Microsoft má patent na HTML aplikace

Diskuze čtenářů k článku

Yakeen  |  11. 12. 2003 15:36

Zajimalo by me jak se na to bude tvarit IBM, jelikos jejich platforma SASH (http://sash.alphaworks.ibm.com/ bezi jak na win tak linuxu) je v podstate to same a uz je tu tak odhadem tri roky (mame tu uz verzi 2.1 ;).
Mozilla Chrome (XUL je dalsi takova...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
meno  |  11. 12. 2003 19:03

Chrome/XUL, natož SASH nejsou technologie založené na HTML, ale na jiných jazycích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
meno  |  11. 12. 2003 11:50

Spodina ste vy, stačí se zaposlouchat do vašich hospodskejch keců...

Stejně blafete jen z nudy v práci o něčem, o čem nemáte ani páru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan A  |  11. 12. 2003 10:28

Java Script od pociatku tvorcovia Java Scriptu podobnu /HOVADINU/ mali rozpracovanu ale presne preto ze je VEELMI NEBEZPECNA ju ani nezapracovali!

A MS si pride a pusti do sveta miliony moznosti pre virusotvorcov, hackerov ....a spionov!

Blee

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ProJee  |  11. 12. 2003 12:15

ako vzdy. cokolvek sa tu sprtne o microsofte, hned sa vyvali 50 radobyodbornikov a zacnu tu o tom odborne prispievat.

mam cez hta cez webbrowser spraveny FTP upload v takom style , ze vyberies adresar, celu strukturu slahnem do jedneho suboru, ten sa uploadne a na serveri sa struktura adresarov znova vytvori.

tvorcovia javascriptu mali take rozrobene chvalabohu ze aspon microsoft sa toho chytil a nemusim posielat subory ako debil po jednom cez web stranku.

ak je bezpecnost to, ze sa zablokuje to, co je pripadne nebezpecne, tak co keby sme zablokovali aj posledny otvoreny port HTTP 80 a urcite sa vam na server nikto nehackne.. to uz su mi len riesenia. dufam ze aj noziky si pozahadzoval, lebo sice s nimi super nakrajas chlieb, ale co keby si sa porezal...

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julda  |  11. 12. 2003 14:16

FTP pres browser, to je jako na co? Kdyz nahravam stranky na web nebo neco podobneho tak jaksi pouzivam FTP klient, jakykoliv !!!!  ????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ProJee  |  11. 12. 2003 17:18

tak.. ked si za firewallom spoza ktoreho sa nedostanes na iny port ako 80 , ziadne FTP, IRC, ICQ atd... ...som zvedavy ako by si uploadol 500 suborov cez browser naraz aj s adresarovou strukturou bez hta :)

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MarS  |  11. 12. 2003 18:08

Pomoci http a cgi skriptu na serveru treba, javascript vubec neni potreba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MarS  |  11. 12. 2003 18:24

Pravda vy jste chtel celou adresarovou strukturu
ok takze to zabalim a potom uploadu..to cgicko at si s tim potom dela co chce (treba rozbali)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ProJee  |  12. 12. 2003 08:15

samozrejme ze je milion sposobov ako to urobit inak, aby sa dalo nadavat na hta;)

a co ked prides z PC na ktorom user nema zip ani rar a potrebujes to aj tak poslat.

navyse na serveri nemam moznost rozbalovat archivy, nemam taku dllku, v asp.net to zahrnute nie je, to uz by bolo kriku ze sa microsoft snazi znicit konkurenciu:)

 (a uz vobec nechcem usera obmedzovat aky typ archivu moze uploadovat)

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pichi  |  12. 12. 2003 11:19

Tak použij skutečný operační systém, kde je absence možnost rozbalení archivu tak nebvyklá věc, že dotyčného ani nenapadlo, že to na nějaké parodii může být problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin2  |  11. 12. 2003 19:54

Lid unixovy na toto pouziva standardni wget. Ale chapu, ze v gatesove bazmeku mozna neni jineho zbyti, nez pouziti praseckosti typu *.hta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ProJee  |  12. 12. 2003 08:20

ok, potreboval by som vidiet stranku, na ktorej je moznost browsovat po adresari na userovom disku a ked si vyberiem adresar, aby sa cely uploadol na server aj so strukturou. moze to byt urobene v comkolvek.

prosim adresu. vdaka.:)

(a please ziadne pojednania o bezpecnosti)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh  |  12. 12. 2003 09:20

se ti divim, ze se na to presvedcovani nevybodnes :o)

hodne zdaru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ProJee  |  12. 12. 2003 10:10

tak vies, dnes som vynimocne na pevnej linke..:) 

ja by som naozaj rad videl nejake aspon tak dobre ftp ako mam ja...

pretoze stale ked sem pridem kazdy tu na microsoft pinda ale ze by niekto nieco lepsie naprogramoval a supol sem odkaz.. to by ma mohlo presvedcit:) ale asi zabiju pindanim tolko casu ze na nejaky software im cas nezostane

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  12. 12. 2003 13:49

No presne na takove uploady je uplne dokonaly rsync. Bezi dokonce i na windowsech. Provede synchronizaci mezi adresari a je dobry v tom ze prenese jen data ktera se zmenila. Dokonce i jen ty casti velikeho souboru ktere se zmenily. Prenasi celou adresarovou strukturu a umi na cilovem stroji i odstranovat soubory ktere uz neexistuji na masteru. Takze mate-li moznost nainstalovar rsync na serveru neni co resit. Jinak ja odmitam pouzivat cokoliv mene pohodlneho nez rsync, ale ja si svuj server administruju sam.<p>
Navic ma velike plus :) je to program bez gui a pekne jde dat do skriptu. Ja ho volam nekde uvnitr vetsi soustavy skriptu, takze se v podstate ani nezabyvam uploadem. Proste jen upravim zdroje za kterych se stranky generuji a pak kdyz jsem nekde online spustim jiny tasky ktery mimo jine provede synchronizaci meho site na nekolika strojich :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubos  |  11. 12. 2003 19:57

No na to urcite hta nepotrebujem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julda  |  12. 12. 2003 02:55

Pokud mas takovy firewall tak tusim ze jsi v praci a nemel bys asi nic jineho delat, soukrome veci treba, ne?
(vetsinou je to ale jinak)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ProJee  |  12. 12. 2003 08:07

prebieha to tak, ze si doma offline vytvorim paklik ktory z prace jednym tlacitkom poslem na server. ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZEr  |  12. 12. 2003 13:29

chapes to vybodni se na to mlet tu kraviny o necem co je proste totalni ensmysl, existuje hafo zpusobu jak na server dostat data a ver tomu ze .hta je na to ten nejvetsi shit ktery sis mohl vybrat, di si ty komplexy ze sis kuopil nejakou sracku od M$ lecit jinam

pokud sis jeste nvsiml tak se na upload obvykle pouziva ftp a pokud ti to v tvem supr dupr M$ paskvilu nebezi (jestli neumis nastavit NAT tak aby to umelo oba rezimy ftp, nebo serverova cast), tak to zahod do popelnice a di si radsi past ovce tomu ty asi mozna budes rozumet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ProJee  |  12. 12. 2003 13:58

este raz... nemam povolene FTP a nie som spravca servera takze nemozem nic nastavovat.radsej boldom aby si to tvoje slepe oci vsimli.

ked existuje tolko sposobov ako na server dostat data s takymi to podmienkami, tak cakam na ich zoznam. aspon prve 3..

dalej by som prosil link na jeden tvoj .hta , aby som si bol isty, ze ty netrepes kraviny o niecom, co si v zivote nevidel.

s pozdravom.;)

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZEr  |  13. 12. 2003 22:12

pokud to nemas na serveru povolene, tak to ma duvod, a pokud ne tak si to ench povolit, to je jakobych si nedal na superuzivatele heslo, protoze by mi ho mohl nekdo odoslechnout

na co bych ti posilal linky ???? to neumis pouzivat ani google.com ????

natolik si cenim sveho casu ze se hta nehodlam ucit, spis bych polemizoval o tom ze jsi nidky v zivote nepouzival FTP, a vrcholem v pocitacove technice je pro tebe tlacitko reset, protoze bez neho by se takovi zabedneni windozaci jako jsi ty asi neobesli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ProJee  |  15. 12. 2003 07:06

aj uplny idiot pochopi, ze je asi rozdiel, ked mam stranky na serveri hostovane alebo mam server v obyvacke ako ty a vsetko si konfigurujem sam. nemam dovod obtazovat spravcu servera ked si vystacim s hta.

naco by si posielal linky ked ma mozes vyhlasit za tupca a odkazat na nejaky google. len neviem co mam hladat, akoze "hta" a "ZEr" a dostanem miliony linkov na tvoje hta?:)

co sa tvojho casu tyka, samozrejme ako som cakal, hovno o tom vies ale budes tu blabotat o tom ake je to na rit.

:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pichi  |  15. 12. 2003 11:31

Tak se vy...er na takovy hosting, na kterem nemuzou nahodit rsync pres ssh. Takovej hosting je na...o. Znas ten vtip jak soutez mechaniku vyhral gynekolog vymenou motoru pres vyfuk? Tak ja bych to auto radsi hodil normalne na rampu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZEr  |  16. 12. 2003 10:45

hmm kdyz zadas vyhledavat ZEr hta tak ani nic nemuzes najit protoze jak uz jsem nekolikrat rikal, tak svuj drahocenny cas nebudu venovat takove sracce, ktere davam 2 mesice zivota (co se o ni bude psat v novinach) a dal s tim bude machrovat enom takova socka jako si ty, kdyz nemas na poradny hosting a hostujes to u kamosa co am adsl a windows98 tak se neser mezi lidi co tomu rozumi

jak muzes o nekom rikat, co vi ???? zase tu placas hovadiny, vem si ten tvuj slavny hta a di si s nim hrat nekam do jeskyne, nebo di do hor past ovce, to ti mozna pujde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ProJee  |  16. 12. 2003 11:09

;))))

na hostovanie svojich stranok nepotrebujem teleport k serveru..

inac sorry ze sa seriem medzi ludi ktori tomu rozumeju.. (to su taki, co to v zivote nepouzili)

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
G.O'S  |  12. 12. 2003 13:56

Takovzm spusobem jako to delam ja. Nastavim si poradne ftp klienta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asd  |  11. 12. 2003 09:21

Nenastal by tu problem iba pre Mozillu.

Je to proste spodina, ktora uz nevie co ma robit.
Sprosty monopol, ktory treba uz konecne zrusit.
Asi si pojdem patentovat pisanie prstami na klavesnicu
kde poviem, ze odteraz kazdy kto pojde pisat na klavesnicu
mi zaplati 1$ a nebude to "pisanie na klavesnicu", ale vsetci to budu musiet nazyvat "Using fingers for Windows XP".

Alebo este lepsie. Poviem, ze moj otec bol Adam a on prvy dychal vzduch, tak ja si pojdem patentovat dychanie vzduchu.

Fakt ti z Microsoftu nevedia potesit, ale iba poburit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yogi  |  11. 12. 2003 08:45

Naco je to dobre?

Viete na com je zalozena existencia americanov? No predsa na spionazi! Doteraz nemohli take spolocnosti, ako M$ dostat o Vas dovernejsie informacie - obsah vasho disku a pod., preto zaviedli tento standard! Tym ulahcia pracu takym hajzlom, ako je www.bsa.cz a www.bsa.sk, aby ziskali o vas co najviac informacii, dokonca aj s vasim vedomim, a potom sa len budete cudovat! Co si myslite, ako dlho vydrzi pripona .hta ? V minulosti platila dohoda, ze na HTML dokumenty sa bude pouzivat len pripona htm, potom to bolo uz aj html, dhtml a nespocetne vela dalsich, ako dlho bude trvat kym sa spolu zlucia htm a hta? Potom ani nebudete vediet, aku stranku si prave prezerate a co sa pri tom robi na vasom disku!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Naštvanej čtenář  |  11. 12. 2003 12:00

Nakonec se celý problém nejspíš vyřeší používáním prohlížečů a doplňkových programů, které zabrání "spouštět" vše, co budou obsahovat soubory .hta . A ti, kdo je budou chtít používat, budou muset podepsal "licenční smlouvu" s Microsoftem, že vědomě omezují bezpečnost svého počítače a ochranu před virovou nákazou )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
meno  |  11. 12. 2003 19:04

To jsou v současné době všechny prohlížeče, včetně MSIE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julda  |  11. 12. 2003 14:14

Jo skryte..... tohle mne nenapadlo ale vypada to realne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MarS  |  11. 12. 2003 18:07

Nechci rypat, ale dohoda o .htm koncovky pro HTML dokumenty nikdy neexistovala. Je to pouze Microsofti zkracenina .html kvuli MS-DOSu, ktery vic jak 3 pismena pro priponu neumel pouzivat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
html  |  12. 12. 2003 10:58

HTML je standartni pripona, htm je jen dalsi prasarna od ms

DHTML je taky std. pripona (koukni se na w3c.org )

btw: nesere te ze .php stranky jsou normalni html jen se spatnou priponout? a co phtml nebo asp nebo ahtml :/ vcelku je jedno jakou das priponu, to je blbost webmasteru ze davaji htm misto html... pripony s tim nemaji co delat :0

ale co dela ms je stejne svinarna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Iwo  |  11. 12. 2003 08:13

Nezminujete se o tom, ze si to Microsoft nechal patentovat v USA a ne v Evrope, protoze temer ve vsech statech Evropy se to patentovat neda, jinymi slovy nam to muze byt jedno s tou vyhradou, ze holt za nejaky program vyuzivajici tuto technologii od americke firmy zaplatite vic nez od evropske firmy, coz je ale i pozitivni, nebot se tim podporuje "evropska tvorba".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deda.jabko  |  10. 12. 2003 22:23

microsoft se asi timto stal prvni na svete, kdo patentoval bezpecnostni problemy, jako "technologii" - co je to ze z*veny metrix?

pripomina te pripad - kdyz si nejaky australan nechal patentovat kolo, a patentovy urad mu to uznal jako inovativni vynalez...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
minio  |  11. 12. 2003 03:41

Rozdil je ten ze ten australan to udelal proto aby ukazal co za hovadinu to poslanci schvalili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anatolij  |  10. 12. 2003 21:04

Dávám Billševikovi rok, maximálně dva...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh  |  11. 12. 2003 09:09

skoda, ze to je hlaska stara tak pet let ;o))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Velkej Tlustej Kvavik  |  12. 12. 2003 04:43

hlavne skoda, ze na situaci, kdy mel pred sebou misto jednoho dvou let, jedno dve desetileti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rejpal  |  10. 12. 2003 19:37

Vyjimky nejsou - Makedonska, Rimska ... a dalsi rise

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jméno a příjme  |  10. 12. 2003 20:44

hovno
dej lidu chleb a hry a muses si delal co chces

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miroslav.kucera  |  11. 12. 2003 12:38

To by se dneska prodrazilo :)))) Na hry je potreba vykonny pocitac a samozrejme hry samotne :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymous  |  10. 12. 2003 17:28

Doufám, že si někdo dá tu práci a najde podobný patent, který si patentuje způsob spouštění aplikací "out-of-box", který se vztahuje i na všechny jiné připady (třeba na Perl zabalený do BAT obalového souboru) a M$ patent zase pěkně vyruší.

Jinak od M$ je to další pokus typu "zkusíme si patentovat nulu a jedničku" a ovládneme svět, protože "well-known" postupy (jako je např. spouštěcí "wrapper" na scriptovací jazyky, ke kterým de-facto .hta patří také) by podle patentového zákona jít zapatentovat nemělo - bohužel v USA projde prakticky všechno, neb to tam neposuzují a berou to style m zaregistrujeme a pokud to někdo bude chtít zrušit, tak se ozve a pak to po soudním řízení třeba zrušíme

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
buvar  |  10. 12. 2003 16:42

Vidim v tom dva mozne problemy:
1. Tezko rict jestli je opravdu v obsahu patentu to ze musi mit priponu .hta . Mohl by totiz jinak nastat problem u Mozilly, kde napr. kalendar (a tusim i mail klient) jsou neco podobneho - aplikace v JavaScriptu a XUL bezici bez potreby browseru jako takoveho a vyuzivajici pouze jadra. To by pak bylo zle.
 
2. Tim ze .hta muzou mit pristup takrka ke vsem zdrojum, je problem s bezpecnosti - kolik viru se siri tim, ze uzivatel spusti do emailu prilozene .exe, ackoliv se ho to nekolikrat pta jestli to opravdu chce spustit... U .hta se to taky pta, ale tusim jenom jednou...
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrxh  |  11. 12. 2003 12:36

Zle by pravdepodobne nebylo, protoze pak by asi nebyl problem zahajit rizeni na zruseni patentu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  10. 12. 2003 16:14

Takze kdyz reknu rok starymu Linuxu, aby mi otviral .hta soubory v Mozille, tak porusuju patent?

Nebo mu musim rict, aby to otviral v necim jinym nez v tom, co mam na html - treba v Joe ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miroslav.kucera  |  11. 12. 2003 12:37

Ne. Aplikace vam nebude fungovat.

-----

Microsoft získal patent na aplikace psané v jazyce HTML tak, aby nevyžadovaly běh v prostředí internetového prohlížeče, mohly mít vlastní rozhraní a obejít bezpečnostní limity dané prohlížečem. HTML aplikace tak budou moci číst z disku i zapisovat data a další operace, které jsou v prostředí internetového prohlížeče nežádoucí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koala  |  10. 12. 2003 15:49

si mohou strcit do ... Platformove zavisla sracka umoznujici "webdesignerum" pisicim stranky optimalizovane pro IE psat apliakce, Buh s temi, co budou okna pouzivat. Alespon to ale uspisi pad molocha. Jinak je ovsem jeste otazkou, zda nezacnou utocit treba na Mozillu, ze porusuje nejaky jejich obskurni nicnerikajici patent.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vraána  |  10. 12. 2003 15:51

Možná by si měli požádat o patent na rozum, neboť při práci s aplikacemi této firmy mám často pocit, že se snaží být chytřejší než znalý uživatel. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
robo  |  10. 12. 2003 15:48

a to bude naco dobre?

ci len tak, pre istotu, nech to mame...?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomasgn  |  10. 12. 2003 22:45

no prece pro viry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor