Dvojka mezi českými internetovými obchody, tedy Mall.cz, zavedl pro zboží do 1500 Kč poplatek za osobní převzetí na pobočce. Právě tento způsob „dopravy“ je v Česku velmi oblíbený a svědčí o tom statistika samotného Mallu, který uvádí, že osobní odběry převážily nad dopravou přímo k zákazníkovi. Nepopulární poplatek má částečně krýt náklady na dopravu ze skladu na pobočku a vybavení zboží, účtuje si ho i česká e-shopová jednička Alza.cz.
„Pro většinu našich zákazníků osobní odběr zdarma. Výjimku budou tvořit menší objednávky v hodnotě pod 1500 Kč, pro které bude nově zaveden poplatek 29 Kč. Naše náklady na osobní odběr (transport na pobočku a náklady na její provoz) se průměrně pohybují okolo 50 Kč, osobní odběry tak budeme i nadále dotovat,“ uvádí zástupci Mall na svém blogu.
Konkurenční Alza zavedla dopravné na pobočku již dříve a mezitím už tento poplatek stačila zvýšit z 20 Kč na 25 Kč. U dalších z větších e-shopů, jako je například CZC nebo Mironet se poplatky neúčtují. Dle vyjádření CZC.cz pro Živě se ani nic takového neplánuje.
Zavedení poplatku za doručení na pobočku může snížit cenu zboží o pár korun, které mohou být rozhodující při srovnání cen ve stále populárnějších vyhledávačích zboží. Při výběru může desetikoruna rozhodnout, ovšem po následné proceduře s nákupem zboží už leckdo nad pár korunami mávne rukou. Z dlouhodobého hlediska to však může vést k menší popularitě obchodu.