Microsoft čeká nový kontrakt s britskou vládou

Diskuze čtenářů k článku

Pichi  |  18. 08. 2004 15:40

"Během následujících pěti let radnice prý ušetří 3,2 milionu liber, což je dvojnásobná úspora proti původní smlouvě s MS ve srovnání s přechodem na Linux a Open Source aplikace."
Tak je ta úspora proti původní smlouvě, nebo vůči řešení na Linux a Open Source aplikace? Nebo je to přechod na Linux a Open Source aplikace x původní smlouva = úspora 1,6 milionu liber a teď původní smlouva x současná smlouva = úspora 3,2 milionu liber. Nebo jak to teda je? Jo a krom toho, ušetřit 3,2 milionu liber na tom, že zůstanu u toho samého ale přitlačil jsem ho ke zdi, proti 1,6 milionu liber když bych ho nepřitlačil a přešel na diametrálně odlišnou technologii, tak to bych se tím teda moc nechlubil. To musí být ta stávající technologie pěknej shit. No už se dotoho chlapci zamotávají. Jen tak dál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar Schon  |  18. 08. 2004 15:51

omlouvam se za nejasnou formulaci. Uspora s novou smlouvou od microsoftu je 3,2 milionu. linuxove reseni by usetrilo 1,6 milionu dolaru. obe uspory jsou ve srovnani se stavajicim smluvnimvztahem mezi microsoftem a tou radnici. takze s novou smlouvou s MS usetri ve srovnani s opensource 1,6 milionu. uff, zamotane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pichi  |  18. 08. 2004 17:20

ještě lepší. Teda s tou ostudou MS. Přechod na úplně jinou architekturu stojí jen o 0,5% více než pokračování na stávající a to ještě museli jít o 1% dolů z původní ceny a to je cena jen za 3 roky. No to se jim fakt povedlo. Jen houšť takové zprávy, tomu budou lidé s elementárním ekonomickým vzděláním rozumět

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  18. 08. 2004 15:31

Nechcete uz prosim prestat trapnit s tema flamewarama, kdyz nahodou nekdo rekne, ze MS nekomu vyhovuje ?
Je to trapne a uz snad ani dnesni skolaci kteri maji trochu uroven se takto nechovaji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koffr  |  19. 08. 2004 00:06

Mno já nevim, já sem se ve čtvrtej třídě hádal s kámošem vo to, jestli je lepší porše nebo ferari

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yuk  |  18. 08. 2004 15:15

Nevím proč by si tam britská vláda dávala nějakej undeground. Oni chtějí aby jim to bez problému jelo, fungovalo a mělo to snadnou obsluhu. Proto Microsoft a proto není důvod přecházet když s tím jsou spokojeni podle všecho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bugi  |  18. 08. 2004 15:28

"Underground", "bez probémů jelo", "fungovalo", "snadnou obsluhu". Zajímavá slova v kombinaci se zbytkem textu. Vy zřejmě neznáte nic jiného než MS Windows, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yuk  |  18. 08. 2004 15:53

No jako mě všechny tyto slova Windows splňuje, jestli vám né tak je to vaše věc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iMirek  |  19. 08. 2004 06:49

Já jsem pro každou srandu. Proto jsem si na jeden starší PC chtěl naistalovat Linux. Sehanal jsem si starší verzi Mandrejku (8.1 z r 2001) které by měla odpovídat WinXP. Po třech pokusech se mi to podařilo nainstalovat. Bohužel mi ale u tohoto PC nefunguje myš tak ho ovládám klávesnicí. U MS Win no problem u Linuxu prakticky nemožné (nechci slyšet o používání command line). Takže pro mně jsou jedině windowsi protože tam si můžu dovolit téměř cokoliv s tím že jednou za tři roky investuji do nového systému a ne abych měnil každý týden kvůli novému jádru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufik  |  19. 08. 2004 07:10

Nefunguje mys? Staci si zjistit jaky "protokol" ta mys pouziva pro komunikaci a je po problemu.
Kazdy tyden menit system kvuli novemu jadru? Co je to za blbost. Vymeni se akorat jadro. A zmena jadra z bezpecnostinch duvodu je tak 2x-3x za rok.
Nez neco napisete, opravdu si ten system vyzkousejte a pred instalaci si zkuste precist manual.
K Mandraku je docela slusnej (co vim).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Mach  |  18. 08. 2004 15:58

No jo, ale uz asi nechteji aby to bylo levne, spolehlive a bezpecne, ze jo .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koffr  |  18. 08. 2004 13:33

Mno jestli budou zjišťovat každý tři roky kolik jim microsoft ušetřil tak zhruba po deseti letecdh zjistej, že kdyby daly těch pár čmrdliků za linucha tak už by byly free a ten přechod stejně zaplatěj

nejsem odpůrce ms ale toto není dobře

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Mach  |  18. 08. 2004 13:48

No, on si MS velmi dobre pojistl, aby migrace z jeho platformy kamkoliv
vysla zatracene draho . Pokud nekdo nebudoval svou IT infrastrukturu
s ohledem na vlastni nezavislost a spadnul do MS pasti, tak ma ted problem.
Jeste vetsi problem to pro nej bude, az to bude pro nej konkurencni nevyhoda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  18. 08. 2004 14:07

Stejne jim neverim, muj nazor je takovi ze stejne musi nektere aplikace prepisovat a jine dokonale otestovat, protoze prechod z M$ na M$ je taky sakra drahy a plno veci prestane fungovat.

Zato v linuxu je to takhle: Jednou to cele prepisi (no pokud to psali ve skutecnem C++ a ne v M$ C++ tak to prenositelne je uz ted) a otestuji ... no a pak to bude fungovat hooodne dlouho protoze z mich skusenosti problemy s updatem systemu na linuxu nejsou, nebo jsou minimalni resitelne svepomocne (napr prechod z PHP3 na PHP4 ... bud prepsat, nebo downgradovat na PHP3)(nekdy zlobi java, ale to je resitelne bud novou nebo LD_ASSUMEKERNEL=2.2.20)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Edik  |  18. 08. 2004 14:18

Nefrajer, ze rozumis par drobnostem, kdyz ti utikaji souvislosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  18. 08. 2004 16:21

Člověče, tys asi žádný velký systém nedělal. To bys nemohl trousit takové perly jako "řešit svépomocí, např přepsat". Pokud už se něco opravdu musí přepsat, tak to je záležitost s milionovými náklady. Ostatně toptéž se týká i databází a dokonce i takových věcí, jako je oprava díry nebo slabého místa.

Pro upřesnění: oprava díry (je jedno jestli u Widnows, Linuxu, Unixu nebo čehokoliv) probíhá tak, že se musí rozjet duplikát systému, nainstalovat nová verze (nebo záplata) a pak důkladně testovat, jestli novinka nezpůsobila někde problém. Pokud ano, tak se buď upravují programy, nebo se musí vymyslet, jak díru zakrýt a přitom nepoužít záplatu.

Problémy s updatem jsou všude, u velkých IS je to fakt problém.

A myslím, že vtipy o "přenositelnosti" už znají snad všichni programátoři. Co neodladíš v konrétním prostředí, to skoro určitě jinde bez dalšího ladění nepojede (výjimkou je hello world :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor