Measurement Lab: Google si posvítí na politiku poskytovatelů internetu

Diskuze čtenářů k článku

30. 01. 2009 09:21

O2 mi asi blokuje youtube. Mam 4Mbit a videa porad bufferuji, zasekavaji se az hruza... ale kdyz stahuji z FTP, tak valim pres 300KB/s.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 01. 2009 12:20

Já bych to spíše viděl na jejich servery.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 02. 2009 17:16

ne, neblokuje. chyba je na youtube nebo na trase, jde to pekne blbe vsem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 01. 2009 03:10

Moj provider pre istotu blokuje celu stranku...

Forbidden

You don't have permission to access /measurement-lab-tools on this server.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 02. 2009 17:16

ne, chyba byla na jejich strane a ne u providera

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 02. 2009 23:18

mas pravdu, neskor mi to zaplo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 01. 2009 12:31

Co je spatneho na QoS?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 01. 2009 13:03

Treba to ze uprednostnuje telefoni hovor pred BitTorrentem. Pak ti to warez stahuje pomalu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 01. 2009 13:55

Ono je to relativni. Pokud si napr. poridite domu pripojeni, po kterem chcete (treba do prace / z prace) tahat neco po ftp a ono to ma minimalni priority, trochu to zamrzi, nemyslite? Ale treba Vas bude hrat u srdce, ze tem, kteri pouzivaji treba Skype, se lepe telefonuje, ze ucastnice klikacich soutezi zenskych magazinu maji vetsi sanci na vyhru atd. :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 01. 2009 16:41

Pokud máte rozumné připojení u rozumného providera tak QoS nijak radikálně nemůže degradovat připojení. Prakticky to ani nepoznáte a jak jste zmínil, pro VoIP je QoS smrtelně důležitý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 01. 2009 16:47

Bohužel poslední dobou je dost v módě nastavit absolutní prioritu pro VoIP bez alokace správný pásem; a to se pak nechá nazývat QoS.

Opravdový a dobře udělaný QoS nedegraduje kvalitu spojení ale naopak ji povyšuje. Kvalitních QoSů jsem ale za život moc neviděl, všichni jsou líní se s tím zabývat do detailu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2009 23:23

Tak FTP musí mít v QoS VŽDY minimální prioritu... Můžu se jenom zeptat na co by Vám bylo FTP s maximální prioritou v QoS??? QoS nereguluje rychlost!!! Má regulovat především JITTER - tj. časovou odchylku jednotlivých paketů mezi sebou...

Jestli stahujete linkou, kde nemáte jitter žádný na FTP a nebo poměrně velký, tak rychlost stahování to prakticky neovlivní... Ale zkuste si zavolat s jitterem 150 klidně i ze 100Mbit linky přes VoIP a nezavoláte si! )

--

To o čem se bavíte vy, nespadá pod QoS, ale pod Traffic Shaping - to je zásadní rozdíl )

--

Abych to ještě jednou vysvětlil, tak u FTP záleží pouze na tom, kolik paketů stihnete přenést v určitém čase - bez QoS přenesete např. 1 paket za každých 10 sekund (to je jen pro představu takový interval), takže za 30 sekund přenesete tři pakety a v pořadí 10. sekunda jeden, 20. sekunda druhý a 30. sekunda třetí - pakety jsou od sebe vzdáleny přesně 10 sekund - JITTER = 0 !!!

Pokud ale uplatníte QoS s minimální prioritou, tak jeden paket poletí ve 12. sekundě, další v 15. sekundě a další až ve 30. sekundě - za 30 sekund tak přenesete taky 3 pakety, jenom budou "rozházené" v čase...

Takže to nevadí, protože soubor s 3mi pakety tak jak tak stáhnete za 30 sekund, ať je JITTER 0 nebo víc... Ale vadí to u hovoru, protože se bude sekat. VoIP hovory totiž nemohou bufferovat (ukládat stahovaná data do mezipaměti, odkud se čerpá při zpoždění paketů v síti) třeba jako internetová rádia, ale jedou opravdu "on-line", tj. data vysílají a přijímají ihned a každá změna v jitter je v nich patrná...

U FTP to vážně nepoznáte Jestli ano, tak se nejedná o standardní QoS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 02. 2009 20:27

Pletete si dojmy a pojmy. Traffic Shaping je jedna z možností a součástí, jak QoS implementovat. QoS rozhodně není o jednoduché prioritizaci (tak, jak se nám snaží namuvit výrobci ADSL modemů :).

Kromtoho u FTP jsou dvě spojení. Jedno je ovládací (control) a druhé je data. Standardně control spojení bývá nastavené na nízkou latenci (ale s omezením pásma), zatímco data mají pásmo široké, ale neprioritní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 01. 2009 11:56

Když sám blokuje výsledky vyhledávání v Číně :/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 01. 2009 12:31

To mi asi P2P blokuje,že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 01. 2009 13:12

spíš neuzavřeli závorku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 01. 2009 20:15

Spíš je server opravdu přetížen a nestihl dočíst zdroják.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  29. 01. 2009 14:08

Ech, o tomhle se tu napsalo mnoho, a navíc dost z toho i nepravdivého. Tak za prvé: Google měl možnost buď filtrovat, a nebo na trhu vůbec nebýt. Respektovat zákony dané země musí nejen v USA či u nás, ale i v Číně, a Čína má holt jiná pravidla.

Jinak jestli se dobře pamatuji, klasický (ten nefiltrovaný) google.com je v Číně přístupný, přestože jej tam tedy prakticky nikdo nevyužívá. Není holt v čínštině.

P.S. Na samotné filtraci nevidím nic špatného, filtruje se nejen v Číně, ale třeba i v EU. Za mnohem nebezpečnější považuji porušování soukromí, ať již odevzdáváním obsahu mailové schránky (např. MS v Číně, neklame-li mne paměť), či seznam search-phrases včetně data a IP adres (Google v USA, donucen soudem, nakonec to uhrál na jen část původně mnohem širšího požadavku, ale i to, na co to uhrál, je prostě šílené)...

Takže když říci A, je nutné říci i B. Čínu nijak nehájím, žít bych tam určitě nechtěl, ale svatý dnes není snad žádný stát (mluvím pořád jen o ochraně soukromí a svobodě slova!), a firmy se tomu holt musejí podřídit, chtějí-li na daném území podnikat. A to i tehdy, pokud podnikají ze zahraničí, příklady, jak zahraniční velké společnosti donutit k požadovanému chování i na území státu, kde firma vůbec nepodniká, lze dohledat např. na Lupě (hledal bych termíny jako je "Francie";-( apod.)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 01. 2009 16:18

Máte pravdu, zákony se musí respektovat. Ale určite je na zamyšlenou morální stránka toho rozhodnutí. Google chápu že chce vydělat na trhu v Číně. Na druhou stranu, neohnul se až příliš? To opravdu není na jednoduché rozsouzení, to musí každý z nás posoudit sám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 01. 2009 16:36

o nič viac ako keď ho ohne v ČR filtrovaním pornografických odkazov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 01. 2009 16:41

Myslím že právo na porno a právo na svobodu informací jsou trochu jiný kalibr. (S filtrováním porna pochopitelně nesouhlasím)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 01. 2009 17:57

Závisí od toho, kde stojíte. Pre niekoho je súčasná EÚ socialistická pre iného buržujská

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 01. 2009 16:43

Ten dodatek novely zákona o potlačování porna musíte brát jako recesi -), nikdo by si nedovolil zakázat porno. Mělo by to nedozírné následky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 01. 2009 20:19

Myslím že vybudování pozice na trhu v Číně je důležité, i když to v tuto chvíli vyžaduje část obsahu internetu blokovat. Ale časy se mění, blokovat se toho bude čím dál méně, budou další zdroje informací, ztratí to smysl, a kdyby se tam Google nedostal, prosadil by se jiný vyhledávač, nejspíš nějaký vládní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor