Maxtor: Nové velké disky, ale s kratší zárukou

Diskuze čtenářů k článku

macman  |  09. 09. 2002 00:52

Mam stredne velkou pocitacovou firmu a montujeme rocne docela dost sestav. Z disku vzdycky byly a jsou problemy s WD.. Pred par lety snad vsechny hardisky WD o kapacitach 850 - 2.5GB odesly do vecnych lovist na vyosene hlavy (po roztoceni mlati hlavicky do dorazu). Minuly rok pred vanoci jsme montovali 20GB WD 5200rpm a k dnesnimu dni se jich 12 vratilo. Stejna zavada - ani se neroztoci...

Kdyz bych mel udelat nejakou statistiku, tak nejspolehlivejsi jsou Samsungy, ale taky nejpomalejsi. Celkove dobre jsou Barracudy a ani jsme nemeli moc problemu s Maxtory.. Jenze pokud bude zaruka 1 rok, rozhodne je prestaneme montovat, protoze na sestavy davame 2 roky zaruku. To se radeji ohledneme po jine znacce.

Mimochodem pokud chcete reklamovat hardisk, ke kteremu nemate doklady, tak zbytecne nekomu za to platit. Najdete si servisni zastoupeni pro jednotlivou znacku a oni vam to vyridi naprosto zdarma.. Pro WD to dela myslim e'D system Czech....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rado  |  09. 09. 2002 23:55

Sveta pravda.WD su nanic.Kazia sa jeden za druhim.Najme WD 400BB. Tiez robim v pocitacovej firme a zdielm o diskoch ten isty nazor..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
halen  |  09. 09. 2002 00:06

Podmínky pro dlouhý život disků:  Pevné uchycení v CASE (co nejpevněji dotáhnout a všemi šrouby, dva nestačí), nízká provozní teplota, nevystavovat nárazům. Podmínky pro krátký život disku: Zavěšení "v gumičkách", uzavření disku do šuplíku a s tím spojené přehřívání, sem-tam klepnutí s diskem za provozu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM_tank  |  09. 09. 2002 13:01

Jak jsi přišel na to pevné utáhnutí ? U starých HDD se to nedoporučovalo. Pokud je pevnější pozice pro HDD můžeš HDD "roztáhnout". Už jsem se jednou setkal u starého 1,2 že byl moc přitáhnutý a nejel. HDD montuji na 3šroubky a neutahuji silou.

MM_tank

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Halen  |  09. 09. 2002 20:31

Vždycky jsem disky montoval "natvrdo". Nejen u sebe doma, ale i v bývalém zaměstnání. A CASE s nepřesným rozměrem pro HDD? To je špatný, disk by měl jít do šachty "tak akorát". A není mi jasný, proř na 3 a ne na 4 šroubky. Zkoušel jsem takovej testík. Zkus si ho taky. Disk natvrdo přišroubovanej v šachtě a disk "navolno", visící na kabelu. A změř výkon. Natvrdo šroubovanej disk má vyšší výkon. A já jsem to ještě vylepšil a mám disk v šachtě šroubovanej s teplovodivou pastou. Ještě jsem u Barracudy IV nešel s teplotou přes 35°C. Je to sice trochu hlučnější, ale já hluk přebíjím hlasitěji reprodukovanými MP3.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM_tank  |  11. 09. 2002 13:36

Ahoj

to s tím diskem určitě zkusím i když tomu zatím nevěřím. U jaké konkrétní značky jsi to viděl ? A když byl na kabelu ležel v normální poloze nebo visel ? Ten rozdíl - jaký asi byl ?

3 šroubky místo 4, protože to je míň práce  Při montáži i demontáži. A jsem přesvědčený, že 3stačí -doma používám taky 3x -hdd,cd i fdd.

BTW: Ne základní desku nešidím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
halen  |  11. 09. 2002 16:32

Vyzkoušej to. Já to zkoušel se svojí Barracudou IV 60GB. Nevisela na kabelu, ale byla zavěšená v gumičkách. Při zavěšení v gumičkách topila cca o 8°C víc a Sandra 2002 naměřila zhruba 5% propad výkonu. 3 šroubky místo čtyř, protože to je míň práce To je jasný, když montuješ víc compů denně. A ještě ušetříš šroubky! Ale já dávám přednost 4 šroubkům z prostého důvodu - aby byl disk přitažen v šachtě symetricky. Ne nadarmo mám mezi diskem a šachtou teplovodivou pastu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pat  |  08. 09. 2002 13:33

stavim pocitace (uz rok a pul), cca 3-4 kousky mesicne, normalne do nich davam 40 gb maxtor 7200 ot a vse v pohode, sam ho mam taky a k tomu jeste jako druhy 80 gb WD s 8 mb kterej doporucuji a davam jako druhej zakaznikum a zatim ani u mne, ani u zakazniku zadna zavada, stiznost ci Bsektor... nevim, nazor ma samozrejme kazdej jinej dle sve zkusenosti....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kermit  |  08. 09. 2002 06:00

Ze sve minule prace reklamacniho technika vim, ze nejporuchovejsi byli nektere serie disku IBM. Naopak nejlepe se ukazali disky Seagate, vse mimo ne melo prumernou poruchovost

Myslim si, ze zaruka 3 roky je prehnana, a vyplyva z drivejsiho boje vyrobcu hdd. Dnes si jiz uvedomuji svou chybu, jelikoz vadne hdd jim pomerne snizuji zisky. Predpokladam, ze se brzy ustali zaruka na 2 roky.

 

Jinak, pokud ma disk od vyrobce zaruku 3 roky, nema nikdo pravo snizovat delku jeho zaruky, ani prodejce PC. Je to dane zakonem, a taky je to logicke, jelikoz tim poskozuje jmeno vyrobce disku. Takze pokud vas disk ma kratsi zaruku nez by mel byt, tak se bud domluvte s prodejcem, ci s COI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
baloo  |  08. 09. 2002 02:48

Pokud si dobre pamatuji tak Quantum uz daval jedno obdobi zaruku na radu Fireball 12 mesicu bylo to obdobi asi unor 2000 ,kdy jsem si kupoval 15 GB HDD ,tyto disky na trhu moc dlouho nebyly v radu tydnu a byly a o kapku levnejsi nez WD, Seagate, nevim ale je to cista spekulace ,asi to byla odpoved Quantumu na levny HDD od IBM  ,dneska uz vime proc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hlavacek  |  07. 09. 2002 17:19

není to tak dávno, co tady psali, že IBM nejsou vhodné pro větší zátěž než 10 hodin denně. Konkrétně snad 120G. Pokud Maxtoru klësne prodej, pujde buď dolu s cenou , nebo nahoru s kvalitou  (nebo taky do háje a celá firma)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Danny  |  07. 09. 2002 09:03

Maxtora bych nikdy nekoupil a s rocni zarukou uz vubec ne.Taktez bych nekoupil WD jedine seagate.Mam Barracudu 4 a je ticha a slape jak hodinky.Uz aby byla Bar.V

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zaram  |  07. 09. 2002 18:05

K tomu Seagate 40GB 5400, můj kamarád jej vlastní(spíše vlastnil) a po návratu z dovolené disk vůbec nenaběhnul, pouze vytrvale vysokým hláskem kvílí. Neví někdo jak je možno z něj zachránit z  data? Specializováné firmy jsou dost drahé.

Tak začínám být trochu nervózní, Nejdříve jsem měl starý WD 1,6 - vadné sektory, cca po 3 letech šel na hřbitov, pak jsem si koupil za těžký peníz IBM 30GB 7200, super novinku- za měsíc po koupi opět vadné sektory, rok se nic nedělo a pak opět vadné sektory, ale tentokrát už po celém povrchu disku. Tak jsem si řekl fajn Seagate má dobrou pověst, půjdu do něho. Funguje mi v pohodě(Baracuda IV 80GB) a tak jsem výše zmíněnému kamarádovi doporučil tuto značku. Nakonec jsem si říkal že snad jen ten Maxtor je jediný bezproblémový disk...   Zdá se mi, že už se člověk vůbec nemůže spolehnout jen na značku,  a koupě novinky od kterékoliv značky je risk. Snad jen počkat asi tak rok od uvedení novinky na trh, a zjistit si na nějakém fóru nebo v servisu jak na tom ten či onen disk je.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor Vanek  |  08. 09. 2002 13:01

Co se tyka tech firem - jsou asi hodne drahe, ale musis zvazit, jak drahe jsou data na tom disku a podle toho se rozhodnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cybersniper  |  08. 09. 2002 11:41

No, o kvalite disku se da polemizovat dost dlouho. Ty pises jedine Seagate,- po mych zkusenostech jsem si rekl, ze mi tohle nesmi do domu,- proste jsem se Seagatem seknul. Od te doby jsem kupoval WD- kvalitka, pred 2 roky byl WD se stejnymy parametry jako jakykoli jiny disk vzdy o neco rychlejsi. No, potom jsem zakoupil WD 30GB 5400 a odesla elektronika (porad se vypinal), neztratil jsem ale duveru a koupil si asi za rok WB 80gb 7200,- ten samy problem (upozornuji, ze to nebylo zdrojem ani deskou, tyhle komponenty menim tak za 3 mesice pri upgradech). No, musimpriznat barvu, ze i s IBM mam zkusenosti jeste z dob jeho mladi a byl kvalitni...

Co jsem tim chtel rict? Spis se zeptam: Jaky disk dneska ma zaruku,ze bude fungovat? Reknete mi nejakou znacku : Podle me zalezi na kuse. Ale rozhodne ocekavam vic kvality od Seagate, a WD, nez od Maxtoru/Quantum, Samsungu (podle me lednicky delaji dobre, ale tim by meli koncit , i pameti od nich stojej za prd) a jinych....

No, zaverem tehlete uvahy- pokud nekdo chce kvalitu, necht koupi za cca 4k kvalitni SCSI ultra wide III radic a nejaky patricny disk, mam zkusenosti z par serveru a pri extremni zatezi kolik let zadnej problem, jedine snad s kapacitou, kvuli tomu se museji menit No, ale zase ty penize, co to stoji jsou hrozny...

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr.Bolíto  |  07. 09. 2002 00:56

I já jsem dal na kvalitní značku a zklamala mě hluboce ! Disk 40G
Po 2 měsících provozu  v čoudu 0.5MB Vadné sektory Format nepomohl prostě nejsou
PC stojí na Dubovém pracovním stole takže otřesy nepřipadají v uvahu bylo pár tvrdejch resetu ale mam tu starou 8Giovku taky Maxt. a jede už 3 roky a nic v pohodě, jo a ještě k té 40tce ma i vadnou zastrčku nejde tam vsunout napajení tak to tam je jen na krajičku možna jen špatnej vylisek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  07. 09. 2002 04:16

Jojo, zda se, ze jde Maxtor definitivne do riti. Ostatne, vzpominam na dobu, kdy IBM disky byly fakt spicka a zaruka spolehlivosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
robot  |  06. 09. 2002 23:23

Pracujem v jednej bratislavskej pocitacovej firme a co sme montovali pocitace s maxtor diskami, tak sa nam v poslednom case castejsie stalo, ze uz od vyroby disk nefungoval... a to bol 1 krat v elektrike... (za nesiec viac nez 5 takychto pripadov)  Momentalne monujeme Seagate disky a situacia vyzera o dost lepsie. Jaaaaj a sete jedna vec, dajte si pozor ne servisovane disky. Na disku su dve nalepky na vrchu s parametrami. Trochu ta spodna presvita. Tie su naozaj zleee!

S.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobr  |  06. 09. 2002 20:24

Je fakt, ze 3 roky zaruka na disk je pomerne dlouha doba, vzhledem k tomu, ze se jedna z casti o mechanickou zalezitost. Opotrebeni je zde naprosto evidentni oproti napr. VGA nebo CPU. Na druhou stranu napr. na disky Quantum (Maxtor?) SCSI je poskytovana zaruka 5 let (www.atcomp.cz).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobr  |  06. 09. 2002 20:19

S reklamaci disku se nemusis obracet na sveho prodejce. Nedavno jsem narazil na stranky firmy, ktera vyrizuje reklamace vsech znacek pevnych disku, at uz byly zakoupeny kdekoliv (neco si za to uctuje) dokonce nemusis mit zadny doklad. Bohuzel mam kratkou pamet, takze nezbyva nez hledat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  06. 09. 2002 18:25

No nevim od pristiho roku u nas plati 36mesicu zarucni doba na zbozi ne dini spotreby.Tak to ma dovozce smulu leda ze by mu daly vijimku.Co se tice toho disku mozna se skus obratit na oficialni dovozce pro Ceskou republiku pokud nekdo takovej existuje a mas doklad skusto za to nic nedas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michalek  |  07. 09. 2002 11:13

adame je to pouze mesicu 24 shodna legislativa jak v evropské unii

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tim kutil taylor  |  07. 09. 2002 13:48

no myslim, ze adam by se mel hlavne pokusit reklamovat hodiny cestiny na zakladni skole....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tim kutil taylor  |  07. 09. 2002 13:49

no myslim, ze adam by se mel hlavne pokusit reklamovat hodiny cestiny na zakladni skole....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sedro  |  06. 09. 2002 17:49

Myslim, ze skratenie zaruky je jasny signal zakaznikovy poobzerat sa niekde inde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sta  |  06. 09. 2002 17:21

Mam asi 2 roky stary 8 GB seagate disk, kde je tak 10-20% sektorov vadnych, viem ze seagate ma zaruku 3 roky (je to aj na ich webstranke), ale obchodnik mi dal len 1 rok na diely a 2 na pracu. Ako to mozem vyreklamovat? A mozem vobec?

Diky za kazdu radu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  07. 09. 2002 04:14

Ta trileta zaruka nemusi platit vsude, ze zakona mas narok na 6 mesicu a vic uz je jen libovule prodejce - aspon si to myslim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  07. 09. 2002 08:57

Ano, jde to. Podivej se, kdy byl disk vyroben. Pokud je vyroben do 3let zpetne, tak bys mel zaruku uplatnit.
Sam jsem reklamoval nejake starsi disky primo u Seagate-u v Praze za nejaky manipulacni poplatek asi 400kc, castku uz si presne nepamatuji. Jen si vzpominam, ze ceny byly u ruznych spolecnosti "ruzne" :) za provedeni reklamace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM_tank  |  06. 09. 2002 14:07

Teda dát za pevný disk cca 4 tisíce a mít jen rok jistotu, že disk pojede ..to není pro mě

to může udělat jen skalní fanoušek Maxtoru

s tím EU je to pravda, ale to se nás zatím netýká takže u nás to asi bude ten rok

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  07. 09. 2002 04:35

Z IDE disku se stalo prumerne spotrebni zbozi, podle toho bohuzel vypada i kvalita

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michalek  |  07. 09. 2002 11:08

to mas pravdu je to stejny jak s mercedesem jinak mam IBM 40GB 7200 a uz ho pujdu podruhe za 9 mesicu reklamovat KUPUJTE POUZE WD!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Starmen  |  08. 09. 2002 12:37

A s WD nikdy nebyly problémy nebo co????? I WD mělo kopance. Disky, které odcházely do půl roku (tuším tak před rokem a půl kvůli nějaké vadné části u napájení), nebo u některejch disků s kapacitami kolem 1GB se objevovali dost brzo Bčka. Mimo jiné ten disk IBM je řada DTLA 3075xx nebo tak nějak ne??? Mám dojem, že půlka těchto disků byla vyrobena v továrně, kde se dávali jako novinka skleněné plotny a tyto disky měly tyto problémy. Měl jsem jej také a taky Bčka. Ale to byla jen část s této továrny. Na nové řady IBM tam, kde beru mají reklamaček 0, slovy nic.

..........Starmen..........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  19. 09. 2002 20:56

koho zajima ze WD melo spatny disky s kapacitou kolem 1GB ??? ja kupuju novy disk tak me zajimaji soucasne HDD !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Starmen  |  19. 09. 2002 22:09

Ano, máte pravdu, ale problémová řada IBM DTLA 3075xx se už neprodává. Tak jakej problém? Já jen podotknul, že problémům se nevyhne žádný výrobce a může se vyskytnout u kohokoliv.

..........Starmen..........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Grünwald  |  07. 09. 2002 14:55

I u nás v rámci přibližování k EU, bude záruka 2 roky. Myslím, že pokud i ostatní výrobci nepůjdou na záruka 1 rok, tak Maxtor nemá šanci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  06. 09. 2002 11:13

Mam pocit, ze v EU s tim nepochodej - zaruka ze zakona jsou dva roky. Ale neprekvapuje me to, Maxtor me kvalitou hodne zklamal Podle mych zkusenosti je pro Maxtor vhodna zarucni doba asi mesic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mark  |  06. 09. 2002 22:27

Bacha na to! Maxtor/Quantum jsou strasne nespolehlive, respektive s kraytkou zivotnosti. Kupovat disk s 1-rocni zarukou je cista sebevrazda - vyhozene penize. V nasem servise se prave od teto znacky nakupilo nejvice vadnych disku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  07. 09. 2002 04:12

To mi povidej... Jinak Quantum byly dobry disky, mame jich v praci spoustu a spatnej jsem videl jen jeden - ale to plati o kapacitach do 13GB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mark  |  07. 09. 2002 11:51

Mam zkusenosti s disky do 10GB - Odchazely jeden po druhem. Nevim proc by se to melo zmenit s vyssimi kapacitami - ostatne vyrobce na to sam upozornuje kdyz dava zaruku jeden rok. Takze jestli ta zivotnost nekomustaci tak prosim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor