Logitech G15: Po odtučňovací kúře shodila dvanáct kláves

Diskuze čtenářů k článku

PetrM  |  04. 08. 2007 07:52

Chicony 2971 - klasika za 160 Kč, vyšší cenu za klávesnici se dá tolerovat jen v případě, že je bezdrátová, ale v případě klávesnice s překopaným rozložením kláves a přídavkem několika desítek funkčních navíc je cena víc než 1000 Kč neospravedlnitelná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 08. 2007 11:41

Naprostý souhlas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 08. 2007 20:38

heh to cim kompa ovladam povazuju za docela dulezite a vubec ne nejakou kravinu O.o

hraju hodne a pouzivam na klavesnici zkratek jeste vic ale presto pouzivam genius za 130,-kc slovy 130 a za nic bych nevymenil... mel jsem hromadu klavesnic i tech drahejch/hernich/bezdratovejch/multimedialnich ale klasicke rozlozeni:

-letiste enter

-dlouhejshift

- mene klasicky kratky backspace ktery stejne nepouzivam (moc casto nemazu po 1pismenku)

-zadne funkcni klavesy (kolikrat se vam stalo ze jste se omylem preklikly na power a x casu v tahu)

-zadne programovatelne klavesky (vsechny dobre programy maji vlastni a hlavne prenastavitelne zkratky tak neni duvod porizovat (ctrl+c nebo 1 specialni klavesa ?.... klavesnice ma uz tak pres 100klaves a mel jsem problem naucit se i ty)

-zadne podsviceni - akorat odpoutava pozornost od monitoru klavesky se daji poznat podle vystupku na f, j (pismena pro psani v.10) klaveskou 5 pro num ostatni klavesy se daji snadno podle toho ze jsou proste na kraji a funkcni jsou uplne oddelene

-herni klavesnice ?!?! - vsichni co znam jednou pres wsad maji vse hezky po ruce a na "hernich" klavesnicich hraji uplne stejne takze opet neni duvod utracet 20* vic za stejnou muziku (mimochodem specialni vystupky nebo podstviceni je na nic stejne prsty skoro nehybete)

-pokude se vam u wsad casto stava ze se prekliknete kam nechcete zkuste hrat na klasickych sipkach pletou se mnohem mene jsou jasne citem rozlisitelne jedna od druhe

(ctrl-crouch shift-jump delete-special end-melee/special2 pgup/down zoom 0 reload cisla 147 /specials/waepons zbrani vetsinou taky neni moc takze kolecko vetsinou staci)

a specialne k tomu brouckovi co to zavinil:

-omg displej ??? svoje staty znam nazpamet a nepotrebuju je kontrolovat v probehu boje a stejne se vetsinou vsude vsecho ukazuje primo na ocich primo na monitoru mimochodem co vsechno za software tohle podporuje ??

-rozlozeni ma temer stejne jako kazda klavesnice za par drobnejch

-backspace je zkaracen oproti enteru to je dost skoda jsou i jine klavesy so se daji zmensit tj jedina zmena

-funkcni klavesy1-4 jsou moc daleko od krize takze je asi moc pouzivat nebudu:( a hybat s celou rukou (=napr prestat utikat / nezmacknout dobijeni ve spravny cas) neprichazi v uvahu

-funkcni klavesky 5,6 (pro mne osobne) jsou az na malicku ktery temer az uplne nepouzivam takze taky upadnou v zapomneni

-vypada ze je dost velka takze se s ni bude asi dost tezko nejak manipulovat a bude problem na lan kde je min mista

-tkz ergonomicka predlozka nebo jak se to jmenuje (to dole) nevypada ze bz slo oddelat 95% lidi co ja znam rika ze jim to akorat prekazi

je uplna bomba pise se nadherne 100* lip nez na jakelikoli ergobuhvico... na praci 100% jasna volba a na hrani ma muj milacek jedinou vadu ze pokud zrovna nehraju na sipkach tak si furt zapinam caps... :D

-opravdu nadhera... 23* vic muziky za stejnou cenu :D

...teda naopak XD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
H@wk //ST//  |  16. 08. 2007 01:37

Já ti něco povím ty "EXPERTE" ,většina věcí co tady říkáš je uplně nesmyslných, nebo nepodstatných, jde vidět, že jsi G15 neviděl ani z letadla, ty jsi ani v tom letadle neseděl. Prohlídl sis tady obrázek a hned jsi chytrý jak rádio. Tipuju tě na 15ti letého usmrkance, co hraje akorát CS. Mám starou G15 nějakej pátek, lépe řečeno, co se objevila na trhu. Před tím jsem měl X jiných klávesnicí, některé lepší, jiné horší. Takže vím o čem mluvím. A nová G15 je rozložením klasických kláves totožná.

Takže popořadě

Displej:

- "svoje staty" si znej nazpaměť, a je fakt,že na monitoru máš "vše" co potřebuješ znát,ale asi těžko si během hry ověříš vytížení CPU,RAM,teploty,sítě,jestli ti někdo píše na Messengera ,když máš v něm vyplý zvuk aby tě nerušil při hraní,podíváš se do playlistu na další mp3,zkontoluješ jaký čas a dalších tisíc kravin, kvůli kterým by ses musel dívat jinam, nebo shazovat hru do lišty.

- Ohledně softwaru je dost programů, addonů a můžeš si vytvořit vlastní zobrazení prakticky čehokoliv co se dá monitorovat.

Standartní Klávesy:

- Shift je DOST DLOUHÝ, ještě se mi snad nestalo, žebych se netrefil. Stejně tak Backspace,že je o cca 1,5mm kratší než Enter je pro tebe evidentně dost důležité (na co v CS používáš Backspace, proboha /\ROFL/\ )

Klávesy G1-G18 (resp. u téhle klávesnice G1-G6):

- Je fakt že ve FPS střílečce (CS, co? ...) Tyhle klávesy prakticky nevyužiješ, k čemu taky. (Přeskočím to, že si na ty klávesy můžeš nastavit, nějakou aplikaci.) Ale pokud jde o RPG,RTS, je člověk rád, že je má a že si na ně může prakticky "nahrát" cokoliv. Funguje to stylem zmáčkneš "nahrávání" pomačkáš co potřebuješ, ukončíš a přiřadíš klávesu. Po zmáčknutí provede stejný úkon (můžeš si nastavit dalších pár věcí,např.jestli se má nahrávat časová prodleva) Ideální pro WoW, využívám všech 18 G-kláves + pár na dalších módech, takže 3x6 G-kláves u nové bohatě bude podle mě stačit.

Že jsou moc bokem a musíš posouvat ruku... pokud tě napadá lepší řešení sem s ním. Naštěstí u RPG, RTS her nejde o každou nanosekundu (zkoušeli jste si někdy to slovo rozdělit na 3 části xD)

Velikost:

- To je asi jediná věc s kterou ses strefil. Ano, ikdyž u nové chybí 2 řady kláves i tak je poznatelně delší než obyčejná klávesnice (ano, mohli udělat menší/"lépe" rozložené klávesy... na úkor čeho...)

Ergonomická podložka ("nebo jak se to jmenuje (to dole)" ):

- Podložka je odjímatelná. Osobně jí tam mám, přestože jsem taky podložky neměl rád, zavazely mi,ale musel jsem si zvyknout... na to příjdeš, až budeš hrát 20 hodin v kuse (s pár 15 minutovýma přestávkama na kafe, cigáro a jídlo)... to potom poznáš, co jsou to otlačené zápěstí. (na 2 hodinové CS - nepodstatné xD)

Poslední věc - Osvětlení:

- Ano, na jednu stranu, když máš pořád ruku na W,S,A,D, tak ti je to celkem k ničemu. Někteří můžou říct , že to poznáš podle kláves F,J ,ale osobně se vždycky první podívám, kam dávám ruku, když jí pokládám na klávesnici. A protože hraju převážně přes noc jenom za záře monitoru, tak se mi to hodí. Jinak osvětlení se dá vypnout nebo zapnout na "polovinu".

Ke konci

"je uplna bomba pise se nadherne 100* lip nez na jakelikoli za 130Kč" Na práci... prosím... proč by si někdo kupoval na práci "herní" klávesnici ???(teda proč ne) ta tvoje za 130kč mu bude stačit...

Ještě ohledně toho capsu... mezi klávesou A a Caps lockem je "díra", aby se tohle nestalo (ikdyž stane se...) ... jenže tu asi na té své za 130Kč nemáš.

Závěr

Pokud chcete klávesnici se všema serepetičkama, tak si musíte připlatit. V případě G15 dostanete co si zaplatíte. (130kč ... na lepší jsi už neměl, co? ... třeba si zajít na brigádu "EXPERTE" a nežebrat prachy od maminky)

Ps:

Vše je osobní názor,komu se nelíbí, ať mi pr**l políbí.

Fuj, to jsem se vytočil, obvykle nikam nepíšu, ale nenávidím, když někdo kritizuje něco o čem nemá ani páru. (Si myslíš, že jsi drsný, když máš dlouhý nick? ROFL)

Omlouvám se za slohovku a gratuluju všem, co se sem dočetli. Teď jdu na cigáro

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
toNic  |  02. 08. 2007 17:40

Pekny, vetsina z vas tu resi velikost enteru a backspacu a podobny kraviny ... jak typicke a smesne. Predne si musite uvedomit, ze se jedna o klavesnici urcenou na gameseni, zadny celodenni psani.

Od toho se odviji i vybava a funkcionalita (a v navaznosti na to i cena).

Me kriteria pri koupi byla

- klavesnice s podsvicenim, ve tme se pak lepe hledaji klavesy

- moznost stisku 5 tlacitek. toto bylo pro me nejdulezitejsi kriterium, u zadne predchozi - levne at uz genius ci chicony - toto nebylo mozne.

Prace s klavesnici - vcelku ticha prijemne zpracovani, zkratka kvalita od logitechu, LCD display vyborna zalezitost, moznost programovani, automaticka aktivace profilu pro spustenou hru

Takze prosim pouzivejte si sve klavesnice za 300,- , ale nepolemizujte nad vyuzitim teto klavesnice, vy ji nevyuzijete, ale je mnoho lidi, ktery uz vyhodilo spoustu kramu za 300,- a investici do lepsiho svuj problem vyresili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 08. 2007 01:14

k cemu je proboha stisk 5 klaves naraz ?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Net  |  12. 09. 2007 14:05

No mě to ve hrách dost chybí, hlavně v závodech aut, kde nemůžu na jednu stranu jet brzda plyn zatáčka, krom toho občas taky člověk střílí, dává turbo, používá ručku, mění zbraň, no porstě jde to využít...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr1122  |  02. 08. 2007 17:24

Nejsem jsi zcela jist jestli nová G15 je přímo nástupce té původní.Logitech má starou G11/15 pojmenovanou jako Gaming Keyboard,tuto novou jako G15 Keyboard....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
abc  |  02. 08. 2007 16:41

54 zkratek pro aplikace je zbytecne moc to souhlasim ale ve woknech vyuzivam vsech 18 G klaves a nechtelo by se mi prepinat mod kdyz chci neco co se neveslo do jednoho modu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
endstart  |  02. 08. 2007 11:21

Hele a bude se tomu taky tak osoupavat barva z tlacitek?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike  |  02. 08. 2007 07:38

Mně by se i líbila, ale to už sakra fakt nikdo nevyrábí slušné klávesnice s velkým Enterem? Jak není přes 2 řádky, tak se blbě trefuju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zk  |  02. 08. 2007 08:34

Presne tak! A kdyz je velky enter (pres dva radky), tak je zase maly Backspace. Pripadne, kdyz je velky Enter i Bacspace, tak je zase maly levy Shift a je tam mezi nim a klavesou Z jeste jedna klavesa.

Ted mi odesla klavesnice, kterou jsem mel nekolik let a ktera mi vyhovovala. Trvalo mi strasne dlouho, nez jsem nasel jeden novy model, ktery by mi vyhovoval. Ty vyrobce nechapu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TOM  |  02. 08. 2007 09:05

Zdarec,

já jsem taky stále používal klávesnici s velkým eneterem. Jsem programátor, a tak jsem si na ní opravdu zvykl. Ale je to vše jen o (ne)lenosti si zvyknout i na malej enter. Už mi to ani nepřijde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
luke  |  02. 08. 2007 10:52

Maly enter neni takovy problem..

Taky sem se toho hrozne desil kdyz mi odesla stara klavesnice a ja si porizoval Microsoft ComfortCurve2000. Ted na tu klavesnici nedam dopustit a nechal sem si ji koupit i do prace :)

Co ale nechapu (nastesti u teto Logitech klavesnice tomu tak neni) jsou ruzne zverstva ve stylu Delete prez 2 radky (a insert nekde uplne mimo.. nebo vubec), F klavesy ve skupinach po 3 atd..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brutal  |  02. 08. 2007 14:49

ja mam tu starou g15 a na enter jsem si vcelku rychle zvykl - horsi je to posunuti ESC o kousek doprava

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
toNic  |  02. 08. 2007 17:41

jj to vidim taky jako nevyhodu, clovek obcas misto ESC tluce do funkcni klavesy ... nez mu to dojde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Net  |  13. 09. 2007 18:49

Já chci taky starou G15 Jinak mám obyčejný logitech, takže až na krátký Shift a velký enter to vypadá stejně. Jinak esc mám šouplý takže se zvykáním si bych asi neměl moc problémů.

CHCI PODSVÍCENÍ ne kvůli hrám, ale kvůli chatování, enpíšu moc často všema deseti a hlavně hrozně pomalu, jsem zvyklý kontrolovat si co píšu, tak, že se koukám co mačkám, ne co se objevuje na displeji, i proto, že občas má počítač blbou náladu něčím se začne zabývat a pak milostivě ukáže těch pár slov co člověk napsal před chvilkou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
saya  |  02. 08. 2007 07:32

radsi zustanu u geniusu, potazmo siliteku za tri kila :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wessan  |  02. 08. 2007 09:37

no on ten rozdil v cene jde opravdu poznat ... mam zkusenosti s diNovo a je to kvalitativne uplne nekde jinde nez genius (jistota stisku, spolehlivost) ... osobne mam placatou umax klavesnici + logitech mys a po dlouhodobem pouzivani geniusu a jinych smejdu je to parada ... nikdy jsem do klavesnice+mysi moc neinvestovat, protoze jsem to povazoval za "doplnek" k pocitaci ... jednou jsem ale zkusil neco drazsiho a myslim, ze muzu byt rad, ze jsem to zkusil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 08. 2007 10:25

No, on ten rozdíl fakt jde poznat - dražší klávesnice obvykle mají nějaké to extravagantní rozložení (aspoň jednu klávesu posunout, když už nic, tak aspoň zkrátit levý shift a strčit tam klávesu Macro, trošku změnit rozestupy kláves, etc.), takže se na tom nedá psát. Bohužel musím souhlasit, také se mi píše nejlépe na "šuntech" za dvě tři stovky... Nutno však připustit, že rozložení zrovna tohoto kousku od Logitechu se jeví býti jedním z těch přijatelnějších...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wessan  |  02. 08. 2007 11:35

Tohle asi zalezi na zvyku ... ja mam na klavesnici u desktopu prakticky stejne rozlozeni jako na nb, coz je super na prechazeni mezi obema stroji ... samozrejme u desktopu mam navic numerickou klavesnici ... jsem proste zvykly na placaty enter, sipky slite s alfa klavesnici a male control, alt apod. ... nejde ani tak o rozlozeni klaves, ale o jistotu stisku, nizkou hlasitost pri psani, zadne chveni klaves do stran apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 08. 2007 12:00

Ano, je to otázkou zvyku a chtělo by se říct, že by neměl být problém si vybrat. Jenže realita je trochu jiná. Třeba já požaduji dlouhý enter v prostřední řadě (l ů § enter), samozřejmě ocením enter do zrcadlově obráceného L a krátký backspace, nicméně snesu i variantu, kterou má tento Logitech. Tzn. nichci nic jiného, než klasiku největší.

Jenže když člověk přijde do nějakého počítačového obchodu, tak zjistí, že z třiceti klávesnic má tohle snad nejklasičtější rozložení nějaký Genius (který má pro změnu zmenšený odstup funkčních klávesnic od hlavního bloku nebo nechutně vykrojený mezerník), nějaký Samsung (mají-li ho vůbec) a sem tam nějaká Chicony. Plus nějaká ta naprostá neznačka. Takže úvahy nad parametry typu jistota stisku, hlasitost psaní, etc., jsou bezpředmětné.

Už jsem několikrát byl obviňován z fetišismu, že přece klávesnice je klávesnice, nicméně pak dotyčná osoba přišla z práce, že prý dostali nový počítač a že se na té nové klávesnici nedá psát, že je to jeden překlep za druhým... Typický příklad, když člověk musí pracovat na více počítačích - to by pak nad každou odchylkou od normy šílel. Proto blahořečím správcům sítě, kteří si ve firmě dupnou a řeknou, že všech tři sta počítačů ve firmě bude mít klávesnice s jedním rozložením...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 08. 2007 13:02

Zvyknete si. Pokud by jste dělal moji práci a nedokázal si zvyknout pokaždé na jinou klávesnici, tak byste se za chvíli zbláznil.

Teď zrovna tu mám tři různé klasické klávesnice a šest různých typů notebooků. A musím psát na všech. Z toho dva notebooky musím do večera spravit a už čekají další. Nehledě na to že mám IBM a na něm píšu vůbec nejvíc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 08. 2007 15:26

No, ono záleží na tom, co člověk dělá. Fungovat se dá na všem, otázkou je, nakolik je ono přecházení mezi různými typy klávesnic efektivní, zvláště když k práci potřebujete ve zvýšené míře i klávesy typu PageUP, Home, nebo Insert (na editaci textu a DTP). To jsou pak pro člověka důležité i rozestupy kláves a vyvede ho z míry i onen snad o tři milimetry přiblížený blok kurzorových kláves u zmíněných Geniusek, o nějakých nesmyslných rozloženích ani nemluvě. Např. když stará dobrá Toshiba 4000CDT odešla do věčných lovišť, další notebook jsem si kupoval dle klávesnice - koupil jsem se stejnou.

S tím blázněním máte pravdu - v práci mám naprosto šílenou stolní FSC a služební notebook taky s čímsi, na co si už půl roku snažím zvyknout. Trpím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Many  |  02. 08. 2007 23:14

Já jsem taky cca 10let používal klávesnice se stejným klasickým rozložením a nechtěl jsem jiné, protože když jsem seděl hodinu u nějaké jiné, tak to bylo utrpení, potom jsem si koupil Logitech s úzkým pruhem, měsíc jsem nadával, a teď je to v poho. Teď zase když sednu k nějaké klasice, tak to není ono...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor