Microsoft a Yahoo! chtějí spoluprací zatopit Googlu

Microsoft a Yahoo! chtějí spoluprací zatopit Googlu

Zástupci Microsoftu a internetové společnosti Yahoo! znovu pomalu zasedají k jednacímu stolu. Potvrzují se tak nedávná slova Stevea Ballmera o tom, že jeho firma má zájem jednat s novou výkonnou šéfkou Yahoo! o další možné spolupráci. Podle informací amerického deníku Wall Street Journal už však nejde o akviziční jednání, ale probírání možností spolupráce na internetu.

Největší konkurent Microsoftu a Yahoo! na americkém i světovém internetu, Google, postupně začíná stále více sílit. Ballmer i Carol Bartz se proto odhodlali jednat a podle dostupných informací mají obě strany zájem na spolupráci v oblasti internetového vyhledávání a vzájemném poskytování reklamních prostor na webových službách.

Google má například v Americe více než 70 procentní podíl v internetovém vyhledávání, Yahoo! něco okolo 16 procent a Live Search pouhých 5 procent. Yahoo! by Microsoftu mohlo pomoci v rozjezdu nového vyhledávacího projektu s kódovým označením Kumo, do kterého mimochodem redmondská firma hodlá investovat mnoho peněz v rámci počáteční propagace. Kritici se však domnívají, že pouze masivní marketing nepomůže a firma by se měla zaměřit především na technologické výdaje. Za příklad se dává právě Google, který do reklamy prakticky neinvestoval a známým a rozšířeným se stal především díky tomu, že jednoduše fungoval.

TIP: Microsoft testuje nový vyhledávač Kumo, máme obrázek

Steve Ballmer a Carol Bartz se shodují, že jedinou cestou, jak zastavit nárůst Googlu a jak zůstat ve hře o nemalé příjmy z internetu, je vzájemná spolupráce. Ještě před nástupem Bartzové do funkce výkonné šéfky se její předchůdce Jerry Yang snažil navázat spolupráci s Googlem a vyhnout se právě Microsoftu. Reklamní spolupráce, která měla Yahoo! vytrhnout trn z paty a zajistit stabilní příjmy na další roky, však z obav z antimonopolních úřadů ze strany Googlu krachla.

Na současné strategii obou firem se shodují i mnozí analytici a dodávají, že je tato cesta opravdu nejspíše tou jedinou možnou. Podle Wall Street Journal současná uzavřená jednání nepřinesou pouze tyto základní myšlenky kooperace, ale i některé jiné produkty.

Zdroj: Wall Street Journal

Diskuze (19) Další článek: Twitter napadl červ StalkDaily

Témata článku: Microsoft, Google, Web, Byznys, Yahoo, Street, Wall Street, Vzájemná spolupráce, Reklamní spolupráce, Wall Street Journal, Jediná cesta, Spol, Kuma, Masivní rozšíření, Pata, Masivní marketing


Určitě si přečtěte

Vyzkoušeli jsme chytrou čínskou zásuvku Sonoff S26 za tři stovky. Nevyhořeli jsme

Vyzkoušeli jsme chytrou čínskou zásuvku Sonoff S26 za tři stovky. Nevyhořeli jsme

** Je sice z Aliexpressu, ale funguje ** Můžete ji ovládat hlasem přes Amazon Echo nebo Google Home ** Za tři stovky zautomatizuje menší 230V spotřebič

Jakub Čížek | 109

Pojďme programovat elektroniku: Rádiový čip, který má skoro každá bezdrátová myš

Pojďme programovat elektroniku: Rádiový čip, který má skoro každá bezdrátová myš

** Bezdrátové myši řídí čip od Nordic Semiconductors ** Jeho rádiové vysílače si před lety oblíbila i komunita kutilů ** Dnes si je vyzkoušíme v praxi

Jakub Čížek | 9


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky