Microsoft leze do zelí Googlu. Bude mít reklamu ve Windows 8

Microsoft leze do zelí Googlu. Bude mít reklamu ve Windows 8

Pokud Windows 8 Metro vypadá jako prostředí určené striktně pro mobilní displej a díky centrálnímu zdroji softwaru Windows Store přebírá i další prvky ze světa chytrých mobilů a tabletů, bylo jen otázkou času, kdy se začne mluvit i o mobilní reklamě.

Tu znáte zejména z Androidu, kde to může být pro vývojáře nemalý zdroj příjmů, nicméně za cenu ztráty často i pěkného designu. Reklama v mobilních aplikacích je totiž velmi zřídka hezká a i její kontext je často velmi chabý. Je to prostě rušivý element.

Reklamy v aplikacích nabídne i Microsoft. Windows 8 Advertising se ovšem snaží poučit z praxe na Androidu a snaží se i reklamě přidělit striktní a povinný design takovým způsobem, aby reklama v aplikaci fungovala naprosto přirozeně – ne jako výtvor šíleného grafika.

Klepněte pro větší obrázek
Takto bude vypadat reklama ve Windows 8 Metro – neměla by být ošklivá a bude se řídit designovými pravidly stejně jako aplikace

S výsledkem se zaměstnanci pochlubili na konferenci v Cannes a vůbec to nevypadá zle. Aplikace Metra mají horizontální navigaci – obrazovku programu tedy můžete posouvat vodorovně jako dlouhý pás. Na jeho konci se pak může zobrazit jakýsi vertikální reklamní pruh. Zapomeňte ale na ošklivé webové bannery. Reklama by měla být stejně jako aplikace navržená ve vektorovém XAMLu a mohla by vypadat jako na obrázku níže, kdy se u sportovního zpravodajství zcela vpravo na konci aplikačního pásu zobrazí tenisky od Adidasu. Když na ně klepnete, neotevře se stránka v prohlížeči, ale reklamní micro-aplikace opět napsaná pro Metro.

Klepněte pro větší obrázek
Celý pás sportovní aplikace a reklamní pruh na konci

Internetovým reklamním hegemonem zůstává i nadále Google. Jenže ať už jste si Metro oblíbili, nebo ne, faktem zůstává, že se Windows 8 dočká stovek milionů prodaných licencí. Microsoft a jeho partneři ovládají OEM prodej, Windows 8 se tedy dle předpokladů už příští rok objeví na každém novém počítači, na každém novém notebooku. Stejně jako jeho předchůdce Windows 7.

Pokud se reklamní platforma Microsoftu přímo v operačním systému osvědčí, mohlo by to firmě otevřít vstup i na trh s ryze webovou reklamou, kde Microsoft pokaždé velmi rychle vyhořel jako nekvalitní prskavka.

Diskuze (82) Další článek: Radeon HD 7970 GHz Edition: vyšší výkon, nižší cena

Témata článku: Software, Microsoft, Technologie, Windows, Byznys, Windows 8, Reklama, Metro, Reklamní platforma, Metro 2033, Mobilní Windows, Reklamní pruh, Cannes

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší