Microsoft má nový operační systém – Singularity

Diskuze čtenářů k článku

kabakov  |  08. 11. 2005 14:53

tady mate clanek o singularite v jinem slova smyslu a to v takove kde se pojednava o nadlidske inteligenci, ze by nas chtel MS na neco takoveho uz pripravit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Markus  |  08. 11. 2005 07:40

Tento systém je velmi podobný plánovaným operačním systém založeným na javě. Problém těchto systému zatím vždy bylo že se nedotáhly do úspěšného konce. Je super mít bezpečnou virtuální maši která je přímo operačním systém. Ale uvědomte si co všechno musíte napsat aby takový systém mohl fungovat jako alternativa k Windows, MacOS nebo Linuxu. Především jsou tu ovladače, neskutečná pakárna, občas zcela neřešitelné problémy. Jádro je celkem trivka, dnes je mnoho příkladů, jde spíše o to vybrat si cestu jakou se vydáte. Další problémy přichází když už máte systém, ale nemáte pro něj žádné programy. Tady má přece jen java výhodu, pokud rozjedete AWT, máte základ, když Swing a SWT, jste za vodou. Takovým systémem se snaží stát JNone, myslím že by bylo fér aby Zive o tomto rodicím se operačním systému informovalo, já mohu dát jen link: http://www.jnode.org/.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
azazel@email.cz  |  08. 11. 2005 08:00

Myslím, že MS tam bude rozjíždět spíše .net než javu ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Markus  |  08. 11. 2005 08:09

Ano, mohou, ale znamená to pro ně dost problémů protože .NET není nyní psaný jako bezpečný jazyk. Museli by toho hodně přepsat a dostat to tam kde je java už dávno, do hodně abstraktní vrstvy odstíněné virtualmašinou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  08. 11. 2005 08:22

Kde si prosimte prisel na to, ze .NET neni psany jako bezpecny?! To spis mluvis o Jave...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Markus  |  08. 11. 2005 08:31

Nevím proč tak agresivní reakce Ale abych odpověděl na to co píšeš, je jeden základní rozdíl mezi .NET a Javou a tím je to že .NET využívá často věc zvanou unsafe mode. Jde hlavně o práci s pamětí. Pro více informací na tohle téma doporučuji hledat články od Jamese Goslinga.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  08. 11. 2005 08:39

Ne, vubec to nemela byt agresivni reakce...
Gosling, Gosling...vim na jaky clanek narazis, o nem i jeho osobe si myslim sve
Je dobre si uvedomit, ze pokud bude Singularity pouzivat .NET, tak pouze CLR a SPECIALNI, k tomu ucelu napsane knihovny...
A jeste neco, Java taky umoznuje unsafe mode, viz. JNI...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Markus  |  08. 11. 2005 08:52

Lepší

Je na čase přestat kecat a začít zas tvořit hodnoty. Tak zas někdy pod jiným článkem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
beho  |  08. 11. 2005 09:58

Mozna by bylo dobry vedet,ze singularity je z 99% v managed kodu s zakladama v .NET. Staci se taky podivat na ten obrazek .. proc myslis, ze OS pouziva garbage collector a nazvy trid a namespacu jsou napadne podobny tem z .NET ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Markus  |  08. 11. 2005 10:12

Když budeš číst ještě lépe, zjistíš že je to napsané v C# :) .NET není špatný a je dobře že má MS snahu eliminovat unsafe mód, v Singularity se podle mě vůbec nepoužívá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LubosD, LubosD  |  08. 11. 2005 16:39

C# není špatné, ale spíš by mě zajímalo výkonnostní a paměťové srovnání takového systému s Linuxem plně optimalizovaným na daný procesor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
beho  |  08. 11. 2005 22:52

Pravdepodobne to bude pomalejsi, protoze to umi a hlida veci, ktery Linux nedela. Na druhou stranu pouziva Singularity v rade mist odlisnou filosofii, takze se to mozna vyrovna (viz. benchamarky v reportu o Singularity). Hlavni je, ze vykon pri dnesnich procesorech zajima malokoho, vyplati se cast obetovat za vetsi bezpecnost a spolehlivost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
beho  |  08. 11. 2005 22:49

Jisteze tam musi nejaka cast bejt, na necem musis stavet, kdyz managed kod neumi primo HW.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  08. 11. 2005 07:34

Tak asi je lepší sedět na dvou židlích než na jedné a to nejisté...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Markus  |  08. 11. 2005 07:45

Ne tak úplně. Linux se dá použít jako alternativa k Singularity, ale musíš ho nechat jen jako vrstvu se kterou nepřijde do styku uživatel. Nad linuxem by musela být další vrstva která respektuje pravidla isolace procesů, používá typesafe jazyk apd. Takovým řešením je dnes Java VM. Takže bys měl linux, do něj nainstaloval Java VM jako jediný možný program co tam smí běžet, nahodil jsi nějaké GUI napsané v Javě a s tím pak pracoval. Tohle by byla alternativa k Singularity. Mám pocit že je to trošku návrat k systémům jakým byl třeba AS/400 od IBM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_px_, _px_  |  08. 11. 2005 10:16

Nechcem ti kazit radost, ale izolaciu procesov zvlada kazdy napoly decentny OS, ktory ma na procesore k dispozicii MMU, na to netreba VM.

Type safety sme tu mali v polovici 80-tych rokov, zabezpecenu hardware, resp. mikrokodom. Nejako sa to neujalo (Lisp machines).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  08. 11. 2005 07:31

No ne, oni ten dokument siri ve formatu, ktery bojkotuji a navic se ho pokusi zrusit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Markus  |  08. 11. 2005 07:48

Kdes to vzal? Víš že nová office už budou umět ukládat PDF? Microsoft se mění, těžko říci jaké má zájmy, ale dost možná pochopil že konfliktní přístup mu neprospívá. Poslední dobou Microsoft spolupracuje s mnoha firmami se kterými měla dříve spory, třeba SUNem. MS nabídne konkurenční formát, ale už nechce nic bojkotovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bfree, Bfree  |  08. 11. 2005 08:12

MS se nemeni MS je stalestejnej.... Je to stejny jako s netscapem. Nejdriv ten format ignorujou a pak kdyz zjistej ze je zadanej a ze zaspali pridaj do svejch produktu jeho podporu a najdou zpusob jak ho otvirat prvotne tom svem produku, ale i pdf z netu pak ujdou otvirat prvotne ve vlastnim produktu a pak teprve v acrobatu. A co si budem nalhavat beznyho uzivatele nezajima cim to otevre ale ze to otevre.

Vise napsane je jen muj osobni nazor tak me hned nekamenujte kdyz se vam to nezamlouva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dave  |  08. 11. 2005 09:25

Nechci Te kamenovat, ale nepise se spise vyse nez vise?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kylix  |  08. 11. 2005 16:31

To co Microsoft meni je konkurence a nic jineho. Jako kazdou jinou firmu pochopitelne.

Myslim ale ze i ten nejzaslepenejsi priznivce reseni od MS musi videt, ze za Vistu, MS IE 7, Office 2003 a 2006 budeme vdecit jenom a pouze Open Source.

Tim nechci rici ze jsopu reseni od MS spatna. Casto jsou nejlepsi. Ale za jejich soucasnou (aspon) kvalitu vdecime prave vlivu konkurence v podobe Open Source reseni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laďa  |  10. 11. 2005 11:37

Pokud jsem jinde četl správně, pak se Microsoft vůbec, ale vůbec nemění. PDF totiž nebude PDF, ale konkurenční produkt MS (i s jinou příponou), po jehož aplikaci by měly dokumenty zobrazovány všemi PC stejně. Bude to tedy ve skutečnosti už 3. takový produkt, co znám (http://www.infograph.com/csftechbrief.htm).
Přestože ukládání do CSF je rychlejší a výsledný soubor menší než PDF, je tento formát téměř neznámý. Jestli bude PDF nepsaný standard, jako MP3, ukáže budoucnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudolf  |  08. 11. 2005 07:20

ale neznamená slovo singularita totální zhroucení?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
azazel@email.cz  |  08. 11. 2005 07:58

ne neznamená ;)
singulární je spíše "ojedinělý", "výjmečný", ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Markus  |  08. 11. 2005 08:02

MS tam má přímo odkaz do jednoho slovníku :)

Singularity

In the center of the mathematical model of a black hole is a singularity which has the shape of a point (or a ring if the hole is rotating), at which the curvature of spacetime becomes infinitely large. A singularity represents a great difficulty for theoreticians because it is impossible to predict how a singularity will affect objects in its causal future. If cosmic censorship is true, then this needn't cause any trouble because they will only be found inside event horizons.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mapek, Mapek  |  08. 11. 2005 08:15

Takže jejich operační systém bude představovovat "velkolepé potíže" dělat "nikdo neví co" a v podstatě nemusí "dělat nic". Ten Microsoft jde do sebe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  08. 11. 2005 08:36

Ono je to na tom světě tak, že určitý pojem se použije na popis nějaké vlastnosti určitého jevu. No a pologramotná individua která ten pojem slyší jen v té jedné souvislosti si ho samozřejmě spojí s tím jevem znaménkem "rovná se". Pro tyhle lidi je pak singularita=černá díra, profesionalita=kvalita a tak podobně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mapek, Mapek  |  08. 11. 2005 08:55

Ano, vytrhl jsem slova z kontextu, složil je do sarkastické nadsázky a pro pologramotná individua jsem připojil ksichta, abych jim naznačil, že se jedná o fór.

"Zřete, trapný komik se ozval."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  08. 11. 2005 09:29

Ale tak se hned nevztekej  Ano, chtěl jsem někoho popíchnout a čekal jsem která "potrefená" se ozve

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kristine.Z.Kochanska  |  08. 11. 2005 12:02

Kdo jsou to podle Vás pologramotná individua? Mohl byste, prosím, definovat gramotnost? Moc by mě to, jakožto pologramotné individuum, zajímalo. Děkuji za rozšíření obzorů, skutečně jsem ráda za každou podanou informaci od vzdělaného člověka.
Mám totiž spojen termín profesionalita=vysoká kvalita, odbornost a ne jakýkoliv výkon za který dá někdo alepoň zlámanou grešli. Co s tím mohu dělat? Myslíte, že mám nějakou naději?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  08. 11. 2005 13:24

Kočanská, pokud sebe považujete za pologramotné individuum, a nevíte jak se definuje gramotnost, jak teda víte že jste pologramotné individuum ?

Jinak já nemůžu zato že si spojujete přenesené významy s termíny jejichž primární význam je jiný. Co s tím můžete dělat ? Přemýšlet. Ne každá singularita je černá díra, žeáno. Taksamo ne každý profesionál poskytuje vysokou kvalitu, odbornost.


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M0RGAN  |  09. 11. 2005 14:54

Až dodneška jsem byl přesvědčený, že jazyk nemá přesné definice jednotlivých slov Ale podle Vás zřejmě ano.
Proto jsem žřejmě tedy i já pologramotné individuum, protože podle mě si každý může například pod slovem profesionalita představit něco trošku jiného.
On je totiž jazyk krásný tím (pokud ho člověk velmi dobře ovládá - schválně se vyhnu termínu "dokonale" nebo dokonce "profesionálně" ), že se v něm dají používat nejrůznější dvojsmysly To jenom pro příklad

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  08. 11. 2005 09:21

TO je přesné. Ještě jsi ho ani neviděl a už víš jaký bude...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  08. 11. 2005 08:26

Jen aby tento operační systém neudělal černou díru v peněžence

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julda  |  08. 11. 2005 06:48

Nevim jestli se MS nad sebou uz zamyslel ale neverim jim, viz strana 31 a dal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  08. 11. 2005 08:17

A proc ne? Kdyz mohl vyvyjet Xenix (pozdeji SCO UNIX), tak proc by nemohl tohle. Proste dela to, co mu prijde zrovna vyhodne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor