Macbook Air: nejtenčí notebook na světě

Diskuze čtenářů k článku

miq  |  16. 01. 2008 11:36

Konecne to nekoho napadlo vyhodit z pocitace, jako "nedavno" FFD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PM  |  16. 01. 2008 17:37

Som za. DVD/CD je minulost staci externa ked potrebujem nainstalovat Win.

BTW: nepozna niekto zaruceny navod ako nainstalovat Windowsy z USB kluca?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oriesko  |  16. 01. 2008 11:18

Tak to je fakt chyba! Uz od detstvi totiz patri k mym snum sledovat ze 3 metru filmy na 13.3" displayi v paradnim monofonim zvuku z vestaveneho repracku Zejmena na cestach. Napriklad v kupe vlaku, nebo v autobuse mi tudiz bude Remote velice chybet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paegas  |  16. 01. 2008 11:24

Mně ano, chtěl bych občas připojit ke své 22" LCD (někdo šťastnější k HDTV) a do zvukové karty 5.1 přes USB a pak by se ten ovladač opravdu hodil. A pokud nemáš velkou televizi určitě si dokáži představit smysluplné využití ovladače např. po připojení ntb do hifi věže a následné přepínání písníček se zavřeným displejem apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oriesko  |  16. 01. 2008 12:03

Zkus se na to podivat Stevovyma ocima On udelal subnb na cesty a do terenu pro lidi, kteri maji doma stolni Mac (takze i Remote a pripadne dostatek dalsi av techniky) a rozhodne nepotrebujou provadet takove ptakoviny, jako poustet filmy z cestovniho subnb pres kabel na necem jinem. Pak logicky dosel k zaveru, ze pribalit Remote je cira kravovina. Pro chude je pak samo i moznost ho za usmolenych $19 pribalit, fungovat bude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
G_  |  16. 01. 2008 13:44

No zase s remote by se daly ovladat prezentace. tendle macbook je o stylu a na przentace se bude hodit hodne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praetorian  |  16. 01. 2008 13:54

No však kdo ho bude potřebovat na prezentace, tak si připlatí $19. O tom to je...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Topper  |  16. 01. 2008 14:35

Ja si myslim, ze se jim nevlezl do te krabice, v cem se to prodava, krome tech ekologickych veci co se tyce notebooku samotneho rikaji i ze je mala krabice kvuli mensi zatezi na recyklaci ...

Mozna je to blbost, ale nic rozumnejsiho, proc remote za 19$ tam neni ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oriesko  |  16. 01. 2008 15:49

Hlavicka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Topper  |  16. 01. 2008 16:25

beru to jako pozitivni reakci :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oriesko  |  16. 01. 2008 16:51

Neber

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  16. 01. 2008 10:34

...ale nechapu proc autor napr nenapsal o airu tohle, cituji z macworldu: "Highly recyclable, mercury-free aluminum enclosure, Mercury-free LCD display with arsenic-free glass, PVC-free internal cables, Largely recyclable, low-volume packaging, Meets ENERGY STAR requirements, MacBook Air received a Silver rating from EPEAT"

nejsem zastancem greenpeace ale nerad bych aby me moje deti nekdy "ukamenovaly" za to jaky jsem byl "prasak" k zivotnimu prostredi. kdyz vezmete v uvahu kolik se denne vyhodi baterii z notebooku popr cele notebooky kde konci a co se s nimi pak deje ostatne jako s kazdou jinou elektronikou....jeden ntb uskodit nemuze ale pokud jich je miliony a miliony a kazdy obsahuje min 5skodlivych latek....myslim ze se apple vydal dobrym smerem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praetorian  |  16. 01. 2008 10:38

S tím souhlasím, protože Apple byl v minulosti kritizován za své neekologické, špatně recyklovatelné produkty, takže by určitě nebylo od věci, kdyby se o tom autor v článku také zmínil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Toto je bleskovka, tj. kratky clanok a ano, su v nom subjektivne nazory a nevosli sa donho vsetky vlastnosti ci parametre. To si necham na inokedy - idealne na cas, ked dostaneme zelezo do ruk ;). Mne prisla ta hlaska o tom, jak je Air ekologicky hodne PR/Marekting a reklamu im robit nepotrebujem ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  16. 01. 2008 10:53

no nevim....reklama....jak se to vezme....nadpis nejtenci notebook na svete muze pusobit taky jako reklama....jenom bych to zaradil mezi ani ne vyhody spis jako plusy. navic vzhledem k tomu kolik a jakych zalob apple podstoupil nemyslim ze by se jednalo o marketing zvlast kdyz kdokoliv znas si ten book muze zakoupit, nechat otestovat a pak tradaaaa k nejblizsimu pravnikovi....tak tomuhle (zvlast v usa) by se asi apple chtel vyhnout...jinak se tesim az ho budete mit v rukou. na apple.com jsem se dival na blizsi popis toho jejich multi touche a jsem zvedavy jak se s nim pracuje....mozna predcasna ale jinak zvedava otazka uz jste nejak v kontaktu s apple v cesku ohledne dodani toho zelelza do vasich ruk?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Mno, z dostupnostou produktov Apple na testy je to bohuzial DOST slabe, takze to neviem :( a bojim sa ze, to nebude tak uplne "hned".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh  |  16. 01. 2008 23:48

kdyby to bylo něco od MS a někdo z redaktorů sem přepsal ty kecy o ekologii, tak se tady z toho hodně lidí P-O-S-E-R-E... "zive hlasna trouba MS", apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloš  |  15. 01. 2008 23:26

Já ho beru!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jjiho  |  15. 01. 2008 23:23

"Větší rozměry však nezachránili tradičně významné omezení"

Ach ten češtin a shoda přísudku s podmětem, že pane redaktore....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 01. 2008 02:06

Panu redaktorovi budiž jeho češtin odpuštěn, aneb viz strany 4 a 5 v Computeru 1/08.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 01. 2008 03:57

Ted je to jeste lepsi. Ted to nedava smysl:

Větší rozměry se však NEprojevily na tradičně významném omezení počtu vstupů a výstupů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Tradicne vyznamne obmedzenie poctu portov sa dotyka kazdeho maleho (sub,mini,micro) notebooku, pretoze tam jednoducho nieje tie porty kam davat.

MacBook Air je pritom celkom velky (ma vela miesta, kam by tie porty sli dat) a aj napriek tomu ich ma minimum (snad najmenej co som doposial videl), preto NEprojevily ...

Apple dal prednost dizajnu pred ucelnostou, za to pochvalu nedostanu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praetorian  |  16. 01. 2008 10:26

Nepochopím, proč má každý tendenci se tu navážet do redaktorů. Někdy je fajn upozornit, že nějaká věta třeba nedává úplně smysl, protože se autorovi v rychlosti nepodařilo formulovat ji tak, jak chtěl, ale v každé diskuzi tady na stánkách živě.cz někdo autora za něco kritizuje.

90% těch vytýkaných věcí by se přitom dalo normálně přejít, protože článek svou informační hodnotu splní i tak. Navíc asi v polovině případů je hlupák ten, kdo autorovi vytýká chybu, a daný článek/větu/slovní spojení vůbec nepochopí. Někteří lidé by se měli nad sebou zamyslet, a pokud nejsou schopni pochopit jednoduchou větu nebo nemají základní informace o dané věci, neměli by kritizovat ostatní...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  15. 01. 2008 23:18

...mam notebook ktery ma 2usb porty a nikdy jsem je nevyuzil oba dva najednou...notebook docela casto taham skola domov skola domov takze ty 3kg se pronesou. vypalovacku nemam a zatim jsem ji ani nejak nepotreboval. dvd mechaniku jsem pouzil naposledy pred mesicem....jedine co mi na mb airu vadi je ta grafika obcas si rad neco zahraju ale zase chapu ze do tech rozmeru by se grafika asi tezko vesla....nevadi...premyslim jestli koupit tohle nebo mb pro....hmm dilema

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Moxtrox  |  16. 01. 2008 00:00

nechci te urazit ale uvazovat v rovine MBA vs. MBP je jako uvazovat skutr vs. SUVecko. ja osobne bych v situaci v jaky se nachazim bral MBA protoze by to nebyl muj jedinej pocitac, ale pokud by mel slouzit jako nahrada za neco jineho tak jedine MBP 15", ta 17" uz je zbytecne velka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  16. 01. 2008 01:00

neurazis je to tvuj nazor....me by mba vyhovoval ale jak jsem psal nema dobrou grafiku....hlavne na hry. nehraju kazdy den ale obcas pro odreagovani. jiny pocitac nemam a ani mit nebudu nepotrebuju mit notebook a stolni multimedialni pocitac. navic jsem tyto dva produkty srovnavat nechtel a ani jsem to nedelal....jde jenom o tu grafiku. jenom si rikam jestli je to problem nebo ne jinak verim tomu ze bych byl s mba uplne spokojeny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brano  |  15. 01. 2008 23:10

"...v kterých se nejvíce vyjímala výdrž až 10 hodin, SSD disk, LED podsvícení displeje a hlavně cena kolem 1 500 dolarů. Výsledkem je nakonec zajímavý produkt s cenovkou 1 699 EUR bez daně v základu, který vydrží na baterie polovinu a má běžný 1,8“ disk"

Moc nechapem preco porovnavate ocakavanu dolarovu, teda americku cenu s europskou. Americka je 1799 USD (bez miestnych dani), europska 1699 EUR vratane DPH a nie bez. A pochybujem, ze niekto realne uvazujuci by mohol od Apple za SSD a 10-hodinovu vydrz cakat 1500 USD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
respect  |  15. 01. 2008 23:01

Hezky stroj, ale jen bych ocenil:

- tak o $200 nizsi cenu pri teto konfiguraci

- moznost 4GB RAM na desce (prece jen ten 1.8" bude pomaly)

- moc velky okraj kolem displaye

- neni zahrnuto Apple Remote, coz se do te ceny vlezt mohlo

- delsi vydrz

... ale clovek nemuze chtit vsechno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2008 23:05

a kam bys to chtel vsechno narvat? jiste s cenou souhlasim...ale tak co bys nechtel...je to apple= cast ceny si zaplatis za design..a ten je vskutku vyborny..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
respect  |  15. 01. 2008 23:07

jj ... chapu ze to ma technicke hranice, clovek nemuze mit vsechno v listu papiru :) ... podle me mohli trosku min zkosit ty okraje a nacpat vetsi baterku aspon o chlup ... ale i tak se jedna o super notasek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praetorian  |  15. 01. 2008 23:09

Myslím, že stačí, že je minimálně o tu stejnou cenu levnější než konkurence. 2GB RAM vcelku postačuje pro notebook tohoto typu. Díky tomu okraji má MacBook Air klávesnici a trackpad nezměněné velikosti. Jen to Apple Remote v ceně být mohlo to je pravda, ale není to až tak podstatné. A vzhledem k tloušťce, a tudíž i velikosti baterie (přičtu-li k tomu, že má 13ti palcový displej), buďme rádi za 5 hodin. Vzhledem k ostatním notebookům je to nadprůměrná hodnota...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paegas  |  15. 01. 2008 23:52

Nechci Macbook Air schazovat - velice se milíbí, ale Sony Vaio SZ, má mnohem menší rámeček kolem displeje (také 13.3" LCD) a přitom má plnohodnoutnou klávesnici - klávesnice je prostě opravdu od kraje ke kraji, zde je kolem klávesnice místo..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praetorian  |  16. 01. 2008 10:17

To nejde až tak porovnávat. Sony Vaio SZ rozhodně není z řady ultratenkých notebooků. Už kvůli jeho tloušťce 3,3cm nebyl asi problém nacpat vše potřebné (včetně DVD mechaniky) na menší plochu. Ke všemu je o půl kila těžší, má minimálně o hodinu menší výdrž, malý a obyčejný touchpad a v neposlední řadě má Windows Vista, ale to se mi nechce rozebírat.

Samozřejmě nepopírám, že je výkonnější a že má větší harddisk atd, ale také vychází o 15000Kč dráž, takže suma sumárum bych to viděl, že srovnáváme něco, co nepatří do stejné kategorie, ač by se to na první pohled mohlo zdát jiné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paegas  |  16. 01. 2008 11:21

To se pleteš, když chceš srovnávat ceny srovnávej USA vs. USA a tam začíná Vaio SZ v konfigurátoru za $1399. Za cenu $1749 už máš mnohem nadupanější notebook než Macbook Air, samo za sebe mluví např. Core 2 Duo 2.2GHz.

Jinak váha 1.7kg také není nic moc neporovnatelného..

Jinak ano tlustší je (2,5cm nejtenčí část, 3,5cm nejtlustší), stále se, ale jedná o jeden z nejtenčích notebooků v této kategorii (možná úplně nejtenčí kromě Air). ALE je celkově menší. Každý parametr velikosti je menší kromě tlouštky a ta je opravdu také skvělá, notebook vypadá opravdu hubeně a displej nemá více jak 4mm tlouštku (také LED podsvětlení).

Navíc materiály jsou kvalitnější, uhlíková vlákna jen tak nepoškrábeš jako hliník.

Výdrž 4h, ale zase můžeš přepínat mezi opravdouvou grafickou kartou NVIDIA a mezi integrovanou Intel, což je obrovská výhoda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
czPopi  |  16. 01. 2008 10:41

Uy jsi nekdy psal na klavesnici kterou ma MacBook? A na lespi? A tenhle ji ma jeste lepsi nez puvodni... fakt jsem v zivote nepsal na lepe udelane klavesnici (tim myslim i klasickou klavesnici) :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paegas  |  15. 01. 2008 22:52

Nevíte někdo co je za písničku v reklamě na ten Macbook? - http://www.apple.com/macbookair/#ad

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praetorian  |  15. 01. 2008 23:18

Je to "New Soul" od Yael Naïm. Enjoy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paegas  |  15. 01. 2008 23:47

Díky!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paegas  |  15. 01. 2008 21:58

Vždyť ntb má opravdu LED podsvícení a v přídavné konfiguraci i SSD..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
latit  |  15. 01. 2008 22:02

Jakym zpusobem se na tom mohu pripojit k internetu? vsude wifi neni a pouzivam EDGE...mam v tom pripade smulu? Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuba  |  15. 01. 2008 22:06

USB Ethernet Adapter

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.S  |  15. 01. 2008 22:14

Hmmm, to je fakt... Jedině pomocí BT a mobilu... Svého času sem to taky používal a bylo to použitelný

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

A niekde je tam napisane ze nema? Kde je ta chybka?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PF_  |  16. 01. 2008 01:35

"Utopistické sny zaslepenějších fanoušků jablečných počítačů často zahrnovaly nevídané kombinace parametrů, v kterých se nejvíce vyjímala výdrž až 10 hodin, SSD disk, LED podsvícení displeje a hlavně cena kolem 1 500 dolarů."

Pokud LED podsvícení a SSD disk jsou k dispozici, nejedná se o utopistické sny a zaslepené fanoušky, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Tam nie je vyznamovy problem, negoval som len vydrz a SSD disk kombinacii s cenou > logicky to znamena (a bolo to tak myslene, nie domyslene), ze tam LED podsvietenie je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef Remen  |  16. 01. 2008 07:10

Pan Simonovic, ak mi najdete 64 GB SSD na trhu POD cenu 800 USD, ste u mna genius a klaniam sa do konca zivota. Ja cakam!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Pan Remen, ja viem velmi dobre, kolko stoji ktore SSD a moje narazky na toto tema smeruju na tych spomenutych fanatikov. Ty totiz mali dojem, ze by sa to fakt mohlo podarit (lacny subnotebook s megasuper parametrami).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
skdd  |  16. 01. 2008 20:41

aký predpokladáte odber? pozrieme do isupply a pri 100t ks by sa možno niečo našlo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  15. 01. 2008 21:32

Utopistické sny .. zahrnovalY!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hl2run  |  15. 01. 2008 21:37

In your face Vista motherfuckers !

Kto ma Windows nikdy nepochopí prečo je tento notebook revolučný a skvelý. A debili, ethernet nema lebo Apple sa sustredi na velke trhy v krajinach kde je WiFi na kazdom kroku, preto nepotrebuje Ethernet.

Doma mate dalsi Mac ktory ma vstavany AirPort (WiFI) a tam sa pripoji automaticky. Jednoduche riesenie pre jednoduchych ludi !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praetorian  |  15. 01. 2008 21:44

Nebo stačí připojit USB Ethernet Adapter a problém je vyřešen i v místech s "ne-WiFi" připojením...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  15. 01. 2008 21:53

To bys ovšem musel mít dostatek USB portů Mám 4 USB porty + 4-port a je to tak akorát

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.S  |  15. 01. 2008 22:09

jezis.. co tam mas vsechno zapojeno ????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  15. 01. 2008 22:17

Klávesnici, telefon, PDA, tiskárnu, scanner, TV tuner a případně dle potřeby klíčenku nebo foťák.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel F.  |  16. 01. 2008 00:35

Pro potřeby menšiny, která připojuje více periferií naráz se prodávají USB huby. Slyšel jste o nich?

Když se s Vámi srovnám, tak já přes USB připojuji jen flashku, foťák nebo Garmina. Nic co by muselo být naráz vše připojené. Klávesnici, telefon, PDA, cestovní tiskárnu, sluchátka mám připojené přes BT. Stolní tiskárnu a skener mám připojené do LANky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2008 22:22

soukromou mikrovlnku, miniledničku, ohřívač šálků a podobné chujoviny :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Moony  |  23. 01. 2008 00:59

To's vystihl/a úplně dokonale

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praetorian  |  15. 01. 2008 22:14

Pro mě je notebook určen k přenášení, takže by mi jeden USB port bohatě stačil. Na domácím desktopu samozřejmě využívám 3-5 portů zároveň, ale to je jiný případ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.S  |  15. 01. 2008 22:18

s tímto se plně ztotožnuji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  15. 01. 2008 22:20

Já mám dvě pracoviště a mezi nima se přesouvám. Takže mám NTB jako hlavní komp

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praetorian  |  15. 01. 2008 22:30

Proto mají klasické desktopy víc USB portů - protože jsou určeny k používání na jednom stálém místě, které se dlouhodobě nemění, a s nimi zůstává většina věcí jako tiskárna, klávesnice, scanner a podobně.

Zpět k tématu: Jde o to, že MacBook Air není určen k používání jako hlavní počítač. A kdyby byl, tak pokud někomu nestačí jeden USB port, může mít USB hub, který je taktéž snadno přenosný.

Myslím, že se shodneme na tom, že nemá cenu to řešit, protože někomu stačí X USB portů a někdo jich potřebuje Y. Stejně jako někdo používá notebook takto a někdo jinak...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  15. 01. 2008 22:39

Naštěstí výrobci NTB myslí i na nás, kteří mají víc jak jedno pracoviště a nechtějí stěhovat dvakrát týdně desktop :) Já samozřejmě souhlasím s tím co říkáš, každému dle jeho potřeb a buďmě šťastní, že možnost výběru existuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 01. 2008 03:52

Ono existuje i zarizeni, ktere se jmenuje USB HUB a slouzi k rozsirovani portu, vite?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  16. 01. 2008 08:27

Kdybys místo poučování četl moje příspěvky zjistil by jsi si, že mám 4portový hub.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  15. 01. 2008 21:48

Než něco napíšeš zapni mozek. Za prvé zcela nesmyslně reaguješ na příspěvek kterej upozorňuje na hrubku v článku a za druhé bys jsi o WiFi měl něco zjistit. Nejen o penetraci v různých krajinách, ale i o jeho omezeních. Já mám doma rozvedené WiFi, ale přesto mám NTB většinou připojenej ke kabelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hl2run  |  15. 01. 2008 21:55

Mas Windows ? Mas !

Ja mam iny sposob myslenia, jednoducho "Think Different.

Vies o tom ze pouzivas mys ktoru na trhu presadil Apple ? Vies o tom ze pouzivas GUI ktore na trh presadil Apple ? Vies o tom ze Vista je to najhorsie co moze byt na DVD napalene ?

Vies o tom ze Leopard je postaveny na UNIXE a je plne 64 bitovy ? Vies o tom ze to ze je v clanku y/i je mi jedno pretoze tak ci onak splni clanok ulohu informovat ? PC pouzivatelia hladaju chyby, ja hladam krasu a podstatu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  15. 01. 2008 22:02

Ty jsi fakt případ

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef Remen  |  15. 01. 2008 22:03

Leopard JE UNIX, splna specifikaciu UNIX 03 (a pochopitelne POSIX) a ma oficialne povolene pouzivat ZNACKU UNIX od The Open Group.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hl2run  |  15. 01. 2008 22:08

Jozko Remen, dakujem za zastanie sa ma, teda UNIX casti mojho prejavu :)

Netvrdim ze MacBook Air je dokonaly alebo najlepší ale ma v sebe mnoho naj , o mnoho viac ako 20 PC notebookov spolu a to ho stavia na vysokú pozíciu !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 01. 2008 00:43

>Ja mam iny sposob myslenia, jednoducho "Think Different.

Áno, nech si dáta lietajú vzduchom, ako sa im zachce. V ľubovoľnom prostredí - aj tam, kde firma či iná inštitúcia bezdrôtové pripojenie neumožňuje alebo dokonca praimo zakazuje. Wi-Fi skrátka nie je náhrada wired LAN - je to doplnenie. Bohužiaľ, spústa ľudí u nás (a nie len u nás) toto nikdy nepochopila - viz všetci "provideri" internetového prístupu, ktorí ochotne "zapoja" celú dedinu alebo sídlisko na technológiu, ktorá na to primárne vôbec nebola určená. Dobre, popojedem...

>Vies o tom ze pouzivas mys ktoru na trhu presadil Apple?

Áno. Aj to, ako dlho im trvalo pridať druhé tlačítko.

>Vies o tom ze pouzivas GUI ktore na trh presadil Apple?

Bol som v tom, že podstatná časť súčasného modelu GUI je zásluhou OS/2, ale beriem...

>Vies o tom ze Vista je to najhorsie co moze byt na DVD napalene ?

Nejaké argumenty? Alebo len výkriky do tmy?

>Vies o tom ze Leopard je postaveny na UNIXE a je plne 64 bitovy ?

Áno, dávno. Nevidím v tom nič, čo by ma malo zdvihnúť z kresla od úžasu. Alebo sa čaká, že poviem "wow"?

Skrátka a dobre - ja Applu neberiem inovátorský prínos. Naopak, je dobre, že niekto prináša nové veci nápady. Naopak často nie som nijako odvarený z konkrétnych produktov - iPod, iPhone atp. - veci, ktoré sú revolučné myšlienkou, ale konkurencia ich po prevzatí samotného nápadu dotiahne ďalej. Apple ale našťastie môže žiť z ľudí, ktorým stačí to nadšenie a celkový hype. Nepochybujem o tom, že Air sa bude dobre predávať, ale - podobne ako iPhone - budú zákazníci väčšinou tí, ktorí si to dokážu sami pred sebou nejako zdôvodniť. V spúste prípadov plnohodnotnej práce myslím stačiť nebude. Ale, nebude musieť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lin123  |  16. 01. 2008 01:27

Ja si zase mysliim ze vetsinu z tech inovatorskych prvku co vymysleli nikdy nikdo nedotahnul. Ale mozna jsem jen zaslepenej blbec co si neco namlouva.

Mozna je trochu jen skoda ze Apple-u se v posledni dobe tak dari ze zacina na to trochu s**t viz update appleTV protoze o nej nebyl tak velky zajem predtim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel F.  |  16. 01. 2008 09:19

"V spúste prípadov plnohodnotnej práce myslím stačiť nebude. Ale, nebude musieť."

No ale to je snad jasné, ne? Nebo znáte něco, co by vyhovovalo všem?

Např. má žena je jasná favoritka pro tento výrobek. Nyní používá subnotebook IBM X41 a používá to čistě jen pro mail, web a právnické softy (ASPI, ...) a do sítě se připojuje jen přes wi-fi. Nic víc nepotřebuje a nevidí důvod, proč by měla potřebovat takovou zátěž jako je mechanika DVD. Když bych jí koupil MBP, tak by prskala, co jsem jí to koupil za krám. Naopak já jsem přešel z IBM T42 na MBP a jsem spokojený, MBA by mi jednoduše nevyhovovalo už jen proto, že v MBP mám 4GB RAM, které do MBA nenacpu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GreenBeret  |  16. 01. 2008 09:41

Vypni pocitac, dej si ledovou sprchu a bez se na chvili projit - zacina se z tebe stavat De Bil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
moneytoo  |  15. 01. 2008 21:05

"K specialitkám patří i tzv. trackpad s technologií multi-touch použitou prvně u iPhone"

Opravdu? Já myslel, že už to mají MacBooky dávno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praetorian  |  15. 01. 2008 21:09

To byl scrolling trackpad, který umožňoval scrollování kdekoliv na ploše trackpadu pomocí dvou prstů. Teď lze zoomovat, listovat a podobně. Většinou pomocí až tří prstů. Slušná ovládací vychytávka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

citujem apple.com:

The brilliance of multi-touch.

MacBook Air includes an oversize trackpad with multi-touch technology. You can pinch, swipe, or rotate to zoom in on text, advance through a photo album, or adjust an image. This gesture-based input so successful on iPhone and iPod touch now comes to MacBook.

To ze na MB/MBP mozete pouzit dva prsty este neznamena, ze tomu mozete hovorit multi-touch

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svaca - Petr Svacina  |  15. 01. 2008 23:10

Videl jsi to video ?? Ovladani to ma genialni .... Ovlada se to UPLNE stejne jako Iphone ... Rouchpady jsem nikdy na PC srot notebookach nepouzival, ale u Macbooku, jedine touchpad ... mys se mi vali nekde ...

No uz jsem si ho objednal, momentalne neexistuje firma na teto planete co by mohla stacit apple .. Zacina mi to pripadat, ze apple vsemu udava smer: ovladani, velikosti, krase, funkcnosti, vydrzi a ucelnosti ... proste BOZI ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  16. 01. 2008 13:34

Už jsi se udělal?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svaca  |  16. 01. 2008 23:49

nee, nebot jsi neprijel ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vvv  |  15. 01. 2008 21:03

vypada to pekne, ale cekal jsem daleko vymazlenejsi hracku, co uz, beztak nepatrim do cilove skupiny -)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pad  |  15. 01. 2008 20:58

Je to opravdu hezký (ačkoliv na Macbook Pro to nemá).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sherpa  |  15. 01. 2008 21:01

fakt bomba. hlavne ked musis odpajat mysku vzdy ked do toho narves usb kluc alebo tlaciaren...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praetorian  |  15. 01. 2008 21:04

Já bych k tomu hlavně myš ani nepřipojoval. Rozhodně ne v prvních dvou týdnech, než bych se vyblbnul s multi-touch trackpadem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.S  |  15. 01. 2008 21:38

Tak to jistě.. na druhou stranu proč bych to dělal ? Tisknu bezdrátově a i myš mám bezdrátovou.. Tedy ten volný USB port použiju tak max na flasku... Jine využití mne nenapadá... Zamyslel sem se kolikrát jsem potřeboval v dnešní době různá zařízení a porty na svém notebooku a zdá se že by mi chyběl asi jen FW.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sherpa  |  15. 01. 2008 23:54

a kolko ludi ma bluetoothove bezdrotove mysky? vacsina je kablova alebo s usb vysielacom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel F.  |  16. 01. 2008 00:26

Když už si koupíte takovýto noteboook, budete mít i jistě na originální BT Mighty Mouse od Applu. Nebo si pořídíte BT myš třeba od Logitechu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.S  |  16. 01. 2008 13:17

Tak nějak předpokládám že když už si někdo pořídí MBA tak to nebude socka která nemá ani na BT mouse... Ale tím se nechci nikoho dotknout. Jen odhaduju že to není noťas pro každého. Ja si ho určitě zatím nekoupím ale to neznamená že se mi nelíbí. Jen nehledám chyby tam kde nejsou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sherpa  |  15. 01. 2008 23:54

a to nehovorim o vydri BT mysiek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel F.  |  16. 01. 2008 00:29

Měl jsem Logitech V270 - BT, výdrž kolem 6 měsíců. Teď mám BT Mighty Mouse od Applu - kolem 3 měsíců, méně, ale dostačující. Zdají se Vám tyto hodnoty extrémně krátké? Když mě to upozorní na nízkou baterku, během týdne strčím baterie na hodinu do nabíječky a další 3 měsíce jedu dál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praetorian  |  15. 01. 2008 20:52

Vypadá nádherně a to zejména díky té tloušťce. S SSD je sice za hrozivých $3098 (v Evropě za €2868), ale to je způsobeno vysokou cenou těchto disků. Verze s klasickým HDD je k dostání za $1799 (v Evropě za €1699), což je při konfiguraci 1,6/1,8 GHz, 2GB RAM a oné tloušťce více než přijatelné vzhledem k cenám dalších ultratenkých notebooků jako je Asus U1F nebo Sony řady TZ.

Pro někoho, kdo nosí notebook stále při sobě (například v práci), vyžaduje maximální přenosnost při vysokém výkonu a také elegantní vzhled, je Apple MacBook Air jasná volba. Já jako student zůstanu při zemi s klasickým MacBookem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Ty, co s notebookom fakt pracuju, by asi potrebovali docking station. Toto je hracka, nie pracovny nastroj. Cena je pritom pomerne slusna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praetorian  |  15. 01. 2008 20:56

Měl jsem na mysli spíš práci "v pohybu" a na cestách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

A taky nikdy nie su v kancelarii? tam by si ten Air pripajali dost komplikovane/neprakticky ... na to je dobry dock. Na pracu sa inak hodia aj veci ako datovy modul ci rozsirujuce batery ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praetorian  |  15. 01. 2008 21:03

V tom máte asi pravdu. Nicméně nepochybuji o vysoké prodejnosti, protože každý už si nějak odůvodní, na co by se mu za ty peníze tento krasavec hodil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh  |  16. 01. 2008 23:38

sakra sakra, myslel jsem, že absence racionálního uvažování je vyhrazena toliko zákazníkům MS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
prefectX  |  16. 01. 2008 02:37

Preco neprakticky? Pripojite jeden kabel ( redukciu na monitor ) a vsetko ostatne mate vzduchom. Klavesnica/mys, mobil je BT, siet Wi-Fi, tlaciaren sietova - aspon si tak predstavujem modernu kancelariu. Myslim, ze dovod preco sa to vola Air je ze (skoro) vsetky periferie mate vzduchom... Ten USB port je tam skor koli flash diskom, na BT klavesnici vetsinou USB nie je. Inak tento book nie je uplne to co som cakal, ale uz teraz poznam aspon 10 ludi ktory si ho kupia a kupia si ho do kancelarie na internet, Word a Excell - tam im, v kombinacii s Leopardom, bude bohato stacit....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 01. 2008 03:49

A navic - k cemu dok, kdyz vsechny porty obsahnete dvema kabely? Na USB pripojim HUB, do ktereho mam napichane dratove periferie a maxmalne mozna pripojim externi monitor...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Nikdy ste nepouzivali docking station, ze? Potom by ste asi pisali inak Skutocne pracovne nastroje su naozaj vybavene trosku inak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milos  |  16. 01. 2008 10:16

Pan Simonovic, ale vy negujete hlavny prinos tohto stroja. On sa vola AIR prave preto, ze je skonstruovany na pracu v bezdrotovej sieti. Teda Wi-Fi a bluetooth. Dokaze vyuzivat napalovacky inych pocitacov v sieti, komunikovat napr. s Time Capsule a k nej pripojenymi periferiami (HD, tlaciaren a pod.).

Zo strany Apple je to dalsie elegantne komplexne riesenie, ale vy nie ste ochotni to priznat a radsej sa strapnuteje smiesnym hladanim chyb tam, kde nijake nie su.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Prosim? Ja ziadne chyby nemusim hladat, ja len konstatujem ich existenciu (alebo je to podla vas fakt vyhoda, ze ma len jeden USB port? ako priklad). Narozdiel od vas som schopny vnimat, ze chyby existuju a neodvazil by som sa tvrdit, ze tam "nijak nie su".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praetorian  |  16. 01. 2008 10:34

Pokud byla za cenu toho, že chybí třeba další 2 USB porty, zvětšena baterie, a MacBook Air tak vydrží déle, pak podle svých vlastních měřítek, kdy mi 1 USB bohatě stačí, beru tuto skutečnost jako výhodu.

Každý na to má jiný názor, a vezmeme-li tento článek jako recenzi, což je subjektivní slohový útvar, pak je podle mě vše v pořádku, protože jste vyjádřil svůj subjektivní názor a je jen na čtenáři samotném, jak si danou informaci přebere. Někdo si řekne "aha, tak to mě by taky 1 USB nestačilo", ale někomu bleskne hlavou "to by mi přeesně vyhovovalo". Bohužel někteří čtenáři berou recenzi za objektivní...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milos  |  16. 01. 2008 11:42

Lenze vy spominate veci, ktore tam chybaju VAM, z vasho subjektivneho hladiska, ktore ste si povysili nad objektivnu skutocnost. Cize - ano, trvam na tom, ze umelo hladate chyby tam, kde nijakE nie su! Asi tak, ako ludom pri uvedeni prveho iMacu chybala disketova mechanika a tiez to vydavali za chybu Apple, nie za svoju.

Netvrdim, ze Air je bezchybny a ze po zacati predaje a hodinach realnej prevadzky sa neobavi fura chyb a nedostatkov. Riesenie portov a pripojitelnosti k nim vsak rozhodne nepatri. Ak potrebujete book s desiatkami roznych zastrciek, portov, citaciek a mechanik, je to vasa vec a nikto vam ju neberie. Neberte vsak ani vy inym, ze podobne fidlatka nepotrebuju. Ano. Ked mozem frcat cez wifinu, staci mi jeden USB. VGA nemali ani stare Power Booky, uz pred rokmi sa to riesilo prikladanou redukciou.

V konecnom dosledku rozhodne trh. Teda - ti vami vysmievani "fanatici".

Boh (pre vas Gates) s vami aj s tymto webom...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Aha, tak nabuduce vydame specialny clanok s podtitulom suchy vycet parametrov pre Milosa.

Viete, nieco co nechyba VAM, moze bez problemov chyba niekomu INEMU. Prekvapenie, ze?

Inak dufam, ze cely trh nie je plny takych fanatikov a neviem jak ste dosli k tomu, ze Gates je moj boh? Fakt zaujimave zavery :)

(moj nazor na tento stroj vychadza z testovania viac nez stovky inych notebookov, necucam si to z prstu)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nimat  |  16. 01. 2008 16:16

Musim se Vás pane Šimonovič zastat.Nikde přece nepíšete že je MBA špatný stroj, je konstatujete že k nčemu se prostě nehodí.Apple mám extrémně rád, pracuji na nich, používám je každý den, ale kdybych měl možnost si kopit notebook od Apple za jakoukoliv cenu, porad dam radeji přednost MacBooku Pro...uz jen kvuli pohodlnějšímu přístupu a připojení periferii...stejně tak jako datové karty bez které bych se neobešel...a stejně neříkám že není skvělí...MBA se mi moc líbí, ale prostě by mi nestačil...je to jen konstatování, žádné shazování..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Topper  |  16. 01. 2008 16:24

Souhlasim. Spousta lidi si neuvedomuje, ze existuji kategorie notebooku a at je tento sebelepsi nebo sebehorsi, prote je urcen pro urcitou skupinu zakazniku, tot vse.

Proste: nekvalitni/nelibi - nekoupim ho. kvalitni/libi - je pro me potreby - koupim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svaca  |  16. 01. 2008 23:48

Vyhoda jednoho USB portu spociva v eleganci toho stroje ...

Je proste krasny ... a aby mohl byt krasny ma jeden USB ...

Me treba taky jeden USB nevadi ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adam  |  15. 01. 2008 20:50

co je tohle za vetu?

"Utopistické sny zaslepenějších fanoušků jablečných počítačů" to si pane redaktore delate srandu, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Robim, mozno aj z vas. Suvisi to s diskusiu pod clankom z minuleho tyzdna o Macworld Expo 2008, kde sa par takych naslo. Takych co boli ochotny verit tomu, ze sa to da pod 3 tisic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  15. 01. 2008 21:19

Ono je ale lepsi kouknout na ceny, jake jsou v US a hned to vypada jinak...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paegas  |  15. 01. 2008 22:01

LED má a SSD na přání také

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Vsak dobre, LED nech ma, ale s SSD stoji o 1000$ viac s "normalnym" diskom ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paegas  |  16. 01. 2008 00:22

Chm no dobře tak pište, že SSD bylo zbožné přání, ale alespoň to LED podsvětlení byste mohli z posledního odstavce škrnout ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 01. 2008 03:46

Souhlasim. Uz jsem cetl pripevky, kde jsou nekteri jedinci "smutni" z toho, ze se do tohohle prcka nevesla jeste vypalovacka, sitovka a C2D aspon na 2.2GHz...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milos  |  16. 01. 2008 10:09

...no ale v sprave z MacWorldu si skratka ZIVE musi povinne rypnut do Apple... a ked uz nie je dovod, tak aspon do fanusikov spotrebnej elektroniky, ktori sa neboja formulovat svoje predstavy a tuzby. Je to asi popri Hulanovi jediny web, ktory sa posmieva svojim citatelom, ale tu ma to vobec neprekvapuje, maju to chlapci v pracovnej naplni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Kto rype do Apple? Ja nie. Kto rype do fanusikov spotrebnej elektroniky? Ja nie.

Ja som si rypol len do tych, co trpeli nezmyselnou predstavou z kategorie sen a nenechali si ju ani logicky vyargumentovat v nedavnej minulosti ... Jedna vec je formulovat svoju tuzbu a druha vec je cakat jej vyplnenie v nezmyselnom case ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Topper  |  16. 01. 2008 13:07

Dneska se Vas musim zastat :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sherpa  |  15. 01. 2008 20:47

takze nakonec je to klasicky "velky" notebook, akurat trochu uzsi. a tie konektory... jedno usb, ziadna LAN... to snad nemyslia vazne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

To zalezi, ako to kto vnima/chce. Ma hmotnost subnotebooku, plochu normalneho a hrubku opat ako subnotebook. Vyhody som napisal, samotna velkost vsak nevyhodou byt nemusi, do kazdej tasky ci batohu sa vojde, aj ked notebooky formatu A4 mam aj ja radsej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2008 20:56

Klasický není, je drasticky oholený a těžký.

Toshiba Portégé R500-10U - 780 gramů

http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=50700

Se 160GB diskem stále pěkných 980gramů:

http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=47871

Kam se hrabe zaostalý Apple.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Pan "magister", R500 je dobra hracka, ale hodne plastova, paci sa mne na nej velky disk. Ten co podla vas vazi 980g ma v skutocnosti 1100g a len 1,2 GHz procesor :) Pekny je na tom vsak ten disk, bez SSD su male notebooky pomale a R500 tazi z toho, ze 2,5" SSD je 2-2,5x lacnejsie ako 1,8" pri 64GB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  15. 01. 2008 21:18

Ale srovnavat nesrovnatelne je klasicka strategie RH. U Mac Mini napriklad nedokazal najit srovnatelny stroj, tak k nemu pripocitaval jeste nejdrazsi periferie vcetne tiskarny, jen aby cena byla vyzsi nez u PC S nim nema cenu se hadat, vzdy si vybere jen to, co se mu hodi a jeste to pokrouti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2008 21:50

Tak si to porovnejme:

- Apple je 2x těžší

- nemá DVD-RW

- nemá Ethernet

- nemá modem

- nemá VGA bez speciální reudukce

- má 2x menší disk

- nemá "U" procesor, ale obyčejný C2D (byť o 400MHz více taktovaný, to nehraje roli)

- jen 1 USB port místo 3

...Příspěvek zkrácen, redakce. Držte se prosím faktů a nevyvolávejte hádky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuba  |  15. 01. 2008 22:04

Apple má lepší grafiku Intel GMA X3100, rychlejší procesor, multi-touchpad, LED display, podsvícenou klávesnici, je tenčí, je hliníkový a je o 8 000,- bez DPH levnější než Toshiba..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praetorian  |  15. 01. 2008 22:08

Ehm...........Toshiba je z (ne zrovna kvalitního) plastu, 400/600 Mhz a 1GB RAM podle mě hraje docela velkou roli (třeba Windows Vista mají problémy se na této konfiguraci rozjet tak, aby z toho průměrně trpělivý člověk nezešílel), Apple má větší displej, což je (alespoň podle mě) výhodou. Jak už jsem tu psal vedle, tak se dá pořídit USB Ethernet Adapter a nevzhledný konektor tak nehyzdí notebook, k VGA bych podotknul to stejné jako u ethernetu pouze s tím rozdílem, že tato redukce je standardně v balení s tímto MacBookem. Člověk, který si podle mě tento notebook koupí, taky asi nebude řešit, že má 1 USB. Kdo chce externí myš, může mít přes bluetooth a u notebooku se velmi často nevidí, aby někdo měl připojeno více zařízení přes USB zároveň, pokud zrovna dotyčný nepoužívá onen notebook zároveň jako domácí desktop. V takovém případě ale nespadá do cílové skupiny, pro kterou je tento notebook určen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pad  |  15. 01. 2008 22:08

Radek Hulán nepochopil, že zboží se nakupuje pocity, ne inteligencí (která už mu stejně schází). Mám rád Apple protože má špičkový design (což se o jeho alternativách říct nedá) a vyznává funkcionalismus i u softwaru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kanour AU  |  16. 01. 2008 13:16

Jedine cemu rikam spickovy design je Thinkpad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praetorian  |  16. 01. 2008 13:56

Myslíte tu dlaždici s designem z roku 1990 a 2 levými a 2 pravými tlačítky? To je vskutku špičkový design...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joker  |  16. 01. 2008 15:47

Onehdy jsem si v jednom Apple obchodě prohlížel ty jejich designové notebooky a mám dotaz. Opravdu myslíte vážně, že klávesnice kvalitativně shodná s tou na PMD-85 nebo Didaktiku M je to, o co má moderní uživatel stát?

PS Design není vše. Bohužel nebo naštěstí, to už ponechám na uvážení jiných. Já mám TP a jsem spokojen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  15. 01. 2008 23:13

pane hulane chtel jsem se zeptat. vypada to ze jste odbornik na notebooky jenom me tak napadla takova otazka....jak do notebooku o sirce 4mm date konektor pro ethernet jehoz samotna tloustka se blizi 4mm nemluvne o zabudovani?? dekuji predem za odpoved

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joker  |  16. 01. 2008 15:49

Nejsem sice Hulán, ale odpovím. Snadno. Existují už drahně let konektory, které se vysunují horizontálně např. z PCMCIA karty. Po vysunutí se do nich konektor zastrčí shora. Není to nic extra, ale je to malé a funguje to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 01. 2008 19:30

Ale ten noťas nemá 4 mm všude. Naproti by se v pohodě vešel... Ale jo, dobrý, chápu proč tam eth není i když s tím třeba moc netento... Ovšem argument který jsem někde četl od nějakého fatálního mackaře, že tam ethernet není proto, protože je ten konektor ošklivý... To je tedy fakt síla...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praetorian  |  15. 01. 2008 21:27

Pane Hulán, jestli se Vám nový MacBook nelíbí, kupte si raději plastovou nevýkonnou Toshibu Portégé. Je to Vaše právo svobodné volby.

...Příspěvek zkrácen, redakce. Držte se prosím tématu článku, osobní spory do diskuze nepatří...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V31  |  16. 01. 2008 01:09

Luláne, a kterej pak z tech tvejch ma treba multitouch a je kovovej? Nebo bys mohl zminit rozliseni displaye nebo grafickou kartu.. jenze ty ses jen Lulán.. tak si bez vymenit plinu a nezatezuj sit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RBK  |  16. 01. 2008 01:41

za 55.000 Kc , s 1.2 GHz C2D, zastaralou GMA950m jen 12.1" LCD, , to si dela Ulhan srandu ne?

Nebo , ze by si nevsim tech. specifikaci MBK Air?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tony  |  15. 01. 2008 22:16

LAN? Na co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tony  |  15. 01. 2008 22:19

LAN? Chces FDD taky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor