobám stěží dostanou (kryptování souboru password manageru + disku).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 09. 2009 10:32

Provadi se volitelne sifrovany backup iphone v itunes na vasem pocitaci, zadnej Jobs ani jinej clovek k vasim datum nema pristup.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 09. 2009 21:55

V takovém případě OK, ale obvykle se takovéto funkčnosti říká "záloha", a nikdo se nad tím nepozastavuje. To umí i Nokia PC Suite...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2009 20:16

Hallo Mr. Too Big.

Nekálíte si již opakovaně do úst?

Děláte ze sebe šaška což celebrita -VAŠEHO- formátu nepotřebuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2009 13:45

"Opozice však tvrdí, že Marketplace je sice v tomto omezující, na druhou stranu zde však vždy bude existovat možnost nahrát si program do mobilu klasickým způsobem jako tomu bylo doposud."

Důležitá otázka ale zní:

Jak se já, jako uživatel, vůbec o té aplikaci dozvím? AppStore má právě tu výhodu, že nemusím chodit nikam jinam a vše mám na jednom místě. Takhle si stáhnu i aplikace, o které bych jinde ani nezakopl, resp. bych se o nich nedozvěděl.

Z pohledu autora, jak efektivně oslovím uživatele WM, že moji aplikaci najdou na www.bfmlpsvz.cz a že platit budou krkolomně? U AppStore si vystačím tak, že někde budu propagovat jméno aplikace a zvídavý uživatel si aplikaci stáhne rovnou z AppStoru a zaplatí na 2 kliknutí z mobilu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2009 10:56

dobry krok ako ocistit vlastny "appstore" od neznamych vyvojarov.... ale je to vobec vyhoda? minimalne 30% aplikacii ktore som si zatial stiahol na iphone pochadza prave od nich, keby boli taketo podmienky tak sa iphone mozno nikdy nedocka Aurora feint, Fieldrunners (coskoro budu debutovat na PSP) alebo Trism

v priebehu pol hodiny som sa na zive.cz dozvedel o 2 zlych krokoch microsoftu, co sa preboha deje? este k tomu pridam zune HD a mam pocit, ze Ballmer predal akcie microsoftu a nakupil od applu, inak si to neviem vysvetlit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2009 10:54

Panove, panove.. vychazite ze starych informaci. Omezeni pristupu na markeplace pouze z w 6.5 bylo puvodne zamyslene, ale uz pred nekolika mesici bylo toto odvolano a bude tam pristup i z win6 a win6.1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2009 11:17

Na ce4you vysla informace o zruseni omezeni jen na WM6.5 pred vice nez 2 mesici. Zajimave, ze nevidim ani zdroj, ze ktereho autor vychazel...

http://www.ce4you.cz/news/detail.asp...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor