Marvell vyvinul integrovaný WiFi čip s rychlostí až 450 Mb/s

Diskuze čtenářů k článku

14. 10. 2010 14:54

Především je třeba si uvědomit, že při bezdrátovém přenosu mohou režijní data zabrat bez problémů i 60% přenosové kapacity, takže ani v ideálních podmínkách nedosáhnete nikdy slibovaných XXX Mbitů. Takže s vyšším zarušením nebo deformováním signálu vlivem odrazů narůstá objem opravných (režijních) dat .

Výrobce ji ale přesto uvádějí, protože je to pro něj skutečně naměřená hodnota, nikoliv ale na úrovni TCP/IP paketů, ale bezdrátových rámců, tj. veškerý provoz - všechny rámce, bez ohledu na to jestli poměr užitných dat a režijních byl 1:1, nebo 1:4.

Apropó, výrobci pevných disků taky uvádějí např. kapacitu 500GB, ale využitelná kapacita je třeba na NTFS jen 465GB, protože po zformátování zbytek zaberou data filesystému - taky defacto režijní data. A každý filesystem má jiné nároky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 10. 2010 15:18

no pozor, nejde jen o ty rezijni data (ktere samozrejme wydle ukazuji jako obsazene misto), ale taky o prepocet, v pocitacich se udavaji cisla v prepoctu na 1024 a vyrobci chytre pocitaji jen s 1000.

Rezie ext4 FS na 1.5TB disku nepresahne 500MB (a napr Debian tuto rezii automaticky zapocita do obsazeneho mista), ten zbytek co chybi je prave prevod 1.5TB na GB s pomoci cisla 1000 (a realne se pouziva 1024). Cemuz se uzpusobil Mac OS a take zacal pouzivat 1000.

Takze je to jen kulisarna vyrobcu disku a u starych disku do < 5GB se pouzival prepocet na 1024, tudiz kapacity sedely i po naformatovani na FS.

A k wifi, me nezajima kolik ramcu projde antenou (to at si vyresej oni), me zajima kolik mych dat mi dokaze protlacit za normalnich obecnych podminek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 10. 2010 00:24

Jasně, taky bych raději skutečné hodnoty. Ale rámce oni naměří pokaždé stejně, takže si to pak natisknou na krabičku a medí jim, jak moc rychle jim to jede

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 14:10

11g dá maximálně 16Mb/s v ideálním případě. To moje zkušenost mnohokrát ověřená.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 10. 2010 16:40

Já měl 54 Mbps - z toho jsem jaktěživo nedostal víc, jak 3 MB/s. Tak jsem povýšil na 300 Mbps a říkal jsem si, 6x3 je 18, to už půjde. Houby. Klient mi píše rychlost spojení 300 Mbps a reálný přenos vylezl na necelý dvojnásobek, asi 5,9 MB/s.

Rychlosti WiFi jsou evidentně uváděny v "marketingových megabitech".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 22:35

presne tak, podvod na zakaznika

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 22:36

a proto mam stejne radsi v pokoji natazeny draty

pokud chci jen serfovat, tak mi wifi staci, ale jakmile chci propalit lajnu, tak jedine pres kabel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 10. 2010 19:20

2karel743:

Zajímavé, já se s s 11g dostávám bez problémů na 22-25Mb/s asi máte něco špatně, nebo to neumíte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 22:28

To by tu ale ludia museli poznat jednotky... Ty pises ze z 54 Mb/s dostavas 22-24 tj. cca 3 MB/s, co je to iste ako kolega hore... Vazne ked sa chcete hadat aspon porovnavajte to iste, to je akoby jeden tvrdil ze ma 715 eur a druhy mu povie ze on ma viac lebo ma 1000 dolarov... IQ Fail

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 10. 2010 13:16

Umím neumím, máš to na stejných čipsetech? Bydlíš v paneláku? Jaké máš vzdálenosti? Stabilně prostě 16Mb, špičky ignoruju, protože po nich přichází rekonekt na úpravu konektivních rychlostí a tudíž to laguje. Otázka priorit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 22:34

no me se tedy opravdu podarilo dostat vice, v pokoji mi dava 11g bezne 3MB, tudiz 24Mb a nekolisa to

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 23:19

vžždyt jo ... ale připada mi že to je nakej logaritmus xD čí mvyší rychlost tím log realné rychlsoti xD ... ta křivka se dost odklonuje od teoretické

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 10:59

nechapu proc nas hecuji teoretickou propustnosti (ktera ma podle me taky dost daleko od teorie)

nemuze nekdo jednou vylozit karty a rict, propustnost cini 12MB/s (96Mb/s) a ne, propustnost je 500Mb/s, coz je hezky cislo, ale nic mi nerekne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 10. 2010 11:43

Protože reálná rychlost závisí třeba na použitém síťovém protokolu a jeho nastavení (o podmínkách prostředí nemluvě). Teoretická rychlost nemůže mít "dost daleko od teorie". Je to skutečně počet bitů, které se přenesou. Že mnohé z nich jsou řídící, některé opravné a podobně, to už je další věc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 13:09

to vim, ale me nezajima teorie, ja chci prijit do kramu a rict, chci wifinu, jake mate a oni vychrli cisla.... ja pak prijdu domu a na tyhle cisla dosahnu, protoze jako 99% lidi pouzivam standartni TCP/IP

a at mi klidne malym pismem na krabicku napisou, ze teoreticka propustnost je 100x vetsi

to je jak s monitorem: kontrast, odezva atd atd, to si doslova vyrobci vycucali z prstu nebo je snad mozne mit monitor s 1 000 000:1 kontrastem? Neni, je to obyc. slupka s kontrastem max 1000:1. A dynamicky kontrast? No to je jeste vetsi ubohost, neznam nikoho kdo by to pouzival, ja sam jsem to zapl a monitor mi blikal jak cirkus. Koukat na film v noci, tak mam po ocich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 10. 2010 14:36

Tohle ale těžko někdo může "uhodnout" - tady se bavíme o čipu a o přenosové rychlosti jeho rozhranní. U kompletní Wi-Fi krabičky bude záležet na tom, jaká bude další elektronika, jaké budou antény, to samé u přijímače + podmínky příjmu. A i nastavením TCP/IP se dá rychlost klidně o +-10 % změnit.

Ve srovnávacích testech v Computeru se velmi podobné "krabičky" liší za stejných podmínek výrazně: maximální rychlosti o desítky Mb/s, modely s vysokými rychlostmi někdy zase naopak hodně zpomalují při změně podmínek...

"Univerzálním" číslem se to opravdu popsat nedá. BTW: Poměr teoretické rychlosti a reálné rychlosti přenosu přes TCP/IP je u dobré kombinace výše zmíněného a dobré volby kanálů (802.11n 5 GHz 40 Mhz pásmo) okolo 1:2.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 15:00

Myslím že pán chtěl říct že by se měla psát na routerech realná rychlost ...

Já mám doma gigabit ethernet a po něm by to asi jelo 120MB/s jen mam pomale disky a jede cca 60...

U wifi ale mam utlum cca -50db (10cm od vysílače je už -20) a mám teoreticky 300Mbit v správci sítí ale reálně tech 64Mbitu tedy 6-10MB/s ... to mi přijde dost málo ... a nato že zde neni 5 AP se stejným kanálem (ani jedne tu neni) by wifiN (2,4ghz, 40mhz) mohla jet alespon 15-20MB/s ... a ted po přeinstalaci pc a dani normalni a ne předinstalovane verze WIN mam nějaký super ovladač na bgn 1000 intelku a jede celých 54Mbitu v win (2-3MB/s)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 22:33

nahoda?

ja mam taky 1Gb switch a neni to zadna levna cetka, je to pravej, zeleznej Netgear a taky jsem jeste vic jak 60MB nevymacknul a myslim si ze to pomalym diskem neni, Ubuntu server mi dokaze z disku cist mnohem vic (i pres 80MB/s, meril jsem to na dvou sitovkach, kazda pichla do jineho pc a kopiroval jsem data, a v Ubuntu jsem to sledoval programem iotop)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 10. 2010 22:41

To není úplně špatný výsledek, ale dnes se i levné routery dostávají snadno přes 70 Mb/s (proti notebooku),proti sobě i na větší rychlosti. Na 2,4 GHz to ale ani se superrouterem nepůjde až na ten dvojnásobek. Koukněte třeba do staršího (ale stále aktuálního) testu v Computeru, který jsme dali zadarmo ke stažení: http://www.zive.cz/clanky/casopis-computer-v... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 10. 2010 00:47

ten uz mam doma, jsem predplatitel

ale aktualni computer mi jeste nedorazil a na 2 emaily mi jeste z mf neodpovedeli, dneska jim tam budu muset zavolat, po odkupu mf ty casaky nechodej jak maji a tohle uz je bida nejvetsi

ale pozor, ja myslim 60MB (480Mb), kdybych mel SSD, mohl bych to otestovat poradne (jeste existuji ruzne programy na zkousku propustnosti site psane v jave, problem je ale ten, ze javu nainstalovanou na serveru nemam a instalovat ji nechci)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 22:30

tak by na to meli zavest normu, podle ktere se to meri, auta maji take vykon v KW a jezdej na plyn, naftu ci benzin

a samozrejme, kdyz si koupim nejakou krabicku, tak me zajima realna rychlost krabicky a ne obecna realna rychlost cipu (ktera se muze pote lisit podle druhu krabicky/ navrhu krabicky samozrejme), chci vedet realnou rychlost dane krabicky s pribalenou antenou na vzdalenost 5m od ni a v prime viditelnosti (a at si definujou i zaruseni)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 22:41

jeste me napadlo, Intel udava u procesoru TDP, vsichni vime ze to je jine TDP nez ma AMD

a ze Intelovske TDP je prumerne vyzarovani tepla, tak at mi na krabicku od wifiny napisou prumerne realne rychlosti a je to (Intel na to ma normu, at se udela norma na wifiny, tohle mateni zakazniku je fakt strasny)

a pozor nejsem zadnej napalenej zakaznik, wifinu mam uz doma od dob 11b, takze jiz +- 8 let vim, ze ty rychlosti si cucaj vyrobci z prstu a prave cim vic ctu jak dosahuji stovek Mb, tim vic jsem akorat nastvanej, vzdyt lidi pak prijdou domu a zjistej ze jim 300Mb wifina jede pomalejs, nez 100Mb drat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 22:43

Prepac ale ak ta nezaujima teoria tak bud zaplat niekomu kto ti to kupi, nainstaluje, nastavi a zabezpeci a budes mat svaty pokoj alebo si nastuduj teoriu... Smutne je ze do IT dnes fusuje kazdy od stryka v exceli zdatneho po synacika ktory vie poctivo zapnut sovju oblubenu hru, uspesne nainstalovat rootkit s crackom a je tazky macher... Toto je tych 99% ludi vdaka ktorym ziju botnety a ktorych ukradnuty windows je deravy ako po bombardovani, a ak by som stravil 10 svojich zivotov presviedcanim takychto blbcov ze heslo jurko111 je naozaj slabe vysluzil by som si iba nechapave pohlady a reci typu Vsak naco je mi heslo? To ze WIFI AP si dnes moze dovolit kazdy a po odklikani retardovaneho tutorialu vo WebUI, co zvladne aj spominany rootkitovy expert je ta najvacsia chyba aku kedy vyrobcovia spravili... A potom ze admini maju byt vludni a mili

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 10. 2010 00:39

je videt ze jste to cele nepochopil a tak no comment

kdyz si chcete nadale kupovat veci, ktere maji uplne jine parametry nez si kupujete, kdyz si nechate preznackovavat grafiky, tak potom plati co jste psal, pro vsechny ostatni plati co jsem psal ja

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 10. 2010 10:19

Promiňte, tohle rozčilování je mimo mísu. Wifi není drát. Je tady tisíc proměnných, především rušení od ostatních wifi zařízení - např. pro plnohodnotný provoz 300Mbps by víceméně nikde v dosahu nesměla být další (zabere většinu dostupného pásma) a dalších 2,4GHz zařízení, odrazy a stínění atd.. Nelze krabici vzít, připojit a čekat, že to pojede ideálně a za druhé, i kdyby výrobce nakrásně chtěl, reálné číslo udat nelze. To vyžaduje odborníka, pokud možno s měřicími přístroji a ne někoho, kdo se rozčiluje, že není "reálné" číslo v manuálu.

Pokud to zapnu na kopci na Antarktidě a připojím jednoho klienta hned vedle a budu měřit raw přenos a ne SMB, jistě budou výsledky jiné. Je prostě na vás mít potřebné znalosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 10. 2010 10:53

jestli mate sklep, tak si do nej zajdete a sve tvrzeni prokazde (jinak tu vykrikujete mimo misu sam), zadny signal tam zarucene nebude a muzete testovat, zarucuji, ze se k udavane rychlosti ani nepriblizite a urcite to nebude jen vlivem odrazu, ale spise to vidim na ruzove bryle

Proc by nemohl udat realnou rychlost? Myslite ze ve firme, kde tyhle zarizeni navrhuji nemaji odbornika s mericimi pristroji? Tim sam tvrdite, ze ty cisla strili od boku, nejak to vylepsi a reknou si, musime to prodat, misto g tam dam jine pismeno a cislo hodime aspon ve stovkach ne, at se to proda :D

A jak vite ze ty znalosti nemam? Spis to z prispevku vyse vypada, ze ty znalosti nema nekdo jiny. Protoze kdyz pripojite klienta hned vedle, tak to skoro nepojede.

Ja bych tu debatu uzavrel, uz vidim proc si to vyrobci mohou dovolit, protoze lovna zver chce cisla, ne realitu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 10. 2010 13:28

Sklep je zrovna špatné místo pro testování, tam odrazy Wi-Fi snadno zpomalí na desetinu (však vyzkoušejte). Reálnou rychlost jistě udávat mohou, jde ale o to, že je stejně číslo, které nebude nijak souvisel s tím, čeho dosáhnete doma (kde nejspíš budete mít jiný protějšek, jiné signály, jiné antény). Mimochodem - oněch signálových 300 Mb/s má u výše zmiňovaných aut hezkou analogii: výkon motoru. Je to snadno změřitelné, velmi přesné číslo, které má ale smysl při poměřování podobných vozidel. Je to trochu tak, jako byste chtěl po výrobci aut garantovat maximální rychlost, ovšem v podmínkách městského provozu.

Výrobci se až tak uvádění reálných rychlostí nebrání, od začátku tvrdili, že 802.11n je obdoba "drátové" sítě - což víceméně sedí, při dobrém vyladění 100BaseT 802.3u sítě se dostanete na reálných víc jak 90 Mb/s v TCP/IP, u 802.11n velmi podobně (opět TCP/IP, konfigurace 2×2 MIMO). Výhoda kabelu je v tom, že tuhle rychlost dosáhne dnes jakákoliv síťovka, bezdrát potřebuje minimálně kvalitní antény (a v dostatečném počtu, je to přece jen MIMO).

A samozřejmě je potřeba vždycky myslet na to, že je CSMA, takže s vyšší hustotou komunikace rychlost nutně klesá a to pohříchu nedeterministicky, takže i z tohoto pohledu je nějaké "všudeplatné" měření problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 10. 2010 15:10

Hm, zajimave cteni, ale furt mi nejde do hlavy, proc teda neudavaji 100Mb, misto 300Mb. Kdyz sami uznavaji ze to je spise 100Mb drat. A 99% lidi pojede v techto rychlostech.

Se 100Mb cislem bych se nadmiru spokojil, ikdyby to jelo jen 90Mb.

Chtelo by to onu standardidaci, jako se u auta meri spotreba ve meste, spotreba mimo a kombinovana.

"...dosáhne dnes jakákoliv síťovka" a to je dalsi problem, v praci mame nekolik sitovek ze starych pc, vsechny se pisni 100Mb a logem Designed for Windows 98. Kdyz jsem tyto sitovky podrobil testum (nejdrive Win XP, pote opravdu win 98), tak rychlost kolisala mezi 1- spickove 4MB (tj max 32Mb). Z toho mi zase vypliva, ze vyrobce okradl firmu. Jasne ze pred 10ti lety by se to svadelo na pomale procesory, ktere nebyly schopne zajistit podminky, ale dnes to neplati a je to krasne videt.

A kdyz jsme u toho, urcite si pamatujete, ze < 5GB pevne disky mely udanou kapacitu a ta presne sedela po naformatovani na FAT32, pote uz pamatuji na 10GB disky a ejhle, kapacita nahle po naformatovani klesa. No to jsou veci (a jak to funguje nepotrbeuju vysvetlit, moc dobre to vim + vyrobci upravili prepocet, aby se to lepe prodavalo).

Dalsi vec, kamarad si koupil 2MB diskety, vytahoval se s nima, pak je naformatoval a 2MB disketa nikde, zas jen 1.44MB.

Pamatujete na puvodni DVD-R z roku tusim 1997? Kapacita byla udana na nejakych 4.45GB (primo to bylo vytistene na obalu), o par let pozdeji vzrostla na 4.7GB a pritom jsou stale kompatiblni a vejde se na ne uplne stejne. Rovnou to meli zaokrouhlit na 5GB.

Takze ja nemam pocit ze vyrobci maji snahu. Lepe receno, snahu maji, ale ono to nende.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor