Microsoft chce posunout hry vpřed. Představí DirectX 12

Microsoft chce posunout hry vpřed. Představí DirectX 12

Microsoft bude na Game Developers Conference mluvit o svém chystaném aplikačním programovacím rozhraní (API) DirectX 12. To se má v mnohém inspirovat v novém API Mantle od AMD a také dokáže lépe využít možnosti současného hardwaru . Na zprávu upozornil server Engadget.com.

Klepněte pro větší obrázek 
Pozvánka Microsoftu na Game Developer Conference mluví jasně, bude řeč o DirectX 12

Současná verze DirectX 11 pro vývojáře her byla uvolněna v roce 2009, ale Microsoft dosud o jeho nástupci vůbec nemluvil. Podle mnoha pozorovatelů má nečekaný obrat na svědomí právě iniciativa AMD.

Hlavní devizou Mantle je totiž fakt, že je nízkoúrovňový, což znamená, že je "blíže k hardwaru", zbytečně neplýtvá zdroji a využívá jejich s lepší optimalizací. Vývojáři při DirectX 11 často bojují s přetěžováním procesoru, kterému nezbývá síla pro fyziku, umělou inteligenci a další důležité prvky hry.

Na samotném oznámení Microsoftu můžeme zároveň vidět loga předních výrobců grafických akcelerátorů, kde si své místo již vydobyl i výrobce ARM řešení Qualcomm. Pevnou součástí dnešního herního průmyslu je i mobilní segment a Microsoft si to plně uvědomuje. Bližší informace v současnosti nejsou známy, více se dozvíme až 20. března.

 

Diskuze (24) Další článek: Bitva skončila, Samsung zaplatí Applu téměř miliardu dolarů

Témata článku: Software, Microsoft, Hry, DirectX, Nízkoúrovňové API, API DirectX, Dirigent, Hra, Directx 11, Posun

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší